Nestle Karacabey 'de ek üretim tesisi açtı!
Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketlerinden Nestlé, Ortadoğu’daki en büyük üretim merkezlerinden biri olan Bursa Karacabey Çoklu Üretim Tesisleri’nde, 22 milyon TL’lik yatırımla ihracata yönelik iki ek üretim hattı açtı....
Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketlerinden Nestlé, Ortadoğu’daki en büyük üretim merkezlerinden biri olan Bursa Karacabey Çoklu Üretim Tesisleri’nde, 22 milyon TL’lik yatırımla ihracata yönelik iki ek üretim hattı açtı. Açılışa Nestlé’nin Asya, Okyanusya, Afrika ve Ortadoğu’dan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Nandu Nandkishore ve Nestlé Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Reinhold Jakobi katıldı.
2012 yılını yüzde 15 büyüme ve 1.4 milyar TL ciro ile tamamlayan Nestlé’nin Türkiye’ye yaptığı yatırım her yıl ortalama 100 milyon TL olarak gerçekleşiyor. Türkiye’de 100 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteren Nestlé, Karacabey’deki çoklu üretim tesislerinde 2012 yılının başında da yaklaşık 85 milyon TL’lik yatırımla kahvaltılık gevrek fabrikasının açılışını yapmıştı. İhracata yönelik bu yeni üretim hatlarıyla birlikte Karacabey Çoklu Üretim Tesisleri’nin Nestlé’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki en büyük üretim merkezlerinden biri olma konumu daha da güçlenmiş bulunuyor. Yüksek teknolojiye sahip makinelerin kullanıldığı hatların üretim kapasitesi 2 katına
çıkarak; dakikada bin 200 paketlik üretim gerçekleştirilecek. Hatlarda yapılacak üretim ağırlıklı olarak Suudi Arabistan pazarına ihraç edilecek. Nestlé, yeni yatırımla birlikte Türkiye’de istihdam ettiği 3 bin 800 kişiye ilave olarak, Karacabey’de yaklaşık 100 ‘e yakın ek istihdam sağlayacak.
Nestlé Kıdemli Başkan Yardımcısı Nandu Nandkishore, Türkiye’nin Ortadoğuya bağlanan köprü konumunda olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Nestlé olarak Türkiye’de köklü bir geçmişimiz var;
bu ülkeye duyduğumuz bağlılıktan ve 100 yılı aşan tarihimizden gurur duyuyoruz. Bugün Türkiye en hızlı büyüyen ve yüksek potansiyele sahip dinamik ülkeler arasında yer alıyor. Taşıdığı potansiyel ve bölgesel konumu itibariyle Nestlé için Asya Okyanusya ve Afrika Bölgesi’ndeki en önemli pazarlardan biri. Yaptığımız yatırımlarla Türkiye’nin bu potansiyelini bir adım öteye taşımak istiyoruz. Karacabey Tesisleri’ne yaptığımız yatırımlar da bunun bir göstergesi. Karacabey tesisleri zaman içerisinde Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da yer alan pazarlar için üretim ve ihracat üssü haline geldi. Nestlé olarak bölgedeki konumumuzu daha da güçlendirdi. Yeni açtığımız üretim hatları sadece ihracata yönelik üretim yapacak ve Karacabey’in bölgesel üretim üssü olarak konumunu artıracak. Ülkenin ekonomik istikrarı, yüksek potansiyeli ve dinamizmine bakarak, önümüzdeki yıllarda da Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğimizi ifade etmek istiyorum.”
Nandu Nandkishore sözlerine şöyle devam etti: “Dünyada Nestlé varlığını 147 yıldır sürdürüyor. Bu başarının altında yatan en büyük neden tüketicileri ve sosyal paydaşları nezdinde kurduğu güvendir. Bu güven sunduğumuz kaliteli ürünlerin bir sonucudur. Her gün dünya genelinde 1 milyar kişi Nestlé ürününü bu kalite ve güven sayesinde tercih ediyor. Beslenme, sağlık ve İyi yaşam misyonumuz çerçevesinde sunduğumuz ürünlerle tüketicilerimizin yaşam kalitesini artırıyoruz. Küresel sağlık sorunlarıyla mücadelenin bir parçası olarak ürünlerimizi bilimsel araştırmaya dayalı AR-GE ile farklı beslenme ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştiriyoruz.”
Nestlé Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Reinhold Jakobi sunları söyledi: “Nestlé’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde yer alan en büyük üretim tesislerinden biri olan Karacabey, bugün yaklaşık 22 milyon TL’lik yatırımla yeni bir üretim hattına kavuşuyor. Son 5 yıldır, senede ortalama 100 milyon TL’lik yatırımla Türkiye’deki üretim altyapımızı büyütmeye devam ediyoruz. Tüm bu coğrafyaya baktığımızda, 100 yılı aşkın bir süredir Türk gıda
endüstrisinin gelişiminin bir parçası olmaktan dolayı gurur duyuyoruz. Tüm bu yıllar süresince Türkiye ekonomisine, Türk üreticisine, tarladaki çiftçisinden pazardaki ticaretçisine tedarik zincirimizin tüm üyelerine ve tabii ki 7’den 70’e beğenisini kazandığımız tüm tüketicilerimize sonsuz bir güvenimiz var. Aslında bugün Türkiye’deki
ürün portföyümüze bakarsak yaş aralığını belki de 0 – 100 ve üzeri olarak ifade etmem daha doğru olacak. Karacabey üretim tesislerimizdeki yeni hatların, teknoloji, hız ve verimlilikle birlikte öne çıkan bir diğer özelliği de, ihracat potansiyelimize sunacağı katma değer olacak. Yeni hattımızdaki üretimin büyük bir bölümünü Suudi Arabistan pazarına ihraç edeceğiz. Bunun yanı sıra yeni yatırımımızla Türkiye’de istihdam ettiğimiz 3 bin 800 kişiye ilave olarak, fabrikamızda yaklaşık 100 ‘e yakın ek istihdam sağlayacağız.”
Karacabey çoklu üretim tesislerinin kuruluşundan itibaren Nestle’nin en önemli üretim üslerinden biri olduğunu ifade eden Reinhold Jakobi sözlerine şunları kaydetti: “MAGGI’nin yanı sıra, NESQUIK, NESCAFE 3ü1 Arada ve Nestlé çikolata ürünlerimizi, onun yanı sıra kahvaltılık gevreklerimizi Bursa Karacabey’den başta Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri olmak üzere tüm dünyada 30 ülkeye ihraç ediyoruz. Burası gerçekten de bizim dünyaya ve bölgeye açılan bir kapımız, bir merkezimiz haline geldi. Üretim merkezi olarak Türkiye, bölgedeki diğer ülkelere yakın konumuyla ve onlarla olan tarihi ve kültürel ilişkileriyle, sahip olduğu güçlü ve istikrarlı ekonomi, tarımsal zenginlik, ürün kalitesi ve ihracat açısından da büyük avantajlara sahip. Biz de buradaki üretimimizde kullandığımız hammaddelerin çok büyük bir bölümünü Türkiye’den temin ediyoruz. Bunu bugün temin edemediğimiz durumda uluslararası uzmanlığımız ve global AR-GE ağımızı kullanarak yerel kaynakları geliştirmeye odaklanıyoruz. Dolayısıyla sağladığımız doğrudan istihdamın yanı çiftçiler, onları bize ulaştıran tedarikçiler gibi tedarik zinciri ağı sayesinde dolaylı olarak da istihdama da katkı sağlıyoruz.”
Zaman