Raffles Hotel Resorts, İstanbul'a Zorlu ile girdi!
2012 yılının sonunda Raffles İstanbul Zorlu Center ismiyle hizmet verecek otelin, 'business & leisure' konseptinde olması ve markanın geleneksel özelliklerini koruyarak İstanbul 'un tarihi ve karakteristik özelliklerini yansıtması amaçlanıyor
Zorlu Center 'da faaliyet gösterecek premium otel markası, Raffles Hotel& Resorts oldu. 2012 sonunda Raffles İstanbul Zorlu Center ismiyle hizmet vermeye başlayacak otelin, 'business & leisure' konseptinde olması ve markanın diğer otellerinde olduğu gibi geleneksel özelliklerini koruyarak İstanbul 'un tarihi ve karakteristik özelliklerini yansıtması hedefleniyor.
Arazi değeri dışında yaklaşık 175 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek Raffles İstanbul Zorlu Center 'da, toplam 180 odanın 130 'u standart, 50 'si süit olacak. Dünya genelinde 9 oteli bulunan Raffles Hotels & Resorts; Raffles, Fairmont ve Swissotel markaları altında 98 otel ve resort ile faaliyet gösteren, aynı zamanda Fairmont ve Raffles markasıyla rezidans, malikane ve lüks özel rezidans kulüp gayrimenkullerinin işletmeciliğini yapan FRHI Holding 'e bağlı bulunuyor.
Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında, Zorlu Center 'de yer alacak premium otel markasının Türkiye için bir ilk olmasını istediklerini ifade ederek, Raffles 'ın, İstanbul ve Türkiye 'ye ilk kez Zorlu Center ile giriş yaptığını söyledi.
'Zorlu Center ile İstanbul kadar eşsiz, İstanbul kadar benzersiz' bir projeyi hayata geçirdiklerini kaydeden Zorlu, şöyle dedi: 'Seçeceğimiz premium otel markası da bu değerlere uygun olmalıydı. Bu yüzden de titiz olmak, her detayı araştırmak zorundaydık. Pek çok özel markayla görüştük, hepsinin güçlü olduğu özellikler vardı. Türkiye 'de ilk defa rezidans, performans sanatları merkezi, alışveriş merkezi, otel ve ofisten oluşan 5 fonksiyonu bir araya getirerek, adeta yeni bir 'kent meydanı ' yarattık. Otelimiz de bu kent meydanının en önemli unsuru olacağı için pek çok özel marka ile görüştük. Hepsinin güçlü olduğu özellikler vardı. Zorlu Center;da yer alacak premium otel markası da bu standartlara yakışmalı, bu kent meydanın parçası
olarak kendinden değer katmalıydı. Görüşmeler derinleştikçe, Raffles 'ın aradığımız değerlerin tamamına sahip olduğunu gördük. Sahip olduğu kalite, lüks ve konforun yanı sıra, yönetim ve hizmet kalitesi bizi etkileyen unsurların başında geldi. Premium özelliğini korumak için yatırım yapacağı ülkeyi titizlikle seçen Raffles 'ın Zorlu Center 'da yer alması, bizim için ayrıca mutluluk
kaynağı.'
Zorlu, 'Raffles mı Zorlu 'yu buldu, Zorlu mu Raffles 'ı buldu' sorusuna, 'İkisi de birbirini buldu' karşılığını verdi. Zorlu Center 'ın toplam yatırım tutarının 2,5 milyar dolar olacağını bildiren Zorlu, otel yatırımlarına ilişkin bir soru üzerine şunları söyledi: 'Trabzon 'daki otele 14-15 yıl önce şehircilik oteli diye başlamıştık. Sonradan bu fikirlerimiz değişti. Bu projede de otel projesi vardı, kültür merkezi, iş merkezi projesi vardı. Bu şekilde başladık. Önümüze projeler çıkar, orada da otel olursa devam ederiz. Zorlu Grubu 'nda otelcilik zincirini yapacağız gibi bir durum yok. Karşımıza çıkarsa yapmayacağız da demiyoruz, yapacağız da
demiyoruz.'
Zorlu, bir soru üzerine 'Buranın altyapısına daha çok para harcadık diyebiliriz. Metroya, metrobüse bağlı ve trafik yönünde de çalışmalar yapıldı. En fazla parayı altyapıya harcadık' dedi.
'RAFFLES OTELLERİ HER ZAMAN PİYASANIN EN ÜST NOKTASINDA'
Raffles Hotels&Resorts Başkanı John Johnston da, diğer Raffles otelerinde olduğu gibi bu projenin de fonksiyon ve tasarım açısından 'anıtsal' niteliklere sahip olacağını belirtti. Singapur, Kamboçya, Pekin, Dubai, Mekke, Seyşeller ve Paris 'te olmak
üzere 9 adet otelleri bulunduğunu kaydeden Johnston, gelecek 2 yıl içerisinde Maldivler, Jakarta, çin, Filipinler ve İstanbul 'da 5 otel açacaklarını söyledi. Johnston, oda fiyatlarına ilişkin soru üzerine, Raffles otellerinin her zaman 'piyasanın en üst noktasında' olduğunu, fiyatların da piyasanın en üst noktasında olmanın getirdiği fiyatlar olacağını kaydederek, otelde 250-300 kişinin çalışmasının öngörüldüğünü dile getirdi.
John Johnston, geliştirmekte oldukları otellerin yanı sıra, Londra, New York, Tokyo, şangay ve Hong Kong 'u birinci hedef olarak belirlediklerini söyledi.
ANLAşMANIN SÜRESİ 30 YIL
Zorlu Gayrimenkul Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Even, soruları yanıtlarken, Raffles ile otel yönetimi anlaşması yaptıklarını ve anlaşmanın süresinin 30 yıl olduğunu belirtti. Otelin maliyetinin 175 milyon dolar civarında olmasını öngördüklerini
ifade eden Even, yatırımı Zorlu 'nun yapacağını, otelin sahibinin ve diğer aktivitelerden sorumlu kuruluşun Zorlu Gayrimenkul olacağını, otel işletmesinden Raffles 'in sorumlu olacağını söyledi. Even, Zorlu Center 'ın içinde yer alacak diğer alanlar için de Zorlu 'nun sahip olduğu ve Zorlu 'nun kontrolü altında gerçekleşecek ama bu işi iyi yapmayı bilen diğer yönetici firmalarla temas halinde olduklarını kaydetti.
AA