24 / 11 / 2024

ONS İncek 2014 hedefini 5 ayda yakaladı!

ONS İncek 2014 hedefini 5 ayda yakaladı!

ONS İncek Residence'ın, Opis Şirketler Grubunun ilk konut projesi olduğunu belirten Ons İnşaat Grubu Başkanı Tuna Atalay, şirket olarak 2014 hedefini 5 ayda yakaladıklarını belirtti..





ONS Incek Residence'ın, Opis Şirketler Grubunun ilk konut projesi olduğunu belirten Ons İnşaat Grubu Başkanı Tuna Atalay. "Konut alanında da grubumuzun kalite standartlarını müşterilerimize yansıtabilme hedefiyle çıktığımız bu yolda ilk ayı geride bırakırken satış ofisimizi ziyaret eden tüm müşterilerimizden tam not aldık" dedi. Atalay, projeyle ilgili olar ak şunları söyledi: "Özellikle kadınlar için önemli detayları iyi analiz ederek ortaya çıkardığımız projemizin örnek dairelerini ziyaret eden Ankara'daki sektör profesyonelleri dostlarımızın da beğenisini kazandık. 


Sadece  Ankara  değil İstanbul'dan da birçok gayrimenkul satış ve pazarlama profesyoneli özellikle Avrupa'da Geleceğin Projesi ödüllü evlerimizi görmek için ziyaretimize geldi. İlk 4 aylık süreçte yaklaşık bin kişiyi ağırladığımız satış ofisimizde son reklam kampanyamızın da etkisiyle 800 kişiye daha projemizi tanıtıma imkanı bulduk. 


Satışına devam ettiğimiz konutların yüzde 30'lık kısmı bu süre içerisinde satıldı. Son 20 günlük süreçte özellikle Türkiye genelinde markamızı doğru konumlandırdığımızı düşünüyoruz. İstanbul, Trabzon,  İzmir  gibi illerden gelen taleplerle karşılaştık. Hatta Hollanda'da yaşayan gurbetçilerimizin de ilgisini çekmeyi başardık ve bir acente modeliyle toplu alım gerçekleştirmelerinin alt yapısını oluşturduk. Bizzat projemizin ziyaretine gelemeyen gurbetçilerimizin banka havalesiyle konut satın almaları bize duydukları güvenin göstergesidir. Markalı konut liginin yeni oyuncusu olarak hedeflerimizi yakalamış olmak önümüzdeki dönem arsa stoklarımızın gelişim süreci için şimdiden bize heyecan veriyor. 


BÖLGEDEKİ REKABET SATIŞLARIMIZA YÜZDE 140 YANSIDI 

İncek bölgesi markalı konut stoğu açısından önümüzdeki 5 yılda hızla ilerlemeye devam edecek görüşündeyim. Son 5 yıllık grafiğine baktığımızda konut metrekare fiyatıyla yüzde 220'lik artış oranına sahip İncek'te, özellikle son donemde aktif olarak saüşına başlanan projelerin sinerjisi de kampanya döneminde bize olumlu yansıdı. 

Sadece son 3 haftada İncek'te hayata geçen kaliteli projelerin etkisi satışlarımıza yüzde 140 yansıdı diyebiliriz. Kaliteli ve güvenilir projelerin bölgede artması, yatırımcıların dikkatini çekiyor. En akıllı yatırımın arayışındaki bu kesime hizmet vererek projemizi yerinde anlatma şansına sahip oluyoruz. 

Projeleri karşrlaştırma imkanı bulan ziyaretçiler için özellikle bu dönemde satın alma kararım verme süreci projemiz özelinde ortalama 3 hafta diyebiliriz. Bu zaman diliminin Incek markasının yatırım değerinden ve projemizin avantajlı kampanya imkanlarından kaynaklandığının farkındayız. 

Oysa Ankara genelindeki konut satın alma suresinin 45 güne kadar uzadığını yaptırdığımız araştırmalardan da biliyoruz. 


DOĞRU ZAMANDA PLANLAMA KAZANDIRIYOR 

PROJEMİZİN bulunduğu TED Ankara Koleji mevkisi projenin hazırlık süıecinde çok iyi etüt ettik. 2013 yılı itibariyle hazırladığımız değerleme raporu ve bölgedeki arsa maliyetlerinin 4 yıllık projeksiyonunu iyi analiz ettiğimizi düşünüyoruz. Reel fiyatlama ve yaptığımız yatırımın değer kazanması amacıyla hızlı hareket etmek yerine öncelikle bölgede imalatına başlanan blokların teslim zamanlamalarına göre pozisyonumuzu aldık. Bölgedeki bloklarda yaşamın başlaması, altyapının tamamlanması projemizin satış sürecinde reel metrekare fiyatlarının bize sağlayacağı büyük bir avantaj. Bu projeksiyonu iyi analiz edebilen ve projemizin laııdrnark olma özelliğini keşfeden yatırımcıların talepleri, ilk yılımızda hedefimizin üzerinde bir satış gerçekleştirmemizi sağladı. Projemizin yüzde 30 olan ilk yıl satış hedefini bu projeksiyonda öngörmüştük. 2015 yılında bölgede teslim edilecek projeler olması ve lokasyonumuzda yaşamın başlaması dair fiyatlarımızın geleceği noktayı bize çok net gösteriyor. 


ANKARA MARKASINI PARLATMALIYIZ 

Özellikle Ankara konut pazarının yabancıya gayrimenkul satışı konusunda çok olumlu bir dönem içerisinde olduğunu söyleyemeyiz. Bunun en büyük nedenlerinin başında ise tüm Türkiye için geçerli olan marka değerimizin dönemsel olarak yeterince ifade edilememesini gösterebiliriz. Mütekabiliyet yasasının hayata geçmesinden once acenteler üzerinden Ortadoğu başta olmak üzere bir çok lükeye satışlar gerçekleşiyordu. Yasayla birlikte Markalı projeler için yeni bir süreç başladı: "Yurtdışına Güven Pazarlanması." Ortadoğu pazarından yasa soması beklentinin yıllık olarak yüzde 50'si bile henüz gerçekleşmedi. Fakat İstanbul başta olmak üzere kıyı şeridindeki birçok markalı konut projelerinin imalat sürecinin finansman yükünü kaldırması amacıyla ciddi sayılacak iskonto oranlarıyla toplu satışlarına şahit olduk. 

Söylememiz gereken en önemli konu "Gayrimenkul özelinde Ankara markasının güçlü ifade edilmesi" ve "Üretici firmaların her şeyden önce yurtdışına güven pazarlaması" gerektiğidir. 


YABANCILAR PROJE KONSEPTİMİZDEN ETKİLENİYOR

Ankara'ya iş için yurtdışından gelen ust segment kitlelerin konaklaması açısından büyük bir yatırım fırsatı bulunuyor. Fakat bu pazara hitap eden kaliteli ve konforlu hizmet sunabilecek konut stoğu Ankara'da maalesef yok denecek kadar az. Tüm beyaz eşyaların projeye dahil olması, concierge hizmetleri, sosyal alanların kullanımı ve sesli komut sistemiyle akıllı ev konseptini paket olarak kiralamak, yatırımcı gruplar tarafından çok cazip bir yatırım. Bunu hizmet haline dönüştüren ve özellikle Ankara'da bulunan yabancı şirketler/konsoloslukların VIP Hizmet verenleri tarafından yatnım geri dönüşüyle güçlü bir ürün pazarladığımızın farkındayız. Bu konuda özellikle İran, Hollanda ve Rusya ile çalışan gruplar tarafından toplu alımlar tercih ediliyor. Bunun için bir acente yatırımı yapmamız gerekmedi, çünkü doğru kanallara doğru zamanda ulaştığınızda pazarlama giderlerinizi daha efektif kullanabiliyorsunuz. Bu da bizim açımızdan çok keyifli bir alışveriş oldu diyebilirim. Bu kanallar üzerinden mütekabiliyet yasasına bağlı direkt yabancıya satış yapmış olmasak da, projenin tesliminden sonra Multikültürel bir çok kiracımız olacağını söyleyebilirim. Bunun da teslim sonrası Ankara'da yaşayan yabancıların daha da çok ilgisini çekeceği kanısındayım. Projenin teslimi sonrası doluluk oranı ve site yaşam kültürünün öneminin farkındayız ve satış projeksiyonumuzu buna 


İNŞAAT MALİYETLERİ 2015'TE FİYATLARA YANSIYACAK 

KONUT üreticisi olarak talebi yüksek tutabilmek için inşaat malzemesi fiyatlarındaki artışı uzunca bir süredir fiyatlarımıza yansıtamıyoruz. Bu da üretici tarafında karlılığı etkiliyor. 

Pıojenüı teslim tarihi olan Eylül 2016 tarihine kadar öngördüğümüz fiyat artışlarıyla birlikte oluşturduğumuz projeksiyonda sağlıklı bir şekilde ilerliyoruz. Malzeme ve inşaat işçiliği maliyetlerimizdeki öngördüğümüz artış oranların satışa başladığımız ilk gün itibariyle doğru planlamış olduğumuzu ilk 6 aylık süreçte söyleyebilirim. Fakat özellikle 2015 yılı içerisinde bugünün fiyatlarıyla projelerin çok fazla rekabet edemeyeceğini göreceğiz. Özellikle uluslararası kriz kahinlerinin de 2015 yılıyla ilgili ekonomi yorumlarını hepimiz gibi yatırımcıların da yakından takip ettiğini biliyoruz. Avantaj dönemlerinde akıllı yatırımları yapmayı alışkanlık haline getiren yatırımcı ev sahiplerimizi talebine yılbaşına kadar pozitif karşılık vermeye devam edeceğimizi söyleyebilirim. Yine konut alıcıları için cazip ödeme planlarımız olacak fakat 2015 yılındaki planlarımıza göre yıl boyunca ortalama yüzde 16 fiyat artışı öngörümüz söz konusu. İncek yatırımcısının teslim sonrası gözlemleyeceği avantajları bugünden hayal ettirmemiz gerekiyor ki karlı bir alışveriş yapıldığının bilincinde olsun. göre şekillendirdik. Yurtdışında yaşayan Türklerin de aslında artık yabancılaştığını kabul etmeliyiz. Ankara'nın bu konuda diğer illerden daha duygusal bir yanı olduğunu fark ettik. Özellikle Hollanda'da yaşayan 1. kuşak gurbetçilerimizin Ankara'da yatının yapma isteğini aynı zamanda sağlık turizmi konusunda deneyimli bir partner grupla talebe dönüştürdük. Projeyi görmeden banka havalesiyle ev sahibi olma isteği Hollanda'daki yatırımcıların da ilgisini çekti ve toplu alım için bize talepler gelmeye başladı."




Dünya projeleri arasına girdik. 


PROJENİN geliştirilme sürecinde uzun süren fizibilite çalışmalarımız oldu. Talepleri doğru analiz ederek geliştirdik Ons İncek Residence'ı. Ana fikrimiz hayatı kolaylaştı!mak idi. Hayatı kolaylaştırmanın argümanını da insanoğlu için en değerli unsuru kaliteli hale getirmeyi hedefleyerek başladık çalışmalarımıza; zaman... Bu süreçte insanın evinin Ona sağlayacağı en kaliteli zaman tasarrufu için Akıllı Ev anlayışını Avrupalı bir altyapı şirketiyle geliştirdik. Türkiye'de ilk defa uygulanan kişiselleştiıilmiş sesli komut sistemiyle de tüm bu detayları taçlandırmış olduk. Geçtiğimiz ay Dünya Mimarlık Festivali finalinde Singapur'a da vet edildik. Dünyanın en değerli 12 pıojesiyle bu finalde yer aldık. 


Sonrasında da Londra'da düzenlenen European Property Awards'tan ödülle donduk. Bu ödüller ve beğeni önümüzü görmemize ve büyük bir şevkle çalışmamıza çok büyük katkı sağlıyor. ONS markasının bilinirliği ve beğeni düzeyi indeksimiz geçtiğimiz ayki araştırmamızda yüzde 47 oranında arttı. Bu da her geçen gün bulunduğumuz noktanın değerini bize hatırlatıyor. 


Hürriyet Ankara


Geri Dön