Rossmann 2 milyon Euro'ya Türkiye'de 3 mağaza açacak
Alman kozmetik perakende devi Rossmann, 2010 yılında açacağı üç mağaza ile Türkiye pazarına giriyor
PNR Grup işbirliğiyle Türkiye'ye gelen Rossmann, ilk mağazalarını gelecek yılın ilk çeyreğinde Ankara, İzmir ve Bursa'da açacak. Rossmann Yönetim Kurulu Üyesi Daniel Rossmann, Türkiye'de kozmetik perakendesinde önemli bir potansiyel bulunduğunu belirterek, “Türkiye'ye girerken hem Türk ekonomisine, hem de Türk tüketicisine güvendik. Uzun vadeli olarak Türkiye'de büyümek istiyoruz” dedi. Yaptıkları işin Almanya'da Drogeriemarkt olarak tanımlandığını aktaran Rossmann, “Bu sektörde Almanya'nın önde gelen kozmetik perakendecileri arasında yer alıyoruz. Deneyimizi Türkiye'de pazarın gelişmesinde kullanmak istiyoruz. Krizden etkilenmedik, kriz bizim gündemimizde yok. Böyle bir dönemde bile Türkiye pazarına girdik. Türkiye'ye de bu anlamda çok güveniyoruz” diye konuştu.
Fiyatta rekabetçi
Rossmann mağazalarında 17 bin ürün çeşidinin satıldığını ve yılda 220 mağaza açtıklarını aktaran Daniel Rossmann, şöyle konuştu: “Mağazalarımızda ayrıca kendimize ait 43 marka, 3 bin çeşit private label (özel marka) ürünümüz satılıyor. Türkiye'ye de bu ürünlerimizden uygun olanları getireceğiz. Rossmann'ların fiyat politikası oldukça rekabetçi. Türkiye'de de fiyatlarımız oldukça rekabetçi olacak. Almanya'da uyguladığımız pazarlama tekniklerini de Türkiye'de uygulamak istiyoruz.”
İlk etapta üç mağaza
PNR Grup Yönetim Kurulu Üyesi Fevzi Pınar, ilk mağazalarını Ankara, İzmir ve Bursa'dan açacakları bilgisini veren Pınar, şunları söyledi: “İlk yatırım maliyetimiz 2 milyon Euro olacak. Pazarı tanıdıktan sonra en kısa sürede İstanbul'a da mağaza açacağız. Rossmann, faaliyet gösterdiği ülkelerde bir yılda 220 mağaza açan bir marka. Pazarın tepkisine göre ilk yıl için açacağımız mağaza sayısına karar vereceğiz. En uygun fiyatı vermek iddiasıyla pazar giriyoruz.”
Hürriyet