27 / 04 / 2024

Ömer Tavilloğlu: AVM 'ler kiralarını da havaya endekslemeli!

Ömer Tavilloğlu: AVM 'ler kiralarını da havaya endekslemeli!

Ömer Tavilloğlu, œBence AVM"ler kiralarını da havaya endekslemeli. Kazak, palto satamıyoruz. Eskiden politik konular satışları etkilerdi. şžimdi havalar etkiliyor dedi



Müşteri ihtiyaçları doğrultusunda yılın ikinci yarısında İstarnbul, Anadolu yakasında 3 bin 500 metrekarelik bir mağaza açacaklarını belirten Taviloğlu, œ22 ilde 85 bin metrekare satış alanına sahip 93 mağazamız var. Bunlardan 11"i Mudo Concept. 2011 yılının ilk çeyreğinde 6 tane olmak üzere 12 yeni mağaza açacağız. İskenderun ilk gireceğimiz il olacak.

Öte yandan ilk yurt dışı mağazamız 2012 yılında Kazakitan"da olacak. Fettah Tamince ile ortağız. şžu an talep topluyoruz. Ortadoğu"ya da mağaza açmak istiyoruz dedi.

Cironun yüzde 40"ının Mudo Concept"ten geldiğini hatırlatan Taviloğlu, 2011"de yüzde 28 büyüme ve 350 milyon TL ciro beklediklerini ifade etti. Cironun yüzde 1"inin internet satışlarından geldiğine değinen Taviloğlu Kars, Erzurum gibi illerden sipariş geldiğine dikkat çekti.

Yılbaşı ağacı yok sattı
Taviloğlu, 15 gün içinde Mudo mağazalarında 2.100 yılbaşı ağacı satıldığını ve müşterilerin mağaza ve vitrinlerinde teşhir amaçlı olarak sergilenen ağaçları rezerve ettiklerini söyledi. Geçen yıl 1.500 adet ağaç sattıklarını ifade eden Taviloğlu, fiyatları 89-50 ile 395 TL arasında değişen ağaçları Adana,  Ankara  gibi Anadolu illeri için de yetiştirmekte güçlük çektiklerini anlattı. Anadolu"daki talebin artmasına bağlı olarak Taviloğlu şu bilgileri paylaştı:   œSon 2-3 yıldır eve dönüşler arttı. Ev partilerinin çoğalması ve çocuklrın yeni yılı sahiplenmeleri nedeniyle Anadolu"da satışlar arttı. Örneğin geçen yıl Kayseri"de 40"a yakın ağaç satıldı. 5 teşhir gönderdiğimiz Adana"da 50 adet satıldı. Genellike Anadolu için ayırdığımız ağaçlar 3 kat fazla sattı.

Kiraları havaya endekslemek gerek
Hava sıcaklarının mevsim normallerinin üzerinde gitmesi için hazır giyim alanındaki satılşlarıdan sektör olarak da memnun olmadıklarını dile getiren Taviloğlu, œMalesef ikilemde kalıyoruz. şžubatta yeni koleksiyonları sunmaya başlayacağız ama daha kışlıklar satılmadı. Aartık kiraları da havalara endekslemek gerekecek diye konuştu.
Milliyet/Beste Önkol

Basında yer alan diğer haberler:

Yılbaşı talebi patlattı, vitrindeki çam da gitti

Ekonomik krizin yaşandığı 2009"un ardından 2010"un tüm perakende sektörü için toparlanma yılı olduğunu belirten Mudo Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Taviloğlu, œBiz bu toparlanmayı özellikle yılbaşı döneminde yaptığımız satışlardan da görüyoruz. Yılbaşı bizim için çok önemli. çünkü toplam satışımızın yüzde 12"sini bu ayda yapıyoruz. Aralık bizim için 12 ayın sultanı diyebiliriz dedi.

Bu yıl yapılan satışlara baktıklarında insanların geçen yıllara göre daha değerli hediyelere yöneldiğini söyleyen Taviloğlu, œAdetsel bazda satışlarımızda yüzde 15-20"lik artış varken, TL bazında ise bu artış yüzde 50-60 oranında. Bu dönemde sepet büyüklüğümüzde yüzde 30 arttı. Yılbaşı öncesi ürün çeşidini de yüzde 20 oranında artırdık. Sadece bu döneme özel 3 bin 500 adet ürün getirdikœ diye konuştu.  

çam satışı ikiye katlandı

Krizin etkilerinin azalmasıyla bu yılbaşı hediyelik alışverişleri ve çam ağacı satışları patladı. Mudo Concept kısa sürede 2 bin 200 çam ağacı sattı. 2009 yılında 1300 adet çam ağacı sattıklarını belirten Taviloğlu, œBu yıl ise şu ana kadar 2 bin 200 çam ağacı sattık. Hatta talep o kadar çok ki vitrindeki çam ağaçlarını da rezervasyonla sattık. Ağaçlarımızın fiyatları da o kadar düşük değil. 89 TL"den başlıyor 375 TL"ye kadar çıkıyor dedi.

Kayseri"de çama ilgi

Yılbaşında en çok satış yapan iller arasında İstanbul Ankara ve İzmir"in geldiğini belirten Taviloğlu, œBunun yanında çam ağaçlarını sadece İstanbul"da değil tüm Türkiye"deki satıyoruz. Örneğin Kayseri"de çam ağacına ilgi çok yüksek diye konuştu. Bu yılın gözdesi kırmızı kadehlerde 3 aylık stoğu 10 günde satan Mudo"nun mug satışı ise 60 bin adedi buluyor. 2011 için şimdiden önlem alan firma siparişlerini 3 kat artırdı.

85 bin metrekareye ulaştı

Mudo"nun 2010"da yüzde 20-25 cirosal büyüme sağladığına dikkat çeken Taviloğlu, şunları söyledi: œToplam 22 ilde 85 bin metrekarede 93 mağazada faaliyet gösteriyoruz. Bu yıl toplam 15 mağaza açtık. 2011"de yüzde 22 büyüme ile 12 yeni mağaza açacağız. Mudo Consept olarak Bursa"da büyük bir mağaza açacağız ve Anadolu yakası için görüşmelerimiz sürüyor. 2011 yılında mağazalara toplam 12 milyon TL yatırım yapacağız.

Kars"a internetten satış

İnternet satışlarının 2011 yılında toplam cironun yüzde 1"ine ulaşacağını kaydeden Taviloğlu, œBu sayede Erzurum ve Kars gibi mağazalarımızın olmadığı yerlere de ürün gönderiyoruz. dedi. Taviloğlu Mudo olarak 2011 yılında toplam cironun 350 milyon TL"ye ulaşmasını hedeflediklerini söyledi.

Kazak satmıyor kiralar havaya endekslensin

HAVALARIN sıcak gitmesi nedeniyle kışlık ürün satmakta zorlandıklarını belirten Ömer Tavilloğlu, œBence AVM"ler kiralarını da havaya endekslemeli. Kazak, palto satamıyoruz. Eskiden politik konular satışları etkilerdi. şžimdi havalar etkiliyor dedi. Taviloğlu, bu nedenle yeni sezonuda şubat ayında açacaklarını söyledi.
Hürriyet


Geri Dön