Nihat Özdemir: İçki satmıyoruz diye AVM'lerde yokuz
Kiler Hipermarketleri Genel Müdürü Nihat Özdemir, AVM'lerin içki satmadıkları için kendilerini tercih etmediklerini belirtti
Kiler Hipermarketleri Genel Müdürü Nihat Özdemir, alışveriş merkezlerinde (AVM) olmamalarını yüksek kiralara ve içki satmamalarına bağladı. "İçki satmadığımız için birçok AVM bizi tercih etmiyor. İçki satmadığımız için bizi tercih eden AVM'lerde ise biz olmak istemiyoruz. Zaten AVM kiraları da çok yüksek olduğu için caddelerde olmaktan kolay kolay vazgeçemiyiz gibi görünüyor" diye konuştu.
SATIN ALMA OLUR
İnorganik büyüme kapsamında Anadolu'da 3 - 4 market zinciriyle görüştüklerini dile getiren Özdemir, yıl sonuna kadar yeni bir satın alma yapabileceklerini ifade etti. Satın alma yapmanın kolay olduğunu zor olanın ise şirket altyapılarıyla uğraşmak olduğunu dile getiren Özdemir, "Satın alma yapmak kolay ama bazen şirketi bazen mağazalarını satın almak gerekiyor ve bu çok ciddi bir süreç. Gerek finansal altyapıları gerekse hissedarlık durumları iş süreçlerini uzatıyor. O yüzden bu kararları hayata geçirme süresi de uzuyor" dedi. Kiler'in gündeminde her zaman bir satın alma olduğunun altını çizen Özdemir, özellikle Anadolu'da büyüyen market zincirlerine odaklandıklarını sözlerine ekledi.
A101'İN BAŞINA ERDAL TÜFEKÇİ GELDİ
İstanbul PERDER'in kurucu üyesi ve ilk başkanı Erdal Tüfekçi, A101 marketlerini satın alan Hayat Kimya ailesine yeni katılan isim oldu. A101 İcra Kurulu Başkanı ve Hayat Kimya Yönetim Kurulu Üyesi olarak atanan Tüfekçi, Alman Lidl'ı örnek alıp 2010'da mağaza sayısını 750'ye çıkararak en fazla mağazası olan market zincirleri arasına girmeye oynayacak.
2010'DA 'İCE TEA' İŞİNE GİRİYORUZ
2010 için farklı ürün ve kategori çalışmaları yaptıklarını belirten Doğuş Çay Satış Direktörü Ferhat Sucu, salçadan sonra yeni bir gıda kategorisine girmeye hazırlandıklarını söyledi. Ice tea kategorisine girmek için de tat analizleri yaptırdıklarını belirten Sucu, "Kasım sonu ya da Aralık ayı başı gibi projelerimiz netleşecek. 2010'un ilk yarısında Ice Tea kategorisindeki ürünleri lanse etmeyi planlıyoruz" dedi. Bu yıl yüzde 30 büyüme hedefi koyduklarını dile getiren Sucu, ilk 8 ayda yüzde 42'lik bir büyüme gerçekleştirdiklerini ifade etti.
1000 perakendeci Kapalıçarşı'yı kapattı
Perakendeciler Federasyonu üçüncü yılını 1000 yerel perakendecinin bir araya geldiği iftar davetiyle kutladı. Semazenler, Mehteran Grubu, El Sanatları gösteriyleriyle karşılanan perakendecilerin gecesine ise Doğuş Çay sponsor oldu. 20 bin liraya kiralanan Kapalıçarşı yanında gösteriler, organizasyon, ikram ve Nihat Hatipoğlu dinletilerinin yer aldığı etkinliğe tek sponsor olarak Doğuş Çay 120 bin lira harcadı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, "Perakende sektöründe yerel zincirlerin ulusal pazardaki paylarını artırdığını söylememiz mümkün" diye konuştu.
Sabah