05 / 11 / 2024

Petkim, Adana’daki müşterileriyle bir araya geldi!

Petkim, Adana’daki müşterileriyle bir araya geldi!

Petkim, Adana’daki müşterileriyle bir araya geldi. Her yıl ortalama 100 milyon dolar kapasite ve verimlilik artışına yönelik yatırım gerçekleştirilen Petkim’in yıl sonunda kapasitesi 3.6 milyon tona ulaşacak.




Petkim’in iç pazar satışlarında Adana’nın tek başına yüzde 21 paya sahip olduğunu belirten Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, müşteri taleplerini dikkate alan, pazar odaklı dinamik planlama politikasına önem verdiklerini kaydetti. Korkut, Petkim’in katma değerli üretime yöneldiğini bir kilogram Petkim ürünün 2.24 ABD doları ile Türkiye ihracat ortalama değerinin üzerinde seyrettiğini dile getirdi.

  

Türkiye petrokimya sektörünün tek hammadde üreticisi Petkim, farklı şehirlerde gerçekleştirdiği müşteri buluşmalarına devam ediyor. Doğu Akdeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren müşterileriyle  Adana  Sanayi Odası’nda bir araya gelen Petkim yöneticileri, yeni satış ve pazarlama stratejileri ile Petkim Yarımadası’nda gerçekleştirilecek entegre yatırımlar hakkında bilgiler paylaştı. Dünya, petrol ve petrokimya sektöründe yaşanan gelişmelerin de ele alındığı toplantının ev sahipliğini Adana Sanayi Odası yaptı. Petkim’in iç pazar satışlarında Adana’nın tek başına yüzde 21 paya sahip olduğunu belirten Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, müşteri taleplerini dikkate alan, pazar odaklı dinamik planlama politikasına önem verdiklerini kaydetti.  


Plastik sanayiinden firmaların temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği Bölge Toplantısı’nın açılışında konuşan Sadettin Korkut, şirketin müşteri odaklı, pazarın ve piyasanın beklentilerini sürekli izleyen bir satış stratejisi benimsediğini belirterek, “Dünyanın en açık rekabet şartlarını taşıyan petrokimya sektöründe güçlü bir şekilde rekabet ediyoruz.” dedi. Müşterilerle daha yakın ilişki kurma temelinde gerçekleştirilen pazar odaklı dinamik planlama politikasının Petkim’in kâr marjlarına da olumlu yansıdığını belirten Korkut, “Müşteri ve pazar dinamiklerine göre üretim yapıp optimizasyon ve operasyonel verimlilik üzerinde çalışıyoruz. Sürekli olarak maliyetleri düşürüp hizmet ve ürün kalitemizi arttırmayı amaçlıyoruz.” dedi. Korkut, Petkim’in katma değerli üretime yöneldiğini bir kilogram Petkim ürünün 2.24 ABD doları ile Türkiye ihracat ortalama değerinin üzerinde seyrettiğini dile getirdi.


Petkim’de Bir Kişiye İş Sağladığımızda 5 Kişi İş Sahibi Oluyor


2013 yılında Petkim’e kapasite artışı, planlı bakım ve üretimde verimlilik artırma kapsamında yaklaşık 112 Milyon Dolar yatırım harcaması gerçekleştirmiş olacağını kaydeden Sadettin Korkut, her yıl Petkim’de ortalama 100 milyon dolar kapasite ve verimlilik artışına yönelik yatırım gerçekleştirildiğini, yıl sonunda kapasitenin 3.6 milyon tona ulaşacağını ifade etti. Petkim’de bir kişiye istihdam sağlandığında bunun diğer sektörlerdeki çarpan etkisiyle 5 kişiye ulaştığını ifade eden Korkut, Petkim’in ürettiği bir kilogram ürünün bir kilogram ithalatın önüne geçtiğini sözlerine ekledi.  


Petkim’i rakiplerinden ayıran en önemli özelliğin, yerli üretici kimliğinin yanı sıra, müşterilerine 7 gün 24 saat teknik ve satış sonrası hizmet verebilmesi olduğunu belirten Korkut, her türlü teknik imkanın yanında müşterilerle yüz yüze temasa da büyük önem verdiklerini dile getirdi. SOCAR’ın Petkim Yarımadası’nda planladığı entegre yatırımların birer birer hayata geçirildiğini, başta STAR Rafinerisi, PETKİM Konteyner Limanı ve STEP Enerji Santrali’nin devreye girmesi ile şirketin üretim maliyetlerinde ciddi verimliliğe ulaşacağını kaydeden Sadettin Korkut, sözlerini şöyle sürdürdü: 


“Müşterimizi dinleyip, anlayıp, onlara daha iyi hizmet verebilmenin arayışı içindeyiz.  Sizlerle beraber iş yapacağız. İşimizi birlikte büyüteceğiz. Türkiye’nin sınırları açık, herkes istediği yerden istediği malı getirebiliyor. Pazar odaklı dinamik planlama, optimizasyon, maliyet düşürme ve operasyonel verimlilik ile sürdürülebilir karlılık odaklı hareket ediyoruz. Petkim, dünyada onlarca rakibi ile mücadele eden bir şirket. Avantajlarımız ise elbette en başta ürünlerimizin kalitesi, teknik destek üstünlüğümüz, insan kaynağımız ve müşterimizin her an yanında olmamız. Müşterilerimizin dile getirdiği her türlü öneri ve eleştiriyi dikkatle dinledik, notlarımızı aldık. Düzenlediğimiz bu toplantılar, iş süreçlerimizi iyileştiren çok önemli bir katkı sağlıyor.” dedi. 


Toplantıda Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Fatih Karakaya, Pazarlama Müdürü Dr. Mevlüt Çetinkaya ve Satış Müdürü Kerem Kocaoğlu Petkim’in yeni satış ve pazarlama stratejileri hakkında müşterilerden gelen soruları cevaplandırdı. Petkim daha önce İzmir, Kayseri, İstanbul, Gaziantep ve Bursa’da Bölge Toplantıları düzenlemişti. 


Geri Dön