Genel

Rossmann Türkiye'de 60 şehirde 250 mağaza açacak!

Rossmann, 4 yıldır araştırdığı Türkiye pazarına 7 ayda girdi

Yıllık 4 milyar euroluk cirosu, 2 bin 200 mağazasıyla yaşam bakım marketi alanında dünya devlerinden biri olan Alman Rossmann, Türkiye´deki yatırımlarını hızlandırdı. Şirketin kurucusu Dirk Rossmann, Beyoğlu´ndaki `insan seli´ni gördü, Türkiye´de yeni açılacak 300 AVM´yi duydu, 4 yıldır araştırdığı Türkiye pazarına 7 ayda girdi.

İlk aşamada Kentpark ve Antares´te 2 mağaza açarak Türkiye pazarına Ankara´dan giriş yapan Alman devi, yılsonuna kadar Bursa ve İzmir´de de mağaza açmayı, 2015 yılına kadar da 60 şehirde 250 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 2011 yılında girmeyi planladığı İstanbul´daki mağazalarının yerini de şimdiden kiralayan Rossmann, özellikle private label yani özel markalı ürünlerde rakiplerinden yüzde 30, markalı ürünlerde ise yüzde 10 fiyat farkı sunuyor. 2006 yılında Türkiye pazarını araştırmaya başladıklarına dikkat çeken Rossmann´ın kurucusu Dirk Rossmann, yine 2005´ten beri pazara girmeyi planlayan Boots ve 2007´den beri çalışan D&M´den önce pazara girmelerinin önemli olduğunu vurguladı. Pınar Marketler Zinciri´ni CarrefourSA´ya satarak bu alandan çıkan Samsunlu Pınar Ailesi´yle ortak olarak Türkiye pazarına girdiklerini anlatan Rossmann, "Genç nüfusun yüksek olduğu, AVM´lerin geliştiği bir ülkeye girmemek imkansızdı. Beyoğlu´ndaki insan selini görünce `Tamam bu iş´ dedim" diye konuştu. Rossmann´ı Türkiye´ye getiren Rossmann Pınar Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Pınar da "İlk mağazalar için 5 milyon euro bütçe ayırdık ama ihtiyaç ne kadarsa o kadarlık mağaza açacağız" dedi.
Vatan