22 / 12 / 2024

Ovit Tüneli'nde inşaat çalışmalarına yeniden başlandı!

Ovit Tüneli'nde inşaat çalışmalarına yeniden başlandı!

RİZE’nin İkizdere İlçesi Ovit Dağı geçidinde yapımı süren ve 12.6 kilometre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun, dünyanın 4’üncü uzun çift tüplü tüneli olan Ovit Tüneli’nde çalışmalar yeniden başladı...



Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı İş Teftiş Kurulu Başkanlığı ekibi 23 Temmuz 2014 tarihinde inceleme yaptığı Ovit Tünel inşaatında acil uyarı sistemi bulunmaması, tünellerde zehirli gaz seviyesinin makul seviyeyi aşması, havalandırmanın yeterli olmaması ve emiş sistemi olmaması gerekçesiyle çalışmanın durdurulmasını istedi. Ancak firmanın çalışmayı sürdürmesi üzerine devreye giren müfettişler çalışmanın durdurulmadığını 2 Ekim 2014 tarihli yazı ile İçişleri Bakanlığı’na bildirdi. Bakanlığın Rize Valiliği aracılığı ile uyardığı firma, 31 Ekim 2014 tarihinde tünellerde çalışmayı durdurdu.


İKİNCİ İNCELEME YAPILDI


Bu tarihte firmanın talebi üzerine Ankara’dan gelen iş müfettişleri tünelde ikinci kez inceleme yaptı ve eksikliklerin tam anlamıyla giderilmediğini belirledi. Bunun üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, eksikliklerin tamamlanması için izin isteyen firmaya sadece güvenlik çalışması yapılabilmesi için izin verdi.


ZEHİRLİ GAZ ÖLÇÜM SİSTEMİ KURULDU


İki gün önce Ovit tüneline yine gelen iş müfettişleri, tünelin Erzurum’un İspir İlçesi ile Rize’nin İkizdere ilçelerindeki giriş ve çıkış bölümlerinde inceleme yaptı. İki gün boyunca süren incelemede, firmanın Almanya’dan getirttiği son model kapalı devre zehirli gaz ölçüm cihazının tünellere yerleştirildiği belirlendi. Bu sistemle tüneldeki gaz ölçümlerinin otomatik olarak yapılacak ve zehirli gaz seviyesinin artmasıyla sistem alarm verecek. Edinilen bilgilere göre tünellerde temiz hava pompaları, kirli hava tahliye sistemleri, özel aydınlatma sistemleri ve tahliye yolları da yenilendi.


İş müfettişlerinin olumlu raporunun kendilerine ulaştığını belirten İkizidere Kaymakam’ı Abdil Koç, ilgili yazıyı firmaya ilettiklerini söyledi ve tünellerde çalışmaların kaldığı yerden başladığını söyledi.


OVİT TÜRKİYE’NİN EN UZUN TÜNELİ


Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapımına başlanan 12 bin 600 metre uzunluğundaki Ovit Tüneli, Türkiye’nin en uzun, dünyanın da 4’üncü uzun çift tüplü tüneli olacak. Tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak. Giriş kotu 1919 metre olan tünelin çıkış kotu 2 bin 236 metre, tünel içi boyunca eğim yüzde 2.13 olacak. Türkiye’de karayolu tünellerinde ilk kez tünel delme makinesi kullanıldığı Ovit Dağı tüneli, 799 milyon 939 bin 183 TL’ye mal olacak. Ovit Dağı Tüneli’nin tamamlanmasıyla Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4 bin 420 metre kısalacak, ulaşım 12 ay boyunca kesintisiz sağlanacak.

 

Milliyet


Geri Dön