23 / 11 / 2024
fuzul

Satış ofislerindeki yeni trendler!

Satış ofislerindeki yeni trendler!

Gönye Proje Tasarım kurucuları Mimar Evcen ve İç Mimar Ardal, yatırımcı firma ve müşterileri için güvenli bir pazarlama ortamı oluşturan ve yeni nesil gayrimenkul projeleri için vazgeçilmez bir önem taşıyan ‘satış ofisleri’ndeki son trendleri analiz etti.




İnşaat ve gayrimenkul yatırım şirketleri ile çözüm ortaklığı yaparak, Türkiye’nin en önemli rezidans, toplu konut ve ofis projelerinin iç mimari tasarımlarına imza atan Gönye Proje Tasarım ortakları Mimar Yelin Evcen ve İç Mimar Gönül Ardal, proje portföylerinde hayli önemli bir yer kaplayan satış ofislerinin gayrimenkul sektöründeki yeni yaklaşımlardan, mimari ve iç mimari trendlerden ve pazarlama alanındaki yeni eğilimlerden fazlasıyla etkilenerek, her geçen gün biçim ve anlayış değiştiren bir yatırım alanına dönüştüğünü dile getiriyor.


Firmanın vizyonunu ve projenin konseptini yansıtarak, müşterinin karar sürecinde etkili bir ortam yaratmakla kalmayan, içinde genellikle örnek daireleri de barındırarak, müşterilere proje hakkında daha fazla ve daha gerçekçi fikirler veren, hatta projeyi birebir yaşatarak satış ve pazarlama sürecine çok önemli katkılarda bulunan satış ofislerinin, projenin kalitesi, standartları ve ne tür bir yaşam vaadettiği hakkında çok önemli ipuçları verdiğini söyleyen Mimar Yelin Evcen iyi tasarlanmış bir satış ofisinin içinde satış yapacak olan ekibin elini güçlendirdiğini de ekliyor:


“5-6 yıl öncesine kadar satış ofisleri çoğunlukla dizi dizi masalardan oluşan, soğuk ve ruhsuz mekanlardı. Rekabetin artması, müşterinin beklentisi ve gayrimenkul firmalarının farklılık arayışları ile son dönemde satış ofislerinin iç mimari tasarımına daha fazla önem verilmeye başlandı. Son yıllardaki satış ofislerini yaşayan, canlı ve şık mekanlar olarak tanımlayabiliriz. Satış personelinin ve müşterinin içinde bulunmaktan keyif alacağı, konforlu, rahat ve samimi mekanlar yaratmayı hedeflerken, yatırımcı firmanın vizyonunu yansıtacak yenilikçi, tasarımı ön plana çıkartan ve güven veren mekanlar olarak büyük bir değişim gözlemliyoruz. Bir çok yeni projede ofis masası ve sandalyeleri yerine küçük localarda rahat koltuklar satış mekanı olabiliyor. Sunum yapmak için katalogların yanı sıra, touchpad'ler ve maketler hala satış ofislerinin vazgeçilmezleri durumunda...”


Mimar Yelin Evcen ve İç Mimar Gönül Ardal’a göre iyi bir satış ofisi tasarımında öncelikli kriterler, fonksiyonların doğru konumlandırılması, firmanın satış tarzına uygun bir yerleşim planının hazırlanması, satış hacmine uygun metrekareler belirlenmesi olarak sıralanıyor.


Satış ofisinin, projenin sunduğu yaşam tarzını yansıtması ve tasarım olarak da projenin bütünüyle benzer bir dil konuşması gerektiğine inanan İç Mimar Gönül Ardal, satış ofislerinin tasarımında detayların çok önemli olduğunu, seçilen renklerin ve malzemelerin satışı destekleyici, müşterinin benimseyeceği, konforlu ve şık bir mekanı oluşturmaya yönelik, aynı zamanda da kullanım yoğunluğu hesaba katılarak seçilmiş olması gerektiğini şöyle dile getiriyor:

“Satış ofisleri, projenin hedef kitlesi ve satış rakamları ile orantılı..."

“Bir satış ofisinde, mekanın ne kadar elegan, gösterişli, samimi ya da mütevazi olacağı, hangi hedef kitleye hitap ettiğiyle ve projenin satış rakamlarıyla orantılı olmalıdır. Servis ve ikram satış ofislerinde çok önemlidir. Arka planda bir mutfak yanında, bekleme alanında konumlandırılacak bir servis barı, mekanı daha yaşanılır kılar. Satış ofislerinde yeterli depolama alanı bulunmalı, arka ofisler de ön satış alanı kadar iyi planlanmalıdır. Tuvaletler, çocuk oyun odası, bebek bakım bölümleri gibi fonksiyonel mekanların tasarımları da fark yaratacak detaylardandır.”


Gönye Proje Tasarım’a göre satış ofisinin, ait olduğu projenin temel tasarım kriterlerini yansıtan bir iç mimari dile sahip olması çok önemli. Sözkonusu projede kullanılan renklerden tercih edilen dokulara kadar bir bütünlük içinde olması ve kağıt üzerindeki projenin neye benzeyeceğini müşterilerin hissedebilmesi için satış ofisinin ambiyansının o projeye gönderme yapabilmesi gerekiyor. Öte yandan, bu, kesinlikle dairelerde yapılan herşeyin birebir satış ofisinde de olması gerektiği anlamına gelmiyor; küçük detaylarda, tarzda ve konseptte bütünlük aranıyor.


Gönye Proje Tasarım ekibi bir satış ofisi projesini ele aldığında önce yatırımcı firmanın beklentilerini, satış hedeflerini, mimari proje konseptini, hedef kitleyi, metrekare satış fiyatlarını, zamanlama ve bütçe bilgilerini öğreniyor. Ardından projenin mimarı tarafından hazırlanmış olan satış ofisi dış duvarları ve taşıyıcı sistemine sadık kalarak iç mekan fonfsiyon yerleşim ve planlamasını hazırlanıyor; plan üzerinde işverenle mutabık kalındıktan sonra da konsept tasarım hazırlanmaya başlanıyor. Tüm malzeme seçimleri ve tasarımlar tamamlandıktan sonra üç boyutlu görseller hazırlanarak işverene sunuluyor. Konsept tasarımın onayının ardından da uygulama projeleri hazırlanıyor; mekanik ve elektrik gruplarla koordineli bir biçimde çalışarak uygulama süreci tamamlanıyor. Seçilen tüm malzeme, mobilya, aydınlatma ve dekoratif ürünler listelenerek satın alma ekibine teslim edildikten ve tüm imalatlar tamamlandıktan sonra aksesuar seçim ve yerleşimleri yapılarak satış ofisi ziyarete hazır hale getiriliyor.


“Markalı konut ve ofis projelerinin doğası gereği, konsept tasarımın yapıldığı zaman ile projede yaşamın başlaması arasında en az iki yıl bulunduğu için, projenin kalıcı alanları olan lobiler ve sosyal alanlarda yılın trendlerinin ötesini görerek tasarım yapmak zorundayız” diyen Mimar Yelin Evcen ve İç Mimar Gönül Ardal, geçici mekanlar olmalarına rağmen satış ofislerinin de kalıcı alanlarla aynı yenilikçi yaklaşımla ele alındığını ve bu geçiciliğinin tasarımlara yansımadığını şu sözlerle dile getiriyor: “Satış ofislerini, geçici mekanlar olmalarına ve çabuk inşa edilmelerine rağmen bu bütünün bir parçası olduğu için yenilikçi tasarımlarla biçimlendirmeye ve kullanım süresi içinde işlevini en iyi şekilde yerine getirecek özenle tasarlanmış iç mekanlar yaratmaya özen gösteriyoruz.”


Geri Dön