27 / 11 / 2024

Perakendeciler sektörü anlattı!

Perakendeciler sektörü anlattı!

Bu yıl 13’ üncüsü düzenlenen Perakende Günleri, dünyada ve Türkiye’ de perakende sektörüne yön veren isimleri ağırladı. İkinci gün oturumlarında perakende sektöründe e-ticaretin rolü tartışıldı...




‘Perakende Günleri’ iki gün boyunca sektörün nabzını tuttu!


Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen ikinci gün oturumlarında perakende sektöründe e-ticatin rolü, büyüklüğü tartışılırken 2030 yılına dair ufuk turu ve sektörün başarı hikayeleri paylaşıldı. 


Arda Tunca: “2014’de bir gaza bir frene basacağız”


Esse Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali ve Ekonomist Arda Tunca 2013 yılını değerlendirip 2014 yılına ilişkin öngörüleri paylaştılar. Perakende sektörünün Türkiye ekonomisinde lokomotif rol üstlendiğinin vurgulandığı oturumda Tunca “2014 yılında ekonominin yavaşlamasını bekliyoruz. Maliyet kontrollerinin ön planda olması gereken bir yıl olacak. Bu küçülme anlamına gelmese de büyümenin temposu düşecek. Bir gaza bir frene basacağız” dedi.


Semih Şeftali kredi kartı kullanımının perakende sektörünün büyümesindeki pozitif etkisini vurguladı. Şeftali, “Perakende sektöründe satışların ortalama yüzde 85’i ile yüzde 90’ı kredi kartları üzerinde dönüyor. Organize perakendenin gelişiminde AVM’ler kadar kredi kartlarının da pozitif etkisi var” dedi.


Ümit Zaim: “Dünya markaları yaratmak için önce Türkiye algısını güçlendirmeliyiz”


Perakende Günleri’13’te Ali Saydam tarafından yönetilen oturumda 40 yıllık başarı hikâyesini anlatan Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, AVM’lerin gelişmesinin Türk markaları için önemli bir kırılma noktası olduğunu ve markaların büyümesine pozitif katkı sağladığını söyledi. Ümit Zaim, dünya markası olmak için ise ülke olarak algının güçlenmesi gerektiğini belirtti. Zaim, “Bu bileşik kaplar gibidir. İnsan gölgesinin dışına çıkamaz. Türkiye’de İtalya gibi 3-4 nobel aldığımız zaman, 5-6 futbolcumuz Barcelona’da, Chelsea’de, Real Madrid’de oynadığı zaman, birkaç Türk filmi Oscar’da finalde yarıştığı zaman, Türkiye’den de dünya markaları çıkacaktır. Türkiye’den dünya markası çıkartmaya en yatkın sektör perakende sektörüdür” dedi.


Mehmet Ziylan: “Ziylan Grup olarak 2015 ciro hedefimiz 1.8 milyar TL”


Perakende Günleri’nde başarı hikayesini paylaşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan; 2013 yılında 1.1 milyar TL ciro gerçekleştireceklerini açıkladı. Gelecek döneme ilişkin hedeflerini de paylaşan Ziylan, “2015 yılında 220 FLO, 160 Polaris, 70 Lumberjack olmak üzere mağaza sayımızı 450’ye, satış alanımızı 215 bin metrekareye yükseltmeyi hedefliyoruz. 2015 yılı için Ziylan Grup olarak hedefimiz 1.8 milyar TL ciro rakamına ulaşmak” dedi. Avrupa’da marka olmadan dünya markası olunamayacağını vurgulayan Ziylan, 2023 yılına kadar önce Lumberjack markasının ardından da FLO markasını dünya markası yapmak için elimizden geleni yapacağız dedi.


Haluk Özmutlu: "Şirketler değişime uygun kurgu yapmalı"


Derimod’un sponsor olduğu ‘Perakende Bahaneleri’ oturumunda şirketlerin kurumsallaşmaları üzerine konuşan Haluk Özmutlu, “Şirketlerin kurumsallaşma sürecindeki standartlarda istisnalar yüzde 15’i geçerse o şirket için gidilecek daha çok yol var demektir” dedi. Özmutlu, tüketici ve sektöre hizmet veren çalışanların profilinin değiştini vurgulayarak şirketlerin bu değişime uygun kurgu yapmaları ve geleceğe kendilerini hazırlamalarını gerektiğini söyledi.


Dünya


Geri Dön