Penti çorapları Amerika'da 30 mağaza açacak!
Türkiye'nin en büyük çorap markalarından Penti; Makedonya, Suriye, Hırvatistan, Sırbistan, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Rusya, Romanya, Azerbaycan, Gürcistan ve Suudi Arabistanın ardından Amerikada mağaza açıyor
Türkiye'nin en büyük çorap markalarından Penti; Makedonya, Suriye, Hırvatistan, Sırbistan, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Rusya, Romanya, Azerbaycan, Gürcistan ve Suudi Arabistanın ardından Amerikada mağaza açıyor. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, Bostonun ilk konsept çorap mağazasını biz açmış olacağız. Hedefimiz ABDde 30 mağaza dedi.TÜRKİYEnin en büyük çorap markalarından biri olan ve yurtdışında toplam 23 mağazası bulunan Penti; bacağını Amerikanın öğrenci şehri kabul edilen Bostona kadar uzattı. Bostonun en önemli perakende lokasyonu olan ve uluslararası markaların yer aldığı Harward Squareda mağaza açmaya hazırlanan Penti, böylece şehri ilk konsept çorap mağazasıyla da tanıştıracak. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, Bostonu seçme nedenlerini, Amerikanın en dinamik, en yüksek gelir grubuna sahip ve eğitim seviyesi en yüksek bölgelerinden biri. Aynı zamanda bir öğrenci şehri olduğu için uluslararası bir yapıya sahip diye açıkladı.
Amerikaya katma değer katarız
Bostonda pazarı incelediklerinde çorabın pahalı olduğunu ve sadece markette veya department storelarda satıldığını saptadıklarını anlatan Kariyo, şöyle konuştu: Bir konsept çorap mağazası yok. Penti, Bostondaki ilk konsept çorap mağazası olacak. Yine yaptığımız pazar analizimizde desen ve renk çeşitliliğinin tüketiciyi tatmin edecek düzeyde olmadığını gördük. Penti olarak desenlilerimiz, renklerimiz ve fonksiyonel ürünlerimizle Amerika pazarına katma değer katacağız. Koşullar uygun olursa hedefimiz Amerikada 30 mağazaya ulaşmak.
Çinde 5 AVMye girdi
Çorap, mayo, iç giyimi tasarımı ve üretimi konusunda faaliyet gösteren markanın, uluslararası olma yolunda ilerlediğini belirten Kariyo, Bir çok ülkeden talep alıyoruz. Buna çevre ülkeler, Orta Avrupa ülkeleri, Uzakdoğu ve Amerika dahil. Biz Türkiyeyi bölgesel merkez olarak görüp çevre ülkelere ve dünyaya yayılmayı hedefliyoruz dedi. Penti, uluslararası büyüme hedefini değerli pazarlarda mağazacılık olarak belirledi. Faaliyet gösterdiği ülkenin zevklerine, geleneklerine, tüketicilerine yönelik olarak ürünlerini, ambalajlarını ve mağazalarını özelleştiriyor. Yalnızca yurtdışı için 8 milyon dolarlık bir yatırım yapmayı hedefleyen marka, Çinde 5 alışveriş merkezinde satış noktaları oluşturdu.
Yüzde 20 büyüme hedefi
Bugün Türkiyede pazarın yüzde 44üne sahip olduklarını anlatan Sami Kariyo, şunları dile getirdi: Avrupanın en büyük ilk 5 üreticisinin arasındayız. Penti olarak 2011 yılını uluslararası bir marka olma, büyüme ve yenilenme yılı ilan ettik.Üretim olarak 2011 yılının ilk 3 ayında yüzde 10 büyüme kaydettik. Yapacağımız makine kapasite artırımlarıyla yıl sonuna kadar yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz.
Sektörün lokomotifi modern mağazacılık
TÜRKİYEde tekstil ve hazır giyim sektörünü değerlendiren Sami Kariyo, şu tespitlerde bulundu: Geçmiş ayların ihracat rakamlarında değer olarak artma, miktar olarak azalma görüyoruz. Bu da bizim birim fiyat açısından daha yüksek fiyatlara yani daha katma değerli ürünler sattığımızın göstergesi. Türkiye iç pazar tekstil ve hazır giyim sektörü üretim ve ticaret faaliyetleri geçmişe kıyasla ciddi bir yükseliş gösteriyor. Demek ki Türkiye hem dış pazarda hem iç pazarda birim fiyatı yüksek katma değerli ürünlere yöneliyor. Bu da bize; Türkiyedeki hazır giyim ve tekstil sektörünün lokomotifinin modern mağazacılık üzerine oturtulduğunu düşündürüyor.
Rusya ve Körfezde bu yıl 30 mağaza açacak
SAMİ Kariyo, 2010 yılı içinde Körfez ülkeleri ve Rusya ile önemli yatırımlara imza attıklarını hatırlatarak, 2011 yılında Körfez ülkelerinde 10, Rusyada 20 mağaza açmayı planlandıklarını söyledi. SAmi Kariyo, 2011 sonuna kadar Romanyada 3, Katar ve Suudi Arabistanda 5, Hırvatistanda 2, Sirbistanda 3, Kıbrısta 1 mağazamız daha açılacak. Hedefimiz, yurt dışındaki mağaza sayımızı artırarak, küresel marka imajımızı pekiştirmek. Çevre pazarlarda çokaha iddialı konuma gelmek dedi. Pentinin şu anda yurtdışında bulunan 23 mağazasının dağılımı ise şöyle: Makedonyada 4, Suriye 2, Hırvatistan 4, Sirbistan 1, Bosna-Hersek 1, Bulgaristan 1, Rusya 1, Romanya 3, Azerbaycan 2, Gürcistan 1, Suudi Arabistan 3.
Rakamlarla Penti
Türkiye genelinde 122 Penti mağazası var.
Yurtdışında ise şu anda 11 ülkede 23 mağazası bulunuyor.
2011 yılını 150 mağaza ile kapatmayı hedefliyor.
Üretiminin yüzde 50sini ihracata ayırıyor. İngiltereden Moğolistana, dünyanın birçok yerinde Penti markasıyla ya da farklı markalar altında Penti çorabı giyiliyor.
Fransa, Belçika, İspanya, İrlanda, Danimarka gibi Avrupa ülkelerine de ihracat yapıyor.
Marks&Spencer, H&M, Tesco gibi dünyaca ünlü birçok marka ve zincire üretim yapıyor.
Suriyede hizmet devam ediyor
KISA süre önce Suriyede önemli bir yatarım yapan Pentinin ülkedeki karışıklıklardan sonra ne durumda olduğunu Sami Kariyo, şöyle anlattı: Şamdaki mağazamız hizmet vermeye devam ediyor. Şamda ciddi bir karışıklık yok, hayat devam ediyor. Ancak iş hacmi biraz düştü. Homoustaki mağazamızı ise karışıklıklardan dolayı kapattık. Buna karşın Suudi Arabistana ağırlık verdik.
Demet Cengiz Bilgin/Hürriyet