04 / 11 / 2024

Ramazan kampanyaları konut sektörünü canlandırdı!

Ramazan kampanyaları konut sektörünü canlandırdı!

Birkaç yıldır yaz aylarına denk gelen Ramazan ayı nedeniyle düşük seyreden konut satışlarını canlandırmak için kampanyalara ağırlık veren firmalar 1 ay boyunca adeta bayram yaptı...





Birkaç yıldır yaz aylarına denk gelen Ramazan ayı nedeniyle düşük seyreden konut satışlarını canlandırmak için kampanyalara ağırlık veren firmalar 1 ay boyunca adeta bayram yaptı!


Ramazan ayının birkaç yıldır yaz aylarına denk gelmesi, üstelik bir de tatil sezonuyla birleşmesiyle birlikte gayrimenkul firmaları oldukça düşük bir satış dönemi geçiriyordu. Ancak bu yıl okullar kapanmadan başlayan Ramazan ayına düzenledikleri kampanyalarla hız vermeye çalışan firmalar, sektörü hareketlendirmeyi de başardı. Öyle ki dönem boyunca yapılan kampanya ve satışların ardından şimdi de 9 günlük bayram tatiline özel fırsatlar sürüyor, satış ofisleri bayram mesaisi yapıyor. konuta bayramı getiren kampanyalı satışlar arasında 0 faiz imkanları, vade seçenekleri, indirimler gibi pek çok paket yer alıyor. 


‘Satış tam gaz’


Ramazan kampanyaları konut sektörünü canlandırdı!


Aşçıoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Aşçıoğlu, sektörde ‘Ramazan ayında satış olmaz’ gibi bir önyargının hakim hale geldiğini belirterek, ancak yapılan kampanyalarla bu durumu değiştirdiklerini söyledi. Aşçıoğlu, “Kampanyalarımız ile hem Dubai hem de İstanbul’daki projelerimizden satışlar yaptık. Ramazan ayında satış o fisimize ziyaret sayısı azalmadı yalnız son ha  ftaya doğru yaklaşan tatilin de etkisiyle biraz düşüş gözlemledik” dedi. 


Uygun fiyatlar…

Ramazan kampanyaları konut sektörünü canlandırdı!



Yaz mevsimine denk gelen Ramazan ayında birkaç yıldır sektörün ilk haftayı durağan geçirse de sonra satışlardaki hareketliliği gözlemlediğini anlatan Demir İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Demir, bu yıl ise sektörü kampanyaların canlandırdığını dile getirdi. Demir, yıl içinde yaşanan olumsuzluklar, terör olayları ile yüksek seyreden faiz oranlarına karşı sektörü hareketlendirmeye çalıştıklarına vurgu yaparak, “Bu durağanlığı bizler düzenlediğimiz kampanyalarla hareketlendirmeye çalıştık. Düzenlediğimiz kampanyalardan faydalanan müşterilerimiz de oldu. Tüketiciler daha uygun şartlarda konut sahibi oldu. Yakın dönemde konut almayı planlayan tüketiciler için Ramazan ayı ve bu ayı kapsayan kampanyaları değerlendirmeleri durumunda kârlı çıkacaklarını öngörüyorum” diye konuştu. 


Ramazan kampanyaları konut sektörünü canlandırdı!


DKY İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ali Dumankaya ise Ramazan ayının giderek bahara yaklaşmasıyla satış hızlarının da normale döndüğüne dikkat çekerek, artık Ramazan ayının sektörün satış sezonuna denk geldiğini kaydetti. Dumankaya, “Kendi projelerimiz için yüzde 20 indirim ve 60 aya sıfır faiz kampanyaları düzenledik ve çok iyi geri dönüşler aldık. Bu ayda DKY Kartal’da kalan son daireler için çok iyi bir satış dönemi geçirdik. DKY Ada ve DKY Sahil’de ise çok fazla adette ön talep topladık” dedi. 


‘Ruslarla bahar havası sektöre de yansır’


Rusya başta olmak üzere çevre ülkelerle ilişkilerin düzelmesi adına atılan adımların sektöre yansımalarının da yıl sonuna doğru görüleceğini ifade eden sektörün önemli oyuncuları, bu sayede yabancıya satışta daha olumlu bir dönem yaşanacağını vurguladı. Cenk Aşçıoğlu, “Türkiye ve Rusya, birbirinin değerini bu kriz ile daha iyi anladığını düşünüyorum. Rusya ile politik anlamda oluşan bahar havasının özellikle yıl sonuna doğru sektöre olumlu yansımalarını göreceğimize eminim. İki ülkenin ilişkilerinin bundan sonra eskisinden de güçlü olacağını düşünüyorum” dedi. 


‘Eylem planı lazım’


İlerleyen ilişkilerle yabancı satışında toparlanma olacağını ve özellikle Rusya’nın tekrar önemli bir konumda yer alacağını anlatan Ali Dumankaya ise, “Bütün kırgınlıkları çözdüğümüz anda pozitif ansıması olacaktır. Her ülke için ayrı ayrı eylem planı yapmamız lazım. Gayrimenkul açısıdan bakıldığında Körfez’in farklı Rusların farklı istekleri oluyor. Onların istek ve ihtiyaçlarna yönelik planlar yapmamız lazım. Bu planlar yapılırsa yabancı satışını kısa sürede 5 milyar dolardan 10 milyar dolara çıkarabiliriz” diye konuştu.


Milliyet


Geri Dön