24 / 11 / 2024

Otel-AVM kardeşliği işletmeleri sevindirecek!

Otel-AVM kardeşliği işletmeleri sevindirecek!

Otel AVM kardeşliğinin örnekleri Türkiye 'de de görülmeye başlandı. YD Başkanı Hulusi Belgü, "Günümüzde AVM ya da otel yapılması söz konusu olduğunda, bu iki yatırımın yan yana olmasına önem verilmeye başlandı" dedi.





İstanbul'a gelen turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarken, bu rakam otellerin doluluk oranına yansımadı. Bayramın ardından eski parlak günlerini arayan işletmeler, arkalarına yeni bir rüzgar alarak çıkış yakalamak için formül araraken, geçen yıl ilk kez Dubai'de uygulanan Otel-AVM kardeşliği umut oldu. AYD Başkanı Hulusi Belgü, "Günümüzde AVM ya da otel yapılması söz konusu olduğunda, bu iki yatırımın yan yana olmasına önem verilmeye başlandı. 


Seyahat acentalan üe anlaşma yapılıp AVMler şehir turunun bir parçası haline getiriliyor. Örneğin şu an İstanbul'da Viaport'un yanındaki Grandplaza buna bir örnektir. Gaziantep'te AVM yapıyoruz, onun yanında NovOtel var. Diyarbakır'da Ceylanlar bir AVM projesine başladı, onun yanında da bir otel var. Her iki yapı birbirine destek olsun diye yapılıyor. Yan yana olmaları her ikisine mutlak fayda sağlar" dedi. 


"Alış-veriş turizmi canlılık getirir" Gezi parkı olaylarının İstanbul'da turizmi olumsuz yönde etkiTalimhane'deki oteller boş kaldı Talimhane Otelciler Derneği Başkanı Ömer Esmer de bölgedeki otellerde doluluk oranları yüzde 20 iken bayramla bu rakamın yüzde 40'lara çıktığını söyledi. Hep kısa süreli rezervasyonlar aldıklarını dile getiren Esmer "Bölgemizde daha çok Arap turistler kalıyor. Gezi gibi olaylarda insanlara sert müdahalelerden kaçınılmalı. Kanun koyucular bunun önlemini almalı" dedi. 


Bayram turlarında daha çok Antalya. 

Bodrum, Marmaris ve Fethiye'nin tercih edildiğini belirten Ulusoy, "Hedefimiz 35 milyon Türk insanını tatile çıkarmak, bir yandan da 2023'de gelecek 50 milyon turisti ağırlamaya hazırlanmak" dedi. 

rebiliriz. Bunun adına otel-AVM kardeşliği veya sinerjisi denilebilir. İstanbul'un kent merkezindeki AVM'lerde gerçekleşen cirolarda turistlerin payı da hatırı sayılır bir seviyeye çıkmıştır" diye konuştu. 


2012'de dünyada 20 milyon 300 bin kişi kruvaziyer turuna katıldı" dedi. Kruvaziyer turuna katılan bir turistin günlük harcaması gemi masrafları dahil kişi başı 140 euro olduğuna dikkat çeken Timur Bayındır, şu bilgileri verdi: "Bu çerçevede bir hesap yapıldığında Türkiye'nin kruvaziyer turizminden elde ettiği gelir 293 milyon euro gibi bir rakam olarak ortaya çıkıyor. 


2013 yılında mevcut siyasi istikrarsızlıklardan dolayı Doğu Akdeniz turlarında bir azalma görüyoruz. Diğer yandan Karadeniz'in yeni bir destinasyon olarak öne çıktığını görüyoruz. Büyük kruvaziyer şirketlerinin Karadeniz'e turlarını artırmaları, başta İstanbul olmak üzere, Sinop, Trabzon ve Samsun limanlarına ilgiyi artıracaktır." "Sosyal medyanın önemini kavramalı" Sosyal medyanın turizm sektöründeki etkisinin her geçen yıl artırdığına işaret eden Bayındır "Geçmiş yıllarda tatil kararma ilişkin yapılan araştırmalardaki 'eş dost tavsiyesinin yerini sosyal medya aldı. Tatil kararında çok önemli rol oynayan 'deneyim paylaşımı ve tavsiye' faktörleri sosyal medya ile yeni bir boyuta ulaştı. 

Ayrıca bu kanallardaki teknolojik değişim ve gelişim söz konusu etkiyi daha güçlü hale getiriyor. Dünyanın herhangi bir köşesinde tatilini yapan turist, yaşadığı olumlu veya olumsuz bir deneyimi anında yüzlerce arkadaşı ile paylaşabiliyor" ifadelerini kullandı. 


Dünya


Geri Dön