Puma, Türkiye'de 6 yıl içinde 60 mağaza açacak
İdris Onay, "5 yılda Türkiye'de 60 mağaza ve 150 milyon liralık ciro hedefimiz var" dedi
Dünyada spor giyimin önde gelen markalarından Puma Türkiye'nin Genel Müdürü İdris Onay, "Puma, geçen yıl Türkiye pazarına doğrudan kendisi girdi. Şimdi önümüze 5 yıllık bir büyüme planı koyduk. 5 yılda Türkiye'de 60 mağaza ve 150 milyon liralık ciro hedefimiz var. Bu büyüme, 200-250 kişilik yeni istihdam yaratacak" dedi.
Onay, sponsor oldukları ve ürünlerini kullanan Bursaspor'un Süper Lig'deki liderliğinin ve şampiyonluk şansının güçlenmesinin kendilerini sevindirdiğini söyledi.
Aslında geç geldi
Puma'nın Türkiye'ye doğrudan gelişinin Adidas ve Nike'a göre epey geç kaldığını vurgulayan İdris Onay, şunları dile getirdi: "Puma, Türkiye'de 400 noktada yer alıyor. 19 mağazamız var. Bunların bir kısmı doğrudan bize ait. Yeni dönemde franchise sistemiyle mağaza sayımızı artırmak istiyoruz. 19 mağazamızın 7'sini franchise şeklinde devrettik. İstinye Park gibi prestij mağazalarımız bizde kalacak. Önümüzdeki 5 yılda 60 mağazaya çıkacağız."
İdris Onay, bir soru üzerine 2009'u 65 milyon lira ciroyla kapattıklarını kaydederek, şunları anlattı: "5 yıl sonra 60 mağazaya çıktığımızda ciromuzun da 150 milyon liraya yükseleceğini planlıyoruz. Şu anda 80'i merkez ofisimizde olmak üzere 350 kişilik çalışan ekibimiz var. 5 yıllık büyüme planlarımız gerçekleştiğinde 200-250 kişiye daha iş kapısı açılabilecek."
Frnachise bedeli yok
Onay, mağaza açmak isteyenlerden franchise bedeli almayacaklarını kaydederek, şu bilgileri verdi: "Bizim için önemli olan, mağazayı açmak isteyen adayların finansal gücü, perakende sektöründeki deneyimi. Frnachise bedeli alarak mağaza açtırmak gibi bir yöntemi benimsemedik. Talip olanlar başarılı olacakları konusunda bizi ikna ederlerse, onlarla anlaşabileceğiz."
Puma'nın doğrudan Türkiye'ye girişiyle birlikte Süper Lig'deki takımları yokladıklarını dile getiren İdris Onay, "Öncelikle dört büyüklere, baktık. Onların anlaşmaları vardı. Bunun üzerine Bursaspor, Eskişehirspor ve Antalyaspor'la anlaştık. Bursaspor'un liderliği ve şampiyonluğun en güçlü adayı olması sevindirdi" dedi.
Arda'ya açılan dava çekilecek
PUMA Türkiye Genel Müdürü İdris Onay, "Galatasaraylı Arda'nın kişisel sponsoruyuz. Arda, geçmişte bir olayda sözleşmeye aykırı hareket etmiş. Kendisini mahkemeye vermişiz. Şimdi bu davayı geri çekmeyi düşünüyoruz" dedi.
Bursa forması satışı 20 bine doğru gidiyor
Puma Türkiye Genel Müdürü İdris Onay, şampiyonluk şansının artmasıyla Bursaspor taraftar forması satışı 20 bine yaklaştığını söyledi.
Onay, "Fenerbahçe ve Galatasaray forması satışları 300 bin, Beşiktaş'ınki 100 bin ve Trabzonspor'unki ise 75-80 bin gibi görünüyor. Bursaspor'un 20 bin adetlik satışı küçük kalıyor" dedi.
Hürriyet