27 / 04 / 2024

Avrasya Tüneli ne zaman bitecek?

Avrasya Tüneli ne zaman bitecek?

Yapı Merkezi, Türkiye'de İstanbul Boğazı'nın altından geçecek ve taşıt trafiğine hizmet edecek Avrasya Tüneli Projesi üzerine çalışıyor. Başar Anoğlu, söz konusu projenin, 2016 yılının ikinci yansında bitmesinin planlandığını söyledi.



Yapı Merkezi, Türkiye'de İstanbul Boğazı'nın altından geçecek ve taşıt trafiğine hizmet edecek Avrasya Tüneli Projesi üzerine çalışıyor. Söz konusu projenin, 2016 yılının ikinci yansında bitmesinin planlandığını dile getiren Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Anoğlu, "3 bin 340 metrelik bu tünel için özel olarak tasarlanan tünel açma makinesi kullanıldı. Ayrıca 130 yıl tasarım ömrüne ve ortalama santimetrekarede 800 kilogramlık basınç dayanımına sahip betonarme bilezikleri ürettik" dedi. 



VİDEO: Avrasya Tüneli



Ar-Ge merkezlerinde çeşitli projelerde kullanılmak üzere çift etkili yumruk test aleti, nokta yük deney aleti ve yağmur geçirimsizliği deney düzeneği gibi çeşitli deney aletleri geliştirdiklerinin altını çizen Başar Arıoğlu, ileri beton teknolojisi kapsamında hafif beton üretimi, yüksek dayanımlı beton üretimi ve geri kazanımlı agrega kullanımı alanlarında üretimler yaptıklarını vurguladı. Arıoğlu, "24 yıllık çalışmalar sonucunda Ar-Ge bölümümüz, 29 adet kitap, 350'yi aşkın yayınlanmış makale, bildiri ve tartışma yazıları ve bini aşkın iç araştırma raporu üretti" şeklinde konuştu. 


Yurtdışında da projeler yürüttüklerine değinen Başar Arıoğlu, "Katar'da Doha Metrosu'nun Altın Hattı, Suudi Arabistan'da Mekke ve Medine yolcu istasyonlarının yanı sıra Cezayir'de Sidi Bel Abbes ve Setif Tramvay projeleri ile Etiyopya'da Awash-Kombolcha-Hara Gebeya demiryolu projeleri üzerinde çalışıyoruz" diye konuştu. Kurulduklarından beri birçok projeye imza attıklarının altını çizen Arıoğlu, şu ana kadar 42 milyon metrekarelik yapı, 2 bin 600 kilometrelik hat, 39 raylı sistem, 300 adet istasyonun yanı sıra 5 bin 600 kilometrelik su sızdırmaz boru ve santimetrede 3 bin kilograma dayanımda beton üretimi yaptıklarının altım çizdi. 


Arıoğlu, günde 700 öğrenciye de bu alanda eğitim verdiklerine dikkat çekti. 

Dubai Metrosu'nun tünel projesini bitirdi Yurtdışındayaptıkları tünel projeleri hakkında bilgi veren Başar Arıoğlu, "Dubai Metrosu Projesi kapsamında tamamlanan 12.0 kilometre uzunluğunda tü&eî tamamladık. Doha Metrosu Projesikâpsamında devam eden 11.7 kiloı^tre ve Awash-Kombolcha-Hara Gebay'a Demiryolu Projesi kapsamında devam eden 10.0 kilometre uzunluğundaki tünel açma çalışmalarını da yürütüyoruz" ifadesinde bulundu. Yeni projelerle ilgili temel problemleri belirleyip, çözümleri hakkında rapor hazırladıklarını ve çözümler ürettiklerini dile getiren Arıoğlu," şöyle devam etti: "Devam eden projelerimizde saha verilerini yakından takip ediyoruz. Yeni teknolojileri ve güncel yöntemleri izleyerek, bunlarla ilgili gelişmeleri şirkete kazandırmak ve şirket bünyesinde gerçekleşen araştı'ftna faaliyetlerini yayınlara, bildirilere dönüştürerek uluslararası mühendislik platformlarında tartışılmasını sağlıyoruz." Öte yandan, Yapı Merkezi'nin daha önceden tamamladığı bazı projelerine de değinen Başar Arıoğlu, İzmir l'inci Aşama Metro Projesi kapsamında Konak ile Basmane'yi bağlayan bin 684 metrelik Ümmühan Ana ve Nene Hatun Tünelleri'ni, kullanılan zemin basınç dengelemeli (EPB) 6.6 metre çaplı tünel açma makinesi ile açtıklarını ve bu projenin 2000'de hizmete açıldığını kaydetti. Arıoğlu, "2006 yılında ise hizmete açılan Taksim - Kabataş füniküler sistemin klasik kazı yöntemiyle açılan 640 metrelik tüneli ve 2012 yılında hizmete alınan Kadıköy-Kartal metrosunun yine zemin basınç dengelemeli (EPB) tünel açma makinesi kullanılarak, tamamlanan tüneller Yapı Merkezi'nin öne çıkan diğer tünel projeleri arasında yer alıyor" dedi. Bunların yanı sıra Irmak-Karabük-Zonguldak hattının Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi ile 2014 yılında 55 adet tünelde yerinde inceleme çalışması gerçekleştirdikleri bilgisini veren Başar Arıoğlu, şunları kaydetti: "Buproje sırasmda tasarım bölümümüz, Yapıray ve Herrenknecht ile Ar-Ge bölümümüzle beraber çalışarak, mevcut tünellerin gabarilerini genişletmek üzere yeni teknoloji geliştirilmesi üzerine çalıştaylar düzenledi."


Dünya Sektörel


Geri Dön