Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı 2021'de açılıyor!
Rumeli Hisarüstü bölgesi ile Aşiyan Parkı arasında inşa edilen Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı 2021'de açılıyor.
Çek firması Metrostav Ankara İnşaat tarafından üstlenilen Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı'nın 2021'de açılması planlanıyor.
Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı tamamlandığında, Rumeli Hisarüstü istasyonundan M6 Levent-Hisarüstü-Boğaziçi Üniversitesi hattı ile entegre olacak.
Çalışmaların 7 Haziran 2017'de başladığı hatta seyahat süresi 2.5 dakika olacak.
Yatırım bedelinin 114 milyon 392 bin 854 TL olduğu Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı ile boğaz sahili ve Büyükdere Caddesi arasında erişim kolaylaşacak.
Füniküler hattı, 1 saatte tek bir yönde 3 bin kişi taşıyabilecek kapasitede olacak. Hattın yaya çıkışında deniz ulaşımını kolaylaştırmak adına bir iskele de yapılıyor. Bu iskele ile karşı tarafa kısa mesafeleri olacak yeni şehir hatları planlanıyor.
Füniküler hattının tasarlanması ve getirilmesi için 11 ay, aracın montajı ve testlerinin ise 2 ay süre öngörülüyor.
Ekrem İmamoğlu yapımı tekrar başlanan füniküler hattına ilişkin şunları söyledi:
“Burada İstanbul’un kadim kurumu Boğaziçi Üniversitesi var onlarda bu süreci bekliyor. Bu başlangıcı böyle yapmak istemezdim. Çünkü proje çok önemli ve iyi tasarlanmalı. Bu tarz projelerin finansman projeleri de netleşmeli. Şeffaf bir ihale ile en doğru kurumla buluşmalı. Finansman kısmından şikâyetçiyiz. Keşke bu şekilde olmasaydı. Biz de duran metroların finansmanını tekrar planlamasaydık. Bu şehrin raylı sistemlerini 600 kilometreye eriştirme hedefi koymuştuk. Böylesi büyük bir kentin geleceği metro. Deniz İstanbul’un nimeti. Toplu taşımanın %3 de kalması çok üzücü. Eksik kalan yerleri yeniden faaliyete geçirme konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki bir buçuk yıl da 5 raylı sistemi devreye almak kıymetli bir hedef. Araç tasarım işlerini Haziran ayında başlattık. Epeyce işimiz var. Bu hattın araç imalatında gerekli olan süreci de göze aldığımız da Ekim 2021’i hedef aldık. Levent-Hisarüstü metrosu ile entegre olmasını önemsiyorum. Konu sadece Aşiyan ve Hisarüstü arası değil. Beşiktaş ve Sarıyer’i metro ile bağlamış olacak. Füniküler sayesinde İstanbul’un eğimli yapısını avantaja çevirerek, insanları denize ulaştırmayı sağlamak lazım. Çok kıymetli bir hat olacak. Biz 16 milyon İstanbullunun parasını en doğru şekilde kullanarak hizmet edeceğiz. Bu yatırımlar şahsa ait değil halka aittir.”
İstanbul Havalimanı metrosu 2021'de açılacak!
Pınar Demircan/Emlakkulisi.com