Real 3 yeni mağaza açacak
İstanbul'da bu yıl 3 yeni mağaza açmayı planlayan Real Hipermarket, 6 milyon Euro'ya tamamlanan ilk mağazasını yarın Fulya'da hizmete açacak
Bu yıl 18 milyon Euroluk yatırımla bin 500 aileye iş imkanı sunmayı hedefleyen Real'in 6 milyon Euro yatırımla tamamladığı Fulya Real mağazasında 50 bin çeşit ürün satılacak. Ayrıca, mağazayı tanıtan akıllı robot ve şarap tadım noktaları da mağaza içerisinde yer alacak. Real'in Türkiye'deki 12. ve Almanya'daki 100. mağazası olan Real'in Fulya mağazasının açılış öncesi düzenlenen basın toplantısına katılan Real International CEO'su Joel Saveuse, Türkiye'yi Avrupa'daki en ilginç yatırım alanlarından biri olarak gördüklerini söyledi.
METRO İÇİN TÜRKİYE AB'NİN BİR PARÇASI
Konuşmasında, Türkiye'nin AB'ye üyelik sürecine de değinen Saveuse, "Son AB parlamentosu seçimlerinde bazı siyasetçiler her ne söylerse söylesin, benim ve Metro yönetim kurulundaki meslektaşlarım için, Türkiye Avrupa'nın bir parçasıdır" dedi. Türkiye'nin her zaman olağan üstü iş fırsatları sunduğuna inandıklarını söyleyen Saveuse, "Türk insanının ortalama yaşı 28, Almanya'da ise 42! Bu gelecekte özel tüketimde sürekli bir gelişim demektir" dedi. Dünya çapındaki krize rağmen, Merril Lynch'in 2010'da Türkiye için yüzde 3.2 ekonomik büyüme öngördüğünü belirten Saveuse, "Bu Türk ekonomisinin gücünü gösteriyor" ifadelerini kullandı.
REAL'İN TÜRKİYE SATIŞLARI ARTTI
Şirket olarak Real'in uluslar arası açısından, yabancı pazarlarda büyümeye devam etmesini amaçladıklarını dile getiren Saveuse, "2008 satışlarımız 11 milyar Euroyu geçti. Hedefimiz tüm uluslar arası operasyonlarımızda en büyük üç perakendeci arasına girmek. Ancak şirketimizi mevcut pazarlarımızda da ileri götüreceğiz ve size söz veriyorum. Türkiye bu stratejide çok önemli bir dönüm noktasıdır" dedi. Real'in Türkiye'de 2008 satışlarını yüzde 11.6 artırarak 288 milyon Euro'ya ulaştırdığını açıklayan Saveuse, "2009'da İstanbul'a odaklanarak ve biri yarın olmak üzere üç yeni mağaza açarak, işimizi genişletmeyi planlıyoruz." şeklinde açıklamada bulundu. Türkiye'de yatırım yapmaya devam ettiklerini dile getiren Saveuse, "İki hafta önce Dünya Ticaret Köprüsü'nde Başbakan şöyle dedi: "Bugünlerde Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte bunun meyvelerini toplayacaktır." Başbakan Erdoğan kesinlikle haklı" sözleriyle konuşmasını tamamladı.
FULYA MAĞAZASINI AKILLI ROBOT TANITACAK
Real hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan ise, Real Türkiye'nin 2009 yılının zorluklarını bir fırsat olarak gördüğünü ve stratejisini ona göre adapte ettiğini söyleyerek, "Real Türkiye olarak bu yıl 18 milyon euroluk yatırım yapacağız. Bu yatırımla birlikte yaklaşık bin 500 aileye iş imkanı oluşturacağız" dedi. Bu yıl açılması planlanan üç mağazadan biri olan Fulya'daki Real mağazasına 6 milyon Euroluk yatırım yapıldığını belirten Özerkan, 300 kişiye istihdam sağlandığını bildirdi. Mağazanın 07.00'dan 24.00'a kadar günlük 17 saat kesintisiz hizmet sunacağını bildiren Özerkan, ayrıca mağaza içerisinde akıllı robot ve şarap tadım istasyonlarının bulunacağını söyleyerek, "Mağazamızda 50 bin çeşik ürün, 43 kasası ve 300 çalışanı ve rekabetçi fiyatları ile bu bölgede müşterilerimizin ihtiyaçlarını en uygun fiyata karşılayabilecek tek hipermarket olacak" dedi.
ANKA
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Başbakan'a 'Real' destek
Real International CEO'su Joel Saveuse, 'Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte meyvelerini toplayacak" diyen Başbakan Erdoğan'ın çok haklı olduğunu belirterek, "Bu yıl İstanbul'a 18 milyon avroluk 3 mağaza açacağız" şeklinde konuştu
Real International CEO'su Joel Saveuse, iki hafta önce Dünya Ticaret Köprüsü'nde "Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte meyvelerini toplayacak" diyen Başbakan Erdoğan'ın çok haklı olduğunu belirterek yeni yatırım müjdesi verdi. Real International'in dünyadaki 100'üncü, Türkiye'deki 12'ince marketi Fulya'daki Beşiktaş spor kulübüne ait eski Süleyman Seba tesisleri üzerine yapılan Selenium Plaza'da bugün açılıyor. Açılış öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Saveuse, "Başbakan Erdoğan'ın, Türkiye'nin geleceğine yönelik pozitif beklentisinde kesinlikle haklı olduğunu ifade ederek, "Türkiye'yi Avrupa'daki en ilginç yatırım alanlarından biri olarak görüyoruz. Bu yıl İstanbul'a 18 milyon avroluk 3 mağaza açacağız" dedi. Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan da, "Bu yıl yapacağımız yatırımla, bin 500 aileye iş imkânı yaratacağız. 2009'un zorluklarını bir fırsat olarak görüyoruz ve stratejimizi buna göre adapte ediyoruz" dedi.
Yılmaz YILDIZ/Yeni Şafak
Bu ülkeye, yatırım yapmaya devam ediyoruz
Real International CEO'su Joel Saveuse, Fulya mağazasının açılış toplantısında yaptığı konuşmada Türkiye'nin çok önemli bir ülke olduğunu söyleyerek, "Türkiye'yi kesinlikle Avrupa'daki en ilginç yatırım alanlarından biri olarak görüyoruz" dedi
Türkiye'nin Avrupa'nın bir parçası olduğunu belirten Saveuse, "Türkiye doğru yolda ve reform yolunda tutarlı bir şekilde ilerleyeceğinden eminim" diye konuştu. Saveuse, "Bu ülkeye yatırım yapmaya devam ediyoruz, hem de büyük ekonomik gerilemeye rağmen" dedi.
Konuşmasını Başbakan Tayyip Erdoğan'ın sözüyle bitiren Saveuse, "Türkiye-Dünya Ticaret Köprüsü toplantısında, `Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte bunun meyvelerini toplayacaktır' demişti. Başbakan'ın kesinlikle haklı olduğundan fazlasıyla eminim" dedi.
Milliyet
Alman perakende devi on ikinci mağazasını açtı
Alman sermayeli Metro Grubu'na bağlı Real Hipermarketleri, 12. mağazasını İstanbul Fulya'da açtı. Açılışta konuşan Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, dünyanın içinden geçtiği ekonomik zorluklara rağmen Türkiye'de yatırıma devam ettiklerini söyledi. Yıl sonuna kadar Merter ve Bayrampaşa'da iki mağaza daha açacaklarını belirten Özerkan, toplamda 18 milyon Euro'luk yatırıma imza atacaklarını kaydetti.
Yeni yatırımlarla bin 500 aileye de geçinme imkanı sağlanacak. Real, son açılış ile İstanbul'da 4, Türkiye genelinde ise 12 şubeye ulaştı. Şirket olarak 2009 yılını fırsat olarak gördüklerini vurgulayan Genel Müdür, "Düne kadar doğru bildiklerimizi yeniden gözden geçirip değişen tüketici ihtiyaçlarına göre stratejilerimizi bu yeni duruma hızla adapte ediyoruz. Zira artık büyüğün küçüğü yediği değil, hızlının yavaşı geçtiği bir dönemi idrak etmekteyiz." diye konuştu. Real International CEO'su Joël Saveuse ise Türkiye'yi Avrupa'daki en ilginç yatırım alanlarından biri olarak değerlendirdiklerini, AB Parlamentosu seçimlerinde siyasetçiler her ne söylerse söylesin, Metro Grubu'nun Türkiye'yi Avrupa'nın bir parçası olarak gördüğünü ifade etti. Dünyada toplam 440 mağazaya sahip olduklarını, bunun 340'ının Almanya'da, geri kalanının ise Polonya, Romanya, Rusya ve Türkiye'de olduğunu aktaran Saveuse, Fulya mağazasının yurtdışındaki 100. mağazaları olduğunu bildirdi. Real Türkiye, 2008'de cirosunu yüzde 11,6 artırarak 288 milyon Euro'ya ulaştırdı. Yeni açılan mağaza, 7 bin 150 metrekare satış alanına sahip. Müşterilerin göremediği 6 bin metrekarelik bir alan daha mevcut ve bunun 2 bin 500 metrekaresi laboratuvar. Almanya'dan getirilen 'akıllı robot' müşterilere ürünler hakkında bilgi verecek. Ayrıca mağaza içindeki 'Kiosk'lar, çalışanlara ek olarak ürünler, promosyonlar ve mağaza hakkında bilgiler sunacak.
Kenan MEHMETZADE/Zaman
Real Hipermarketleri İstanbul Fulya'da mağaza açtı
Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Kozmetikten ev eşyalarına, elektronikten balığa kadar yaklaşık 50 bin ürün çeşidi sunan real Fulya'nın, bölgede yaşayanların yürüme mesafesinde tüm ihtiyaçlarını aynı çatı altında, en uygun fiyata karşılayabilecekleri bir hipermarket olma özelliğini taşıdığını söyledi.
Özerkan, şöyle devam etti: "Türkiye'deki mağaza sayımızı da 12'ye çıkarıyoruz. 300 kişiye iş olanağı sağladığımız Fulya mağazamızda ilk defa eğitimine destek verdiğimiz gençlere iş imkanı yarattık. Etiler Mehmet Ali Büyükhanlı Ticaret Meslek Lisesi'nde eğitimine destek verdiğimiz perakende bölümü öğrencilerinden 14 gencimize Fulya mağazamızda iş imkânı yarattık. Amacımız gençlerimizi perakende sektörünün eğitimli iş gücü haline getirmek."
17 saat hizmet verecek
Fulya mağazasında sabah 07.00'den 24:00'e kadar günlük 17 saat kesintisiz hizmet sunacaklarını söyleyen Özerkan, "Almanya'daki `Geleceğin Mağazası' konseptine uygun bazı yenilikleri de bu mağazamızda bulmak mümkün olacak" dedi.
Özerkan şunları söyledi: "Akıllı robotumuz, yeni konseptimizin bir parçası olarak Fulya mağazasında ilk defa tüketicinin karşısına çıkacak. Mağaza içindeki `Kiosk' sistemlerimiz, çalışanlarımıza ek olarak ürünlerimiz, promosyonlarımız, mağazamız hakkında bilgiler sunacak."
Milliyet
Türkiye 'gelişmekte olan' ülke değil öyle olsa burada olmazdık
12'nci mağazasını açan Real'in Uluslararası CEO'su Saveuse, "Gelişmekte olan ülkelerde yokuz. Türkiye'yi Avrupalı görmesek burada olmazdık" dedi
2009 yılına üç mağaza açma hedefiyle giren Real, Fulya'da açtığı mağazayla ilk kez şehir merkezine bu kadar yakınlaşmış oldu. Türkiye'deki 12'nci Almanya dışındaki 100'üncü mağazası olan Fulya Real'in açılışı için Türkiye'ye gelen CEO Joel Saveuse, Türkiye'nin özellikle dinamik ve genç tüketici kitlesine güvendiklerini söyledi. Türkiye'yi gelişmekte olan ülkeler arasında görmediklerini vurgulayan Saveuse, "Biz Avrupa'ya odaklanmış ve Avrupa'da büyüyen bir firmayız. Çin ve Hindistan'da cash&carry olarak varız ama Real olarak yokuz. Bu topraklarda olmamız Türkiye'yi gelişmekte olan bir ülke değil gelişmiş bir ülke olarak gördüğümüzün kanıtı" diye konuştu. Saveuse, "Başbakan Erdoğan, iki hafta önce Dünya Ticaret Köprüsü'nde: "Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte meyvelerini toplayacaktır."dedi. Başbakan Erdoğan kesinlikle haklı" diye konuştu.
YETERLİ TEMSİL EDİLMİYORUZ
Türkiye'nin ekonomisinin Avrupa'ya göre çok daha iyi durumda olduğunu bunun yanında Avrupa'da da toparlanmanın başladığını dile getiren Saveuse, "Zaten biz de güvendiğimiz ve geleceğini parlak gördüğümüz bölgelere yatırım yapıyoruz. Rusya ve Türkiye bunların başında geliyor" dedi. Türkiye'de ilk etapta büyükşehirlerde olmak istediklerini, Anadolu ile ilgili planlarını daha yavaş hayata geçireceklerini belirten Saveuse, "İstanbul ve Ankara gibi büyükşehirlerde yeterince temsil edildiğimizi düşünmüyoruz. Büyükşehirlerde daha fazla bilinir ve görünür hale geldikten sonra Anadolu'ya yeniden konsantre olabiliriz" dedi. 6 milyon euroya mal olan Fulya mağazası yanında bu yıl İstanbul'da iki mağaza daha açmayı planladıklarını ifade eden Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan ise, bu yıl 18 milyon euro yatırım yapacaklarını söyledi. Yeni açılan mağazada 300 kişinin istihdam edileceğini vurgulayan Özerkan, açıldığı bölgeye göre mağazaları düzenleyeceklerini söyledi" dedi.
Pınar ÇELİK/Sabah
Real, Fulya'da şarap tattırıp, robotlarla raf yeri tarif ediyor
6 milyon euro yatırımla kurulan Beşiktaş Fulya'daki Real mağazasında müşterilere akıllı robot, yön gösterecek. İsteyen, şarap tadımı yapıp, uzmanlardan bilgi alacak
TÜRKİYE'de 12'nci, Almanya dışında 100'üncü mağazasını İstanbul Fulya'da açan Real Hipermarketleri, yeni mağazasında Türkiye'de ilk defa 'akıllı robot' kullanacak. 32 şaraplık tadım istasyonunda da müşterilere şaraba dair her konuda bilgi vermeye hazır şarap uzmanları bulunacak. 6 milyon euro yatırımla kurulan, toplam 7 bin 150 metrekare satış alanına sahip Real'de 34 ürün grubu ve 50 binden fazla ürün satışa sunuluyor. 07.00-24.00 saatleri arasında açık olacak Real'de akıllı robot, müşterilere yön bulma konusunda yardımcı olacak.
TÜRKİYE DÖNÜM NOKTASI
Tanıtım toplantısında konuşan Real International'ın CEO'su Joel Saveuse, Real'in 2008 yılı satışlarının 11 milyar euroyu geçtiğini belirtti. Uluslararası açıdan, yabancı pazarlarda büyümeye devam etmeyi amaçladıklarını vurgulayan Saveuse, 'Şirket ilerledikçe, hedefimiz tüm uluslararası operasyonlarımızda en büyük üç perakendeci arasına girmek. Birkaç hafta içinde Ukrayna piyasasına giriş yapacak olmamız net hedefimizi vurguluyor. Ancak şirketimizi mevcut pazarlarımızda da ileri götüreceğiz. Ve size söz veriyorum: Türkiye bu stratejide çok önemli bir dönüm noktasıdır. Real Türkiye'de 2008 yılı satışlarını yüzde 11.6 oranında artırarak 288 milyon euroya ulaştı. 2009'da, İstanbul'a ve büyük şehirlere odaklanıp, Fulya'dan sonra iki yeni mağaza da açarak, işimizi genişletmeyi planlıyoruz' diye konuştu.
'Erdoğan haklı'
KONUŞMASINI Başbakan Recep Tayip Erdoğan'ın bir sözüyle noktalamak istediğini söyleyen Saveuse, şöyle devam etti: 'Erdoğan, iki hafta önce, Türkiye-Dünya Ticaret Köprüsü toplantısında şöyle dedi: 'Bugünlerde Türkiye'ye yatırım yapan şirketler gelecekte bunun meyvelerini toplayacaktır.' Bayanlar ve baylar, Başbakan Erdoğan'ın kesinlikle haklı olduğundan fazlasıyla eminim!'
Bu yıl 5 mağaza daha açacağız
METRO Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu ise grubun Türkiye'de 19'ncu yıldönümünü kutladığını belirterek, 'METRO Türkiye'ye olan inancını en zor zamanlarda bile kaybetmedi' dedi.
Tekeoğlu, METRO Group olarak Fulya Real dışında 2 Real Hipermarketi, 1 adet Metro Toptancı Market ve 2 Media Markt mağazası açılışı daha gerçekleştireceklerini sözlerine ekledi.
Şenay KÖŞDERE/Akşam
Real, bu yıl için 18 milyon Euro'luk yatırım hedefliyor
İstanbul'da bu yıl 3 yeni mağaza açmayı planlayan Real Hipermarket, 6 milyon Euro'luk ilk mağazasını Fulya'da hizmete açacak. Real International CEO'su Joel Saveuse, "Başbakan Erdoğan, iki hafta önce `Türkiye'yeyatırım yapan şirketler gelecekte meyvelerini toplayacaktır' dedi; kesinlikle haklı. Bu yıl İstanbul'a odaklanarak 3 mağaza açacağız" dedi. 2009'da 18 milyon Euro'luk yatırımla bin 500 aileye iş imkanı sunmayı hedefleyen Real'in geçtiğimiz yıl dünyada 11 milyar Euro'luk satış yaptığını anlatan Saveuse, Türkiye'de ise satışların yüzde 11.6 artarak 288 milyon Euro'yu aştığını ifade etti. Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan da, Real Fulya'nın 17 saat kesintisiz hizmet sunacağını, mağaza içerisinde akıllı robot ve şarap tadım istasyonlarının bulunacağını belirtti.
Gazete Habertürk
Real, Fulya'ya 17 saat açık hipermarket kurdu evlere servis de verecek
Real, 6 milyon euroluk yatırımla BJK'nin eski idman tesislerinin olduğu Fulya'da mağaza açtı. 17 saat hizmet verecek mağazadan evlere servis de olacak. Mağazada Adidas, Converse gibi ayakkabılar 59.90 TL'den satılacak
Alman Real, yürüme mesafesindeki ilk mağazasını 6 milyon euroluk yatırımla BJK'nin eski idman tesislerinin bulunduğu Fulya'da açıyor. Türkiye'de ilk kez geleceğin mağazacılığı konseptinin bir parçası olan 'akıllı robot'u da Fulya mağazasında kullanıma sunacak olan Real, yine ilk kez 'evlere servis' hizmeti de verecek. Bugün açılacak mağazada fiyatlar ürün kategorisine göre yüzde 50'ye varan indirimle satılırken aralarında Converse, Adidas, Tommy Hilfiger, Timberland gibi dünyaca ünlü markaların lastik ayakkabıları 59.90 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.
Sabah 7'den gece 24'e kadar açık kalacak olan mağazanın İstanbul'daki 4'üncü mağazaları olduğunu ve büyükşehirlerde büyüme stratejilerinin de önemli bir parçası olduğuna dikkat çeken Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "İlk defa şehir merkezinde, yürüme mesafesinde 1.5 milyon kişiye ulaşacak bir mağaza açtık. Bundan sonra da hedefimiz büyükşehirlerde ve özellikle İstanbul'da Fulya gibi birkaç yürüme mesafesindeki merkezde daha olmak. Bu yıl sonuna kadar İstanbul'da mağaza sayımızı 6'ya çıkaracağız" dedi.
2009 sonuna kadar 3 yeni mağazaya da 18 milyon euro yatırım yaparak bin 500 kişiye iş imkanı yaratacaklarını aktaran Özerkan, "Bu yıl büyüklük avantaj olmaktan çıktı, hızlı yavaşı geçiyor" diye konuştu. Şarap tadım istasyonu Fulya mağazasına özel bir önem verdiklerini ve mağazanın da sunduğu hizmetlerle farklılaştığını anlatan Özerkan şöyle devam etti: "Mağazada birçok şarap çeşidinin yanı sıra 24 kırmızı, 8 beyaz şaraplık şarap tadım istasyonu kuruldu. Ayrıca aradığınız ürünü bulmanız için size yol gösteren, ürünlerle ilgili bilgi veren akıllı robot da olacak."
Bu yıl İstanbul'a odaklanıyoruz
Real CEO'su Joel Savuese, Real Fulya'nın Almanya dışında açtıkları 100'üncü mağaza olduğunu belirterek, "Bu yıl büyükşehirlere özellikle İstanbul'a odaklanıyoruz. Ekonomik gerilemeye rağmen yatırımlara devam edeceğiz. Türkiye, Real'in yanı sıra Metro'nun da kaynak yaratma bölgesi olmayı sürdürüyor" dedi.
Vatan
Real'in Fulya mağazasında akıllı robotlar 'Beni takip et' diyerek reyona götürecek
Real'in 6 milyon avroluk yatırımla açtığı Fulya mağazasındaki akıllı robotlar, istenirse müşterileri arkasına takıp aranılan reyona kadar götürüyor. Mağazada şarap tadım istasyonu da bulunuyor
Real Hipermarketlerin Türkiye'deki 12'nci Almanya daşındaki 100'üncü mağazası bugün Fulya'da açılıyor. 6 milyon avroluk yatırımla 7 bin 150 metrekarelik alanda faaliyete geçen Real Fulya mağazası bir çok yeniliği de bünyesinde barındırıyor.
`Geleceğin mağazası'
Real ilk defa Almanya'da tanıttığı `geleceğin mağaza' konseptinin bir parçası olan akıllı robotu Fulya mağazasında Türk tüketicisiyle buluşturuyor. Akıllı robot, üzerindeki ekran yardımıyla belirtilen reyonu sesli olarak tarif ediyor ve istenilirse `Beni takip et' diyerek müşterileri aradıkları reyona kadara götürüyor. Sıra dışı genişlikteki şarap reyonuyla da dikkat çeken Real Fulya mağazası, müşterilerine şaraba dair her konuda bilgi vermeye hazır uzman bir ekibi de bünyesinde barındırıyor. Real'in, Fulya mağazasında birçok şarap çeşidinin yanısıra 24 kırmızı sekiz beyaz şaraplık şarap tadım istasyonu da bulunuyor. Kuruluş, bu istasyonla müşterilerine, değişik zamanlarda değişik tatları deneme imkânı sunuyor.
Real Fulya mağazasında, 34 ürün grubu ve 50 binden çeşit bulunacağını söyleyen Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "Mağaza her gün 07:00-24:00 saatleri arasında açık olacak. İstenirse evlere siparişte yapacağız" dedi. Fulya mağazasının kendileri için çok önemli olduğunu belirten Kubilay Özerkan, "Burası 1.5 milyon kişinin yaşadığı bir yer. İstanbul'un kalbi Fulya'da bu özelliklerde bir mağaza açmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Mağazaya 6 milyon avroluk yatırım yaptık. Bu yıl sonuna kadar toplam iki mağaza daha açmayı ve yatırım tutarını 18 milyon avroya çıkarmayı planlıyoruz. Böylece 1500 aileye iş yaratmış olacağız" diye konuştu.
1.3 milyar avro ciro
Metro Group olarak Türkiye'de 12 Real, 13 Metro Toptancı Market ve 9 Media Markt mağazasıyla faaliyet gösterdiklerini ifade eden Metro Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekoğlu, geçen yıl 1.307 milyar avro ciro yaptıklarını söyledi. Tekeoğlu, geçen yıl Türkiye'den 600 milyon avroluk da alım yaptıklarını ifade etti. Sosyal sorumluluk çalışmalarına da önem verdiklerini belirten Tekeoğlu, 1000 kızın eğitimini üstlendiklerini anlattı.
Real International İcra Kurulu Başkanı Joel Saveuse da Türkiye'yi Avrupa'daki en ilginç yatırım alanlarından biri olarak gördüklerini söyledi. Türkiye'nin AB'ye üyelik sürecine de değinen Saveuse, "Son AB parlamentosu seçimlerinde bazı siyasetçiler her ne söylerse söylesin, benim ve Metro yönetim kurulundaki meslektaşlarım için, Türkiye Avrupa'nın bir parçasıdır" dedi.
Radikal
Real Türkiye'de 12 mağazaya ulaştı
Real, 6 milyon TL'lik yatırımla kurduğu Fulya mağazasıyla Türkiye'deki mağaza sayısını 12'ye çıkardı
Mağaza açılışında konuşan Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Türkiyede bu yıl 18 milyon Euro'luk yatırımla 1500 kişiye iş sağlayacağını belirterek yıl sonuna kadar iki mağaza daha açacaklarını söyledi. Real Uluslararası Üst Yöneticisi Joel Saveuse 2008'de Türkiye'de satışlarını yüzde 11.6 arttırarak 288 milyon Euro'luk ciro elde ettiklerini söyledi. 7 bin 150 metrekare satış alanında kurulan ve günde 17 saat açık olacak olan mağazada akıllı robot ve 32 şaraplık şarap tadım istasyonu gibi yenilikler yer alıyor.
Cumhuriyet
Real Türkiye'de 12 mağazaya ulaştı
Real, 6 milyon TL'lik yatırımla kurduğu Fulya mağazasıyla Türkiye'deki mağaza sayısını 12'ye çıkardı. Mağaza açılışında konuşan Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Türkiyede bu yıl 18 milyon Euro'luk yatırımla 1500 kişiye iş sağlayacağını belirterek yıl sonuna kadar iki mağaza daha açacaklarını söyledi. Real Uluslararası Üst Yöneticisi Joel Saveuse 2008'de Türkiye'de satışlarını yüzde 11.6 arttırarak 288 milyon Euro'luk ciro elde ettiklerini söyledi. 7 bin 150 metrekare satış alanında kurulan ve günde 17 saat açık olacak olan mağazada akıllı robot ve 32 şaraplık şarap tadım istasyonu gibi yenilikler yer alıyor.
Cumhuriyet
İki günde iki mağaza açtı, 350 kişi iş sahibi oldu
Küresel krizde en kötüsü geride kaldı mı kalmadı mı tartışmaları sürerken Türkiye'nin önde gelen şirketleri peş peşe mağazalar açarak istihdam oluşturuyor. Alman perakende şirketi Real önceki gün 12. mağazasını Beşiktaş'ta açarken, dün de Koç Holding'in ev geliştirme sektöründe faaliyet gösteren mağazalar zinciri Koçtaş, Beylikdüzü'nde Türkiye'deki 22., İstanbul'daki 6. mağazasını açtı.
Yarın da Antalya Koçtaş'ı açacak olan Koç Holding her iki mağazada 350 kişiye istihdam sağladı. 18 milyonu Beylikdüzü Koçtaş, 10 milyon lirası da Antalya'daki Koçtaş mağazası olmak üzere 2 mağazanın yatırım tutarı 28 milyon lira oldu.
Beylikdüzü Koçtaş mağazasının açılışında konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Türkiye'nin hızla değiştiğini ve geliştiğini, bu gelişimde lokomotif rolü İstanbul ve diğer büyük şehirlerin üstlendiğini belirtti. Türkiye'nin bu gelişimine paralel olarak Koçtaş'ın 2005 yılında başlattığı mağazalaşma sürecinin tüm hızıyla devam ettiğine işaret eden Koç, "Açılışını yaptığımız Beylikdüzü mağazamız, İstanbul'daki değişim ve gelişimin en güzel örneklerinden biri. Hızla artan nitelikli konutlar ve bu konutlarda ikamet etmeye başlayan genç ve dinamik nüfusun ihtiyaçları, bölgedeki hizmet sektörünün potansiyelini açıkça ortaya koyuyor.'' şeklinde konuştu. Koç, Beylikdüzü'nde hizmete giren Koçtaş mağazasının modern insanın evinde, işyerinde, bahçesinde kısaca tüm yaşam alanlarındaki ihtiyaçlarını daha estetik, daha fonksiyonel ve daha pratik bir şekilde karşılaması için binlerce ürün ve hizmet sunacağını belirtti. Beylikdüzü Koçtaş mağazasının yaklaşık 200 kişiye ek istihdam oluşturacağını belirten Koç, 27 Haziran Cumartesi günü Antalya'da açacakları mağazada ise yaklaşık 150 kişiye daha istihdam sağlanacağını kaydetti.
2010 yılında perakende sektörünün büyüklüğünün 200 milyar dolara yaklaşmasının beklendiğine dikkat çeken Mustafa Koç, insanların değişen ihtiyaçları, giderek farklılaşan ve küresel ölçeğe yayılan mal ve hizmet sunumunun perakendede yeni ufukların açılmasına imkan tanıdığını belirtti. Ev geliştirme sektörünün gelişime en açık alanlardan biri olduğunu ve sektörde yaklaşık 7-8 milyar dolarlık bir büyüklükten söz etmenin mümkün olduğunu ifade eden Koç, "Genel perakendenin içinde ev geliştirme sektörünün aldığı paya baktığımızda, bu alanda daha gidilecek çok yol, büyük potansiyel olduğunu söyleyebiliriz." diye konuştu.
Tüketici ile bu kadar iç içe olan sektörde şirket ve mağaza sayısı arttıkça en iyi fiyat-kalite dengesini sunmanın rekabette öne çıkmak için yeterli olmadığını ifade eden Koç, artık tüketiciye ürün ve hizmetin yanı sıra yaşam tarzına yönelik yenilikler ve farklılıklar sunmak gerektiğini, başarılarının ardında bu farklılaşma çabasının en büyük rolü oynadığını sözlerine ekledi. Mustafa Koç, Türkiye ekonomisinin tüm girişimci gücü, dinamik yapısına rağmen sıklıkla iniş-çıkış ve dalgalanmalara sahne olan bir yapı arz ettiğini vurguladı. Koç, ekonomik kriz sürecinde Koçtaş olarak sürekli tüketici davranışlarını inceleyerek talebi canlı tutacak, müşteriye yakınlaşacak stratejileri üretip uyguladıklarını ifade etti.
Mustafa Yağmurlu/Zaman