Seda İnşaat Edirne'ye lojistik merkezi kuruyor
Seda İnşaat Edirne'ye Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi isimli bir merkez kuruyor
Seda İnşaat, Edirne'de üzerinde 1.5 yıldır çalıştığı 2 milyon 427 bin metrekarelik alana sahip Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi isimli projede yeni bir strateji geliştirdi. Avrupa'da ‘interporto' olarak tanımlanan lojistik köylere ve ‘intermodal terminal'lere benzer bir yapıda projelendirilen proje hakkında konuşan Seda İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü İrfan Özen, 1 yılı aşkın bir süredir 10'un üzerinde yabancı firmayla görüştüklerini, ancak, küresel kriz nedeniyle uluslararası bu isimlerin tüm dünyadaki yatırım planları askıya aldıklarını belirterek, bu durum karşısında yeni bir model geliştirdiklerini açıkladı. Bir yandan da birkaç uluslararası isimle görüşmelerin sürdüğünü dile getiren Özen, şöyle konuştu:
Parseller satışa çıkıyor
“Yeni planda 5 bin metrekareden 50 bin metrekareye kadar değişen parselleri haziran başından itibaren satışa çıkarıyoruz. Son derece özel bir konuma sahip olmasına rağmen metrekare fiyatını da 24 TL olarak belirledik. Alıcılar buraya lojistik merkezler kurarken isterlerse bizden destek alabilecekler. Ama, temel prensibimiz projedeki genel konseptin bozulmaması.”
Projenin sınır kapılarına çok yakın bir bölgede yer aldığını belirten Özen, öte yandan, Trakya Koruma Birliği projesinde (TRAKAB) bölgede sadece iki lojistik amaçlı tesisin yapılabileceğinin belirtildiğini vurgulayarak, “Bunlardan biri Tekirdağ Muratlı, diğeri Edirne Havsa'dır” dedi.
ÜÇ TAŞIMA MODU BİR ARAYA GELİYOR
İrfan Özen, projenin son derece iddialı olduğunu söyledi. Türkiye'de şu anda var olan ‘lojistik köyleri'nin hiçbirinin üç taşıma modunu bir araya getirecek şekilde projelendirilmediğine dikkat çeken Özen, Havsa projesinin Türkiye'de bu açıdan ilk olacağının altını çizdi. Özen, “Projemiz, ‘dray port' yani, ‘kuru liman' tanımına giren bir yapıda ve Avrupa-Asya demiryolu ve karayolu taşımasının birleştirildiği bir intermodal terminal olarak yapılandırılıyor. Ayrıca, projeyi İtalya'da ‘interporto' olarak tanımlanan lojistik köylere benzer bir yapıda tasarladık. Böylece, demiryolu ve karayoluyla taşınan ürünlerin kiralanacak istasyonla Tekirdağ Limanı üzerinden deniz bağlantısı olacak ve üç taşıma modunun birleşmesini sağlayacak şekilde tasarlanması, projeyi uluslararası normlara uygun hale getirdi” diye konuştu.
Milliyet