Genel

Sapphire Çarşı'ya neden gidilir

Banu Tuna: Kesinlikle alışveriş yapmaya değil. Elbette gitmişken alışveriş yapılabilir ama yola sırf burada alışveriş yapmak için çıkmak çok anlamsız. Alternatifler sınırlı. Hatta pek çok sektörün tek bir temsilcisi var...

Dört katlı bu mini AVMnin girişi moda, bir alt katı genç, onun altı pazar, en alt katı ise ev ve teknoloji olarak düzenlenmiş. Mağazaların büyük bölümü çok geniş, dolayısıyla her katta öyle onlarca marka yok. Alternatifler sınırlı. Hatta pek çok sektörün tek bir temsilcisi var.

Girişteki moda katı, Network, Fabrika, YKM gibi çalışan kadın ve erkeklerin ihtiyacını karşılayacak markaları barındırıyor. Genç katı, uygun fiyatlı hızlı moda markalarını biraraya toplamış. Mango, H&M, Koton, LCWaikiki gibi. Rezidans fiyatlarının 1 milyon dolardan başladığı bir yerde kim Adil Işık ya da LCWden alışveriş yapar merak içindeyim.

Çarşının güneş ışığı alan iki katı var: Giriş ile girişin üstü. Akıllıca bir kararla giriş üstünü yemek katı yapmışlar. Düzenlemesi çok ferah, hatta bir alışveriş merkezinde olduğunuzu unutturuyor. Daha ziyade otel lobisi ya da yeni tabirle lounge gibi. İnsanı yoran bir uğultu da yoktu. Çaresizlikten veya aniden bastıran açlıktan değil, gerçekten burada yemek yemek için gidilebilir. Bunu elbette çevrede çalışan ya da oturanlar için söylüyorum.

Pazar katındaki fikir iyi ama, mükemmel bir maket hissi veriyor. Bir sinema filminin seti gibi. Burada bir Kiler market, Malatya Pazarı, Kafkas Kestane, manav, Kav İstanbul isimli şarap mağazası, çeşit çeşit bal satan bir mağaza ile aktar var. Bir de ikinci bir food court yapılmış. En alt katta olduğundan tıpkı Metro Citynin yemek alanı gibi, uğultulu ve hafif klostrofobik. Üst kattaki yemek bölümüne kıyasla daha halk işi.

Bu arada, çatıdaki izleme terasına çıkan asansörler ile bilet gişesi, girişin üstündeki yemek bölümünde bulunuyor. Daha çok turistler tarafından ziyaret edileceği düşünüldüğünden, gişenin olduğu tarafa turistik ve hediyelik eşya satan mağazalar konuşlandırılmış. İstiklal Caddesinin yerlilerinden Panter Kırtasiye de buraya bir mağaza açmış. Ama o da daha ziyade hediyelik ürünler satıyor.

Netice itibariyle, Sapphire Çarşı beni şaşırttı. Bu her bakımdan rekortmen gökdelende yaşayacak olanları düşününce daha üst-orta sınıf, hatta lüks bir alışveriş ortamı olacağını düşünmüştüm. İç tasarım bu izlenimi veriyor ama marka dağılımı tamamen aksini söylüyor.

Siz de, çatıdan 360 derece İstanbul manzarası görmek için gidebilir (biletler 15 lira), gitmişken alışveriş yapabilirsiniz.

Festivali size mi sandınız

Sapphire Çarşıda bile tespit ettim ki, bizim alışveriş festivali Ortadoğu ülkelerinden büyük ilgi görüyor. Alışveriş yapan pek çok yabancı turist görüyorum.

Bu durum festivalin sadece yabancılar için olduğuna dair bir algı yaratmış olabilir mi acaba Aksi halde geçen gün Nişantaşında başıma geleni nasıl izah edebiliriz

Efendim, mağaza ismi elbette vermeyeceğim ama anlı şanlı markalardan birinin satış görevlisi, Shopping Fest nedeniyle nasıl bir indirim ya da kampanya olduğunu sorduğumda; Siz neden üstünüze alınıyorsunuz ki, festival yabancı turistler için dedi. Buyrun bakalım. Sektörün çalışanlarına bile anlatılamamış demek ki festival. Neyse artık kısmetse seneye...
Hürriyet/Banu TUNA