30 / 04 / 2024

Nihat Ergün: Türkiye bölgenin üretim ve arge merkezi olmayı hedefliyor!

Nihat Ergün: Türkiye bölgenin üretim ve arge merkezi olmayı hedefliyor!

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, İstanbul için hazırlanan 1/100 bin ölçekli planın ''İstanbul'da sanayi istenmediği'' anlamına gelmediğini, dünyanın birçok şehrinde olduğu gibi İstanbul'da da sanayinin olacağını belirtti



 

Ergün, İstanbul Sanayi Forumu 2012 Yılı 1. Meslek Komiteleri Ortak Toplantısında, bir ülkenin üretim gücü, sanayisi yoksa, o ülkenin gerçek bir ekonomisi olmadığını, gerçek bir ekonominin ancak üretim gücüne, sanayiye dayanması gerektiğini söyledi.        Türkiye'nin, ''bölgenin üretim merkezi, ar-ge merkezi olmak'' hedefine işaret eden Ergün, ''Bunu yaparken ülke genelini de düşünüyoruz. Daha büyük ölçekte, daha yukarıdan olaylara bakmasını, siyasetçi olarak da sanayici olarak da bilmemiz lazım'' dedi.        Ergün, sanayicilerin sektörü bir bütün olarak görmeden ilerleyemeyeceğini dile getirerek, olaylara daha yukarıdan, etraflıca, küresel ölçekte, ülke ölçeğinde bakmak ve firmaya doğru inerken de firmayı da bu çerçevede analiz etmek ve ona göre hesap yapmak gerektiğini kaydetti.        Türkiye'de ''birbirinden kopuk gibi'' görünen bazı projeleri; İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü, Şile-Kandıra-Karasu Karadeniz Sahil Yolu, Anadolu'nun içlerine doğru hızlı tren hatları, büyük liman inşaatları ve organize sanayi bölgelerinin bu limanlarla bağlantı yolları şeklinde sıralayan Ergün, ''Artık Türkiye ölçeğinde sanayileşme konusunu masaya yatırmamız lazım'' dedi.        Ergün, 1/100 binlik plana değinirken, ''Bu plan, şu anlama gelmiyor; 'İstanbul'da sanayi falan istemiyoruz'. Böyle bir anlama gelmesi düşünülemez bu planın. Dünyanın birçok şehrinde olduğu gibi İstanbul'da da sanayi olacaktır. Nitelikli bir şekilde geleceğe doğru bir sanayi planlaması elbette yapılması lazımdır. Arkadaşlar öyle güzel anlattılar ki, sanayinin İstanbul için neden çok lüzumlu bir şey olduğunu, insanın Gülhane Parkı'nı sanayiciye veresi geliyor'' diye konuştu.        Sözü edilen projelerle birlikte düşünüldüğünde, bazı konuların havza bazlı olması gerektiğine dikkati çeken Ergün, şöyle devam etti:        ''İstanbul'u merkeze alalım, ama buradan Edirne istikametine doğru bir planlamaya, içine Kırklareli'yi, Tekirdağ'ı, Edirne'yi alan ama İstanbul'a entegre bir sanayi planlamasına ihtiyacımız var. İstanbul'la entegre olmadan Edirne'nin, Kırklareli'nin, Tekirdağ'ın sanayi planlaması düşünülemez. Batı cephesi böyle.        Doğuya geldiğimizde, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Karabük, Zonguldak ile birlikte bir sanayi planlamasıyla ele almadan, geleceğin Türkiye'sini inşa ederken, bu vizyonla bu meseleye bakmadan planlı bir sanayileşme politikası geliştirme imkanımız olmaz. Onun karayolu, demiryolu bağlantıları, limanlarla olan bağlantılarını birlikte hesap etmemiz lazım. Karasu-Adapazarı arasında zaten duble yol çalışmaları yapılmıştı, demiryolu inşaatı da başladı. Güneye doğru indikçe, Adapazarı'ndan Bilecik-Eskişehir istikametine ne kıvrımlı yollardan gidiyorduk. Şimdi otoyoldan gidiyoruz. O güzergahtaki bütün organize sanayi bölgesi planlamasıyla İstanbul sanayisi planlamasını birlikte düşünmemiz, birlikte ele almamız lazım.  İzmir  Otoyolu ile birlikte düşündüğümüzde, İstanbul, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Manisa, İzmir hattını bir bütün halinde bir sanayi planlamasıyla düşünmemiz lazım. Bugünkü iletişim ve ulaşım imkanlarıyla birlikte düşünmemiz lazım iş yerlerimizi, sanayi politikalarımızı ve Anadolu'nun derinliklerine doğru nüfuz edecek bir sanayi planlamasını ele almamız lazım.        Bunlar, kısa vadede, 3 günde yapılacak işler değil ama sanayicisiyle, yerel yönetimiyle, merkezi idaresiyle bu vizyona göre bir planlama içinde olursak, bundan İstanbul da kazanır, sanayici de kazanır, bütün Türkiye de kazanır. Bunları yapma imkanına fazlasıyla sahibiz.''        Ergün, organize sanayi bölgeleri mevzuatında bazı yenilemeler yaptıklarını, ancak daha da yapılması gerektiğini belirterek, Anadolu'nun derinliklerine nüfuz edecek sanayi planlamasıyla birlikte, OSB'lerdeki yer tahsislerinin yüksek rakamlı satışlar şeklinden çıkartılması ve makul rakamlı uzun vadeli kiralamalara dönüştürülmesinin gözden geçirilebileceğini söyledi.        Nihat Ergün, ''Konuştuğumuz bütün sektörler için, 1/100 binlik planı da dikkate alarak, az önce konuştuğumuz vizyon çerçevesinde, sayın başkanın (İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tanıl Küçük) sürekli çalışan komite oluşsun önerisi üzerinde duralım, çalışalım. Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Sanayi Odası, bakanlıklarımız gerçekten hem İstanbul'u, hem sanayicimizi, hem ülkemizi bir bütün halinde önemli bir yere taşıyacak adımları atabiliriz diye düşünüyorum'' dedi. AA

Geri Dön