Seabird, Alaçatı-Bodrum seferlerine başlıyor!
Haliç-Bozcaada ve Haliç-Alaçatı seferlerine başlayan Türkiye’nin ilk deniz uçağı Seabird, filosunu büyüterek Çanakkale, Ayvalık, Marmaris, Kapadokya, Antalya, Trabzon, Samsun, Fethiye ve Göcek’e de uçmayı hedefliyor
2015’te 10 adet uçağa ulaşacaklarını belirten Seabird’ün Genel Müdürü Kürşad Arusan, İstanbullulara özel sürprizlerinin olduğunu açıkladı. Arusan, “15 dakikalık İstanbul turlarına başlayacağız. Biliyorsunuz yurtdışında bu tip turlar var” dedi ve ekledi: Alaçatı-Bodrum seferlerine de 16 Temmuz’da start veriyoruz.
Türkiye’de bu yaz havacılık sektöründe bir ilk yaşanıyor. Türkiye’nin ilk deniz uçağı Seabird denizden kalkıp denize iniyor. Şimdilik Haliç-Bozcaada ve Haliç-Alaçatı seferleri yapılıyor ama yakında Alaçatı-Bodrum seferleri de başlayacak. Hatta tarih de belli. 16 Temmuz’da Seabird Bodrum’a da uçacak.
Seabird’ü geçen hafta denedim. Daha önce yurtdışında deniz uçaklarına binmiştim. Dolayısıyla içimde bir korku yoktu. Yalnızca merak vardı. Korkuyu niye mi aklınıza getirdim? Seabird’ü denediğimi söylediğim herkes ‘Korkmadın mı? Sallıyor mu? diye soruyor da ondan.
Ben korkmadım, aksine muhteşem bir manzara eşliğinde seyahat ettiğimiz için zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. 14 yolcuyu taşıyan uçakta herkes birbiriyle tanıştı, istediği koltuğa oturdu, telefonunu açıp heyecanını sevdikleriyle paylaştı. Evet yanlış duymadınız yol boyunca cep telefonu serbest.
Yaz aylarında sık sık İstanbul-Çeşme arası gidip gelmekteyim. Seabird ‘kurtarıcım’ oldu diyebilirim.
Seabird’ü Türkiye’ye getiren, bu işi başlatan kişi Kürşad Arusan. Seabird’ün Genel Müdürü. Arusan uçuşumuza eşlik etti ve kendisiyle röportaj yapma fırsatı buldum.
Röportaja geçmeden önce uçuş deneyimimi paylaşmak isterim. Haliç’te Rahmi Koç Müzesi’nin yanındaki parktan kalkıyor deniz uçağı. Orada bir Seabird teknesi de var. Parka girince Seabird çalışanlarını görüyorsunuz, bavulunuzu onlara teslim ediyorsunuz. Adınızı söyleyip sahildeki cafede uçuşu bekliyorsunuz. Uçağa binmek için biz tekneyle Balat’taki iskeleye geçtik. Uçtuğumuz gün ters rüzgar vardı, bence şanslıydık, Haliç’te sürat motoruyla gezer gibiydik, bir süre denizde uçağımızla gezdik, daha sonra havalandık.
Muhteşem manzarayı da doya doya izledik. Dikili’den Karaburun sahilinden süzülerek rüzgar güllerinin arasından Alaçatı’daki Balıkçılar Koyu’na indik. Toplam 1.15 dakika sürdü yolculuğumuz. Ön koltuklarda oturursanız gürültü daha fazla. İsterseniz bir kulaklık bulundurun yanınızda. Uçakta servis de yok. Uçuş süresi de rüzgara göre değişiyormuş.
Gelelim Kürşad Arusan’a....
Arusan müthiş heyecanlı. Yaptığı işten çok keyif alıyor. Malum havacılık zor bir sektör. Türkiye’de deniz uçağı dediğiniz anda, akla gelen bin bir soru işin hiç de kolay olmadığını ortaya koyuyor.
15 dakikalık İstanbul turu düzenleyecek
- Öncelikle en sondan başlayacağım. Haliç-Bozcaada ve Haliç -Alaçatı seferleriniz başladı. Bu kadarla mı kalacak bu yaz, yoksa yeni noktalar başlayacak mı?
16 Temmuz’da Alaçatı-Bodrum başlayacak. İkinci uçağımız geliyor. İleride artacak seferlerimiz.
- Planlarınızda nereleri var?
İleriki dönemlerde mevcut rotalara ek olarak, Çanakkale, Ayvalık, Marmaris, Kapadokya, Antalya, Trabzon, Samsun, Fethiye ve Göcek’e de uçmayı hedefliyoruz.
- Uçak sayınız da artacak...
2015’te 10 uçak hedefliyonuz.
- Yazın ne yapacaksınız, kışın ne olacak?
Bu uçaklar sadece suya iniş kalkış yapmakla kalmıyor, birkaç saatlik bir çalışma sonucu floatları çıkarılarak yerine takılabilen tekerlekler sayesinde toprak zemine ya da kızakları sayesinde kara bile iniş yapabiliyor. Yalnızca yaz aylarında kullanmayacağız. Ayrıca İstanbul için başka projeler de var...
- Ne gibi?
15 dakikalık İstanbul turları. Biliyorsunuz yurtdışında bu tip turlar var. Boğaz’da harika bir manzara var. Bakanlıkla görüştük. Olumlu gelişmeler oldu.
- Siz bu işe nasıl girdiniz?
Amerika’da öğrendim işi. Yurtdışına çıktığımda aklımda yoktu. ABD’ye futbol bursu alarak gitmiştim. Orada aynı zamanda çalıştım. İşe bavul taşıyarak başladım. ABD’de 16 yıldır havacılık sektöründeyim. THY Miami ofisini ben kurmuştum. Delta Havayolları’nda da çalıştım.
- Deniz uçağı getirme fikri nasıl oluştu?
İki buçuk yıl uğraştım bu işle. Çok garip üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkede yaşıyor ve denizi hiç kullanmıyoruz. 2009’da Kanada’da deniz uçakları ile ilgili araştırma yaptım. 15 yıldır deniz uçağı işi yapan ve dünyanın en büyük filosuna sahip Kenn Borek şirketiyle görüştüm. Kafama yattı, yola koyuldum.
Elif Ergu / VATAN