Rize-Artvin Havalimanı için YPK kararı çıktı!
Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu kararı çıktı.
Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.
Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Başkanlığı projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 600 milyon lira altyapı, 150 milyon lira üstyapı inşaatı olmak üzere toplam 750 milyon lira proje tutarı olarak teklif edildi. 2016 yılı yatırım programına alındıktan sonra ise altyapı ihalesinin yapılması için çalışmalar devam ediyor.
AA
Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
3 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA PİST İNŞA EDİLECEK
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.
Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Başkanlığı projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 600 milyon lira altyapı, 150 milyon lira üstyapı inşaatı olmak üzere toplam 750 milyon lira proje tutarı olarak teklif edildi. 2016 yılı yatırım programına alındıktan sonra ise altyapı ihalesinin yapılması için çalışmalar devam ediyor.
Habertürk
Bu haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. Bu yöntemle yapılan dünyanın üçüncü , Türkiye'de ikinci olacak.
Rize-Artvin Havalimanı için kritik adım atıldı. 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak.
Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
3 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA PİST İNŞA EDİLECEK
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Başkanlığı projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 600 milyon lira altyapı, 150 milyon lira üstyapı inşaatı olmak üzere toplam 750 milyon lira proje tutarı olarak teklif edildi. 2016 yılı yatırım programına alındıktan sonra ise altyapı ihalesinin yapılması için çalışmalar devam ediyor.
Akşam
Bu haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. Bu yöntemle yapılan dünyanın üçüncü , Türkiye'de ikinci olacak.
Dünyanın 3’üncü havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı için onay çıktı. Ordu-Giresun’u model alarak inşa edilecek projede 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Yılda 2 milyon yolcuya hizmet verecek olan havalimanı Rize merkeze 34 kilometre ve Artvin sınırına ise 75 kilometre uzaklıkta. Projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 750 milyon lira tutar teklif edildi.
Türkiye’de 2015 sonu itibarıyla sivil havacılık sektörü cirosu 23,4 milyar dolar, sektörde istihdam edilen personel sayısı 191 bin 716 oldu. Havayolunu kullanan toplam yolcu sayısı, geçen yıl 2006’ya göre yaklaşık yüzde 200 artarak 181,4 milyona ulaştı. Söz konusu dönemde iç hat yolcu sayısı 28,7 milyondan 97,5 milyona, dış hat yolcu sayısı ise 32,8 milyondan 83,9 milyona çıktı.
Karar
Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Rize-Artvin Havalimanı projesinin 2016 yılı yatırım programına alınması için toplam 750 milyon liralık tutar teklif edildi.
Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya ulaşacak.
ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
Yeni Şafak
Bu haber Önce Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı.
Alınan bilgiye göre, 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.
Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Başkanlığı projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 600 milyon lira altyapı, 150 milyon lira üstyapı inşaatı olmak üzere toplam 750 milyon lira proje tutarı olarak teklif edildi. 2016 yılı yatırım programına alındıktan sonra ise altyapı ihalesinin yapılması için çalışmalar devam ediyor.
Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu kararı çıktı.
Önce Vatan
Bu haber Türkiye Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı!
Yılda 2 milyon yolcuyu ağırlayacak denizdeki ikinci havalimanı için, 'Ordu-Giresun'dan 2.5 kat fazla dolgu kullanılacak.
Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ise ikinci havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2.5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı, yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek. Rize merkeze 34 kilometre, Trabzon merkeze 105 kilometre, Artvin sınırına ise 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge, yaklaşık 30 metre derinlikte. Zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek ve imar çalışmaları başlatıldı. Projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 750 milyon lira bütçe teklif edildi. Dünyanın deniz üzerindeki havalimanı olan Kansai, Japonya'nın Osaka Körfezi açıklarında, 4 km uzunluğa ve 2.5 km genişliğe sahip yapay bir ada üzerinde 1989 yılında inşa edildi. Geçen yıl açılan Ordu-Giresun Havalimanı'nda 36 milyon taş dolgu kullanıldı. 4 yılda tamamlanan havalimanı, 360 milyon liraya mal oldu.
Türkiye
Bu haber Vahdet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Dünya'nın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize ve Artvin arasına yapılacak. Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu kararı çıktı. 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak insa edilecek ve bu havalimanından 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak.
2 MİLYON YOLCU KULLANACAK
Deniz üzerinde insa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İnis kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
RİZE MERKEZE 34 KM UZAKLIKTA
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.
İMAR ÇALIŞMALARI BAŞLATILDI
Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
Vahdet
Bu haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. Bu yöntemle yapılan dünyanın üçüncü , Türkiye'de ikinci olacak.
Dünyanın 3’üncü havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı için onay çıktı. Ordu-Giresun’u model alarak inşa edilecek projede 2,5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Yılda 2 milyon yolcuya hizmet verecek olan havalimanı Rize merkeze 34 kilometre ve Artvin sınırına ise 75 kilometre uzaklıkta. Projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 750 milyon lira tutar teklif edildi.
Türkiye’de 2015 sonu itibarıyla sivil havacılık sektörü cirosu 23,4 milyar dolar, sektörde istihdam edilen personel sayısı 191 bin 716 oldu. Havayolunu kullanan toplam yolcu sayısı, geçen yıl 2006’ya göre yaklaşık yüzde 200 artarak 181,4 milyona ulaştı. Söz konusu dönemde iç hat yolcu sayısı 28,7 milyondan 97,5 milyona, dış hat yolcu sayısı ise 32,8 milyondan 83,9 milyona çıktı.
Karar
Bu haber Yeni Söz Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı
12 Mayıs 2014’te fizibilite etüdü imzalanan Rize - Artvin Havalimanı, Ordu - Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2.5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanı 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor.
Derinlik 30 metre
Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek.
Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin’den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak.
Yeni Söz