08 / 11 / 2024

Rönesans Gayrimenkul 9 yeni AVM projesi için kolları sıvadı!

Rönesans Gayrimenkul 9 yeni AVM projesi için kolları sıvadı!

Rönesans Gayrimenkul Yatırım, 9 yeni AVM projesi için 1.5 milyar euroluk yatırıma başladı. Bu miktarın 800 milyonluk kısmında temel atan şirket, nüfusu 1 milyonun üzerindeki her ile bir AVM projesi yapmayı hedefliyor




Türk perakende sektörünün kaydettiği büyüme alışveriş merkezi (AVM) yatırımcılarını da cesaretlendiriyor. İstanbul'dan Ankara'ya kadar toplam 10 AVM'nin işletmecisi olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım şirketi, 1.5 milyar euroluk, içerisinde otel ve ofislerin de olduğu 9 AVM projesi için harekete geçti. Nüfusu 1 milyonun üzerinde olan her ilde en az 1 AVM yatırımı yapmayı hedefleyen şirketin, İstanbul'da Küçükyalı ve Maltepe'deki inşaatı süren projeleri, 2017'nin ilk yarısında hizmete girecek. Küçükyalı'daki projede AVM ve otel yer alıyor. Maltepe'de ise AVM ile bir ofis, bir de konut bloku olacak. 1.5 milyar euroluk bütçenin 800 milyonluk kısmını ise devam eden projeler oluşturuyor.


20 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR

Rönesans Gayrimenkul Yatırım Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş ile Genel Müdürü Hasan Şimşek, gazetecilerle sohbet toplantısı düzenledi. Murat Özgümüş, "Ankara'daki ilk Optimum projemizden sonra İstanbul, İzmir, Adana, Gaziantep, Malatya, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa'de projeler gerçekleştirdik. Yeni AVM'lerde 8 bin kişiye istihdam sağlanacak. Mevcutlarda ise 20 bin kişi çalışıyor" dedi. Yeni dönemde 9 projeleri olduğunu anlatan Hasan Şimşek de projelerin yatırım tutarının 1.5 milyar euro olduğunu vurguladı. İnşaatı devam eden 3 proje olduğunu kaydeden Şimşek, şöyle devam etti: "Bunlardan biri Küçükyalı'da otel ve AVM projesi. Hilltown adını verdiğimiz AVM'nin 60 bin metrekare kiralanabilir alanı olacak. Yine Maltepe'de 60 bin metrekarelik AVM, konut ve ofis bloklu projemiz var. Konut kısmı eylülde satışa çıkacak. Üçüncü projemiz İzmir'de. Optimum İzmir'i büyüteceğiz. 60 binden 86 bin metrekareye çıkaracağız. İzmir'de 3 projemiz daha var. Eskiden Carrefour olan yeri aldık ve AVM yapacağız. Tekfen ile konut, ofis ve AVM yapıyoruz. Ayrıca konut ağırlıklı bir projemiz de olacak. Bursa da programımızda. Antalya'da yer arıyoruz. Konya ve İstanbul'un Avrupa yakası diğer hedeflerimiz. Singapurlu ortağımızın desteği arkamızda, satılık AVM de bakıyoruz."


OUTLET AVM'LER BÜYÜYOR NORMAL MERKEZLER OLUYOR

Murat Özgümüş, Optimum Adana'dan sonra Optimum İzmir'i normal AVM'ye döndüreceklerini söyledi. Özgümüş, şöyle konuştu: "Şimdi İzmir'i büyüteceğiz ve Zara, H&M gibi markaları getireceğiz. Yer olsa tüm outletleri normale döndürürüz ama malesef yok... Çünkü perakendeciden büyük talep geliyor."



Sabah



Bu haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Rönesans Gayrimenkul, alışveriş merkezi (AVM) ağırlıklı 9 proje için 1.5 milyar Euro’luk yatırım yapacak. Halen sahibi ya da ortağı olduğu 10 AVM’si bulunan firma, 1 milyon nüfuslu her ilde 1 AVM yapmayı hedefliyor.


RÖNESANS Gayrimenkul Yatırım, 3 tanesi inşaat halinde 6 tanesi arsası alınmış ya da planmış 9 yeni alışveriş merkezi (AVM) yatırımı yapacak. Rönesans Gayrimenkul Yatırım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş, bu 9 AVM, ofis ve karma kullanımlı proje için 1.5 milyar Euro’luk yatırım yapılacağını belirterek, hedeflerinin Türkiye genelinde nüfusu 1 milyonun üzerindeki tüm şehirlere AVM yapmak olduğunu açıkladı.


Halen sahibi veya ortağı oldukları 10 AVM ile sektörde ‘yatırımcı ve işletmeci’ olarak faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Özgümüş, “Yeni AVM’lerde yaklaşık 8 bin kişiye istihdam imkanı sağlanacak. Mevcut AVM’lerimizde ise 20 bin kişiye istihdam sağlandı” dedi. Rönesans Gayrimenkul Yatırım Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Hasan Şimşek ise İnşaatı devam eden 3 proje hakkında, “Bunlardan biri Küçükyalı’da otel ve AVM projesi. 5 yıldızlı otel için uluslararası bir zincirle görüşüyoruz. Hilltown adını verdiğimiz AVM’nin 60 bin metrekare kiralanabilir alanı olacak. Yine Maltepe’de 60 bin metrekare kiralanabilir alana sahip AVM, konut ve ofis bloklu projemiz var. Konut bloku Eylül ayında satışa çıkacak. Her iki projenin açılışı 2017 yılında olacak. Üçüncü projemiz İzmir’de. Optimum İzmir’i büyüteceğiz. 60 bin metrekareden 86 bin metrekareye çıkaracağız. İzmir’de 3 projemiz daha olacak. Eskiden Carrefour olan yeri aldık AVM yapacağız. Tekfen ile ortak konut, ofis ve AVM projemiz var. Deniz kenarında konut ağırlıklı bir projemiz de olacak. Bursa Nilüfer programımızda. Antalya’da yer arıyoruz. Konya ve İstanbul’un Avrupa yakası hedefimizde. Singapurlu ortağımızın desteği arkamızda, satılık AVM de bakıyoruz.” diye konuştu.


Hürriyet


Haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Rönesans Gayrimenkul, Türkiye’deki AVM yatırımlarında vites büyüttü. 8 şehirde 9 proje için 1.5 milyar euro’luk yatırım yapmayı planlayan firmanın şu anda üç projesi yapım aşamasında



Rönesans Grubu’nun ticari gayrimenkul geliştirme ve yatırım şirketi Rönesans Gayrimenkul Yatırım (RGY), Türkiye’de 8 şehirdeki 9 AVM projesi için 1.5 milyar euro’luk yatırım yapacağını açıkladı. 



RGY Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş, arsaları alınmış 9 AVM projelerinin bulunduğunu ve bunların üç tanesinin inşaatının sürdüğünü belirterek, 3 yıl içinde İstanbul Küçükyalı ve Maltepe’de,  İzmir  Karşıyaka ve Bayraklı’da, Bursa Nilüfer’de alışveriş merkezi projeleri hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi.


Özgümüş, üçü yapım aşamasında olan 9 proje için 1.5 milyar euro’luk yatırım yapacaklarını, şu anda bu projelerin 800 milyon euro’luk kısmının inşaatının sürdüğünü kaydetti. Özgümüş, yeni projeleriyle ilgili de şu bilgileri verdi: “İzmir’de, Tekfen’le yüzde 50-50 ortak olduğumuz ikinci bir projemiz var. Bunda da konut, ofis ve AVM bulunuyor. Bursa’da Nilüfer’de yerimizi aldık. AVM yatırımımız olacak. Antalya’da iki AVM projesi planlıyoruz. Yer arayışımız sürüyor. Konya’ya da bakıyoruz. Burada da olmak istiyoruz. Bu şehirlerin yeni nesil AVM’lere ihtiyacı var. Ayrıca İstanbul’da bütün projelerimiz Anadolu yakasında. Avrupa yakasında da proje yapmak istiyoruz. Yer arayışımız sürüyor.”


‘İyiler ayakta kalır’

Özgümüş, Optimum Outlet AVM’lerini bazı şehirlerde dönüştürdüklerini de dile getirerek, büyütme imkanı buldukları outlet AVM’leri outletten çıkarıp normal AVM’ye çevirdiklerini, İzmir dışında bunlardan birinin de Adana’da olduğunu aktardı.


Özgümüş, “Adana Optimum Outlet alışveriş merkezinin regular konseptine dönüştürülmesiyle başlayan değişim İzmir Optimum’da da devam edecek. İzmir’i 60 bin metrekarede 86 bin metrekareye çıkardık. Özel çocuk Oyun alanlarından yeni restoran ve kafelere kadar birçok yenilik ekleyeceğiz” dedi.


Türkiye’de perakende sektörüyle AVM’lerin beraber birbirini büyüttüğüne de işaret eden Özgümüş, “AVM’lerde yeni konseptler gelişiyor. Bazı alanlar küçülürken bazıları büyüyor. Örneğin, elektronik marketler ve hipermarkelerde internetten satış artınca markaların mağaza için istedikleri metkrekareler azalıyor” yorumunu yaptı.


Özgümüş, bu kadar AVM’nin Türkiye’ye fazla olup olmadığı şeklindeki soruyu da, “Her zaman daha iyisini yapan başarılı olur. İyi olan ayakta kalır. Kendini yenilemeyenler iş sahnesinden silinir. Türkiye’nin iyi ve yenilikçi AVM’lere her zaman ihtiyacı var” cevabını verdi.


Yüzde 40 açık alanlı

Rönesans Gayrimenkul Yatırım Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi HASAN Şimşek ise, nüfusu 1 milyonun üzerinde olan her şehirde AVM sahibi olmak istediklerini vurgulayarak, yeni AVM yapımı yanında satın alma şeklinde de büyüyebileceklerini belirtti. Dünyada dördüncü nesil AVM’lerin ortaya çıktığını da anımsatan Şimşek, “AVM’lerimizde bunu uyguluyoruz. Yeni yapılanlarda yüzde 30-40 arasında açık alan var. İnsanlar açık alan da istiyor. Biz de yeni konseptlerimizi bu yönde belirledik. Özellikle yemek ve eğlence alanları açık olacak” bilgisini verdi.


Küçükyalı’ya Hilltown geliyor

Rönesans’ın İstanbul Küçükyalı’da inşaatını sürdürdüğü Hilltown adlı AVM’nin 2017 yılında açılması planlanıyor. Hasan Şimşek, “Yüzde 40 açık alan bulunuyor. Yanında otel de var. Markalarla anlaşmalarımız sürüyor. Beymen, Inditext, H&M, markalarıyla anlaştık. 150 odalı otelin işletmeciliği için de uluslararası markalarla görüşmelerimiz sürüyor. Kiralanabilir alanı 60 bin metrekare olacak. Maltepe’deki projede de inşaat çalışmaları sürüyor. Burada da toplam kiralanabilir alan 56 bin metrekare” dedi.


Milliyet



Haber PR ajansı tarafından şu şekilde servis edildi;


Türkiye’nin 7 bölgesinde 9 alışveriş merkezi olan Rönesans Gayrimenkul Yatırım, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Sektördeki 15’nci yılını geride bırakmaya hazırlanan Rönesans Gayrimenkul Yatırım, önümüzdeki 3 yıl içinde İstanbul Küçükyalı ve Maltepe’de, İzmir Karşıyaka ve Bayraklı’da, Bursa Nilüfer’de alışveriş merkezi projeleri hayata geçirmeyi planlıyor.


Rönesans Gayrimenkul Yatırım’ın hayata geçireceği AVM’ler 4’ncü nesil olarak adlandırılıyor. Dünyanın birçok ülkesinde uygulanmaya başlanan 4’ncü nesil AVM’ler; açık alanların olduğu, cadde, sokak, meydan, teras gibi alanların ön plana çıktığı, insanların keyifli vakit geçirebilecekleri donanımlara sahip, kent dokusuna uygun bir mimari anlayışla tasarlanıyor. Yenilikçi yapısı ile dikkat çeken ve yaptığı her yatırımda bir öncekinin üzerine mutlaka bir yenilik ekleyerek yoluna devam eden Rönesans Gayrimenkul Yatırım, 4’nci nesil AVM’lerle her yaştan ziyaretçiye de sesleniyor. 


Küçükyalı’da gerçekleşecek Hilltown adı verilen projenin inşaat çalışmaları tüm hızla devam ediyor. Kaba inşaatının yüzde 80’inin tamamlandığı bu proje, içinde alışveriş caddelerinin olduğu, insanların zaman geçirebileceği açık alanların bolca yer aldığı bir konsepte sahip olacak. Ziyaretçiler, Adalar manzarasına karşı konumlanan restaurant ve kafelerde keyifli zaman geçirebilecek. Bu projede bir de 5 yıldızlı 150 odalı otel olacak. Hilltown şehrin karmaşasından kaçmak isteyenler için şehrin içinde küçük bir şehir vaad ediyor. Toplam kiralanabilir alanı 60 bin metrekare olan Hilltown, farklı konseptiyle misafirlerine 2017’nin ilk çeyreğinde kapılarını açılmayı planlıyor.


Maltepe’deki projede de inşaat çalışmaları devam ediyor. Burada da toplam kiralanabilir alan 56 bin metrekare olarak açıklanıyor. Karma kullanıma sahip projede; konut ve ofis bloğu yer alacak. Konut bloğu Eylül ayında satışa çıkacak. 2017 yılı içerisinde teslim edilmesi planlanan Maltepe projesinin orta bölümünde, insanların keyifli zaman geçirecekleri, konserlerin ve çeşitli etkinliklerin yapılabileceği, bir açık alan bulunuyor. Toplam kiralanabilir alanları 63 bin metrekare olan İzmir Karşıyaka, 50 bin metrekare olan Bayraklı ve 60 bin metrekare olan Bursa’daki projelerin konsept ve projelendirme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.  

9 proje için 1,5 milyar Euro’luk yatırım

Kısa ve orta vadede hayata geçirecekleri 9 yeni proje için 1,5 milyar Euro’nun üzerinde yatırım yapmayı planladıklarını vurgulayan Rönesans Gayrimenkul Yatırım Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Özgümüş, “Rönesans Gayrimenkul Yatırım olarak entegre iş anlayışına sahip bir yapımız bulunuyor. Anahtar teslim işlere imza atıyoruz. Arsa Geliştirme, proje geliştirme, kiralama, işletme ve varlık yönetimi süreçlerini de biz sürdürüyoruz. Yeni açılacak olan alışveriş merkezlerinde yaklaşık 8 bin kişiye istihdam imkanı sağlanabileceğini şimdiden söyleyebiliriz. Mevcut AVM’lerde ise 20 bin kişiye istihdam sağlanıyor” dedi. 

Optimum’larda değişim rüzgarı

Özgümüş, outlet konseptinde hizmet veren Optimum AVM’leri regular AVM’ye dönüştürmeye başladıklarını belirterek, “Adana Optimum Outlet alışveriş merkezinin Regular konseptine dönüştürülmesiyle başlayan değişim İzmir’in en popüler AVM’lerinden biri olan İzmir Optimum’la devam edecek. Özel çocuk oyun alanlarından yeni restoran ve kafelere kadar birçok yenilik ekleyeceğimiz Optimum’un kiralanabilir toplam alanı 58 bin metrekareden 86 bin metrekareye çıkacak. 2017 yılı içinde tamamlanmasını planladığımız Optimum değişim projesiyle var olan 162 mağaza sayısına 84 yeni marka daha eklenecek” diye konuştu. 

Karadeniz’in en büyüğü Rönesans imzası taşıyor

Ekonomik değer yaratan yatırımların Anadolu’da da olmasına önem veren Rönesans Gayrimenkul Yatırım; Ankara, İstanbul,  Adana  ve İzmir’de Optimum; Samsun, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa’da Piazza markalı alışveriş merkezleriyle birlikte yine İstanbul’da Kozzy ve Gaziantep’te Sanko Park alışveriş merkezlerini geliştirdi. 


Rönesans Gayrimenkul Yatırım’ın 2004 yılında açtığı Optimum, Ankara’nın ilk outlet alışveriş merkezi, 2009 yılında açtığı Sankopark, Gaziantep’in ilk alışveriş merkezi, 2011 yılında açtığı Adana Optimum şehrin ilk ve tek outlet alışveriş merkezi, 2013 yılında açtığı Piazza ise Kahramanmaraş’ın ilk alışveriş merkezi olma özelliklerini taşıyor. Samsun Piazza ise Karadeniz bölgesinin en büyük alışveriş merkezi olarak ön plana çıkıyor. Faaliyette olan dokuz alışveriş merkezi toplam 440 bin metrekare kiralanabilir alana sahip bulunuyor. Yönetimleri de Rönesans Gayrimenkul tarafından gerçekleştirilen alışveriş merkezleri yıllık toplam 97 milyon ziyaretçi ağırlıyor.

Şehirlere sektör liderlerini getiriyor

Rönesans Gayrimenkul Yatırım Genel Müdürü Hasan Şimşek, “Marka karmalarımızı oluştururken tüketici ihtiyaçları ve sektörel öngörülerimizi ön planda tutuyoruz. Mevcut AVM’lerde yaklaşık 1400 mağaza yer alıyor. Samsun Piazza ile Media Markt, 5M Migros, Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Starbucks, Süperstep, Beymen Club, Cookshop, Tommy Hilfiger, H&M, Decathlon, Lacoste, Yargıcı’yı Samsun’a; Kahramanmaraş ve Şanlıurfa Piazza ile Media Markt, 5M Migros, H&M, Cinemaximum, Mango, Deichmann, English Home, Kahve Dünyası gibi sektörünün lider markalarını Şanlıurfa’ya  getirmiş olduk” şeklinde konuştu. 

Türkiye’de bir ilk; 5 bin metrekarelik çocuk oyun alanı

Rönesans Gayrimenkul Yatırım olarak portföylerinin yüzde 35’inin İzmir’de olduğuna dikkat çeken Şimşek; İzmir Karşıya, Bayraklı ve Turan’da proje geliştirdiklerini; Turan’daki projelerinde ise ağırlıklı konut olacağını söyledi. Karşıyaka’daki AVM projesinin 90 dönüm üzerinde 2 katlı olarak yükseleceğine dikkat çeken Şimşek, “Burada 5 bin metrekarelik bir alanı çocuklara ayırdık. Türkiye’de bir ilk olan 5 bin metrekarelik alan ücretsiz çocuk oyun alanı olarak kullanılabilecek. Özel üretim oyuncakların yer alacağı bu alanda çocukların bedensel ve zihinsel gelişmelerini olumlu yönde etkileyecek oyunlar olacak” dedi. Bursa’nın Nilüfer bölgesinde de metroya yakın bir konumda AVM yatırımı yaptıklarını belirten Şimşek, Antalya, Konya ve İstanbul Avrupa Yakası’nda ise yer aradıklarını vurguladı. 

Rönesans Gayrimenkul Yatırım AVM Kronoloji

2004’te Ankara’nın ilk outlet alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyan  Ankara  Optimum 15 bin metrekare toplam kiralanabilir alan ile açıldı. 2006’da Ankara Optimum’a 25 bin metrekare toplam kiralanabilir alan daha eklendi. 

2008’de yıllık ziyaretçi sayısı 9 milyonu bulan İstanbul Optimum, 159 mağaza ve 40 bin metrekare toplam kiralanabilir alanla kapılarını açtı.

2009’da Gaziantep’in ilk alışveriş merkezi olan Sankopark ve aynı yılın kasım ayında Malatyapark alışveriş merkezleri açıldı.

2010’da İstanbul Kozyatağı’nda açılan Kozzy, açıldığı yıl Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği tarafından 50 bin metrekareden küçük AVM kategorisinde yılın AVM ödülünü aldı.  

2010’da İstanbul Optimum, ICSC Uluslararası Alışveriş Merkezi Konseyi tarafından “Avrupa’nın En İyi Outlet’i“ ödülüne layık görüldü.

2010 yılında Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği tarafından, İstanbul Optimum yılın en iyi Outleti, Malatyapark yılın alışveriş merkezi, Sankopark ise Sankopark Akademi projesi ile  “Parakendede yılın insan kaynakları“ uygulaması ödüllerini almaya hak kazandı.

2011’de şehrin ilk ve tek outlet alışveriş merkezi olarak açılan Adana Optimum, açıldığı yıl Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği’nden outlet kategorisinde “Yılın En İyi Alışveriş Merkezi” ödülünü aldı. 

2011’de Kozzy, uluslararası bir başarı yakalayarak küçük alışveriş merkezleri kategorisinde Avrupa’nın “En İyi Alışveriş Merkezi” ödülüne layık görüldü.

2012’de İzmir Optimum Alışveriş Merkezi 162 mağaza 58 bin metrekare toplam kiralanabilir alanla kapılarını açtı. İzmir Optimum halen yılda 12 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor.

2013’de Karadeniz bölgesinin en büyük alışveriş merkezi olma özelliğine sahip Piazza Alışveriş ve Yaşam Merkezi Samsun’da açıldı. 160 mağaza ve binlerce marka ile 63 bin metrekare toplam kiralanabilir alana sahip olan Samsun Piazza, yılda 12,5 milyon ziyaretçi sayısı ile bölgenin en popüler alışveriş ve yaşam merkezlerinden biri.

2013’de şehrin ilk ve tek alışveriş ve yaşam merkezi olan Kahramanmaraş Piazza, Şanlıurfa’nın en büyük alışveriş ve yaşam merkezi olan Şanlıurfa Piazza açıldı.

2014’de büyük alışveriş merkezleri kategorisinde Samsun Piazza Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi tarafından “Onur Ödülü’ne” layık görüldü.

2015’de Adana Optimum Outlet AVM kategorisinden Regular AVM kategorisine geçti.




Haber Ekonomi Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Rönesans Grubu'nun ticari gayrimenkul geliştirme ve yatırım şirketi Rönesans Gayrimenkul Yatırım (RGY), Türkiye'de 8 şehirdeki 9 AVM projesi için 1.5 milyar euro'luk yatırım yapacağını açıkladı. 


RGY Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Özgümüş, arsaları alınmış 9 AVM projelerinin bulunduğunu ve bunların üç tanesinin inşaatının sürdüğünü belirterek, 3 yıl içinde İstanbul Küçükyalı ve Maltepe'de, İzmir Karşıyaka ve Bayraklı'da, Bursa Nilüfer'de alışveriş merkezi projeleri hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi. 


Özgümüş, üçü yapım aşamasında olan 9 proje için 1.5 milyar euro'luk yatırım yapacaklarını, şu anda bu projelerin 800 milyon euro'luk kısmının inşaatının sürdüğünü kaydetti. Özgümüş, yeni projeleriyle ilgili de şu bilgileri verdi: 


"İzmir'de, Tekfen'le yüzde 50-50 ortak olduğumuz ildnci bir projemiz var. Bunda da konut, ofis ve AVM bulunuyor. Bursa'da Nilüfer'de yerimizi aldık. AVM yatırımımız olacak. Antalya'da üKonya'ya da bakıyoruz. Burada da olmak istiyoruz. Bu şehirlerin yeni nesil AVM'lere ihtiyacı var. Ayrıca İstanbul'da bütün projelerimiz Anadolu yakasında. Avrupa yakasında da proje yapmak istiyoruz. Yer arayışımız sürüyor." 'îyiler ayakta kalır' Özgümüş, Optimum Outlet AVM'lerini bazı şehirlerde dönüştürdüklerini de dile getirerek, büyütme imkanı buldukları outlet AVM'leri outletten çıkarıp normal AVM'ye çevirdiklerini, İzmir dışında bunlardan birinin de Adana'da olduğunu aktardı. 

Özgümüş, "Adana Optimum Outlet alışveriş merkezinin regular konseptine dönüştürülmesiyle başlayan değişim İzmir Optimum'da da devam edecek. İzmir'i 60 bin metrekarede 86 bin metrekareye çıkardık. Özel çocuk Oyun alanlarından yeni restoran ve kafelere kadar birçok yenilik ekleyeceğiz" dedi. 


Türkiye'de perakende sektörüyle AVM'lerin beraber birbirini büyüttüğüne de işaret eden Özgümüş, "AVM'lerde yeni konseptler gelişiyor. Bazı alanlar küçülürken bazıları büyüyor.




Ekonomi Gazetesi


Geri Dön