23 / 12 / 2024

Sabiha Gökçen yeni terminali açtı, A380'e pist de yapacak

Sabiha Gökçen yeni terminali açtı, A380'e pist de yapacak

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nın (İSG) yeni terminal binası ve ekleri açıldı



18 ayda tamamlanan yatırım 500 milyon euro'ya mal oldu. Yeni hedef İSG'ye dünyanın en büyük uçağı A380'in inebileceği bir pist inşa etmek.

Avrupa'nın en yeni havalimanı unvanına sahip olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yeni terminal binası ve ekleri açıldı. İnşaat, 18 ayda 500 milyon euro yatırımla tamamlandı. Başbakan Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı açılış töreninde konuşan İSG CEO'su Gökhan Buğday, 30 ayda tamamlanması beklenen alanın rekor sürede 18 ayda bitirildiği dile getirerek 320 bin metrekarelik yeni terminal binasıyla yolcu kapasitesini gelecek yıl 8 milyona çıkacağını anlattı. Buğday, "Burayı devraldığımızda yolcu kapasitesi 4 milyondu. Bu yıl 6.1 milyon yolcu olarak gerçekleşti. Hedefimiz gelecek yıl için 8.5, 2012 içinse 25 milyon yolcuya ulaşmak" diye konuştu.

İkinci pist geliyor
Havalimanının ikinci pistinin inşası için gerekli ödeneklerin ayrıldığını, proje çalışmalarının sürdüğünü anlatan Buğday şunları söyledi:
"İkinci pistin istimlak bedeli için 100 milyon euro harcandı. Şu an bir yandan kamulaştırma, diğer yandan projelendirme çalışmaları yapılıyor. İkinci pistle İSG, Türkiye'nin en büyük kapasiteli havalimanı olacak. 2012'de devreye alınması planlanan pist 60 metre eninde, 3 bin 500 metre uzunluğunda. Hayalimiz buraya Airbus 380'i indirmek."
Gövdesi iki katlı olan Airbus 380 dünyanın en büyük uçağı olarak biliniyor.

Kırmızı ışıksız ulaşım
İSG'nin erişim imkanları açısından en kolay ulaşılır havalimanı olduğunu ifade eden Buğday şunları anlattı:
"Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız. Hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde benzersiz bir lokasyona sahibiz. Bir havalimanından beklenen en ileri teknolojik altyapı ile yolcu ve insan güvenliğini yüzde 100 sağlayan sisteme sahibiz. 128 oda kapasiteli Türkiye'nin en büyük havalimanı otelini de yakında hizmete açacağız."
Buğday, 25 milyon yolcu kapasitesi olan alanın 50 milyon yolcuyu ağırlayabilecek şekilde inşa edildiğini de sözlerine ekledi. Buğday, yeni terminalin açılışıyla 60'ın üzerinde havayolu şirketinin uçuş gerçekleştirdiği İSG'nin yurtdışı tarifeli uçuş sayısında artış beklediklerini dile getirdi.

‘Seçim söylentisi borsayı düşürdü'

Atatürk'ün manevi kızı Sabiha Gökçen'in adını taşıyan havalimanına yeni bir terminal binası kazandırmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirten Başbakan Erdoğan, açılışta, erken seçim tartışmalarına da değindi.  
Erdoğan, borsanın erken seçim söylentileri nedeniyle düştüğünü söylerken, bu hafta birçok önemli borsa düşüş yaşadı. ABD'de tüketici güvenin azalması, yeni ev satışlarının düşmesi gibi nedenlerle ABD ve Avrupa borsaları da geriledi. Haftalık bazda Dow Jones Endeksi yüzde 2.51, İngiltere'de FTSE 100 Endeksi yüzde 1.81, Almanya'da DAX yüzde 3.09, Fransa'da CAC yüzde 2.86 geriledi. İMKB de bu genel havanın etkisiyle bir haftada yüzde 7.89 düştü.

Nihat Özdemir:Başbakan istedi, ortaklar kabul etti
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İSG'deki yatırımla 10 bin kişiye istihdam yarattıklarını ve kamuya 3 milyar 330 milyon euro aktarılacağını ifade etti. Havalimanının 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon euro karşılığı 1 Mayıs 2008'de devraldıklarını ve hemen inşaata başladıklarını anlatan Özdemir şunları söyledi:
"Dünya krizdeyken biz bu yatırım yaptık. İnşaatın 30 ayda bitmesi planlanıyordu. Ancak Başbakan Erdoğan 18 ayda tamamlanmasını rica etti. Ortaklarımız GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) bu ricayı kabul etti. 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekarelik inşaat 18 ayda bitti."

Dev şantiye kuruldu
-Yeni terminal 7.5 şiddetindeki depreme dayanıklı yapıda inşa edildi.
- İnşaattda yaklaşık 7 bin işçi çalıştı.
- 27 bin ton çelik, 280 bin metreküp beton, 64 bin metrekare granit kullanıldı.
- 122 adet klima santralı kurduldu.
- 70 bin metrekare hava kanalı, 164 bin metre borulama, 1.5 milyon metrekare kablolama yapıldı.

Kapasitesi 50 milyon
- Havaalanı 50 milyon yolcuyu ağırlayabilecek şekilde tasarlandı.
- 4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark yapıldı.
- Limanda 128 odalı otel, VIP binası ve apron manzaralı CIP bölüm bulunuyor.
- Terminal binası içerisinde 112 check-in ve 24 adet self check-in kontuarı var.
- 8 bin metrekarelik yeme ve içme, 5 bin 500 metrekarelik ticari alan ve 5 bin metrekarelik duty free alanı bulunuyor.
- 8 geniş, 16 orta gövdeli uçağa eşzamanlı hizmet verecek çoklu uçak park sistemi de devreye girecek.

Malezya'ya bekleriz
Limak'ın Malezyalı ortağı MAHB'nin Başkanı Dr. Aris başka projelerde beraber çalışmayı umdukları Limak'ı Malzeya'ya davet etti. Hindistanlı ortak GMR Infrastructure'ın Başkanı G.M Rao da ülkelerinden maddi yardım almadıklarını ancak ihalenin ardından vize başta olmak üzere kendi hükümetlerinden destek gördüklerini anlattı.
Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

'Krize rağmen 18 ayda en modern terminali açtık' 
 
İstanbul Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yılda 25 milyon yolcu kapasiteli yeni dış hatlar terminali açıldı. Yapımı 30 ay olarak planlanmasına karşın 18 ayda tamamlanan çelik terminal 500 milyon Euro'ya mal oldu. Terminalin açılışını, temeline de ilk harcı koyan Başbakan Tayyip Erdoğan yaptı.
 
Erdoğan açılışta yaptığı konuşmada, "Lafla peynir gemisi yürümez. İşte eser ortada. Bu eserlerle Türkiye nereden nereye geliyor bunu görüyoruz. Türkiye'nin 81 vilayetinde bu eserleri görmek mümkün." dedi. Dün resmen hizmete açılsa da yeni terminalden ilk uçuşların 9 Kasım 2009 tarihinde Türk Hava Yolları'nın yurtdışına yapacağı seferlerle fiilen kullanılmaya başlaması planlanıyor. Ancak eksiklerin giderilmesi 30 Kasım tarihini bulacak. Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki açılışın ev sahibi, 20 yıllık işletme hakkını 2 milyar 280 milyon Euro karşılığında alan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme şirketiydi. Bu şirketin yüzde 40 hissesi Türkiye'den Limak Holding'de. Hintli GMR şirketinin payı yüzde 40 ve Malezyalı MAHB şirketi yüzde 20'lik paya sahip. Yeni terminali inşa ederken Limak inşaattaki ustalığını, Malezyalı ortak havalimanı işletmeciliğindeki tecrübesini ve GMR de ekipmanlar ve bilişim teknolojileri sistemlerindeki uzmanlığını yansıttı.

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir dünyanın ekonomik krizle boğuştuğu bir hengâmda 500 milyon Euro'luk bir yatırımla yeni dış hatlar terminalini 18 ayda bitirip hizmete açtıklarını söyledi. Özdemir, "Bu yatırımı dünyanın küresel kriz yaşadığı bir dönemde yaptık. Bu yatırımı başlangıçta planladığımız sürenin bir yıl öncesinde İstanbul'a kazandırmış olmaktan memnuniyet duyuyoruz." dedi. Açılışa katılan Hintli GMR şirketi yönetim kurulu başkanı G.M. Rao, Hindistan'da hava yolcularının yüzde 30'undan fazlasına kendi şirketlerinin hizmet verdiğini söyledi. Türkiye'de iş yapmayı bir ayrıcalık olarak gördüğünü belirten Rao, "Türkiye'nin tam anlamıyla bir fırsatlar ülkesi olduğunun farkındayız ve sağlam yatırım ortamına güveniyoruz." dedi. Malezya'daki havalimanlarını işleten MAHB (Malaysia Airports Holdings Berhad) Yönetim Kurulu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman da açılışa katıldı. Dr. Aris, MAHB'ın işletmekte olduğu 39 havalimanı ile edindiği uluslararası tecrübeyi Sabiha Gökçen'e yansıttığını söyledi.
İbrahim Balta/Zaman

Sabiha Gökçen'e 1 yıl erken teslim dört dörtlük terminal

Sabiha Gökçen Havaalanı'nın yeni terminal binası, Başbakan Erdoğan'ın da katıldığı törenle hizmete açıldı. 500 milyon Euro'ya mal olan tesis söz verildiği gibi bir yıl önce tamamlandı

MUSTAFA MEYDAN  İSTANBUL

Toplam 500 milyon Euro'luk yatırımla 18 ay gibi rekor bir sürede yapımı tamamlanan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın yeni terminal binası Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı bir törenle dün hizmete açıldı. 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon Euro karşılığı devralan Limak'ın da ortakları arasında bulunduğu İSG'nin hayata geçirdiği terminal binasının inşaatı için ihalede 30 aylık süre tanınmıştı. Ancak Erdoğan 3 Mayıs 2008'deki temel atma töreninde  Limak Holding ve ortakları GMR ile MAHB temsilcilerini sahneye davet ederek 30 aylık inşaat süresinin kısaltılması için pazarlık yapmıştı. Limak'ın patronu Nihat Özdemir de 18 ay sözü vermişti.

FİRMALAR SÖZÜNÜ TUTTU

7 bin işçinin çalışarak, hedeflenenden 1 yıl önce tamamladığı tesis dün hizmete açıldı. Açılışta konuşan Erdoğan 3 Mayıs 2008'deki temel atma törenin hatırlatarak o tarihte karşılıklı olarak 18 ayda mutabık kaldıklarını dile getirdi. Erdoğan, firmaların verdikleri sözü tuttuğunu ve söz verilenden 3 gün önce açılışı gerçekleştirdiklerini belirtti. Başbakan Erdoğan konuşmasında, Gazi Mustafa Kemal'in "istikbal göklerdedir" diyerek havacılık sektörünün gelişmesine öncülük ettiğini hatırlatarak, "Açılışını yaptığımız terminal binası, hiçbir kamu kaynağı harcanmadan tamamen özel sektörün dinamizmiyle gerçekleşmiştir" dedi. Havayolu sektörünü daha da büyütmeyi hedeflediklerini belirten Erdoğan, "Artık güvenilir bir hava taşımacılığıyla Türkiye dünyadaki yerini alıyor. İnşallah yıllık yolcu sayımız 140 milyona ulaşacak, hedef bu” diye konuştu.

MARMARAY'A BAĞLANACAK

Erdoğan şunları söyledi: “Marmaray ile Sabiha Gökçen Havalimanı'nı bağlantılı hale getireceğiz. Buradan Marmaray'a binildiğinde, Atatürk Havalimanı'na ulaşma imkanı da ayrıca olabilecek. Entegrasyon bu noktada gelişiyor. Bunlar trafik yoğunluğunu daha da rahatlatacak.  Marmaray  bittiğinde boğazın bir tarafından diğer tarafına geçiş 4 dakikaya inecek."

İKİ HAVAALANI YETMİYOR

Erdoğan, Türkiye'nin her meselesine büyük ölçekli çareler üretmek zorunda olduklarını söyledi. İstanbul'a 2 havalimanının yetmediğini belirten Erdoğan, "Bereket berekettir. Yolcular taşıyor ne yapacaksın. Belki üçüncü bir havalimanına da ihtiyaç duyulabilir. İnanıyorum ki, tüm bunların hepsi İstanbul için az bile. 2. köprü de yetmiyor, 3. köprünün inşallah adımını atıyoruz, bir an önce başlayıp bitireceğiz. İhtiyacımız olduğu için yapıyoruz, lüks olduğu için değil. Türkiye yıllarca enerjisini gereksiz tartışmalarla heba etti. Gereksiz tartışmalarla içine kapanarak dünyadan koparak gelişmelere bigane kaldı. Biz bu tartışmalarla vakit kaybetmedik. Enerjimizi sonu gelmeyen gerilimlerle heba etmedik" dedi.

Avrupa'ya geçmeden Avrupa'ya uçuş!

Türkiye, Malezya ve Hindistanlı şirketlerin ortaklığında kurulan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın hizmete girmesiyle birlikte Avrupa yakasına geçmeden Avruya'ya uçuşlar artacak. Sabiha Gökçen'i işletecek olan İSG'nin CEO'su Gökhan Buğday'ın açılış öncesi düzenlediği basın toplantısında verdiği bilgiye göre THY 9 Kasım'dan itibaren Avrupa'daki 7 noktaya uçuşlarını Sabiha Gökçen'den yapacak. Pegasus ve Sunexpress'in de yeni dış hat noktalarına uçma kararı aldı. İSG'nin ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, GMR Infrastructure Yönetim Kurulu Başkanı G.M. Rao, MAHB Yönetim Kurulu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman'ın da katıldığı toplantıda konuşan Buğday 320 bin metrekarelik yeni terminal binasıyla kapasitenin 25 milyon yolcuya çıkartılacağını söyledi.

İKİNCİ PİST 2012'DE BİTİRİLECEK

Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de "Dünya küresel krizde iken bu yatırımı yaptık, 10 bini aşkın istihdam yarattık, kamuya 3.3 milyar Euro'luk aktarım yapacağız" dedi. Özdemir, yeni bir pist ve terminal binası düşünülüp düşünülmediğinin sorulması üzerine de "2. pist için start verildi. Kamulaştırma başladı. Başbakan'ın talimatıyla gerekli ödenek ayrıldı. Pist 2012'de bitecek” dedi.

Kırmızı ışıksız ulaşım

Sabiha Gökçen Havaalanı'nın hizmete açılan birimleri arasında yeni iç ve dış hatlar terminali, 4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, VIP binası ve apron manzaralı CIP bölümü yer alıyor. Terminal binası içerisinde 112 check-in ve 24 self check-in kontuvarı bulunmakta. ISG CEO'su Gökhan Buğday "Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı erişim imkanları açısından en kolay ulaşılır havalimanlarından biridir. Kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanıyız” diye konuştu.
Star

Yeni terminal 18 ayda bitti kapasite 6.1 milyona çıktı
  
İlk olarak 30 aylık süre içinde bitirilmesi öngörülen, fakat hükümetin isteğiye 18 ayda tamamlanan yeni terminal sayesinde, Sabiha Gökçen'in yolcu kapasitesi 6 milyon 100 bin kişiye ulaştı. Hedef 2010'da 8,5 milyon kişi...

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yeni terminal binasının açılışı, Başbakan Recep Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşti. Açılış öncesi düzenlenen basın toplantısına Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Malezyalı ortaklardan MAHB Yönetim Kurulıu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman, Hindistanlı ortaklardan GMR Infrastructure Yönetim Kurulu Başkanı G. M. Rao da katıldı.

7.5'LİK DEPREME DAYANIKLI
Burada konuşan Sabiha Gökçen Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, havalimanını hedeflenen süreden 1 yıl önce tamamladıklarını kaydetti. Buğday, proje için büyük bir şantiye kurduklarını ve havalimanının 296 ana taşıyıcı üzerinde 7.5 şiddetindeki bir depreme dayanıklı olarak yapıldığını kaydetti. Yakında 328 odalı Türkiye'nin en büyük havalimanı otelini de hizmete açacaklarını kaydeden Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan 60'tan fazla havayolunun uçtuğunu söyledi. Buğday, havalimanının 9 Kasım'dan itibaren THY uçuşlarıyla uluslararası bir havalimanı haline geleceğini kaydederek, '9 Kasım'dan itibaren Moskova, Köln, Amsterdam, Hannover'e uçuşlar başlayacak' dedi.
Daha sonra soru cevap kısmına geçildi. Konuyla ilgili 'Verdiğiniz fiyatın mantıklı olduğunu düşünüyor musunuz?' sorusuna cevap veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 'Biz o gün teklif verdiğimizde havalimanının 4 milyon yolcusu vardı. 2 seneye yakın bir süre geçti. Bu terminalin yolcu kapasitesi 6.1 milyon ulaşmış vaziyette. Bu projenin süresi 30 aydı. 18 ayda bitireceğimizi taahhüt ettik. Acaba yapabilir miydik büyük endişemiz vardı. Bugün bir dünya rekoru hızıyla 1 yıl önce bitirdik. 2010 yılında 8.5 milyon yolcuya ulaşacağımız gözüküyor. Şu andan bugüne kadar hiçbir kötü duruma girmedik' diye konuştu.

PROJEDE 7 BİN İŞÇİ ÇALIŞTI
LİMAK Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan İSG, hava limanının 20 yıllık işletme hakkını devraldıktan hemen sonra yeni terminalin yapımına başladı. 18 ayda 430 bin metrekaresi kapalı toplam 500 bin metrekare inşaatı tamamlayan İSG, toplam 500 milyon euroluk yatırım yaptı.  İnşaat aşamasında yaklaşık 7 bin işçi çalıştı. 27 bin ton çelik, 280 bin metreküp beton, 64 bin metre kare granit kullanıldı. 122 adet klima santralı, 70 bin metrekare hava kanalı, 164 bin metre borulama yapıldı. Terminal içinde 4.718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, VIP binası ve apron manzaralı CIP bölümü yer alıyor.

DIŞ HAT UÇUŞU 9 KASIM'DA BAŞLIYOR
TERMİNALİN açılışı öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 'Uçuşlar devam ediyor. 2 bin metreye yakın bir yer ilave ettik. 9 Kasım'dan itibaren THY'nin dış hat seferleri başladığı gün uluslararası bir havalimanı olacağız' şeklinde konuştu. Yeni bir pistin yapılıp yapılmayacağı sorusuna Özdemir, 'İkinci pistin gerekliliği var. Savunma Sanayii Müsteşarlığı da aynı fikirde. İkinci pist yapılması için start verildi. Kamulaştırma planı yapılmakta. 2012'de pist bitirilmiş olacak. Hedefimiz olan 25 milyon yolcuya ulaşmış olacağız. 50 milyon yolcu kapasitesine kolaylıkla çıkabilir' diye cevap verdi.
Zana YAVUZ/Akşam

Başbakan istedi, Sabiha Gökçen yeni terminali bir yıl erken açıldı

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin de devreye girmesiyle uçakların iniş-kalkışında Türkiye'nin en yüksek kapasiteli havalimanı olacağı belirtiliyor

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın işletme hakkını üstlenen Limak Holding, GMR ve MAHB ortaklığında kurulan Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş (İSG), Başbakan Erdoğan'a verdiği sözü tuttu, yeni terminal binası ve eklerinin açılışını hedeflenen süreden bir yıl önce yaptı. Ayrıca, ikinci pistin yapımı için de düğmeye basıldı. 2012 yılında tamamlanması öngörülen pist sayesinde Sabiha Gökçen, uçakların inme-kalkma kapasitesi bakımından en yüksek kapasiteye sahip havalimanı olacak ve Airbus A380 tipi uçaklar rahatlıkla bu havalimanına inebilecek.

‘Önemi artacak'
Sabiha Gökçen Havalimanı'nın açılışı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirildi. Sabiha Gökçen Havalimanı'nın açıldığı 2001'de sadece 47 bin yolcuya hizmet verdiğini belirten Erdoğan, 2009 yılı sonu itibarıyla havalimanının yaklaşık 6 milyon yolcuyu ağırlayabilecek hale geldiğini belirtti. Erdoğan, yapılacak ikinci pist ve diğer yatırımlarla Sabiha Gökçen Havalimanı'nın çok daha ileri bir seviyeye ulaşacağını ve İstanbul'un orta vadedeki ulaşım ihtiyacına cevap veren Türkiye'nin en önemli havalimanlarından biri haline geleceğini kaydetti.

25 milyon yolcu kapasitesi
İSG'nin CEO'su Gökhan Buğday, inşaatına 3 Mayıs 2008'de başlanan yeni terminal binasını hedeflenen süreden bir yıl önce tamamladıklarını belirterek, 320 bin metrekarelik yeni terminal binasıyla kapasitenin 25 milyon yolcuya çıkartılacağını söyledi. Buğday, projenin inşaatında yaklaşık 7 bin işçinin çalıştığını da ifade etti. Sabiha Gökçen'in erişim imkânları açısından en kolay ulaşılır havalimanlarından biri olduğunu belirten Buğday, kırmızı ışıksız ulaşılan tek havalimanı olduklarını kaydetti. Buğday, kış tarifesiyle eklenen yeni iç ve dış hatlarla havalimanından yurtiçinde 21, yurtdışında 58 noktaya uçuş gerçekleştirildiğini belirterek, yeni terminalin açılışıyla yurt dışı tarifeli uçuşların sayısında ciddi bir artış beklediklerini kaydetti.

Airbus A380 hayali
İSG ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise, ikinci bir pist ihtiyacının da olduğunu buna Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın da destek verdiğini ve yaklaşık 100 milyon avroluk ödenek ayrıldığını söyledi. Özdemir, “2012'de bu pist biter ve bu pistle Sabiha Gökçen, inme-kalkma kapasitesi bakımından en büyük olur” dedi. İkinci pistin 3 bin 500 metre uzunluğunda olacağını aktaran Özdemir, “Bizim buraya Airbus A380 indirme hayalimiz var. Yeni pist bize bu imkânı verecek” dedi.

500 milyon avro yatırım
Gökhan Buğday, havalimanının 7.5 şiddetindeki bir depremde bile uçuşa devam edecek şekilde inşa edildiğini belirterek, proje dahilinde 128 odalı Türkiye'nin en büyük havalimanı otelini de hizmete açacaklarını açıkladı. İSG'nin 430 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 500 bin metrekare inşaat için 500 milyon avro yatırım yaptığını ve proje dahilinde iç-dış hatlar terminali, otel, VIP, CIP loungelar, ticari alanlar, duty free, yeme-içme alanları ve otoparkın bulunduğunu da aktaran Buğday, “2011'de yolcu sayımız 10 milyonu, 2018'de ise 20 milyonu geçer” diye konuştu.
Radikal

Terminal binası 18 ayda tamamlandı

Sabiha Gökçen ihalesinde 30 ay olarak verilen dış hatlar terminali inşaatı 18 ayda tamamlandı. Limak, GMR ve Malaysia Airport ortaklığı ile yapılan 500 milyon euroluk terminalin açılışından önce konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir inşaatın 30 ayda tamamlanmasının planlandığını ancak 18 ay gibi rekor denilecek bir sürede bitirildiğini belirterek, "Bu durum kârlılığa da olumlu yansıyacak. Biz havalimanını devraldığımızda 4 milyon yolcu kapasitesi bulunuyordu. Şu anda bu rakam 6.1 milyona çıktı. Sabiha Gökçen dünyanın en hızlı büyüyen havalimanı. Yüzde 50'nin üzerinde bir büyüme söz konusu. Dış hatlar terminalinin açılması ile birlikte 2010 yılında bu rakamın 8.5 milyonu aşmasını bekliyoruz" dedi. Ortaklığın CEO'su Gökhan Buğday da 2012 yılında ikinci pistin devreye alınması ile yolcu kapasitesinin hedefledikleri 25 milyona doğru hızla artacağını söyledi. Buğday bu pisti dünyanın en büyük uçağı Airbus A380'in inebilmesi için 60 metre genişliğinde ve 3 bin 500 metre uzunluğunda inşaa ediyoruz" diye konuştu.

MALEZYA'YA ÇAĞIRDI
Hintli ortak GMR'in Altyapı Başkanı G.M Rao da Türkiye'de enerji konusunda yatırımı yapmak üzere fırsatlara baktıklarını belirterek, "Bu yaptığımız ortaklık bizim için oldukça iyi" dedi. MAHB Yönetim Kurulu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman ise Limak'ı da Malezya'da birlikte çalışmaya davet ettiklerini kaydetti.

'Bu ağırlığı daha fazla taşıyamayız'

Başbakan Erdoğan, ''Ulusa Sesleniş'' konuşmasında "Yeni bir tarih sayfası açmak zorundayız. Türkiye bu ağırlığı daha fazla sırtında taşıyamaz" diyerek demokratik açılıma destek istedi. Erdoğan, şu mesajları verdi:
 Bu ülkenin insanlarının siyasi, dini ya da etnik farklılıklarını istismar ederek bizi birbirimizden uzak düşürmek isteyenler olmuştur. Ama bu ülkenin insanları birbirinden asla vazgeçmedi. Şimdi hepimiz yavaş yavaş aynı kavilde toplanıyoruz. Öfkeler dinsin, kırgınlıklar unutulsun, o kucaklaşma günü gelsin diyoruz.
 Terörü meşru bir yol olarak görenlerle, masum insanların canlarına kastedenlerle bizim işimiz olmaz.
 Yeni bir tarih sayfası açmak zorundayız. Türkiye bu ağırlığı daha fazla sırtında taşıyamaz. Türkiye bu kan kaybıyla geleceğe yolculuğunu sürdüremez.
 Bu açılımın konusu sadece terör değildir; ülkemizin esenliğinin, insanlarımızın kardeşliğinin önündeki her engel bu açılımın konusudur. Bu açılım bir sevgi açılımıdır, bir barış açılımıdır, bir kardeşlik açılımıdır.
 Hükümet olarak biz bir adım attık, bedeli ne olursa olsun kararlılıkla sonuna kadar gideceğiz.
 Ama bir de buna perde çekenler, perde koyanlar var. İşte onu da gidermek için olayı milletin vekillerinin olduğu yere taşıyoruz, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne. Ne olursa olsun orada da adımımızı atacağız, söyleyecek sözü olanlar varsa onlar da orada söylesinler, çünkü ondan sonra süreci 780 bin kilometrekarelik vatan topraklarında sürdüreceğiz, halkımızla bütünleşerek sürdüreceğiz.

Gül ve Erdoğan İstanbul'da görüştü

Sabiha Gökçen Havaalanı terminal binasının açılışına katılan Başbakan Erdoğan, İstanbul'da bulunan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından Huber Köşkü'nde kabul edildi. Görüşme saat 17.00 sıralarında başladı ve yaklaşık 2 saat sürdü. Öte yandan, Cumhurbaşkanı Gül dün Radisson Sas Otel'de, Erdoğan da, Cevahir Otel'de düzenlenen törene katılarak nikâh şahitliği yaptılar.
Evrim ERGİN/Sabah

Sabiha Gökçen'de rekora imza attı ‘50 milyon yolcu' hayali de kurdu

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yeni terminal binası ve ek binaları, planlanan tarihten 1 yıl önce açıldı. Binanın 18 ayda tamamlanmasının bir dünya rekoru olduğunu belirten Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “2012'de ikinci pist bitince yolcu kapasitesi 25 milyon yolcuya ulaşacak. Kapasite 50 milyon yolcuya da rahatlıkla çıkabilir” dedi.

TÜRKİYE, Malezya ve Hindistanlı şirketlerin ortaklığında kurulan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş (İSG), inşatına 3 Mayıs'ta başlanan yeni terminal binası ve eklerini hedeflenen süreden 1 yıl önce tamamlayarak Başbakan Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törenle açtı. “İhalede verdiğiniz fiyatın (KDV'si ile birlikte 2 milyar 280 milyon Euro) mantıklı olduğunu düşünüyor musunuz” sorusuna cevap veren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Biz o gün (Temmuz 2007) teklif verdiğimizde havalimanının 4 milyon yolcusu vardı. 2 seneye yakın bir süre geçti. Yolcu kapasitesi 6.1 milyon ulaşmış vaziyette. Bu projenin süresi 30 aydı. 18 ayda bitireceğimizi taahhüt ettik. Acaba yapabilir miydik? Büyük endişemiz vardı. Bugün bir dünya rekoru hızıyla 1 yıl önce bitirdik. 2010 yılında 8.5 milyon yolcuya ulaşacağımız gözüküyor. Bugüne kadar hiçbir kötü duruma girmedik” dedi.
9 Kasım'da dış hat açılıyor
Havalimanına 2 bin metreye yakın bir yer ilave ettiklerini belirten Nihat Özdemir, sözlerine şöyle devam etti: “9 Kasım'dan itibaren THY'nin Dış Hat seferleri başladığı gün uluslararası bir havalimanı olacağız. Önümüzdeki dönemde ikinci bir pist gerekliliği var. Savunma Sanayi Müsteşarlığı da aynı fikirde. İkinci pist yapılması için start verildi. Kamulaştırma planı yapılmakta. 2012'de pist bitirilmiş olacak. Böylece hedefimiz olan 25 milyon yolcuya ulaşmış olacağız. Bu meydan 50 milyon yolcu kapasitesine kolaylıkla çıkabilir.”
Gelecek Sabiha Gökçen'de
Hintli ortak GMR Infrastructure'un Yönetim Kurulu Başkanı G.M. Rao, “Önümüzdeki yıl yolcu sayısında yüzde 15 artış bekliyoruz. Atatürk Havalimanı çok yüklü. Gelecek Sabiha Gökçen'de” dedi. Malezyalı ortak Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Othman da, “Malezya ve Türkiye mithiş potansiyeli olan iki ülke. Her ülkeden uçuşların artması makul olur. Malezya Havayolları haftada 3 kez Türkiye'ye uçmaya karar verdi” diye konuştu. Bu arada Türkiye'de iş yapmanın ayrıcalık olduğunu belirten G.M. Rao, “Üç el bir araya gelerek rekor kırdı. Türkiye'de başta enerji olmak üzere diğer konularda da yatırım yapmak istiyoruz” mesajı verdi.

Hangi havalimanından kaç yolcu geçiş yaptı

* İstanbul Atatürk: 28 milyon 553 bin
* Antalya: 18 milyon 789 bin
*  Ankara  Esenboğa: 5 milyon 692 bin
*  İzmir  Adnan Menderes: 5 milyon 455 bin
* İstanbul Sabiha Gökçen: 4 milyon 281 bin
* Dalaman: 3 milyon 208 bin
* Milas-Bodrum: 2 milyon 749 bin
* Adana: 2 milyon 290 bin
* Trabzon: 1 milyon 469 bin
* Diyarbakır: 967 bin
Kaynak: Devlet Hava Meydanları İşletmesi 2008 İstatistik Yıllığı

7 bin işçi çalıştı 25 milyon kişi uçacak

Türkiye'nin büyük yatırımlarından biri olanz projenin inşaatında yaklaşık 7 bin işçinin çalıştı. 320 bin metrekarelik yeni terminal binasıyla kapasite 25 milyon yolcuya çıkacak.
İnşaatı tamamlanan birimler arasında yeni iç ve dış hatlar terminali, 4 bin 718 araç ve 72 otobüs kapasiteli katlı otopark, 128 odalı havalimanı oteli, VIP binası ve apron manzaralı CIP bölümü yer alıyor.
Terminal binası içerisinde 112 check-in ve 24 self check-in kontuvarı, 8 bin metrekarelik yeme ve içme, 5 bin 500 metrekarelik ticari alan ve 5 bin metrekarelik duty free alanı bulunmakta.
Bunların yanı sıra 8 geniş, 16 orta gövdeli uçağa eş zamanlı hizmet verecek 8 adet çoklu uçak park sistemi de devreye girecek.

328 odalı otel açılacak

İSTANBUL Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş'nin (İSG) CEO'su Gökhan Buğday, yakında 328 odalı Türkiye'nin en büyük havalilanı otelini de hizmete açacaklarını söyledi.
Hürriyet

Hedef 8.5 milyon yolcu 
 
Sabiha Gökçen'de söz tutuldu 2'nci pist için düğmeye basıldı

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 20 yıllık işletme hakkını üstlenen Limak, Hintli GMR ve Malezyalı MAHB ortaklığında kurulan İSG, Başbakan Erdoğan'a verdiği sözü tuttu. Havalimanı inşaat süresi 30 ay olmasına rağmen 500 milyon euroluk yatırımla 18 ayda tamamlanarak dün açıldı

2'nci bir pist için ise çalışmalara başlandı. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “2012'de tamamlanacak yeni pist sayesinde Sabiha Gökçen inme-kalkma kapasitesi bakımından en büyük havalimanı olacak ve pistimize Airbus 380'ler bile inebilecek” dedi

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın işletme hakkını üstlenen Limak Holding, GMR ve MAHB ortaklığında kurulan İSG sözünü tuttu, yeni terminal binası ve eklerinin açılışını yaptı, ikinci pistin yapımı için de düğmeye basıldı. 2012 yılında tamamlanması öngörülen pist sayesinde Sabiha Gökçen, uçakların inme-kalkma kapasitesi bakımından en yüksek kapasiteye sahip havalimanı olacak ve Airbus 380 tipi uçaklar rahatlıkla bu havalimanına inebilecek.

Havalimanının yeni terminal binasını inşaat süresi 30 ay öngörülmesine rağmen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın isteği doğrultusunda 18 ayda tamamlayarak bir rekora imza atan İSG tüm uçuş operasyonlarını Türk Hava Yolları'nın dış hat uçuşlarına başlayacağı 9 Kasım tarihinden itibaren yeni terminal binasına taşımış olacak. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş.'nin (İSG) ortaklarından Limak Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, havalimanının yolcu kapasitesinin şu an itibarıyla 6.1 milyona ulaştığını ve 2010'da bu rakamı 8.5 milyona çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, “50 milyon yolcu kapasitesini kaldıracak bir altyapı kuruldu” dedi.

Bu arada Sabiha Gökçen Havalimanı'nın açılışı dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirildi. Tören öncesi konuşan Nihat Özdemir, Başbakan Erdoğan'a verdikleri söz doğrultusunda havalimanını rekor sürede tamamladıklarına dikkat çekerek, bunun kendilerine kârlılığı artırma anlamında 1 yıllık bir süre kazandırdığını da söyledi.

8.5 milyon yolcu

Hintli GMR Infrastructure ve Malezyalı MAHB'yle ihaleyi aldıklarında Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 4 milyon yolcusu olduğunu, bu yıl ise 6.1 milyona ulaştığını, 2 yıllık sürede yüzde 50 artış yakalandığını aktaran Özdemir, “2010'da 8.5 milyon yolcuya ulaşacağız. Bu süreçte Pegasus Havayolları uçuş noktalarının sayısını artırdı, Sun Express hiç yokken şimdi uçuş yapıyor, THY burayı üs yaptı. Havalimanı hesaplarımızın üzerinde bir gelişme gösterecek” diye konuştu.

Havalimanında 2'nci bir pist ihtiyacının olduğunu buna Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın da destek verdiğini ve kamulaştırma için yaklaşık 100 milyon euroluk ödenek ayrıldığını söyleyen Nihat Özdemir, “2012'de bu pist biter ve bu pistle Sabiha Gökçen, inme-kalma kapasitesi bakımından en büyük olur” açıklamasını yaptı.

2'inci pistin 60 metre genişliğinde 3 bin 500 uzunluğunda olacağını aktaran Özdemir şunları söyledi: “Bizim bu havalimanına Airbus'ın A380'ini indirme hayalimiz var. Yeni pist bize bu imkanı verecek.” Sabiha Gökçen Havalimanı'nın trafikten uzak, rahat otopark gibi özellikleriyle tercih edilir olduğunu da anlatan Özdemir, yakıtın bu kadar pahalı olduğu bir dönemde uçaklara sağlanan yanaşma kolaylığı sayesinde uçak şirketlerine avantaj sağladıklarını da aktardı.

Sabiha Gökçen Marmaray'a bağlanacak

Sabİha Gökçen Havalimanı'nın yeni terminal binası ve ek tesislerinin açılış törenine katılan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Havalimanı'nı Marmaray ile birleştireceklerini söyledi. Erdoğan, “Buradan Marmaray'a binildiğinde ta Atatürk Havalimanı'na ulaşma imkanı da olacak” dedi. İstanbul'a 2 havalimanının yetmediğini de belirten Recep Tayyip Erdoğan, üçüncü havalimanına ihtiyaç duyulabileceğini anlattı. Erdoğan, İstanbul'a gelirken apronda bekleyen uçak yoğunluğunu görünce gurur duyduğunu dile getirdi. Atatürk'ün sözlerini de hatırlatan Erdoğan “Ülkenin dört bir yanını demir ağlarla örmek lafla olmuyor. Gelenlerin hiçbiri demir ağlarla örmediler. Ama biz örmeye devam ediyoruz. Marmaray bunun en güzel örneği olacak” dedi.

18 ayda 500 milyon euroluk yatırım

* Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan yurtdışında 21, yurtiçinde 58 noktaya uçuş düzenleniyor.

* Havalimanından 60'dan fazla şirket uçuş gerçekleştiriyor.

* Sabiha Gökçen Havalimanı'nın 20 yıllık işletme hakkı 2 milyar 280 milyon euro karşılığında devralındı. Kamuya 3.3 milyar euroluk aktarım yapılacak.

* 18 ayda 500 milyon euroluk yatırım yapıldı.

* 10 bin kişiye istihdam yaratıldı.

En büyük havalimanı otelini açıyoruz

ISG CEO'su Gökhan Buğday, havalimanının 7.5 şiddetindeki bir depremde bile uçuş operasyonuna devam edecek şekilde inşa edildiğini belirterek, 128 odalı Türkiye'nin en büyük havalimanı otelini de hizmete açacaklarını açıkladı. Buğday, İSG'nin inşaat için toplam 500 milyon euroluk yatırım yaptığını ve proje dahilinde iç-dış hatlar terminali, otel, kontuarlar, VIP, CIP loungelar, ticari alanlar, duty free, yeme-içme alanları ve otoparkın bulunduğunu da aktardı.

Malezya Havayolları haftada 3 kez uçacak

MAHB Yönetim Kurulu Başkanı Tan Sri Datuk Dr. Aris Bin Otmhan, Malezya ile Türkiye arasındaki ulaşım imkanlarının artırılmasına yönelik çalışmaların sürdüğünü belirterek, “Malezya havayolları haftada 3 kez buraya uçmaya karar verdi” dedi.
Hale Tüzün/Vatan


Geri Dön