26 / 12 / 2024

Sabuncubeli Tüneli ne zaman bitecek?

Sabuncubeli Tüneli ne zaman bitecek?

Manisa 2015 yılı 2. Dönem İl Koordinasyon Kurulu toplantısında konuşan İzmir Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, 8 aydır yapımı duran Sabuncubeli Tüneli inşaatına bu ay sonunda tekrar başlanacağını açıkladı.



Manisa 2015 yılı 2. Dönem İl Koordinasyon Kurulu toplantısı Şehzadeler Kaymakamlık binasının toplantı salonunda yapıldı. Manisa Valisi Erdoğan Bektaş'ın başkanlığında yapılan toplantıya yatırımcı kuruluşların yetkilileri katılarak, il genelinde yapılan ve yapımı devam eden yatırımlar hakkında bilgi verdi. Toplantı öncesinde konuşan Vali Erdoğan Bektaş, il genelinde 309 adet kamu yatırım projesinin bulunduğunu ve bu yatırımların toplam maliyetinin 2 milyar 817 milyon TL tutarında olduğunu söyledi. Toplantıda söz alan  İzmir  Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise, il genelinde karayollarının 18 adet projesinin bulunduğunu ve bunun 14'nün tamamlandığını, 4'üne ise başlanacağını belirterek, projelerin toplam bedelinin 1 milyar 300 milyon TL olduğunu açıkladı.


SABUNCUBELİ TÜNELİ 2018'DE BİTECEK

2014 yılının Aralık ayı içerisinde yüklenici Koçoğlu Şirketler Grubu'nun iflas etmesi sebebiyle inşaat çalışmaları duran Sabuncubeli Tüneli hakkında açıklama yapan İzmir Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, tünelin inşaatına bu ay sonu itibariyle başlanacağını belirterek, "Tünelin yeni firma için ihalesi 26 Mayıs tarihinde yapılarak Kalyon İnşaat isimli firmaya yer teslimi yapıldı. Firma bu ay sonu itaberiyle inşaata yarım kalınan yerden başlayacak. Ancak 8 aylık bir süre gecikmesinden dolayı tünelin 2018 yılının Ocak ayında bitirilmesi düşünülüyor. Bizim öncelikli hedefimiz bu tüneli 2017 yılının son ayında bitirip hizmete sokmak" diye konuştu.


"DEVLETİN ZARARI OLMADI"

Vali Bektaş'ın, "Daha önceki firmanın iflas etmesinden dolayı devletin zararı oldu mu?" sorusuna Uraloğlu, "Firma kredi ile iş yapıyor. Krediye hazine garantisi veriyoruz. Biz yapılan iş kadar krediyi serbest bıraktırıyoruz. Bir fazla ödeme yok. Yapılan işin yüzde 80'i kredi ile yüzde 20'si ise öz kaynakla yapılıyor. Dolayısıyla yüzde 80'inini ödedik yüzde 20'si firmanın cebinden gitti. Devletin bir zararı yok. Aksine yüzde 20'lik kar var. Zararımız gecikmiş olmak" diye konuştu.


"YOLDA HİÇBİR KUSUR YOK"

Toplantıda 6 Temmuz sabahı Gölmarma-Salihli yolu üzerinde yaşanan ve 15 tarım işçisinin ölümü ile sonuçlanan kaza da gündeme geldi. Vali Erdoğan Bektaş, kazanın sebebi olarak yol üzerinde karayollarının yaptığı çalışmanın gösterildiğinin altını çizerek, "Kazanın bu yolun halen tamamlanmamasından kaynaklandığına yönelik eleştiriler geliyor. Ancak bu eleştiriler haklı değil. Yol gecikmiş olabilir, yolun genelinde ulaşımı engelleyecek temel bir sıkıntı yok. Trafik kuralları yola göre arabayı kullanmayı gerektirir. Orada yüzde 100'e yakın kazanın sebebi sürücü hatasıdır. Hak edilmeyen tablo yaşandı. 15 vatandaşımız hayatını kaybetti. Allah bizi böyle kazalardan korusun. Ancak koruyacak olan en önemli faktörlerden biri de kurallara uymaktır" diye konuştu. Kazayla karayollarının çalışmasının hiçbir ilişkisinin olmadığına dikkat çeken İzmir Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise, "Kaza öncesinden ve sonrasında statik kaplama çalışması yapıyordu. Zemin iyileştirme çalışması yapıyorduk. Bu kaza ile ilişkilendirildi. Ama kazayla hiçbir ilişkisi yok. Yol 12 metre genişliğinde birinci sınıf devlet yoludur" dedi. İzmir Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Uraoğlu'nun konuşmasının ardından söz alan diğer yatırımcı kuruluşlar, il genelindeki yatırımlar konusunda bilgi verdi.


Yeni Asır


Geri Dön