Reklam Kurulu affetmedi! Tüketiciyi aldatıcı reklamlara 42,3 milyon TL ceza!
Tüketiciyi aldatan ve yanıltıcı nitelikteki reklamlara ilişkin incelemeler yapan Reklam Kurulu, bu nitelikteki reklamlara toplam 42,3 milyon TL ceza kesti.
Reklam Kurulu’nun yaptığı incelemeler sonucu, Tüketicileri aldatıcı nitelik taşıyan ve yanıltıcı reklamlara ilişkin olarak geçen yıl 1303 dosya için durdurma, 405 dosya hakkında ise idari para cezası kararı alındı. Reklam Kurulu, bu çerçevede, 42 milyon 329 bin 745 Türk Lirası idari para cezası kesti.
Tüketicinin korunmasına yönelik politikalara dikkat çekmek için her yıl 15 Mart’ta kutlanan Dünya Tüketici Günü’nde Reklam Kurulu’nun vatandaşları aldatan reklamlara yönelik büyük cezalar kestiği ortaya çıktı.
Her yıl dünyada ve Türkiye'de tüketicinin korunmasına yönelik politikalara dikkati çekmek amacıyla 15 Mart "Dünya Tüketiciler Günü" olarak kutlanıyor. Ticaret Bakanlığı, tüketiciler ve üreticiler arasındaki ilişkiyi dengede tutmayı hedefleyen politikalarla sadece tüketicileri değil, belli standartta ve kalitede mal ve hizmet üretmeye teşvik ederek üreticiler ile Türkiye ekonomisini de korumayı hedefliyor.