25 / 11 / 2024

Nihat Özdemir: Ankara YHT Garı'nın yüzde 80'i tamamlandı!

Nihat Özdemir: Ankara YHT Garı'nın yüzde 80'i tamamlandı!

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi.




Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan  Ankara  Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi.


Özdemir, Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında, mayıs ayında açılışını planladıkları söz konusu garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti.


Yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını anımsatan Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan projenin bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamlamış bulunduklarını dile getirdi.


Özdemir, yaptıkları 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank'tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandıklarını anlatarak, diğer kısmını da öz kaynakları ile karşıladıklarını ifade etti.


Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa,  İzmir  ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizdi.


Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Türkiye şu anda yüksek hızlı tren demir yolu hattı uzunluğu bakımından, ki bu bin 213 kilometredir, dünyada dev birçok ülkeyi geride bırakarak, Avrupa'da altıncı, dünyada ise sekizinci sırada yer almaktadır. Ankara bu anlamda hızlı trenle seyahat konusunda çok önemli bir kesişim noktası olacaktır."


 


- "Oteli işleteceğiz, uygun teklif olursa bir zincire kiralamayı da düşünebiliriz"


Özdemir, Ankara YHT Garı'nın bürokrasi ve iş dünyasının da yeni buluşma noktası olacağını belirterek, "Kiralanabilir ofisler, Ankara'ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak" dedi.


4 bin metrekareye varan toplantı odaları sayesinde İstanbul'dan bir iş adamının birkaç saat öncesinden yola çıkarak hızlı trenle Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra kolaylıkla İstanbul'a dönebileceğini vurgulayan Özdemir, toplantıların birkaç güne yayılması durumunda ise 140 odalı 4 yıldızlı otelde konaklayabileceğini söyledi.


Özdemir, gar bünyesinde VIP ve CIP salonlarının da bulunacağına işaret ederek, 25 bin metrekareye varan yaşam alanı sayesinde katılımcıların kaliteli vakit geçireceğini dile getirdi.


Toplantıdan sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özdemir, ofisler, mağazalar ve yeme-içme mekanlarını kiralama konusunda çalışmaların yapıldığını aktardı.


Ankara YHT Garı'nda yer alan oteli tamamen kendilerinin döşeyeceğini belirten Özdemir, oteli işleteceklerini ama uygun bir teklif olursa bir zincire kiralamayı da düşünebileceklerini, zincirlerle bu tür görüşmelerin devam ettiğini anlattı. 


Özdemir, Ankara YHT Garı'nın en modern tren garı olduğunu belirterek, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) da uygulamalarının nasıl olduğunu merak ettiğini söyledi.


Söz konusu garı süresinden önce hizmete açacaklarını vurgulayan Özdemir, 3 ortak, bundan sonraki tren garı ihalelerinde de iddialı olmak istediklerinin altını çizdi.


Özdemir, "Yurt dışında da olmak üzere bütün bu projelerde ilgili olmak üzere karar aldık ve bu yolda çalışmalarımıza devam ediyoruz" şeklinde konuştu.


 


- "En uygun teklifi verdiği için krediyi Denizbank'tan aldık"


Özdemir, projeyi birçok bankaya sunduklarını ama Denizbank'ın çok ilgilendiğini söyledi.


En uygun teklifi verdiği için kredinin tamamı olan 170 milyon doları Denizbank'tan aldıklarını aktaran Özdemir, krediyi kullandırma konusunda bankanın büyük hassasiyet gösterdiğini ve kendilerini desteklediğini dile getirdi.


Özdemir, 3. havalimanında şimdiye kadar 1 milyar avronun üzerinde harcama yaptıklarını ama bu rakamı az bile bulduklarını ifade etti.


Harcamalarının bütçe planlamaları ışığında devam ettiğini anlatan Özdemir, şu anda hiçbir maliyet artışının görünmediğini, birinci etabı 6 milyar avro harcayarak hizmete açmış olacaklarının altını çizdi.


Özdemir, Ankara metrolarından önemli bir istasyonun da Ankara YHT Garı ile irtibatı olacağını belirterek, ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu beklediklerini kaydetti.


Biletleri TCDD'nin satacağını, elde edilen gelirlere kendilerinin karışmayacağını vurgulayan Özdemir, Ankara'da yaşanan terör olayına değinerek, güvenliğin kendileri için çok önemli olduğunu bildirdi.


Özdemir, garda çalışacak personel sayısının ise 300 civarında olacağını açıkladı. 


Nihat Özdemir, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Ankara YHT Garı'nın nasıl çalıştığını görürse, Kamu Özel Sektör Ortaklığı modeliyle otobüs terminali ihalesi yapabileceğini tahmin ettiğini söyledi.        


Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ise Mersin'de inşa edilecek Akkuyu Nükleer Güç Santrali ile ilgili şu anda kendilerine tebliğ edilmiş herhangi bir şeyin olmadığını, çalışmalarının devam ettiğini, herhangi bir durdurma olacağını zannetmediğini belirtti.


 


- İlk ihale 2011'de yapılmıştı


TCDD, demiryollarında Yap-İşlet-Devret (YİD) modelinin ilk kez uygulandığı Ankara YHT Garı için ilk olarak 20 Ocak 2011'de ihaleye çıkacağını duyurmuştu.


Şartname satın alan firmaların tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri nedeniyle ihale 22 Şubat 2011'e ertelenmişti.


Bu tarihte de firmaların talebi nedeniyle 2 Mart 2011'e ertelenen ihaleye, Limak İnşaat ve (Hindistan merkezli) GMR Infrastructure Ortak Girişimi ile İÇTAŞ ve Cengiz İnşaat Ortak Girişimi teklif vermişti. Projenin ihalesi daha sonra iptal edilmişti.


TCDD, daha sonra ihalenin, YİD modeliyle 17 Temmuz 2012'de yapılacağını duyurmuş ancak şartnameyi alan firmaların talebi üzerine ihale 28 Ağustos 2012'ye ertelenmişti. Bu tarihte yapılan ihaleye tek teklifi, Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat konsorsiyumu vermişti.


AA



Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


TÜRKİYE'nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara Garı, 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak.


Cengiz Holding-LİMAK Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında 6 şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı ile ilgili lansman toplantısı bu akşam Zorlu Center Raffles Otel'de yapıldı.LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi:


“Şunu çok iddialı bir biçimde söyleyebiliriz ki; şu anda lansmanını yapmakta olduğumuz yeni Ankara Tren Garımız modern anlamda belki de dünyanın en güzel, belki de en dikkat çekici yapılarından birisi olacaktır. Aynı zamanda eski tren garı ile bağlantılı bir şekilde çalışacaktır. Mayıs ayında açılışını yapmayı planladığımız Ankara Tren Garımızı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil, aynı zamanda bir yaşam, alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan bir buluşma noktası olarak tasarladık. Bir yap-işlet-devret projesi olan Ankara Tren Garımız ihalesini 2013 yılında Cengiz-LİMAK-Kolin grupları olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek kazandık. Toplamda 235 milyon dolara mal olacak projenin bugün itibariyle yüzde 80'ini tamamladık."


OTEL DA VAR, BÜYÜK OTOPARK DA

Nihat Özdemir sözlerini şöyle sürdürdü: 

“Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği yeni tren garında, 140 odalı bir otelimiz, yeme-içme mekanlarının da bulunduğu 180 adet perakende alanımız ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otoparkımız olacaktır. Ankara Tren Garı, bürokrasi ve iş dünyasının yeni bir buluşma noktası olacaktır. Buradaki kiralanabilir ofisler Ankara'ya sık gelen iş dünyası temsilcilerinin de işlerini kolaylaştıracaktır. 4 bin metrekareye varan toplantı salonlarımız sayesinde, bir işadamı birkaç saat içinde İstanbul'dan hızlı trene binerek Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra tekrar İstanbul'a dönebilecektir. Toplantılarının birkaç güne yayılması durumunda, garın içerisinde bulunan 4 yıldızlı otelimizde de rahatlıkla konaklayabilecektir. Gar bünyesinde VIP ve CIP salonları da bulunacak. Ayrıca 25 bin metrekareye varan sosyal yaşam alanı sayesinde ziyaretçiler ve yolcular kaliteli vakit geçirecekler. Bizim tren garımız dünyanın en modern, en son model tekniklerle yapılmış, en kapsamlı, en geniş, içerisinde oteli dahi bulunan, bir tren garı değil, bir yaşam merkezi olarak tasarladık ve yaptık. Daha süremiz olmasına rağmen çok hızlı bir çalışma temposuyla bu tesisi mayıs ayında tamamlıyoruz."


3. HAVALİMANI İNŞAATI NE DURUMDA?

Açıklamanın ardından, Nihat Özdemir ile Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz basın mensuplarının sorularını yanıtladı. 3. Havalimanı inşaatı sırasında bütçe aşımı olup olmadığına ilişkin soruya Nihat Özdemir, “3. Havalimanı'nda 1 milyar Avro'nun üzerinde harcama yaptık. Biz daha fazla harcama yapmak istiyorduk. 1 milyar Avro harcamayı az bile görüyoruz. Şu ana kadarki harcamalarımız bütçedeki planlamanın ışığında devam ediyor. Şu anda hiçbir maliyet artışı görünmüyor. İnşallah birinci kısım etabı, 6 milyar Avro harcayarak hizmete açmış olacağız" şeklinde cevap verdi. Akkuyu Termik Santrali inşaatını durdurulup durdurulmadığı yönündeki soruya ise Mehmet Cengiz, “Şu anda bize tebilğ edilmiş herhangi bir şey yok. Çalışma devam ediyor. Durdurulacağını zannetmiyorum" karşılığını verdi.


Akşam



Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



Ankara'da Yüksek Hızlı Trenler'in (YHT) kesişme noktası olarak planlanan 235 milyon dolar değerindeki gar mayısta açılıyor. Havalimanı konseptindeki garda 140 odalı otel, ofisler ve 180 mağaza yer alacak

Türkiye'nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara garı 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak. Cengiz Holding- Limak Holding-Kolin İnşaat ortaklığında yap-işlet-devret modeli ile yapımı süren Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, Türkiye'nin ilk konsept demiryolu ulaşım ve yaşam üssü olarak hizmete girecek. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında, mayısta açılışını planladıkları garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil, alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti. Ankara YHT Garı'nın ihalesini 2013'te 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını anımsatan Özdemir, projenin yüzde 80'inin tamamlandığını kaydetti. Özdemir, "235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmı için Denizbank'tan 15 yıl vadeli kredi aldık. Kalan kısmında da öz kaynak kullandık" dedi. 


GÜNLÜK KAPASİTE 100 BİN KİŞİ 

Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında, 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas bağlantılarının da ekleneceğini söyledi. Ankara YHT Garı'nda yer alan oteli tamamen kendilerinin döşeyeceğini belirten Özdemir, zincirlerle bu tür görüşmelerin devam ettiğini anlattı. Özdemir, Ankara YHT Garı'nın en modern tren garı olduğunu belirterek, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nın (TCDD) da uygulamalarının nasıl olduğunu merak ettiğini söyledi. Söz konusu garı süresinden önce hizmete açacaklarını vurgulayan Özdemir, "3 ortak, bundan sonra yurtiçi ve yurtdışı tren garı ihalelerinde de iddialı olmak istiyoruz" diye konuştu. 


NÜKLEERDE DURMA YOK 

Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz de toplantıda gazetecilerin Mersin'de inşa edilen Akkuyu Nükleer Güç Santrali ile ilgili sorularını yanıtladı. Şu anda kendilerine tebliğ edilmiş herhangi bir şeyin olmadığını belirten Cengiz, çalışmalarının devam ettiğini, herhangi bir durdurma olacağını zannetmediğini belirtti. Cengiz İnşaat nükleer santralin inşaatını üstlenmişti. 


RAKAMLARLA ANKARA YÜKSEK HIZLI TREN GARI

Yatırım Bedeli: 235 milyon dolar 

* 4 yıldızlı gar oteli: 140 odalı 

* Alışveriş Merkezi: 185 mağaza 

* Kapalı ve Açık Otopark: 2.500 araç kapasitesi 

* VIP ve CIP salonları 

* Bankalar ve ATM gişeleri 

* Günde 120 bin ziyaretçi 

* Ayda 3 milyon 600 bin ziyaretçi

Sabah



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;



YHT’lerin havalimanı konseptindeki ilk garı Ankara’da açılıyor. 235 milyon dolar yatırımla Mayıs’ta faaliyete geçecek olan ATG’de alışveriş, konaklama ve toplantı alanları bulunacak. ATG, günlük 100 bin ziyaretçisiyle AVM’leri geride bırakacak.

 

Yüksek Hızlı Trenler’in  

(YHT) kesişme noktası olan Ankara, içerisinde alışveriş, konaklama ve toplantı  imkanı bulunan havalimanı konseptinde modern bir gara kavuşuyor. 140 odalı oteli, yeme-içme alanlarını da kapsayan 185 mağazası, kiralanabilir toplantı ofisleri ve 2 bin 500 araçlık otoparkı bulunan Ankara Tren Garı (ATG) konsepti Türkiye’de bir ilk olarak geliştiriliyor. Günde 100 bin ziyaretçi beklenen yeni gar, en çok ziyaretçi alan alışveriş merkezlerinin performansını bile geride bırakacak. Ankara Tren Garı’nın Mayıs ayında faaliyete geçmesinin ardından konseptin hızla tüm YHT garlarına yayılması bekleniyor.

 

235 milyon dolar maliyet 

Yap-işlet-devret projesi olan Ankara Tren Garı projesini Cengiz-Kolin-Limak ortaklığı eşit oranda hayata geçiriyor. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “2013 yılında 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek ihaleyi kazandık. Proje, toplam 235 milyon dolara mal olacak. Projenin bugün itibarıyla yüzde 80’ini tamamlamış bulunuyoruz. 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank’tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandık. Kalan kısmını öz kaynaklarımız ile karşılıyoruz” diye konuştu.

 

Buluşma noktası olacak 

Tren garlarının kentlerin simgesel mekanları olduğunu, Ankara Tren Garı’nın da Ankara’nın yeni simgesel mekanı olacağını anlatan Özdemir, şöyle konuştu: “Garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil, alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladık. Günde yaklaşık 100 bin, yıllık 35 milyon kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacak. AGT, bürokrasi ve iş dünyasının da yeni buluşma noktası olacak. Gar bünyesinde VIP ve CIP salonları da bulunacak.”

 

‘Herkes gelir dedik sadece biz vardık’ 

TCDD, demiryollarında Yap-İşlet-Devret (YİD) modelinin ilk kez uygulandığı Ankara YHT Garı için ilk olarak 20 Ocak 2011’de ihaleye çıkacağını duyurmuştu. Ancak ilk ihale 

 

2 Mart 2011’de yapılabildi. İlk ihaleye, Limak İnşaat ve GMR Infrastructure Ortak Girişimi ile İÇTAŞ ve Cengiz İnşaat Ortak Girişimi teklif vermişti. Bu ihale iptal edilmişti. 

 

TCDD, ihalenin daha sonra YİD modeliyle 17 Temmuz 2012’de yapılacağını duyurmuş ancak firmaların talebi üzerine ihale 28 Ağustos 2012’ye ertelenmişti. Bu tarihte yapılan ihaleye tek teklifi, Limak-Kolin-Cengiz konsorsiyumu vermişti. Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz, “İhaleye herkes gelir dedik ama bizden başka teklif veren olmadı” dedi.

 

Haydarpaşa sinyali 

ŞU anda Ankara, Eskişehir, Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016’da Bursa, İzmir ve Sivas bağlantılarının ekleneceğini anlatan Nihat Özdemir, “Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılması planlanıyor. Ankara, yüksek hızlı tren garlarının ilk ihalesiydi. Havalimanı işletir gibi ele aldık. Ortaklık olarak bundan sonraki ihalelerde de iddialı olacağız. Yurt dışında da bu projelerde ilgili olmak üzere karar aldık” diye konuştu. 

 

Mehmet Cengiz de ATG modelinin İstanbul’a da yapılacağını belirterek, “İstanbul’da hem Avrupa hem Anadolu yakasında düşünülüyor. Anadolu yakasında Haydarpaşa’nın çevresinde bir yer olabilir” dedi.


Vatan 



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Türkiye'nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara Garı, 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak.


Cengiz Holding-LİMAK Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında 6 şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı ile ilgili lansman toplantısı önceki akşam Zorlu Center Raffles Otel'de yapıldı.


235 MİLYONA MAL OLDU

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi. Özdemir, Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında, mayıs ayında açılışını planladıkları söz konusu garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti.


235 MİLYON DOLARA MAL OLDU

Yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını anımsatan Özdemir, yaptıkları 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank'tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandıklarını anlattı. Özdemir diğer kısmını da öz kaynakları ile karşıladıklarını ifade etti.



Yeni Şafak



Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Cengiz Holding-Limak Holding-Kolin İnşaat ortaklığı, Ankara YHT Garı'nın yüzde 80'ini tamamladı. 235 milyon dolarlık tesis, havalimanı konseptindeki ilk gar özelliğini taşıyor...


Yüksek hızlı trenlerin kesişme noktası olan Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nın inşasının yüzde 80'i tamamladı. Cengiz Holding- Limak Holding-Kolin İnşaat ortaklığında hayata geçirilen gar; 6 şeritli demiryolu, 140 odalı otel, ofis, toplantı salonları ve 180 mağazadan oluşacak. 235 milyon dolar yatırım değerine sahip, havalimanı konseptindeki ilk tren garı projesi, Mayıs 2016'da hizmete girecek. 


36 MİLYON YOLCU 

Yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilen garı 19 yıl, 7 ay işleteceklerini belirten Limak Holding Başkanı Nihat Özdemir, garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti. 175 bin metrekare kapalı alanı olan proje sayesinde katılımcıların kaliteli vakit geçireceğini dile getiren Özdemir, garda kafeler, VIP ve CIP salonları, TCDD ofisleri, bilet satış gişeleri ve 2 bin 500 araçlık otoparkın da yer aldığını anlattı. Nihat Özdemir, şu anda gardan Ankara, Eskişehir, Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizerek, "Ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu bekliyoruz" şeklinde konuştu.



Takvim



Haber Bayburt Sıla Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olacak Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın yüzde 80'inin tamamlandığını bildirdi. 

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi. Özdemir, Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında, mayıs ayında açılışını planladıkları söz konusu garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti. Yapı-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını anımsatan Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan projenin bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını dile getirdi. Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılannın da ekleneceğinin altını çizdi.Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığını belirtti. Toplantıdan sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özdemir, ofisler, mağazalar ve yeme-içme mekanlarını kiralama konusunda çalışmaların yapıldığını aktardı. 

Özdemir, 3. havalimanında şimdiye kadar 1 milyar avronun üzerinde harcama yaptıklarını ama bu rakamı az bile bulduklarını ifade etti. 

Özdemir, Ankara metrolarından önemli bir istasyonun da Ankara YHT Garı ile irtibatı olacağını belirterek, ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu beklediklerini kaydetti. 


Akkuyu'da çalışmalar sürüyor 


Geri Dön