Referandum AVM'lerin yüzünü güldürdü
Ramazan Bayramı'nın son gününe denk gelen referandum, tatil planlarını erteletti
Tüketiciler gezmek ve eğlenmek için AVM'leri tercih etti. Artan müşteri trafiği ve arife günü katlanan satışlar markaların yüzünü güldürdü
Ramazanın yaz dönemine denk gelmesi nedeniyle akşam ziyaretçi girişleri azalan alışveriş merkezleri (AVM) ile satışları sekteye uğrayan markalar, günler öncesinden bayrama özel hazırladıkları kampanyalı satışların meyvesini toplamaya başladı. Dar gelirlilerin tatile çıkamayıp eğlenmek ve gezmek için AVM'leri tercih etmesiyle artan müşteri trafiği markaların da yüzünü güldürdü. Arife gününde bir gün öncesine göre iki kat satış yaptıklarını belirten Collezione'un sahibi Ekrem Akyiğit, bir hafta öncesine göre ise 3 kat satış yaptıklarını söyledi.
ÜST GELİRLİ TATİLE ÇIKTI
Bayrama özel olarak gece yarısına kadar mağazaları açık olan LC Waikiki'nin sahibi Vahap Küçük ise bu uygulamayla arife gününde artan yüzde 15'lik artışa ekstra yüzde 15 oranında bir artış daha eklediklerini söyledi. Anadolu'daki satışları beklentilerinin üzerinde gelen Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem ise "Satışlarımızda yüzde 100'ün üzerinde artış oldu" dedi. Referandum nedeniyle tatil planlarını öne alanlar olacağı için bayram günlerinin de yoğun geçeceğini dile getiren Viaport Genel Müdürü Bülent Kural, "Buna referandumun olumlu etkisi diyebiliriz" dedi. Ağırlıklı olarak yüksek gelirlilerin ziyaret ettiği İstinyepark'ın Genel Müdürü Hakan Kurt ise müşterilerinin büyük bir bölümünün tatil nedeniyle İstanbul'u terkettiğini bu yüzden bayramda ciddi bir giriş beklemediklerini ancak pazar günü trafiğinin artmasını beklediklerini ifade etti
EKREM AKYİĞİT Collezione YKB
Çocuk koleksiyonu satışları artırdı
Ortalamaya bakarsak, Arife Günü'nde satışlar yüzde 50 arttı. Mağazalarda büyüklerden boşalttığımız yere çocuk koleksiyonunu yerleştirdik. Bu da kendi içinde satış performansına olumlu yönde etki etti. Bayramda da satışların aynı çizgide seyretmesini bekliyoruz.
HİLAL SUERDEM Kiğılı Genel Müdürü
Anadolu'da daha fazla satış yaptık
Satışlarımızda yüzde 100 oranında artış oldu. Yaz alışverişleri daha yoğun. En çok Anadolu'da satış artışları yaşadık. Anadolu'da geleneklerin daha yoğun olarak yaşatılması nedeniyle takım elbise, gömlek, pantolon satışları daha yüksek oluyor.
JAKLİN GÜNER YKM Genel Müdürü
Üç ayaklı etki geçen yılı aratmadı
Bayram, okula dönüş ve yeni sezon aynı döneme denk gelince geçen yıla göre satışlarda yüzde 40'a varan artışlar yaşadık. Referandum nedeniyle seyahatler azaldığı için insanlar bulunduğu lokasyonlarda alışverişlerini sürdürdü. Biz cumartesi dönüşlü turlar nedeniyle pazar günü de alışverişlerin devam edeceğini düşünüyoruz.
BÜLENT KURAL Viaport Genel Müdürü
Kapı girişleri 150 bine kadar çıktı
Gece 24:00'e kadar açık olan AVM'mizde ciddi yoğunluk yaşadık. Haftaiçi giriş sayısı 150 bini buldu. Gelir grubu kısıtlı olanlar tatile çıkamadığı için AVM'ye gelmeyi tercih etti. Referandum da haftasonu girişleri olumlu etkileyecek
VAHAP KÜÇÜK LC Waikiki YKB'si
Gece alışverişleri memnun etti
Son 3-4 yıldır bayram dönemlerinde mağazalarımızı gece 24:00'a kadar açık tutuyoruz. Bu yüzden de satışlarımız Arife dönemlerinde yüzde 15 artıyorsa yüzde 15 de gece alışverişleri dolayısıyla artıyor. Bu yüzden performanstan gayet memnunuz.
HAKAN KURT İstinyepark Genel Müdürü
Farklı semtlerin müşterilerini ağırladık
Arife gününde haftaiçi ortalamamızın yüzde 25'i oranında daha fazla kapı girişi oldu. 35 bin olan kapı giriş sayımız 50 bini gördü. Ziyaretçilerin çoğu farklı semtlerden gelen tüketicilerle yabancı misafirler.
Sabah