Ritz Carlton İstanbul'un odaları Selçuklu olacak!
İstanbul'daki tüm oteller gibi kötü bir yıl geçiren ve ortalama yüzde 47 doluluk yakalayabilen Ritz Carlton, krize rağmen 10 milyon dolarlık renovasyon yatırımına başladı.
İstanbul'daki tüm oteller gibi kötü bir yıl geçiren ve ortalama yüzde 47 doluluk yakalayabilen Ritz Carlton, krize rağmen 10 milyon dolarlık renovasyon yatırımına başladı. Genel Müdür Göktaş, tüm odalarının dizaynını yenileyerek Selçuklu konseptine dönüştüreceklerini aktardı. İşte Can Göktaş'dan sezon değerlendirmesi.
Ritz Carlton İstanbul Genel Müdürü ve TÜROB Yönetim Kurulu Üyesi Can Göktaş, Dünya Turizm Günü nedeniyle otel bünyesindeki Atelier Real Food Restaurant'ta basın mensuplarına özel bir yemek verdi. Şef Selami Güleryüz'ün hazırladığı özel lezzetler eşliğinde gerçekleştirilen sohbette tüm sektörün Dünya Turizm Günü'nü kutlayan Can Göktaş, sezona ilişkin değerlendirmelerde de bulundu.
İstanbul'daki otellerin doluluk oranlarındaki yüzde 50'lere varan düşüşlerin Ritz Carlton'a da yansıdığını dile getiren Can Göktaş, "Biz de kötü bir yıl geçiriyoruz. Yüzde 40'a yakın kaybımız var. Yılı ortalama yüzde 47 dolulukla kapatacağız gibi görünüyor. Bu rakam bizim için geçen yıllara oranla çok düşük bir rakam. İyi bir yıldı diyebilmemiz için en az yüzde 85 doluluk olması gerekirdi." dedi. Göktaş şöyle konuştu:
YİNE EN ÇOK ABD'Lİ KONAKLIYOR
"İstanbul'un ziyaretçi istatistiklerine bakarsanız ilk 8 ayda en çok İran'dan misafir geldiği görülüyor. İkinci sırada Almanya var ama gelen bu Alman ziyaretçi sayısının ne kadarının turist olduğu tartışmalı. Almanya'dan gelenlerin çoğu ülkemizdeki akrabalarını ziyarete gelen gurbetçiler. Öte yandan en çok turist gelen pazarlar arasında Ortadoğu pazarı da ilk sıralarda.
Ritz Carlton özelinde konuşursak bu sene biz hala en çok ABD'li turist ağırlıyoruz. Evet gelmiyorlar ama az sayıda gelenlerin hemen hepsi de bizde konaklıyor. Çünkü biz ABD'de çok bilinen bir markayız. Amerika'da lüks denilince akla ilk gelen marka Ritz Carlton'dur. Bu bizim şansımız. Öte yandan bu yıl özellikle Suudi Arabistan'dan çok misafir ağırladık. Hatta şu anda bile bir Suudi prensini otelimizde konuk ediyoruz."
FİYATIMIZ 240 DOLARA DÜŞTÜ
Bu yıl Ritz Carlton'da oda başına düşen gelirin de İstanbul'daki diğer oteller gibi yarı yarıya azaldığını ifade eden Can Göktaş, "Şu anki ortalama oda fiyatımız 240 dolar. Bu rakama 350 dolardan düştük" diye konuştu.
100 PERSONEL KAYBETTİK
Tüm kötü gidişata rağmen personel azaltımı yapmadıklarını kaydeden Göktaş, sadece kendi istekleri ile ayrılmak isteyen personellerin yerine yeni eleman istihdam etmediklerini belirtti. Göktaş şunları söyledi: "Çalışma arkadaşlarımızdan ayrılmamak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu konuda ciddi çaba harcıyoruz. Başka bir iş bulup da gidenlerin yerini doldurmamakla yetindik. Bizim en önemli değerimiz personelimiz. Aslında normalde Ritz Carlton olabilmeniz için 400 personelle çalışmanız lazımdır, dünyada bu böyledir. Ama bizim burada bir yandan da pazar şartlarına adapte olmamız lazım. Şu anda 270 pesonelimiz var. Geçen yıl 350-370 civarı personelimiz vardı, yani bir yıl içinde 100 kişi civarında azaldık."
Sektördeki krizin böyle devam etmesi halinde turizm işletmelerinin istihdam gücünün azalacağını vurgulayan Göktaş, çoğu işletmenin personel çıkarmaya devam edeceğini de savundu.
10 MİLYON DOLARLIK RENOVASYON
Ritz Carlton İstanbul'un krize rağmen yatırımlarını aksatmadığını da açıklayan Can Göktaş, önceden planlanmış renovasyon çalışmalarına şu günlerde başladıklarını bildirdi. Tüm otel odalarının dizaynını yenileyerek Selçuklu konseptine dönüştüreceklerini aktaran Göktaş, "10 milyon dolarlık renovasyon yatırımı yapacağız. Teknolojik altyapıyı değiştirmekle işe başladık, şu anda misafirlerimizi rahatsız etmeden ufak ufak çalışıyoruz. Odalarımızı Selçuklu temasıyla yeniden dizayn edeceğiz. Renovasyon süreci 1 yıl sürecek." açıklamasında bulundu.
2017 DAHA KÖTÜ OLACAK
Gidişatın kötü olduğunu ifade eden Göktaş, 2017 yılının da hiç iyi görünmediğini böyle giderse bu yıldan daha da kötü olacağını iddia etti. 2017'de İstanbul'da yapılacak hiçbir uluslararası kongrenin olmadığını anımsatan Can Göktaş, şunları aktardı:
"Dış basında Türkiye hakkında hemen hemen her gün olumsuz haberler çıkıyor. Yaşadığımız her terör olayından sonra bu daha da artıyor. Bu kötü gidişatın durması için Türkiye'nin yurtdışındaki imajının değişmesi gerekir, bu da ancak iyi bir algı yönetimiyle mümkün olabilir. Artık biraz sessizliğe ihtiyaç var. Türkiye hakkında artık konuşulmamalı. Fransa'da da terör var ama turist almaya devam ediyorlar. Neden, çünkü bunlar çok konuşulmuyor."
DESTİNASYON TANITIMI YAPILMALI
Krizden çıkış için etkili tanıtım ve pazarlama yapmak gerektiğine dikkat çeken Can Göktaş, destinasyon tanıtımına yönelmek gerektiğinin altını çizdi. İstanbul'a gelen turistle Antalya'ya, İzmir'e, Kapadokya'ya, Bodrum'a gelenin profil farkı olduğunu vurgulayan Göktaş, "Uzmanlaşmaya gitmemiz lazım. İstanbul, Antalya, Kapadokya uzmanı yetiştirip, bunları hedef pazarlara göndererek tanıtım yapmalıyız. Öte yandan İstanbul'da yatak arzı, talebi geçeli yıllar oldu ama yeni oteller açılmaya devam ediyor. Bu konuda bir regulasyon şart."
TAYVAN'A VE HİNDİSTAN'A DİKKAT!
Turizmde artık başka pazarlara da yönelmek gerektiğinin altını çizen Ritz Carlton İstanbul Genel Müdürü Can Göktaş, Afrika ülkeleri ve Güney Asya'ya, özellikle Tayvan'a dikkat çekti. Tayvan'da yaşayanların yılda 3 kez yurtdışı seyahati yaptıklarını aktaran Göktaş, bu ülkeyi mercek altına almak gerektiğini vurguladı. Hindistan'a da yoğunlaşmak gerektiğini ifade eden Göktaş, Türkiye-Hindistan Turizm Konseyi organizasyonuyla şu günlerde bu ülkede bir dizi workshop yapıldığını sözlerine ekledi.