Reklam ve internet 1
1. Internet nedir?
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir iletişim ağıdır.
Internet, insanların her geçen gün gittikçe artan ''üretilen bilgiyi saklama/paylaşma ve ona kolayca ulaşma'' istekleri sonrasında ortaya çıkmış bir teknolojidir. Bu teknoloji yardımıyla pek çok alandaki bilgilere insanlar kolay, ucuz, hızlı ve güvenli bir şekilde erişebilmektedir. İnternet'i bu haliyle bir bilgi denizine, ya da büyükçe bir kütüphaneye benzetebiliriz. Internet'e, bakış açımıza bağlı olarak farklı tanımlamalar da getirebiliriz : İnternetin 1-Sosyal boyutu 2-Ticari boyutu olarak iki boyuta ayırabiliriz ki biz öncelikle ticari boyutunu irdeleyeceğiz,
İnternet'in Ticari Boyutu
Internet'in 1990'ların başlarından itibaren bu kadar yaygınlaşmasının en temel nedenlerinden birisi ve belki de en önemlisi ''para kazandırabilecek potansiyele sahip'' bir imkan olmasıdır. Bu iletişim ağına bağlı bilgisayarlar yolu ile alışverişler yapılabilmekte, borsa/bankacılık işlemleri yerine getirilebilmektedir. Bu haliyle internet'in ''ağ teknolojisi'' kimliğinin yanında bir de ''medya'' özelliğinden söz edebiliriz. Internet artık ciddi reklam paralarının dönmeye başladığı ve şirketlerin ürünlerini pazarladığı bir ortam haline gelmeye başlamıştır
Kapı kapı gezerek pazarlama yapan satıcılar direk olarak tüketicinin evinin salonunda pazarlama yaptıkları, onlara anında deneme olanakları sundukları ve birebir konuşmanın bütün tekniklerini kullandıkları için başarılı oldular. 1990'lı yılların başında teknoloji, satıcı ve alıcı arasındaki işini tehdit etmeye başladı. Medyanın ve reklamların da etkisiyle gittikçe bilinçlenen tüketici ise alışverişin daha çok kendi kontrolünde olmasını istemekte. İşte internet üzerinde pazarlama bu noktada önem kazanmakta. Çünkü tüketici Web üzerinden satın almak istediği ürün hakkında istemediği kadar fazla bilgiye bir tuş dokunuşuyla ulaşabiliyor.
İnternetin Ticarette Sağladığı Avantajlar
- Her an ve istediğiniz bilgiye Ulaşabileceğiniz bir mecra
- Ürünleri tüm özellikleriyle ve üreticileri incelemek kolaylığı
- 24 saat alış veriş imkanı ve fiyat analiz yapma kolaylığı
- Satıcıyla uğraşmadan daha ucuza ürünleri alma imkanı
Bugün, Internet dediğimiz bilgi ağına 1,7 milyardan fazla kişinin erişimi bulunmaktadır. Bunların bağlantılarından internete giren başka kişilerin de olduğu dikkate alınırsa, bu rakam daha da büyümektedir. Yeryüzünün, en büyük iletişim ağı Internet, bir sahibi ya da yöneticisi olmadığı için, eşi görülmemiş bir serbest iletişim ve ticaret alanı haline gelmiştir. Hızla gelişen ve büyüyen bu alanda tüm rakipleriniz gibi kendi sektörünüzdeki gelişmeleri yakından takip ediyorsunuz. Peki, iletişim çağının sunduğu bu fırsatları yeterince değerlendiriyor musunuz? 7 Gün 24 Saat açık kalarak aralıksız hizmet verin, kendinizi tanıtın, dilerseniz online satış yapın.
Firmanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi, kendinizi tanıtmak ve küreselleşen dünya piyasalarında ciddi bir yer edinebilmek artık klasik tanıtım yöntemleri ile gerçekleşememektedir. Internet sayesinde zaman ve mekan sınırlamalarının ortadan kalktığı günümüz şartlarında varız demek istiyor iseniz siz de web üzerinde adınızı ve yerinizi ayırtmalı, kendinize ait bir web sitesi sahibi olmalısınız. İnternet sayfaları günümüzde en yaygın ve en ucuz iletişim aracıdır. Günümüzde firmaların en büyük problemi, artan iletişim masrafları, tanıtım ve pazarlama giderleridir. Artık pek çok firma, İnternet'i etkin bir şekilde kullanarak, hem en etkili ve en ucuz yoldan dünya çapında tanıtımlarını yapmakta, hem de Internet'in sağladığı haberleşme imkanlarını kullanarak büyük ölçüde para ve zaman kaybını önlemektedir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz ve internet kullanıcıları size dünyanın her yerinden ulaşabilir, firmanızın kurumsal yapısı, ilgi alanınız ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgiye sahip olabilir, sitenizde bulunan e-mail yada formlar aracılığı ile sizinle kolayca iletişim kurabilir.
Unutmayınız ki, Web sitesi bir şirketin imajını belirler. Günümüzde web sitesi firmanızın prestiji ve tanıtımı için gerekli bir duruma gelmiştir. Bir web siteniz var ise bile, kötü bir web sitesi firmanızın prestijini zedeleyebilir.
WEB SİTENİZİN SİZE SAĞLAYACAĞI AVANTAJLAR
1- İnternet hesaplı bir reklam aracıdır. Sitenizde dinamik değişiklikler yapılabilmesine elverişlidir.
2- Tanıtımınızı ulusal ve uluslararası düzeyde yapmanızı sağlar.
3- Web site tasarımı geleneksel medyaya göre daha hesaplıdır.
4- Potansiyel müşterilerin size direkt ulaşmasını sağlar.
5- Müşterilerinizle haberleşmenizi sağlar.
6- Kağıt, posta ve matbaa masrafları olmayacağından tasarrufludur.
7- Size zaman kazandırır ve olumlu imaj kazandırır.
8- Sizi İlgisi olmayanlara değil direk hedef kitlenize ulaştırır.
9- Görsel olarak Hayal gücünüzün istediğini yapabilme olanağı sağlar.
10- Ürün ve hizmetlerinizi 24 saat boyunca tüm dünyaya tanıtır.
11- Firmanız güncel, teknoloji takipçisi bir firma imaja kavuşur.
12- Sayıları sürekli artan ve teknolojiyi yakından takip eden on milyonlarca internet kullanıcısı size daha rahat ulaşabilir.
Not : Reklam ve İnternet 2 başlıklı yazımda emlak sektöründe interaktif reklamın öneminden ve sonuçlarından bahsedeceğim.
Nihat AĞAOĞLU