30 / 04 / 2024

Popeyes, restoran sayısını 200´e çıkaracak!

Popeyes, restoran sayısını 200´e çıkaracak!

ABD menşeli Popeyes, restoran sayısını 200´e çıkaracağını duruydu



Beyaz ette kalite standartlarının yükselmesi, bu alandaki fast food restoranlarına ilgiyi her geçen gün artırıyor. Wienerwald, Nando's, Popeyes, BBQ Chicken, Tavvuk gibi hızlı büyüyen zincirler, franchising sistemiyle yeni şubeler açıyor...

PİLİÇ çevirme ve tavuk ürünleri satan restoranların sayısı müthiş bir hızla artıyor. Pazarın büyümesinde yabancı menşeli firmalar çok etkili oldu. Özellikle son 1 yıl içinde birbiri ardına Türkiye pazarına giren yabancı zincir restoranlar sürekli yeni şubeler açarak büyüyorlar.
2009´da Türkiye´ye gelen Alman piliç zinciri Wienerwald, şube sayısını 33´e çıkardı. Güney Afrika menşeli Nando's da 60 şubeye ulaşmayı hedefliyor. 2007´den bu yana Türkiye´de faaliyet gösteren ABD menşeli Popeyes ise 146 yeni şube daha açacak...
Evet, dünya genelinde yüzlerce şubesi olan bu markalar şimdi Türkiye´de de şube açma yarışına girdi. Bu potansiyele yerli şirketlerin de daha fazla sessiz kalmayacağı düşünülüyordu. Nitekim bu doğrultuda ilk adımı beyaz et üreticisi Keskinoğlu attı. Keskinoğlu, geçen hafta Manisa Akhisar´da Tavvuk ismiyle bir restoran açarak pazardaki yerini aldı. Keskinoğlu da şubeleşme konusunda rakiplerinden geri kalmayacak gibi...

WIENERWALD
"Pazara yeni girenler bizi kopyalıyor"
2009´da Türkiye pazarına giren Alman piliç zinciri Wienerwald, agresif bir şekilde büyüyor. Kısa sürede 33 noktaya ulaşan Wienerwald, franchising sistemiyle yeni şubeler açmaya devam ediyor. Wienerwald Türkiye Genel Müdürü Kaan Bilbay, "Rekabetin fiyatla olmayacağını düşünüyoruz. Yeni şubeler açma politikamızdan ödün vermeyeceğiz. Bu pazara yeni girenler, kullandığımız makine parkından ürün isimlerimize kadar bizi kopyalıyor. Bunun farkındayız. Bu durum aslında bizim değerimizi artırıyor. Sürekli yeni ürün sunmak için çalışma şevkimizi artırıyor. Büyüme planlarımızı bu yüzden hem noktasal hem de ürün çeşitliliği şeklinde planladık. Bu doğrultuda kararlarımızı revize ettik" diyor.
Mevcut Wienerwald şubeleri İstanbul´da 30, Bursa´da 1 ve  Ankara  2 şeklinde dağılmış durumda. Marka, bu yıl sonuna kadar 12, 2011´de ise 22 yeni şube açacak. Yeni şubeler için İstanbul, Ankara, Bursa, Adana, Eskişehir, İzmit ve Çorlu´ya öncelik verilecek. Wienerwald restoranlarının yanı sıra sadece paket ve gel-al servisinin yapıldığı Wienerwald Express şubeleri de açılıyor. Restoranların maliyeti; yer, konum, trafik ve kapasiteye göre değişiyor. Wienerwald Express işletmesinin toplam yatırım tutarı ise 120-140 bin euro arasında. Bilbay, restoranlardaki çevirme piliçlerin her zaman taze olduğunu, satılmayan ürünlerin 40 dakika içinde satıştan çekildiğini vurguluyor.
Wienerwald restoranlarının ana ürünü piliç çevirme. Çıtır derili, sulu göğüslü kanat ve butlardan oluşan bu ürün, tam ya da yarım piliç şeklinde servis ediliyor. Ayrıca menüde Wiener schnitzel, tavuk schnitzel, mega piliç burger, patates salatası, tavuklu salata ve değişik soslar bulunuyor. Wienerwald, temmuz ayında menüsüne yeni ürünler ekledi. Bunlar kebap dürüm, piliç dürüm, kicks ve çıtır kanat şeklinde sıralanıyor.

NANDO´S
Muhtar Kent´in önerisiyle geldiler...
Peri-peri soslu tavuklarıyla ünlü, Güney Afrika menşeli Nando's, ilk restoranını 2009´da İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi´nde açtı. Ardından İstanbul Bağdat Caddesi ve Ataköy Konakları´ndaki şubeler hizmete girdi. Nando's Türkiye Marka Müdürü Fatih Şerefoğlu, "Müşterilerimizin bize daha kolay ulaşmasını sağlamak için yeni şubeler açacağız" diyor. Şirket bu doğrultuda İstanbul´da 3 restoran daha açacak. Şube sayısının önümüzdeki 5 yılda 60´a ulaşması planlanıyor. Şerefoğlu, bunun için yaklaşık 50 milyon dolarlık yatırım yapılacağını söylüyor. Yeni açılacak şubeler için öncelikle Ankara, Bursa, Gaziantep, Mersin, Eskişehir, İzmir, Antalya ve Bodrum tercih edilecek.
Nando´s Türkiye´deki büyüme planları içinde franchising sistemi şimdilik yok. Ancak Nando´s´a yatırım yapmak isteyen girişimciler için temeli joint venture´a dayanan ortak bir çalışma modeli geliştiriliyor. Bu konuda hazırlıklar tamamlandığında yatırım maliyetleri açıklanacak.
Aslında Nando´s´ın Türkiye´ye geliş hikayesi biraz ilginç. Nando´s´ın kurucularıyla Güney Afrika´da tanışan Coca-Cola CEO´su Muhtar Kent, onlara Türkiye´de yatırım yapmalarını tavsiye etmiş. Bu öneri üzerine pazarı inceleyen şirket yetkilileri, hiç tereddüt etmeden Türkiye´de yatırım kararı almışlar. Çeşitli Türk yatırımcılarla görüşmeler yapıldıktan sonra Green Lemon şirketiyle partner anlaşması imzalanmış...
Fernando Duarte tarafından kurulan Nando´s´ın serüveni, 1987´de Güney Afrika´nın Johannesburg kentinin küçük bir semti olan Rosettenville´de başlamış. Nando´s restoranlarında peri-peri soslarıyla Portekiz usulü pişirilen tavuk yarım ya da bütün olarak servis ediliyor. Acılık derecelerini kendiniz belirleyebiliyorsunuz. Bunun dışında Espetada ve Cataplana isimli 2 özel yemek daha var. Espetada, peri-peri sosuyla ızgara üzerinde pişirilen tavuk parçalarının kırmızı ve yeşil taze biberlerle süslendikten sonra metal bir çubukla birlikte çengele asılarak servis edildiği bir yemek. Cataplana ise Portekiz usulü bir pilav. Peri-peri soslu ızgara tavukgöğsü parçaları, kırmızı, yeşil taze biberler, ızgara sebzeler ve soğanla birlikte hazırlanıyor.

POPEYES
Restoran sayısını 200´e çıkaracak
ABD menşeli Popeyes, ilk restoranını 1972´de ABD New Orleans´ta açmış. Bugün dünya genelinde 500 franchise şubesi var. Tab Gıda distribütörlüğünde Türkiye´ye gelen Popeyes, ilk şubesini 2007´de Eskişehir´de açmuştı. Şimdi markanın İstanbul, İzmir, Antalya ve  Adana  başta olmak üzere 18 ilde 54 şubesi var. 54 şubenin 4´ü franchise. Kalanların tamamı Tab Gıda tarafından işletiliyor.
Popeyes Franchise Direktörü Can Sepkin, şubeleşme politikasıyla ilgili şu bilgileri veriyor: "Büyümemize bu yıl da devam ediyoruz. Önceliği restoranlarımızın bulunmadığı illere veriyoruz. Yıl sonuna kadar 10 restoran daha açarak şube sayımızı 64´e çıkaracağız. Son olarak İstanbul Atatürk Havalimanı´ndaki şubemizi açtık. Önümüzdeki günlerde Erzurum şubemiz açılacak. Başta İstanbul, Bursa, Kocaeli, Adana, Antalya, Kayseri, Gaziantep ve Diyarbakır olmak üzere birçok il için açılışlar planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içersinde Popeyes´ı ülkemizin her ilinde ulaşılabilen ve tavukseverlerle buluşan bir konuma taşımayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda 2015 yılı sonunda toplam 200 restorana ulaşmayı hedefliyoruz."
Popeyes için isim hakkı bedeli 40 bin dolar olarak belirlenmiş. Popeyes ailesine katılan franchise restoranların elde ettiği cironun yüzde 13´ü Tab Gıda tarafından franchise ödemesi olarak alınıyor. Restoran büyüklüğü, AVM (alışveriş merkezi) bünyesindeki restoranlarında en az 120, diğer yerlerde ise 300 metrekare olarak belirlenmiş. Bir Popeyes restoranı için gerekli toplam yatırım tutarı, en az 400 bin dolar civarında. Baharatlı tatlar içeren Popeyes menüleri geleneksel tavuk ürünlerinden ve ek tatlardan oluşuyor. Popeyes, müşterilerine tavuk ürünlerinin yanı sıra sandviç, tamamlayıcı sebze ve tahıl seçenekleri de sunuyor. Bunların dışında özel tatlı seçenekleri de var.

TAVVUK
Türkiye genelinde şubeler açacak
Beyaz et üreticisi Keskinoğlu, Tavvuk adıyla restoranlar açıyor. İlk Tavvuk restoranı geçen hafta içinde Manisa Akhisar´da açıldı. 2.5 milyon dolarlık yatırımla açılan bu restoran, 15 dönüm arazi üzerine inşa edilmiş. Restoranda 200 kişilik kapalı, 300 kişilik açık yemek yeme mekanı var. Menüde piliç çevirme ve diğer tavuk ürünlerinden zeytinyağlı yemeklere, salatadan, kızartmaya 130 farklı seçenek bulunuyor. Ayrıca tavuklu baklava, tavuklu mantı, tavuk kuyruğu ve tavuk ayağı gibi yeni çeşitler dikkat çekiyor.
Akhisar´daki restoran aslında şirket için bir Ar-Ge ve personel eğitim merkezi olarak planlanmış. Yeni açılacak şubelerdeki personellerin eğitimi burada yapılacak. Keskinoğlu, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye genelinde tam 200 Tavvuk restoranı açmayı hedefliyor. Bu iddialı büyüme hedefinde franchising sistemi önemli bir rol oynayacağa benziyor. Bunun için 2 farklı konseptte yatırım seçecekleri hazırlanmış bile.
Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, "Yeni açılacak Tavvuk restoranları Akhisar´daki restoranımız kadar büyük olmayacak. Örneğin, alışveriş merkezlerinde açılacak Tavvuk restoranlarının büyüklüğü 40-70 metrekare arasında değişecek. Bu restoranlarda menümüzdeki ürünlerin birçoğu olacak. Şehir merkezlerinde açılacak Tavvuk restoranlarının büyüklüğü ise bölge potansiyeline göre değişecek. Şehir içindeki restoranlarda piliç çevirme ve tavuk döner ağırlıklı bir menü sunacak. Şehir içindeki restoranlar paket servis hizmetinin yanı sıra piliç eti, yumurta ve zeytinyağı ürünleri de satılacak" diyor.
Franchising sistemiyle açılacak restoranlar için öncelik İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Manisa, Trabzon, Bursa, Eskişehir, Gaziantep ve Edirne´ye verilmiş. Daha sonra diğer illerden gelecek franchise talepleri değerlendirilecek. Franchise yatırım şartları henüz tam olarak belirlenmemiş. Ancak bir Tavvuk restoranı için gerekli yatırım tutarının 50-60 bin dolar arasında değişebileceği belirtiliyor. Keskinoğlu Şirketler Grubu´nun tesislerinde, yıllık 750 milyon adet yumurta, 200 milyon adet viol (yumurta kabı), 9 milyon adet yumurta yönlü dişi civciv, 2 milyon 400 bin adet yarka, 40 milyon adet broiler (etlik civciv) ve 40 bin ton organik gübre üretiliyor. Grubun 2009 yılı cirosu 500 milyon TL civarında.

BBQ CHICKEN
Yıl sonunda franchise verecek
Güney Koreli BBQ Chicken, ilk restoranını 1995´te açmış. Halen 30 ülkede, bin şubesi var. Genesis Holding tarafından Türkiye pazarına sunulan marka, ilk şubesini Nisan 2009´da İstanbul İstiklal Caddesi'nde açtı. Halen 4 şubesi var. Bunların tamamı İstanbul´da bulunuyor. BBQ Chicken, 2010 yılı sonuna kadar 4 şube daha açacak. Yeni şubeler için İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya´ya öncelik verilecek. Şu sıralar franchising altyapısını hazırlayan şirket, yıl sonunda ilk franchise şubesini açmayı hedefliyor.

Kaan BİLBAY / Wienerwald Türkiye Genel Müdürü
"Özel reçetelerimiz var"
Türkiye´ye gelen yabancı şirketler aslında bilgi birikimlerini ve gizli reçetelerini de getiriyor. Ülkemizde henüz bu bilgi birikimine ve üretim reçetelere sahip yerli markalar yok. Yabancı markaların durumlarını gören yerli yatırımcılar da doğal olarak pastadan pay almak istiyor. Wienerwald olarak çok hızlı büyüyoruz. Bu yayılma politikamızdan ödün vermeden şube sayımızı artırmaya devam edeceğiz. Büyüme planlarımızı hem noktasal büyüme hem de ürün çeşitliliği büyümesi olarak planladık.

Keskin KESKİNOĞLU / Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı
"Yurtdışında da şubeler açacağız"
1963´ten beri tavukçuluk sektöründeyiz. Gıda sektöründeki uzmanlığımız ve Türkiye´deki yaygın dağıtım ağımızın gücüyle şimdi yiyecek-içecek sektörüne adım attık. Türkiye´de piliç çevirme ve diğer tavuk ürünlerini bir arada sunan markalaşmış, çok sayıda şubeleri olan bir Türk restoranı yok. Özellikle son yıllarda uluslararası dev tavuk zincirleri Türkiye´deki potansiyeli değerlendirerek hızlı bir büyüme trendi yakaladılar. Şimdi biz de bunu başarmak istiyoruz.
Keskinoğlu yorumuyla tüketicilere yeni bir alternatif sunduk. Tavvuk markasıyla restoranlar açıyoruz. Büyüme planlarımız sadece Türkiye´yle sınırlı değil. Dünya markası olmayı hedefliyoruz. 2013´ten itibaren Bosna Hersek, Azerbaycan, Kuveyt, Bahreyn, Katar gibi ülkelerde de Tavvuk restoranları açacağız. Daha sonra diğer ülkelerde de şubeler açmayı planlıyoruz.

Türkiye´deki belli başlı `beyaz fast food´ zincirleri
* Wienerwald: Almanların kızarmış tavuk, patates ve bira kültürünün simgesi olan Wienerwald, ilk restoranını 1955´te Münih´te açmış. Şimdi 13 ülkede 1.551 şubesi var. Kendi patentli sosları ve özel pişirme teknikleriyle tüketicinin beğenisi kazanan markanın Türkiye´deki ilk şubesi ise geçen yıl İstanbul´da açıldı. Wienerwald´ın halen ülkemizde 33 şubesi bulunuyor.
* Nando´s: 1987´de Güney Afrika'nın Johennesburg kentinde küçük bir restoranla serüvenine başlayan Nando's, bugün 26 ülkede 850'den fazla şubesiyle faaliyet gösteriyor. Yıllık cirosu 1 milyar doları aşan firma, özellikle Güney Afrika'ya özgü peri-peri sosları ve 24 saat boyunca marine edilen tavuk menüleriyle tanınıyor. Nando's, Türkiye´deki ilk restoranını 2009´da İstanbul´da açtı. Halen 3 şubesi var.
* Popeyes: ABD menşeli Popeyes, ilk restoranının 1972´de New Orleans´ta açmış. Şimdi dünya genelinde 500 franchise şubesi var. Markanın Türkiye´deki ilk şubesi 2007´de Eskişehir´de açıldı. Halen ülkemizde 54 şubesi bulunuyor.
* KFC (Kentucky Fried Chicken): 1930´larda ABD´nin Kentucky kentinde kurulan zincirin halen 105 ülkede 15 binden fazla satış noktası hizmet veriyor. Türkiye´deki ilk restoranını 1989´da açan KFC´nin 45 şubesi bulunuyor. Marka, yeni şubeler açmaya devam ediyor.
* BBQ Chicken: Güney Koreli BBQ Chicken, ilk restoranının 1995´te açmış. Halen 30 ülkede şubeleri bulunuyor. Türkiye´deki ilk şubesini Nisan 2009´da İstanbul İstiklal Caddesi'nde açtı.
Para


Geri Dön