14 / 11 / 2024

Raffles Hotel Resorts, İstanbul'a Zorlu ile girdi!

Raffles Hotel Resorts, İstanbul'a Zorlu ile girdi!

2012 yılının sonunda Raffles İstanbul Zorlu Center ismiyle hizmet verecek otelin, 'business & leisure' konseptinde olması ve markanın geleneksel özelliklerini koruyarak İstanbul 'un tarihi ve  karakteristik özelliklerini yansıtması amaçlanıyor




Zorlu Center 'da faaliyet gösterecek premium otel markası, Raffles Hotel& Resorts oldu. 2012 sonunda Raffles İstanbul Zorlu Center ismiyle hizmet vermeye  başlayacak otelin, 'business & leisure' konseptinde olması ve markanın diğer  otellerinde olduğu gibi geleneksel özelliklerini koruyarak İstanbul 'un tarihi ve  karakteristik özelliklerini yansıtması hedefleniyor.

Arazi değeri dışında yaklaşık 175 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek Raffles İstanbul Zorlu Center 'da, toplam 180 odanın 130 'u standart,  50 'si süit olacak. Dünya genelinde 9 oteli bulunan Raffles Hotels & Resorts; Raffles,  Fairmont ve Swissotel markaları altında 98 otel ve resort ile faaliyet gösteren,  aynı zamanda Fairmont ve Raffles markasıyla rezidans, malikane ve lüks özel  rezidans kulüp gayrimenkullerinin işletmeciliğini yapan FRHI Holding 'e bağlı  bulunuyor.

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında, Zorlu Center 'de yer alacak premium otel  markasının Türkiye için bir ilk olmasını istediklerini ifade ederek, Raffles 'ın,  İstanbul ve Türkiye 'ye ilk kez Zorlu Center ile giriş yaptığını söyledi.

'Zorlu Center ile İstanbul kadar eşsiz, İstanbul kadar benzersiz' bir  projeyi hayata geçirdiklerini kaydeden Zorlu, şöyle dedi: 'Seçeceğimiz premium otel markası da bu değerlere uygun olmalıydı. Bu  yüzden de titiz olmak, her detayı araştırmak zorundaydık. Pek çok özel markayla görüştük, hepsinin güçlü olduğu özellikler vardı. Türkiye 'de ilk defa rezidans,  performans sanatları merkezi, alışveriş merkezi, otel ve ofisten oluşan 5  fonksiyonu bir araya getirerek, adeta yeni bir 'kent meydanı ' yarattık. Otelimiz  de bu kent meydanının en önemli unsuru olacağı için pek çok özel marka ile  görüştük. Hepsinin güçlü olduğu özellikler vardı. Zorlu Center;da yer alacak  premium otel markası da bu standartlara yakışmalı, bu kent meydanın parçası
 olarak kendinden değer katmalıydı. Görüşmeler derinleştikçe, Raffles 'ın  aradığımız değerlerin tamamına sahip olduğunu gördük. Sahip olduğu kalite, lüks  ve konforun yanı sıra, yönetim ve hizmet kalitesi bizi etkileyen unsurların  başında geldi. Premium özelliğini korumak için yatırım yapacağı ülkeyi titizlikle  seçen Raffles 'ın Zorlu Center 'da yer alması, bizim için ayrıca mutluluk
 kaynağı.'

Zorlu, 'Raffles mı Zorlu 'yu buldu, Zorlu mu Raffles 'ı buldu' sorusuna,  'İkisi de birbirini buldu' karşılığını verdi. Zorlu Center 'ın toplam yatırım tutarının 2,5 milyar dolar olacağını  bildiren Zorlu, otel yatırımlarına ilişkin bir soru üzerine şunları söyledi:               'Trabzon 'daki otele 14-15 yıl önce şehircilik oteli diye başlamıştık.  Sonradan bu fikirlerimiz değişti. Bu projede de otel projesi vardı, kültür  merkezi, iş merkezi projesi vardı. Bu şekilde başladık. Önümüze projeler çıkar,  orada da otel olursa devam ederiz. Zorlu Grubu 'nda otelcilik zincirini yapacağız  gibi bir durum yok. Karşımıza çıkarsa yapmayacağız da demiyoruz, yapacağız da
 demiyoruz.'

Zorlu, bir soru üzerine 'Buranın altyapısına daha çok para harcadık diyebiliriz. Metroya, metrobüse bağlı ve trafik yönünde de çalışmalar yapıldı. En  fazla parayı altyapıya harcadık' dedi.

'RAFFLES OTELLERİ HER ZAMAN PİYASANIN EN ÜST NOKTASINDA'

Raffles Hotels&Resorts Başkanı John Johnston da, diğer Raffles otelerinde olduğu gibi bu projenin de fonksiyon ve tasarım açısından 'anıtsal' niteliklere  sahip olacağını belirtti. Singapur, Kamboçya, Pekin, Dubai, Mekke, Seyşeller ve Paris 'te olmak
 üzere 9 adet otelleri bulunduğunu kaydeden Johnston, gelecek 2 yıl içerisinde  Maldivler, Jakarta, çin, Filipinler ve İstanbul 'da 5 otel açacaklarını söyledi. Johnston, oda fiyatlarına ilişkin soru üzerine, Raffles otellerinin her  zaman 'piyasanın en üst noktasında' olduğunu, fiyatların da piyasanın en üst  noktasında olmanın getirdiği fiyatlar olacağını kaydederek, otelde 250-300  kişinin çalışmasının öngörüldüğünü dile getirdi.

John Johnston, geliştirmekte oldukları otellerin yanı sıra, Londra, New York, Tokyo, şžangay ve Hong Kong 'u birinci hedef olarak belirlediklerini  söyledi.

ANLAşžMANIN SÜRESİ 30 YIL

Zorlu Gayrimenkul Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Even, soruları yanıtlarken, Raffles ile otel yönetimi anlaşması yaptıklarını ve anlaşmanın  süresinin 30 yıl olduğunu belirtti. Otelin maliyetinin 175 milyon dolar civarında olmasını öngördüklerini
 ifade eden Even, yatırımı Zorlu 'nun yapacağını, otelin sahibinin ve diğer  aktivitelerden sorumlu kuruluşun Zorlu Gayrimenkul olacağını, otel işletmesinden  Raffles 'in sorumlu olacağını söyledi. Even, Zorlu Center 'ın içinde yer alacak diğer alanlar için de Zorlu 'nun  sahip olduğu ve Zorlu 'nun kontrolü altında gerçekleşecek ama bu işi iyi yapmayı  bilen diğer yönetici firmalarla temas halinde olduklarını kaydetti.

AA


Geri Dön