Emlak Terimleri

Oturma ruhsatı almak için belgeler!

Yapının ruhsatına uygun olarak zamanında inşa edilmiş olması halinde yapıya oturma ruhsatı veriliyor. Peki, oturma ruhsatı alabilmek için neler gereli? İşte, oturma ruhsatı almak için belgeler!

Oturma ruhsatı almak için belgeler!

Bir yapının belirli kriterlere uygunluğuna göre belediye tarafından verilen onaya oturma ruhsatı deniyor. Oturma ruhsatı başka bir deyişle iskan olarak da ifade edilebiliyor. 


Binanın oturma ruhsatı alabilmesi için yangın merpenlerinin ve sığınağın uygunluğu, yapının depreme karşı dayanıklılığı, yangın söndürme tüplerinin yeterli derecede yerleştirilmesi gibi kriterlerin gerekli yönetmeliklere uygun olarak düzenlenmesi gerekiyor. 


Bir binanın kat mülkiyeti tapusu alabilmesi için mutlaka oturma ruhsatının bulunması gerekiyor.  Yapıyı meydana getirmekle yükümlü müteahhit oturma ruhsatı alınması işlemlerini gerçekleştirmesi gerekiyor. 


Mülk sahipleri de oturma ruhsatı olan yapıda sahip oldukları katların mülkiyetini yani kat mülkiyeti tapusunu alıyor.  Peki, oturma ruhsatı almak için gereken belgeler neler?


Oturma ruhsatı başvurularında istenen belgeler aşağıda yer alıyor;


* Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

* Tapu kaydı bilgileri,

* Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

* Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

* Telekom Olur Yazısı,

* Proje Müellifleri Raporu, 

* Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

* Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),

* Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

* SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.


İskan belgesinin alınacağı yapı eğer asansörlü ise ekstra istenen belgeler şu şekilde:


* Asansör firmasından; TSE Belgeleri,

* Garanti Belgesi,

* Mühendislerin SMM Belgeleri,

* Muayene Raporu – 4 adet

* Muayene fişi,

* Uygulama projeleri,

* Sığınak Raporu,

* Yangın Tesisat Raporu.



Oturma ruhsatı alınmazsa ne olur?



Öznur YASLI/Emlakkulisi.com