Sektörel

Schindler merkezini türkiye'ye taşıdı!

Schindler, Türkiye'nin de bağlı olduğu Kuzey Afrika-Yakın Doğu merkezini Türkiye'ye taşıdı

Merkezi İsviçre'de bulunan dünyanın 'en büyük' yürüyen merdiven ve 'ikinci büyük' asansör üreticisi Schindler, Türkiye'nin de bağlı olduğu Kuzey Afrika-Yakın Doğu merkezini Türkiye'ye taşıdı. Şirketin Türkiye Genel Müdürü Zadil, "Bu, Türkiye'nin geleceği açısından çok önemli. Bu tip kararlar gün aşırı alınmıyor, bir kere alınıyor. Üretim hep düşündüğümüz bir şey. En azından belli içeriklerin yapılmaması için hiçbir sebep görmüyorum. Konuşması her zaman geçiyor, uygun zaman bekleniyor. Doğru zaman olabilir yakınlarda, o yüzden tekrar bakmak lazım, ancak şu anda çok büyük önceliğimiz değil." dedi.

2010'da Türkiye'de üç kat büyüme elde edebileceklerini kaydeden Mete Zadil, 2011 için de 2010 büyümesinin iki katının altında kalmamayı hedeflediklerini söyledi. Zadil, Türkiye'de istatistiksel olarak kaç asansör bulunduğunun bilinmediğini belirtirken, 180-200 bin civarında asansör olduğu ve yılda 8 bin-12 bin asansör satıldığı tahmininde bulundu. Önceki yıl Türkiye'de kaç asansör kazası olduğunu bulabilmek amacıyla bir çalışma başlattıklarına değinen Zadil, "Sadece günlük gazete haberlerinden takip ettiklerimize bakarak, haftada 1 kişinin öldüğünü tespit ettik. Bunların bir kısmı kullanıcı, bir kısmı firma kaynaklı ve çoğunluğu da Anadolu'da meydana geliyor. Kazalar en fazla otomatik olmayan, çarpma kapı denilen asansörlerde meydana geliyor. Ölümsüz kazalar da oluyor." bilgisini verdi.

Asansörlerin bakımının periyodik olarak yapılması gerektiğine işaret eden Zadil, en eski asansörlerinin halen çalıştığını dile getirerek, "Dolmabahçe Sarayı'ndaki Atatürk'ün kullandığı asansör, halen orijinal ekipmanıyla çalışıyor, sadece güvenlik için bir iki ekipman ekledik. Asansörün eski olması güvenlik açısından bir handikap değil, yeter ki gerekli modernizasyon yapılsın." dedi. Türkiye'nin her yerindeki projelerde yer aldıklarını, servis veremeyecekleri yere satış yapmadıklarını ifade eden Zadil, "Bizim için satmak işin küçük bir parçası. Ondan sonra yıllarca bakımını, modernizasyonunu yapıyoruz. O yüzden her an müşterilerimizi kollamamız gerekiyor. Dünya çapında günde 900 milyon insanı taşıyoruz. Her hafta dünya nüfusunu bir kere taşıyoruz." şeklinde konuştu.
Zaman