23 / 12 / 2024

Sarıyer-Beykoz teleferik hattı devreye girecek!

 Sarıyer-Beykoz teleferik hattı devreye girecek!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), özellikle ulaşım alanında atağa kalkmaya hazırlanıyor.İstanbul Boğazı'ndan geçecek olan Çamlıca-Etiler teleferik hattından sonra 2 kilometre uzunluğundaki Sarıyer-Beykoz hattı da devreye girecek.




İstanbul’un gelecek planlarında dev inşaatların yanı sıra altyapı ve ulaşım çalışmaları da etkili rol oynayacak. Önümüzdeki dönemde yeni projeler hayata geçirmeyi planlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), özellikle ulaşım alanında atağa kalkmaya hazırlanıyor. Milliyet gazetesinin haberine göre; Bu kapsamda Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın açıkladığı Zincirlikuyu ile Çamlıca arasındaki teleferik projesiyle ilgili tartışmalar sürerken, yeni bir teleferik hattı daha ortaya çıktı. İBB’nin planlarına göre Boğaz’da Rumelihisarı ile Otağtepe arasında yeni bir teleferik hattı yapılacak. 2 kilometre uzunluğa sahip olması planlanan projenin tamamlanma tarihi ise 2023 olarak belirlendi. Daha önce açıklanan ve Etiler’den başlayıp, Çamlıca’da bitmesi planlanan ilk teleferik hattının da Zincirlikuyu’dan başlamasına karar verildi. Zincirlikuyu, Altunizade, Çamlıca arasında olacak 8 km’lik bu proje 2015’te hizmete açılacak.


Belediye ayrıca 3 kilometrelik Eyüp-Sütlüce arasında Haliç’e teleferik hattı yapmayı da planlıyor. Bu hatlar tamamlandığında İstanbul’da Maçka ve Eyüp’teki teleferiklere yenileri eklenmiş olacak.  Marmaray  projelerine de hız veren belediye, 9 km’lik Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik Marmaray bağlantısını 2017’de hizmete alacak. 3.5 km’lik Ataköy Marmaray-Atatürk Havalimanı Marmaray bağlantısını da yine 2017’te açacak. Belediyenin tramvay projeleri arasında ise 3.5 km’lik Edirnekapı-Vezneciler Tramvay hattı yer alıyor. Hattın tamamlanma tarihi 2018 olarak belirtiliyor. Büyükşehir Belediyesi’nin dikkat çeken diğer projelerinden biri ise Havaray hatları. İBB’nin açıkladığı yatırım planına göre, şehrin birçok noktasında hayata geçirilecek Havaray projeleriyle, alternatif ulaşım araçları devreye girecek. Projeler arasında 5.8 km’lik Beyoğlu-Şişli Havaray Hattı, 7.2 km’lik Sefaköy-Kuyumcukent-Havalanı Havaray Hattı ve 5.5 km’lik 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent Havaray Hattı bulunuyor. Avrupa yakası dışında Anadolu yakasında da Havaray projeleri yer alıyor. Buna göre, Kartal-D/100 yoluna 3 km’lik Havaray Hattı yapılacak.

Ayrıca, 7.7 km’lik Sabiha Gökçen Havaalanı-Formula Havaray Hattı ve 3.6 km’lik Maltepe-Başıbüyük Havaray Hattı bulunuyor. 11.1 km’lik Ataşehir-Ümraniye Havaray Hattı da projeler arasında yer alıyor. Bu hattın 2023’te tamamlanması planlanıyor. İBB aynı zamanda yeni metro projeleri geliştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda Anadolu yakasının ilk metrosu Kadıköy-Kartal hattını hizmete açan belediye, ikinci metro olan 20 km’lik Üsküdar-Sancaktepe metrosunu ise 2015’te hizmete sokacak. Ayrıca metro hattının uzatılmasını amaçlayan 4.5 km’lik Kartal-Kaynarca metrosu da yine 2015’te tamamlanacak. 

3.55 km’lik Şişhane-Haliç Metro Köprüsü-Yenikapı Hattı 2013 sonunda açılacak. 0.7 km’lik Yenikapı-Aksaray Raylı Sistem Hattı ise 2014’te hizmete alınacak. Ayrıca 3.3 km’lik Levent-Rumeli Hisarüstü Mini Metrosu’nun inşaatına başlayan belediye, bu metroyu ise 2015’te bitirecek. 3 km’lik Başakşehir 4-Kayabaşı metrosu da 2018 yılında açılacak. 33 km’lik Halkalı-Olimpiyat-3. Havaalanı metrosu 2018’de yapılacak. Bağcılar-Halkalı arasındaki 9.4 km’lik Hafif Metro 2020 yılında bitirilecek. 15 km’lik Başakşehir-Kayabaşı-Olimpiyat Köyü arasında yapılacak Raylı Sistem Hattı 2018’de ve 12.5 km’lik Bağcılar-Esenyurt Raylı Sistem Hattı ise 2022 yılında hizmete alınacak.




Hülya Çaylak/Milliyet




Geri Dön