Otogar-Başakşehir metro hattı 2011'de açılacak
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü metro hattında "2011 yılında da yolcu taşıyacağız" dedi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü metro hattında yıl sonuna gelmeden test sürüşlerine başlanacağını belirterek, "2011 yılında da yolcu taşıyacağız" dedi.
Halkalı istasyonunda kafasına baret takan Topbaş ve beraberindekiler, raylı sistem iş makinesiyle Olimpiyat Stadı metro istasyonuna gitti. Kadir Topbaş, burada yaptığı konuşmada, tarihi bir ana tanıklık edildiğini söyledi. Şehirlerde en önemli olgunun metrolar olduğuna işaret eden Topbaş, kendilerinin de buna çok önem verdiğini vurgulayarak, "Otogar-Bağcılar ve Bağcılar’dan itibaren de Olimpiyat Stadı ve İkitelli olmak üzere Başak Konutları 4. Etabı’na kadar olan hattın toplamı 21,7 kilometre, toplam maliyeti ise 1 milyar 137 milyon dolar. Hatta, saatte tek yönde 36 bin insan taşınacak" diye konuştu.
Hattın, Otogar-Bağcılar-Kirazlı hafif raylı sistem ve Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları metro hattı ile Olimpiyat Köyü bağlantısı olmak üzere iki koldan oluştuğunu aktaran Topbaş, şunları söyledi:
"Olimpiyat Stadı yapıldığında ne yazık ki ulaşım problemi vardı. Bu geç kalınmış, ama bize nasip olan proje. Başakşehir’den çıkan birisi 24 dakikada Otogar’da, 37 dakikada havaalanında, 43 dakikada Yenikapı’da, 51 dakikada Taksim’de, 66 dakikada Seyrantepe’de, 75 dakikada Hacıosman’da, 56 dakikada Üsküdar’da, 61 dakikada Kadıköy’de ve 90 dakikada Kartal’da olacak. İşte medeniyet bu. Bu şehirde şu anda, 48,5 kilometre raylı sistem çalışmalarımız devam ediyor. Nasip olursa bu yıl sonuna varmadan test sürüşlerine başlayacağız. 2011 yılında da yolcu taşıyacağız. 80 adet vagon bu hat için geldi, o vagonlar da devreye girecek. 8’erlik diziler halinde gruplandırılmış. Makasları da gördük. Buradaki Olimpiyat Stadı’nda yoğunluk olduğu dönemde bu makaslardan aynı anda diğer makasları da kullanmak suretiyle daha fazla sefer koyabilme imkanı için her şey düşünüldü. Bu hat üzerinde 16 istasyon var. Çalışmaların yüzde 85’i tamamlandı. Şu an ince yapılar yapılıyor. Aradan geçen zaman dilimi içerisinde bazı aksaklıklar oldu, biz bunu geçen yıl devreye sokmak istiyorduk..."
-BELEDİYE BÜTÇESİNİN YAKLAŞIK YARISI YATIRIMA GİDİYOR-
Kadir Topbaş, küresel ekonomik krize rağmen Büyükşehir Belediyesinin bütçesinden yaklaşık yüzde 50 oranında yatırım yaptığını dile getirerek, "Şu andaki metro inşaatlarımız 3,5 milyar dolar civarında. Sadece ulaşım, kara yolları, geçitlerle ilgili yaptığımız yatırımların toplamı 6,5 milyar lira. Bunlar çok ciddi rakamlar. Bunlar aynı zamanda bu şehrin ekonomisine ciddi destek veriyor ve kentin istihdam olayında da çok ciddi imkan sağlıyor" diye konuştu.
İstanbul’da öngördükleri 632 kilometrelik raylı sistem devreye girdiğinde kentin herhangi bir noktasından başka bir noktasına, kaliteli, güvenli ve hızlı erişim imkanı sağlanacağını ifade eden Topbaş, "Artık şehrin varoşları yok. Şehrin her noktası modernlikle tanışıyor, şehrin her noktasındaki insan bir diğer noktaya temas edebilme ve böylece sosyolojik bir gelişmeyi sağlayabilme fırsatını bulabilecek. Çünkü şehirlilik bir sosyolojik evrimdir" dedi.
AA
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Olimpiyat Köyü’ne giden ilk metro
İstanbul’un trafik sorununun çözümünde önemli bir paya sahip olması planlanan Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü hattının tamamlanan kısmını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarına gezdirdi.
Toplam uzunluğu 21.7 kilometre olan hat, Esenler Otogarı ve Bağcılar Kirazlı’dan sonra İkitelli Güney Sanayi İstasyonu’na ulaşıyor. Metronun burada ikiye ayrılarak Olimpiyat Stadı ve Başak Konutları 4’e ulaştığını belirten Başkan Kadir Topbaş, 16 istasyondan oluşan ve 1 milyar 137 milyon dolara mal olan hattın yüzde 85’inin tamamlandığını söyledi.
İstanbul’da planladıkları toplam 632 kilometrelik metro hatlarını adım adım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Kadir Topbaş, “En büyük yatırımlarımızdan biri olan güzergahta yıl sonuna varmadan test sürüşlerine başlayacağız. 2011 yılında da hizmete alınacak” dedi.
Saatte tek yönde 36 bin yolcu taşıyacak metro hattının Aksaray’da Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metrosu, Havalimanı-Aksaray Hafif Metrosu ve Bağcılar-Zeytunburnu Tramvayı ile entegre olacağını anlatan Başkan Topbaş, Bağcılar istikametine gelen sistemin İkitelli’de çalışan 35 bin işyeri ve binlerce insanı çok rahatlatacağını söyledi.
Tebernüş Kireçci
Halkalı istasyonunda kafasına baret takan Topbaş ve beraberindekiler, raylı sistem iş makinesiyle Olimpiyat Stadı metro istasyonuna gitti. Kadir Topbaş, burada yaptığı konuşmada, tarihi bir ana tanıklık edildiğini söyledi. Şehirlerde en önemli olgunun metrolar olduğuna işaret eden Topbaş, kendilerinin de buna çok önem verdiğini vurgulayarak, "Otogar-Bağcılar ve Bağcılar’dan itibaren de Olimpiyat Stadı ve İkitelli olmak üzere Başak Konutları 4. Etabı’na kadar olan hattın toplamı 21,7 kilometre, toplam maliyeti ise 1 milyar 137 milyon dolar. Hatta, saatte tek yönde 36 bin insan taşınacak" diye konuştu.
Hattın, Otogar-Bağcılar-Kirazlı hafif raylı sistem ve Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları metro hattı ile Olimpiyat Köyü bağlantısı olmak üzere iki koldan oluştuğunu aktaran Topbaş, şunları söyledi:
"Olimpiyat Stadı yapıldığında ne yazık ki ulaşım problemi vardı. Bu geç kalınmış, ama bize nasip olan proje. Başakşehir’den çıkan birisi 24 dakikada Otogar’da, 37 dakikada havaalanında, 43 dakikada Yenikapı’da, 51 dakikada Taksim’de, 66 dakikada Seyrantepe’de, 75 dakikada Hacıosman’da, 56 dakikada Üsküdar’da, 61 dakikada Kadıköy’de ve 90 dakikada Kartal’da olacak. İşte medeniyet bu. Bu şehirde şu anda, 48,5 kilometre raylı sistem çalışmalarımız devam ediyor. Nasip olursa bu yıl sonuna varmadan test sürüşlerine başlayacağız. 2011 yılında da yolcu taşıyacağız. 80 adet vagon bu hat için geldi, o vagonlar da devreye girecek. 8’erlik diziler halinde gruplandırılmış. Makasları da gördük. Buradaki Olimpiyat Stadı’nda yoğunluk olduğu dönemde bu makaslardan aynı anda diğer makasları da kullanmak suretiyle daha fazla sefer koyabilme imkanı için her şey düşünüldü. Bu hat üzerinde 16 istasyon var. Çalışmaların yüzde 85’i tamamlandı. Şu an ince yapılar yapılıyor. Aradan geçen zaman dilimi içerisinde bazı aksaklıklar oldu, biz bunu geçen yıl devreye sokmak istiyorduk..."
-BELEDİYE BÜTÇESİNİN YAKLAŞIK YARISI YATIRIMA GİDİYOR-
Kadir Topbaş, küresel ekonomik krize rağmen Büyükşehir Belediyesinin bütçesinden yaklaşık yüzde 50 oranında yatırım yaptığını dile getirerek, "Şu andaki metro inşaatlarımız 3,5 milyar dolar civarında. Sadece ulaşım, kara yolları, geçitlerle ilgili yaptığımız yatırımların toplamı 6,5 milyar lira. Bunlar çok ciddi rakamlar. Bunlar aynı zamanda bu şehrin ekonomisine ciddi destek veriyor ve kentin istihdam olayında da çok ciddi imkan sağlıyor" diye konuştu.
İstanbul’da öngördükleri 632 kilometrelik raylı sistem devreye girdiğinde kentin herhangi bir noktasından başka bir noktasına, kaliteli, güvenli ve hızlı erişim imkanı sağlanacağını ifade eden Topbaş, "Artık şehrin varoşları yok. Şehrin her noktası modernlikle tanışıyor, şehrin her noktasındaki insan bir diğer noktaya temas edebilme ve böylece sosyolojik bir gelişmeyi sağlayabilme fırsatını bulabilecek. Çünkü şehirlilik bir sosyolojik evrimdir" dedi.
AA
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Olimpiyat Köyü’ne giden ilk metro
İstanbul’un trafik sorununun çözümünde önemli bir paya sahip olması planlanan Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü hattının tamamlanan kısmını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarına gezdirdi.
Toplam uzunluğu 21.7 kilometre olan hat, Esenler Otogarı ve Bağcılar Kirazlı’dan sonra İkitelli Güney Sanayi İstasyonu’na ulaşıyor. Metronun burada ikiye ayrılarak Olimpiyat Stadı ve Başak Konutları 4’e ulaştığını belirten Başkan Kadir Topbaş, 16 istasyondan oluşan ve 1 milyar 137 milyon dolara mal olan hattın yüzde 85’inin tamamlandığını söyledi.
İstanbul’da planladıkları toplam 632 kilometrelik metro hatlarını adım adım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Kadir Topbaş, “En büyük yatırımlarımızdan biri olan güzergahta yıl sonuna varmadan test sürüşlerine başlayacağız. 2011 yılında da hizmete alınacak” dedi.
Saatte tek yönde 36 bin yolcu taşıyacak metro hattının Aksaray’da Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metrosu, Havalimanı-Aksaray Hafif Metrosu ve Bağcılar-Zeytunburnu Tramvayı ile entegre olacağını anlatan Başkan Topbaş, Bağcılar istikametine gelen sistemin İkitelli’de çalışan 35 bin işyeri ve binlerce insanı çok rahatlatacağını söyledi.
Tebernüş Kireçci