05 / 11 / 2024

Sanica 4.5 metrelik küvetini Unicera'da görücüye çıkardı

Sanica 4.5 metrelik küvetini Unicera'da görücüye çıkardı

Banyo, ısı  ve tamamlayıcı ürünler firması Sanica, Unicera 22'nci Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı'nda iki yeni ürününü görücüye çıkardı




İstanbul Beylikdüzü'ndeki TÜYAP Fuar Merkezi'nde 11 Nisan'a kadar sürecek fuarda yer alan 4.5 metre boyundaki Sanica yüzme küveti 27 bin dolara satılıyor. İçinde fitness spor malzemeleri de olan küvetin bir ucundan verilen yüksek su basıncına karşı yüzmek bile mümkün. îlk Türk markası olan Sanica çöp öğütme makineleri ise mutfak evyesine bağlanarak, musluktan akan su ile birlikte, her türlü  yemek artığını öğütüyor.
Posta

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Seramiksan inovatif ürünlerle Unicera Fuarı'nda
Seramiksan, Türkiye'de ilk kez nano teknoloji ile ürettiği leke tutmayan NanoTech granitleri ile yeni ürünleri Lappato ve Digiart'ı Unicera Fuarı'nda sektörün beğenisine sunuyor.

Yer karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları üreticisi Seramiksan, 2010'da piyasaya sunduğu yeni ürün ve teknolojileri Unicera Fuarı'nda görücüye çıkartıyor. Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı H. Bülent Şamlı, Unicera Fuarı'nda bayi, sektör profesyonelleri ve tüketicilerin beğenisine sunulacak ürünler hakkında bilgiler vererek, Türkiye'de ilk defa Nano teknoloji uygulanarak parlak NanoTech granitleri ürettiklerini ifade etti. Şamlı, NanoTech granitlerin leke tutmadığını, bakteri barındırmayarak hijyen sorununu ortadan kaldırdığını, parlak ve estetik görünümleriyle beğeni topladığını ifade ediyor. Bir diğer yenilikçi ürünlerinin de Soluble Salt teknolojisinin kullanıldığı yüzeyi desenli ve parlatılmış granitler ile yarı matyarı parlak anti-slip kaymaz yüzey sırlı Lappato granitler olduğuna değinen Şamlı, 3 boyutlu dijital baskı kullanılan Digiart karoların da iddialı ürünleri arasında bulunduğunu anlatıyor.

Türkiye'de ilk defa nanoteknoloji uygulanarak üretilen parlak NanoTech granitler, leke tutmuyor ve bakteri barındırmıyor. Kullanılan teknolojiyle hijyen sorunu da ortadan kaldırılmış oluyor.

Yeni ürünleri Dekosan tasarlıyor
Yani ürün tasarımlarını Dekosan adlı tasarım ekibi tarafından hazırlandığını söyleyen Şamlı, "3 boyutlu bir çizim programı ve sosyal ağ fonksiyonlarından oluşan ücretsiz platformumuz SERA'cad de üketicilere, ücretsiz bir şekilde banyo ve mutfaklarının nasıl olacağını bilgisayar ortamında görme fırsatı sunuyor" dedi. Seramiksan'ın 1994 yılında 1 milyon 500 bin metrekare kapasite ile üretime başladığını hatırlatan Şamlı, "2009 yılında 22 milyon metrekarelik üretim kapasitesine ulaşarak Türkiye'de ve dünyada sayılı seramik ve granit üreticileri arasında yerimizi aldık. Fabrikamız, 340 bin metrekare açık alan üzerine kurulu. İhracata olduğu kadar, iç pazara da büyük önem veriyoruz. Türkiye genelinde 200 e yakın bayimiz bulunuyor" diye konuştu.

32 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor
Ekonomik kriz ve artan enerji maliyetleri nedeniyle seramik sektöründe üretim şartlarının ağırlaştığına değinen Şamlı, "Kriz sebebiyle Amerika ve Orta Avrupa pazarlarına alternatif yeni pazarlara yöneldik ve satışlarımızın yaklaşık yüzde 30'unu oluşturan ihracat payımızı koruduk" diyor. İspanya ve İtalya'daki üreticilerin üretimlerini kısmen veya tamamen durdurmalarının Türk seramik üreticileri için fırsat yaratacağına inandığını ifade eden Şamlı, İsrail, Azerbaycan, Gürcistan, Kanada, İngiltere gibi yaklaşık 32 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydetti.
Sabah Emlak

2 milyar avroluk sektör 'Unicera'da buluşuyor 22 yıldır her nisanda seramik üreticileri Unicera'da buluşuyor
DÜNYANIN yedinci büyük üreticisi olan Türk seramikçileri, Uluslararası Seramik ve Banyo Fuarı 2010'da (Unicera) yeni ürünlerini görücüye çıkarıyor. 7-11 Nisan tarihleri arasında Tüyap Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi'nde açılacak olan fuarda, seramik kaplama malzemeleri, vitrifiye ürünler, havuz, sauna, armatürler gibi ürünler yer alacak. 2 milyar avroluk sektörü temsil eden fuarda, 197 firma ürünlerini sergileyecek.

TÜRK Seramik Sektörü'nün yılda bir kere buluştuğu, sektörün en yeni ürün ve teknolojilerinin tanıtıldığı Unicera, 1988 yılından bu yana her yıl Nisan ayında, İstanbul'da gerçekleştiriliyor. Bu yıl, 7-11 Nisan tarihleri arasında Tüyap Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi'nde sektörü bir araya getirecek olan 22'inci Uluslararası Seramik ve Banyo Fuarı'nda, 197 yerli ve yabancı firma ürünlerini sergileyecek. Teknoloji yatırımları ve hammadde rezervleri ile 2 milyar avroya laşan üretim kapasitesine sahip olan seramik sektörünü bir araya getiren ve sektörün vitrini olarak tanımlanan fuar kapsamında seramik kaplama malzemeleri, vitrifiye ürünler, havuz, sauna, armatürler, banyo ve mutfak mobilyaları ve aksesuarları ve bunlarla ilgili yayınlar sergileniyor.

Sektör yüzde 15 büyür
Unicera Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı'nı, Türk firmaları için gerileyen Avrupa pazarları karşısında yeni iş fırsatları elde edecekleri çok önemli bir pazarlama aracı olarak gördüklerini belirten TÜYAP İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın, "1.500.000 dolar ticari hacmi olan sektörün, fuardaki ikili ilişkileri ile ticaret hacminin büyümesine en az yüzde 15'lik katma değer sağlayacağını öngörüyoruz" diyor.

40 bin ziyaretçi bekleniyor
Unicera 22. Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı'nın bu yıl 60 farklı ülkeden 40 bini aşkın ziyaretçiye ev sahipliği yapması öngörülüyor. Yalçın, "Ortadoğu, Orta Asya ve Balkanlar'ın önemli seramik alıcı ve satıcılarının buluştuğu, büyük ticari potansiyele sahip fuar dünyanın diğer bölgelerinde de adını duyurmayı başardı. Almanya, Belçika, Bulgaristan, Çin, Fransa, İngiltere, İspanya, İsrail, İtalya, Güney Kore, Polonya ve Singapur gibi 12 farklı ülkeden 197 firma ve temsilcilik katılımcı olacak" diye devam ediyor.

İhracat güç kazanıyor
1 milyar dolar üzerinde ihracat hedefi ile yıldan yıla büyüyerek güç kazanan Türk seramik sektörü, üretiminin kaplama malzemelerinde yüzde 40'ını, sağlık gereçlerinde yüzde 45'ini ihraç ediyor. Seramik sektörü, kaplama malzemeleri üretiminde, Çin, Brezilya, İtalya, İspanya, Hindistan, İran, Endonezya ve Vietnam'ın ardından geliyor. Kaplama malzemeleri ihracatında ise Çin, İtalya ve İspanya'nın ardından dünya dördüncülüğüne ulaşan sektör sağlık gereçlerinde ise Avrupa'nın en büyük üreticisi ve ihracatçısı konumunda bulunuyor. Geçen yıl 400 milyon dolarlık seramik kaplama malzemesi ve 142 milyon dolarlık seramik sağlık gereçleri ihraç eden Türk seramik sektörünün ihracatta en büyük rakipleri ise Çin, İspanya, İtalya ve Brezilya olarak görülüyor.
 
'Onur' ödülleri dağıtılacak
TASARIMCI, üretici firma, tüketici, dış alımcı, ürün ve ustaların bir araya geldiği fuar, ticaret dışında iletişim, bilgi ve kültür aktarım platformu olması nedeniyle de önemli görülüyor. Seramik Federasyonu'nun, sektörün sanat, bilim, sanayi, teknoloji, tasarım ve uygulama ve Ar-Ge gibi çeşitli katmanlarında öne çıkmış bireylerine verdiği 'Seramik Onur Ödülleri' her yıl düzenlenen törenle fuarda sahiplerini bulacak.
 
Sürdürülebilir tasarım tartışılacak
HOLLANDA Delft Üniversitesi'nde Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Fakültesinin Sürdürülebilir Tasarım Bölümünü yöneten Prof. Dr. Han Brezet, Unicera fuarı sırasında düzenlenecek olan seminerde sürdürülebilir ve eko tasarım ile ilgili bilgi verecek. Bu kapsamda seramik konusuna da değinecek olan Han, su tasarruflu klozetler gibi sektör için çok önemli konuları da ele alacak.
 
Türk seramik sanatı sergilenecek
SEMİNER konuşmacılarından bir diğeri ise Milano'dan Micol Costi olacak. Sürdürülebilir malzemeler konusunda önemli çalışmalara imza atan Costi, bu konu ile ilgili sektöre bilgi verecek.Unicera fuarı kapsamında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü Öğretim Görevlisi Mutlu Başkaya'nın Başkanlığını yaptığı Düzenleme Kurulu tarafından hazırlanan ve 44 sanatçının eserlerinin sergileneceği Ceramistanbul isimli seramik sergisi de gerçekleştirilecek. Ceramistanbul'da yapıtları bulunan seramikçiler; yarım asırlık çağdaş Türk seramik sanatının bir panoramasını sunacak.
 
2010 yılında trend doğallık
SERAMİK sektörü, 2010 yılında doğal renkli minimalistlik ve doğal tasarımları ön plana çıkarıyor. Karolarda boyutlar büyürken dikdörtgen ebatlar tercih ediliyor. Mutfak mobilyasında da bu yıl parlak lake doğal kaplama ve bunların birbiriyle kombinasyonları ön plana çıkıyor. Yüzeyde bambu, erik, pelesenk kaplamalar tercih edilirken lake de, gri, kahve-gri, bej tonları ilgi görüyor. Mutfakta iç aksesuarların daha fonksiyonel hale getirildiğini söyleyen Kaledekor'un Genel Müdürü Altuğ Akbaş, "Köşe dolapları, kiler sistemleri, tek dokunuşla bas-aç kapaklar ve sensörlü aydınlatmalar sektördeki yenilikler arasında yer alıyor. Mutfak sektörü teknoloji ile paralel giden bir sektör" diyor.

Üç boyutlu karolar
Seranit'in bu yıl ki ürün gamında leke tutmayan ve bakteri barındırmayan nano teknoloji uygulanarak üretilmiş granitler yer alıyor. Salt adı verilen teknoloji sayesinde de granitler, hem yüzeyi desenli hem de parlatılmış, doğadaki doku ve renkleri ile gerçeğine en yakın şekilde üretiliyor. Ayrıca gelişen teknoloji sayesinde karoların yüzeyine yüksek çözünürlüklü baskı yapılarak gerçeğine çok yakın doğal görüntüler elde edilirken aynı zamanda sıradan ve gelişigüzel efektler ile yüzeylere 3 boyutlu görünüm kazandırılabiliyor. Hitit Seramik'in Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Galip Dündar Kırmacı da duvar karolarında büyüyen ve dikdörtgen ebatların, yer karolarında ise tüm dünyada olduğu gibi porselen ürünlere ve doğal efektlere yönelim olduğunu söylüyor.
 
Karolar hem yere hem duvara uygulanabiliyor
BÜYÜK ebatlı, doğal renkli, taş görünümlü sırlı porselenler ile birlikte daha minimalist metropolitan duvar karoları ve yeni sırlı porselenler ön plana çıkıyor. Hem yerde hem duvarda uygulanabilecek tasarımları öne çıkaran Kütahya Seramik, bu tasarımlar sayesinde müşteriye daha esnek farklı boyutlar ile kullanım özelliği sağlıyor. Sektördeki en yeni teknolojinin dijital baskı uygulaması olduğunu anlatan Kütahya Seramik'in Fabrikalar Müdürü Celal Üstündağ, "Bu uygulama rölyeflere ve düz yüzeylere daha net baskı imkanı sağlıyor" diyor.

Karoda renk bölgeye göre değişiyor
Renkler ve ürün seçimleri bölgesel olarak değişiyor. Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'da mor, kırmızı ve pembe gibi parlak ve canlı renkler beğenilirken daha batıda ise daha minimalist, büyük ebatlı ve gri, beyaz, siyah, bej ve kahverengi gibi mat ürünler tercih ediliyor.
Mehtap Özcan / Hürriyet Emlak


Geri Dön