Konut

Reklam alın! Binanızın dış cephesinden para kazanın

Binanızın dış cephesine reklam alın, para kazanın! Cadde üzerinde konut sahibi olan herkesin okuması gereken süper bir araştırma daha. Evinizin dış cephesini ne kadara? Nasıl? Kimlere kiralayabilirsiniz?

Popüler reklam mecralarından biri haline gelen binaların dış cepheleri, apartman sahipleri için önemli gelir kapısı oldu. Dış cepheler yıllık 3 -500 bin YTL'ye kiraya veriliyor


Binaların dış cepheleri şirketler için en önemli reklam mecralarından biri haline geldi. Artık bina duvarlarında bankacılıktan beyaz eşyaya, BT teknolojisinden otomotive kadar her sektörden firmanın boy boy reklamına rastlamak mümkün. Özelikle, Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Beyoğlu ve Etiler gibi merkezi konumda yer alan semtlerde bir hayli ilgi gören bina duvarları oldukça değerli. Apartmanların dış cephelerini kiraya verip buradan gelir elde edenlerin sayısı da artmış durumda.

Apartman sahipleri için dış duvarlarını şirketlere kiraya vermenin son dönemlerde iyice cazip hale geldiğini belirten Açık Hava Reklamcılık Pazarlama ve Satış Müdürü Cem Mengüç,  "Bina sahipleri duvarlarını kiraya vererek ek gelir elde etmiş oluyorlar. Bu onlar açısından kazançlı bir yatırım oluyor. Sonuçta boş duran bir yerden gelir elde ediyorlar" diyor.

Cem Mengüç, "Eskiden daha çok biz bina sahiplerine gidip `binanızın dış cephesini kiralayabilir miyiz?' diye talepte bulunuyorduk. Artık açık hava reklamcılığının gelişmesinden dolayı son dönemlerde daha çok bina yönetimden bize talepler gelmeye başladı" şeklinde konuşuyor.  

Mengüç, genelde üç şekilde çalıştıklarını anlatıyor. Mengüç'ün söylediğine göre ya bina sahipleri direkt kendileri gelip binaları kiraya vermek istediklerini söylüyor ya da açık hava reklamcılığı yapan firmaların ekipleri dışarıda dolaşarak iyi lokasyonda bulunan binaları tespit edip bina sahiplerine kendileri teklif götürüyor. Mengüç, bazen de firmaların istediği, hedef kitlelerinin olduğu yerlerde çalışmalar yaptıklarını söylüyor.   


Binanın konumu çok önemli

Eğer binanızı kiralayacaksanız öncelikle binanın lokasyonunun çok iyi olması lazım. Mengüç, kiraya verilecek binanın iyi bir semtte, cadde üzerinde ve görünürlüğü yüksek düzeyde olan bir yerlerde olması gerektiğini belirtiyor. Binanın araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde yer alması da istenen en önemli koşullar arasında. Mate Reklamcılık'tan Erol Özmercan ise sokak aralarında, sıkışık vaziyette olan binalar yerine, genelde önleri ve yan duvarları açık olan ana arterler üzerindeki binaların tercih edildiğini dile getiriyor. 


Nasıl kiraya veriliyor

Binanın dış cephesi açık hava reklamcılığı yapan firmalar tarafından kiralanıyor. Seçeneklerden bir diğeri ise direkt pazarlama. Apartman yönetimi internet ya da gazete aracılığıya binayı direkt de pazarlayabiliyor. Erol Özmercan, "Bu işi yapan bir şirketle çalışmak daha mantıklı. Çünkü binayı kiraya verme şansınız daha yüksek" diyor.

Reklam ajansları, apartman sahipleriyle 1-5 yıllık kira kontratları imzalıyorlar. Eğer kiraya verilecek bina merkezi konumda ve iyi bir yerdeyse sözleşmenin süresi genelde kısa oluyor. Pano Açıkhava Reklamcılık'tan Tolga Yılmaz ise, bu tip sözleşmelerin masrafların geri dönmesi için tercihen 3 yıllık olarak yapıldığını belirtiyor.

Reklam ajansı yapılan sözleşmeyle binanın tüm reklam kiralama hakkına sahip oluyor. Binanın tüm reklam ve kiralama hakkını satın alan ajanslar, portföylerine aldıkları duvarları daha sonra şirketlere kiralıyorlar. Binanın kiralanması sırasında gerekli olan izinler bu ajanslar tarafından alınıyor. Reklam vergileri de reklam ajansları tarafından ödeniyor.

Reklamın binada kalma süresi yapılan anlaşmaya göre farklılık göstermekle birlikte Yılmaz bu sürenin genelde bir yıl olduğunu söylüyor. Binalardaki reklamlar ise dijital baskı oluşan şeklinde afişlerden oluşuyor. 100 m2 bir duvar genelde bir günde duvara monte ediliyor. Daha büyük ölçülerdeki duvarlar için bu süre birkaç günü buluyor. 


Kira fiyatı 3 bin YTL'den başlıyor

Binanın bulunduğu yere ve büyüklüğüne göre farklılık göstermekle birlikte Pano Açıkhava Reklamcılık'tan Tolga Yılmaz, İstanbul'da apartman duvarlarının yıllık minumum 3 binden başlayıp 500 bin YTL'ye kadar giden fiyatlardan kiraya verildiğini belirtiyor. 

Örneğin Sarıyer yolu üzerinde 100 m2 büyüklükteki bir duvarın reklam ajansına maliyeti 12-15 bin YTL civarında. Erol Özmercan'ın söylediğine göre reklam ajansı bu büyüklükteki bir bina için apartman sahiplerine 3 bin YTL kira bedeli veriyor. Reklamının hazırlanması ve binaya monte edilmesinin maliyeti ise 6 bin YTL civarında. İstanbul'da ana arterlerde reklam vergisinin m2'si 55 YTL. Reklam ajansının belediyeye ödeyeceği  5 bin 500 YTL'lik reklam vergisini de eklediğimizde bu rakam toplam 14 bin 500 YTL'yi buluyor.

KEZBAN GEBETAŞ/TEK BORSA