Emlak Terimleri

Riskli yapı tespiti nasıl yapılır? Riskli yapı tespiti için nereye başvurulur?

Yıkılma ya da ağır hasar görme ihtimali olan binalara riskli yapı deniyor. Yetkili kuruluşlar tarafından inceleme işlemi yapıldıktan sonra binanın riskli yapı olup olmadığı belirleniyor. Peki, riskli yapı tespiti nasıl yapılır? Riskli yapı tespiti için nereye başvurulur? İşte tüm merak edilenler...  Riskli Yapı Tespiti Başvurusu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetki verilen kurum veya kuruluşlar tarafından yapılabiliyor

Riskli alan içerisinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmi ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapı veya yapılara riskli yapı deniyor.

 Riskli Yapı Tespiti Başvurusu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetki verilen kurum veya kuruluşlar tarafından yapılabiliyor. 6306 sayılı kanun kapsamında riskli yapı tespiti için yetki verilen kurum ve kuruluşlar bakanlığın resmi internet sitesi üzerinde yayınlanmaktadır. 

Riskli yapı tespiti için nereye başvurulur?

Lisanslandırılmış kurum ve kuruluşların listesine de Bakanlığın internet sitesindeki "https://altyapi.csb.gov.tr/riskli-yapi-tespiti-ile-ilgili-kuruluslar" linkinden ulaşılabiliyor.

Riskli yapı tespiti başvurusu için maliklerden biri veya kanuni temsilcisinin dilekçe, güncel tapu durum belgesi ve kimlik belgesinin fotokopisi ile söz konusu kurum ve kuruluşlara başvurması yeterli oluyor.
 

Riskli yapı tespiti nasıl yapılır? 

Riskli yapı tespiti için yapılan incelemeler sonucunda riskli olduğu tespit edilen yapılar, tespiti yapan kurum ve kuruluşlarca İstanbul'da ilçe belediyelere, diğer illerde ise Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine bildiriliyor.

Bu duruma itiraz olursa belediyeler ve il müdürlüklerince yapıyla ilgili raporlar tekrar olarak incelemeye alınıyor. Eksik veya yanlış hususların bulunması halinde raporlar ilgilisine iade edilirken, uygun bulunan tespitlere yönelik şerh bildirimi ilgili tapu müdürlüğüne iletiliyor.

Bu sürecin ardından ilgili tapu müdürlüğünce, tapu kütüğüne işlenen belirtmeler, riskli yapı tespitine karşı tebligat tarihinden itibaren 15 gün içinde hak sahiplerine bildiriliyor. 

Bu tebligatta riskli yapının bulunduğu yerdeki müdürlüğe dilekçe ile itiraz edilebileceği, aksi takdirde tebligat tarihinden itibaren idarece 60 günden az olmamak üzere belirlenen süre içinde yapının yıktırılması gerektiği de biliniyor. 

Riskli yapının tespitine yönelik itirazlar da üniversitelerden bildirilen dört üye ile ikisi inşaat mühendisi ve biri jeoloji veya jeofizik mühendisi olmak üzere Bakanlık teşkilatında görev yapan üç üyenin yer aldığı teknik heyet tarafından inceleniyor.

Riskli yapı olarak tapu kütüğüne kaydedilen taşınmazların maliklerine, 60 günden az olmamak üzere süre verilerek, riskli yapıların yıktırılması isteniyor.

Riskli yapı tespit ücreti bu yıl ne kadar oldu?

Su aboneliği başvurusu nasıl yapılır? Su aboneliği ücreti 2022 ne kadar?

Doğal gaz aboneliği nasıl yapılır? Doğal gaz aboneliği 2022 ücreti ne kadar?

Elektrik aboneliği nasıl yapılır? Elektrik aboneliği 2022 ücreti ne kadar?