26 / 11 / 2024

Reysaş Çayırova 11 projesinin inşaatı başladı!

Reysaş Çayırova 11 projesinin inşaatı başladı!

Reysaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Egemen Döven, ortaya koydukları yeni projeleri ve yatırım hedeflerini Forbes Dersi'ne anlattı.




Reysaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Egemen Döven, ortaya koydukları yeni projeleri ve yatırım hedeflerini anlattı. 


Firmanızı tanıyabilir miyiz? 

Reysaş, 1990 yılında araç taşımacılığı ile atıldığı lojistik sektöründe kısa zamanda büyüyüp araç taşımacılığı, otomotiv milk-run ve otomotiv üretim bandı beslemesi, yurt içi ve yurt dışı taşımacılık, akaryakıt, uçak yakıtı, LNG, LPG, CNG, madeni yağ taşımacılığı, FMCG soğuk zincir dağıtımı, gıda taşımacılığı, konteyner ve tank konteyner taşımacılığı, sigara, alkollü ve alkolsüz içecek dağıtımı, uluslararası ve yurt içi demiryolu taşımacılığı, denizyolu taşımacılığı, gümrüklü/gümrüksüz depolama hizmetleri ile ek servisleri vermeye başlamıştır. Yatırımlarımızla kısa sürede 850.000 m2 kapalı depolama kapasitesine ulaştık. 2016 depolama hedefimiz ise 1.000.000 m2'dir. 2006 yılında Reysaş, İMKB'de işlem görmeye başlayarak Türkiye'deki ilk ve tek halka açık lojistik firması unvanını aldı. 2010'da Reysaş GYO, İMKB'de işlem görmeye başladı. 


Bugün Reysaş; 1750 özmal tır, 3000 kiralık tır, kendisine ait ikisi aktif 7 demiryolu istasyonu, 1000 vagon, 1000 tren konteyneri, 36 depo, 850.000 m2 kapalı depolama alanı, 5 il ve 3 ilçede toplam 8 sabit 5 mobil olmak üzere 13 TUV Türk muayene istasyonları işletmesi, 600 adet istif makinası, GES tesisleri, Türkiye'nin en büyük endüstriyel yem bitki alanlan, besi üretim çiftliği ve üç adet Hilton Oteli'ne sahip büyük bir yatırım ve organizasyon şirketi olmuştur. 


Yatırımlarınızdan bahseder misiniz? 

850.000 m2'nin üzerinde A+ kapalı depolama kapasitesine ulaşmış ve bu konudaki yatırımlarına halen devam etmekte olan bir şirketiz. Ayrıca demiryolunda üstyapı ekipmanları, vagon, istasyon ve "yeşil lojistik" kapsamında karbon salınımını azaltan depolarımızın çatılarında güneş enerjisinden elektrik üretimi ile doğal gazın ağır ticari vasıtalarda kullanımına yönelik yatırımlarımız devam etmektedir. Depo çatısında güneş panelleri ile elektrik üretimi yapan, Türkiye'de çatı üzerinde kurulmuş ilk ve en büyük GES tesisini hizmete alan firmayız. Depo sayımızın fazlalığı ve depo yatırımlarımızın devam etmesi sebebiyle 2016 ve takip eden yıllarda güneş enerjisi yatırımlarımız da devam edecek. Şirketimizin Erzincan'da 11.000 m2 alan üzerinde 122 odalı 192 yatak kapasiteli Hilton Oteli ve Eskişehir'de 12.870 m2 alan üzerinde 126 odalı 210 yatak kapasiteli Hilton Oteli bulunmaktadır. Aynı proje dahilinde Kastamonu, Sinop, Samsun, Gaziantep, Konya ve Türkiye'nin birçok ilinde otel projelerimiz de devam etmektedir. Egemen Döven, Reysaş Gayrimenkul Yatınm Ortaklığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı 


Sizce bir projeyi marka proje kılan en önemli unsurlar hangileridir? Kendi marka projelerinizden örnekler verir misiniz? 


Reysaş olarak en önemli rekabet aracımız; merkezi lokasyonlarda yer alan özmal depolanmızın ihtiyaca cevap verecek ölçekte büyüklük ve fiyat avantajına sahip olmasıdır. 

Bu nedenle hem fiyat avantajı hem de depo kalitesinde lider konumdayız. Satış sonrası hizmetlerimiz de sektörde fark yaratmaktadır. 

Lojistik kampüsü haline gelen depolanmızda inşaat mühendisleri, elektrikçiler, yangın uzmanlan, iş güvenliği uzmanlan tam zamanlı olarak istihdam edilmekte ve olası müşteri talep ve şikayetlerine en kısa süre içerisinde yanıt verebilmektedir. Lojistik kökenli bir şirket olunması sebebiyle sektörün büyük öncü firmalannın bizi tercih etmesi ve teslimde hızlılık ise diğer firmalarla aramızdaki farkı açık ara artırmaktadır. 


Çayırova/Kocaeli lojistik kampüsümüzdeki "Çayırova 11" projemizin inşaatı başladı. 

3 katta toplam yaklaşık 43.000 m2 kapalı depolama alanına sahip olacak projenin 2016 sonunda tamamlanması planlanmaktadır. Esenyurt/İstanbul'da inşaatı başlayan projemizin de 2016 sonunda bitmesi planlanmaktadır, bu depo 3 katlı olup yaklaşık 40.000 m2 kapalı alana sahiptir. "Çayırova 12" projesi henüz tasarım aşamasında, 2017'nin ikinci çeyreğinde bitmesi ve 35.000 m2 kapalı alana sahip olması planlanıyor. Menderes/ İzmir'de devam eden inşaatımızda yaklaşık 19.450 m2 tek katlı depomuzun yine 2016 sonunda bitirilmesi hedeflenmektedir. Orhanlı/İstanbul'daki projemizin 2016 sonunda tamamlanması planlanmaktadır, bu depo yaklaşık 112.000 m2 kapalı alana sahip olacak. Ayrıca Gölbaşı/Ankara'daki projemizin yaklaşık 8.000 m2 kapalı alana sahip olması ve 2017 yılının ikinci çeyreğinde bitmesi hedefleniyor. Arazilerin bölge depolama ihtiyaçlannın merkezinde olması, aynı bölgede sahip olduğumuz mevcut ve henüz inşaat başlatmamış olduğumuz arazilerin mevcudiyeti; rakiplerimize göre avantajımızdır.

 

Türkiye'deki yeni altyapı ve ulaşım projelerinin gayrimenkul sektörünü yeniden şekillendirdiğini ve özellikle lojistik gayrimenkul sektörünü etkileyeceğini söyleyebiliriz. Yeni projelerle beraber İstanbul ve Kocaeli il sınırlan içerisinde yoğunlaşmış lojistik alanlannın, orta ve uzun vadede bu bölgelerde planlarda önerilen alanlara doğru genişleyeceğini öngörüyoruz. Büyük altyapı projeleri sonucu yeni lojistik alanların gelişmesi ile birlikte İstanbul ve Kocaeli alt pazarlannı kapsayan Marmara Bölgesi'ndeki toplam lojistik arzının, 2017 sonunda 8.7 milyon metrekareye ulaşması bekleniyor. İstanbul ve çevresinde inşaatı ve çalışmalan devam eden 3. Köprü ye Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli, İstanbul-İzmir Otoyolu, 3. Havalimanı, Liman Kent ve Kocaeli'ndeki Organize Liman Bölgesi gibi projeler yeni geliştirme ve yatınm fırsatları doğuracak. İstanbul'daki gayrimenkul trendleri, bu projelerin oluşturduğu ihtiyaçlar çerçevesinde gelişecek. Bu gelişim ile nitelikli gayrimenkullere olan talep daha da artacaktır. 


Forbes 


Geri Dön