22 / 11 / 2024
fuzul

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'na bakanlıktan onay!

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'na bakanlıktan onay!

Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'na bakanlıktan onay geldi. Sefaköy Kavşağı'ndan başlayacak olan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı, Başakşehir'de Fatih Terim Stadyumu'nda sona erecek. İşte belirlenen istasyonlar...





İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından yürütülen Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı projesi 861.1 milyon TL'ye mal olacak.


15 kilometre uzunluğunda planlanan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı projesi, SöğütlüçeĢme - Beylikdüzü Metrobüs hattına entegre olacak şekilde Sefaköy'den başlayıp, kuzey istikametinde Halkalı Caddesi ve Hürriyet Bulvarı'nı takip ederek kuzeye uzanır ve Fatih Terim Stadyumu'nda sona erecek.


Havaray sistemi tamamen viyadük olarak inşa edilecek. D-100 üzerindeki Sefaköy Kavşağı'ndan başlayacak olan havaray hattı Fatih Terim Stadyumu'na kadar gidecek. 17 istasyon olarak belirlenen havaray hattı 48 ayda tamamlanacak.


Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı na bakanlıktan onay!


Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray istasyonları;


- Sefaköy

- Armoni Park

- Borusan

- Sanayi

- Gümrük Yolu

- Halkalı Merkez

- TOKİ-1

- TOKİ-2

- Arena Park

- MASKO

- Ziya Gökalp

- Atatürk Oto Sanayi-1

- Atatürk Oto Sanayi-2

- Başak Konutları

- Onurkent

- Oyakkent

- Fatih Terim Stadyumu



Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İstanbul trafiğine havadan çözüm olarak düşünülen havaray projesi başlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım dairesi tarafından projesi hazırlattırılan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı'nın ÇED raporu tamamlandı. Yaklaşık 15 km olacak hattın maliyeti 861 milyon 172 bin lira olacak. Proje ve inşaat süresi toplam 48 ay olan havarayın 2019'da hizmete açılması planlanıyor.


E-5 trafiğini rahatlatacak


Vatan gazetesinde yer alan habere göre, Soğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrobüs hattına entegre olacak havaray, Sefaköy'den başlayıp kuzeye doğru Halkalı Caddesi ve Hürriyet Bulvarı'nı takip ederek Fatih Terim Stadyumu'nda sonlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hatla özellikle sabah ve akşam saatlerinde pik noktaya ulaşan Beylikdüzü, Bakırköy istikametinde çalışmaz hale gelen E-5 trafiğini by-pass ederek Sefaköy-Halkalı civarı ve Halkalı Caddesi'nin nefes almasını sağlayacak.


Saatte 105 km


Havaray için İBB bölgedeki yolculuk potansiyeline hizmet verebilecek ortalama 44 metre olan araçları tercih etti. Buna göre 3 ile 5 vagondan oluşan, 28 ile 48 metre uzunluğundaki araçlarda tam kapasite dolu olduğunda 145 oturan, 340 da ayakta olmak üzere toplamda 485 yolcu taşınabilecek. Yaklaşık 78 ton ağırlığındaki araçlar, saatte 105 km maksimum hızla yolculuk yapıyor.


17 istasyon


Projede yer alacak 17 istasyon şöyle: Sefaköy, Armoni Park, Borusan, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez,  TOKİ  1, TOKİ 2, Arena Park, MASKO, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi-1, Atatürk Oto Sanayi-2, Başak Konutları, Onurkent, Oyak Kent ve Fatih Terim Stadyumu.


Heybeliada'ya deniz otobüsü iskelesi


İBB Heybeliada'ya yeni bir deniz otobüsü iskelesi inşa edecek. Projede 1.146 metrekare alan üzerine inşa edilecek yeni iskele arazisinin bir bölümü İBB'ye, büyük bölümü ise Milli Emlak'a ait. Yeni dolgu yapılmayacak iskele Heybeliada'daki Şehir Hatları Vapur İskelesi'nin kuzeyinde olacak.


Harem'e arabalı feribot iskelesi


İstanbul'da yenilenecek bir diğer iskele Harem'de olacak. Harem'e yapılacak yeni arabalı feribot ve deniz otobüsü iskelesi 15 bin 682 metrekarelik alana inşa edilecek. Yeni Harem iskele alanı içinde araç bekleme ve otopark ile iki yönetim binası, gişeler ve kafeterya bulunacak



Yeni Şafak



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı’nın ÇED raporu tamamlandı. 15 kilometrelik hattın 2019’da hizmete açılması planlanıyor


İstanbul trafiğine havadan çözüm olarak düşünülen havaray projesi başlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım dairesi tarafından projesi hazırlattırılan Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı’nın ÇED raporu tamamlandı. Yaklaşık 15 km olacak hattın maliyeti 861 milyon 172 bin lira olacak. Proje ve inşaat süresi toplam 48 ay olan havarayın 2019’da hizmete açılması planlanıyor.


E-5 trafiğini rahatlatacak


Soğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrobüs hattına entegre olacak havaray, Sefaköy’den başlayıp kuzeye doğru Halkalı Caddesi ve Hürriyet Bulvarı’nı takip ederek Fatih Terim Stadyumu’nda sonlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bu hatla özellikle sabah ve akşam saatlerinde pik noktaya ulaşan Beylikdüzü, Bakırköy istikametinde çalışmaz hale gelen E-5 trafiğini by-pass ederek Sefaköy-Halkalı civarı ve Halkalı Caddesi’nin nefes almasını sağlayacak.


Saatte 105 km


Havaray için İBB bölgedeki yolculuk potansiyeline hizmet verebilecek ortalama 44 metre olan araçları tercih etti. Buna göre 3 ile 5 vagondan oluşan, 28 ile 48 metre uzunluğundaki araçlarda tam kapasite dolu olduğunda 145 oturan, 340 da ayakta olmak üzere toplamda 485 yolcu taşınabilecek. Yaklaşık 78 ton ağırlığındaki araçlar, saatte 105 km maksimum hızla yolculuk yapıyor.


17 istasyon


Projede yer alacak 17 istasyon şöyle: Sefaköy, Armoni Park, Borusan, Sanayi, Gümrük Yolu, Halkalı Merkez, TOKİ 1, TOKİ 2, Arena Park, MASKO, Ziya Gökalp, Atatürk Oto Sanayi-1, Atatürk Oto Sanayi-2, Başak Konutları, Onurkent, Oyak Kent ve Fatih Terim Stadyumu.


2 YENİ PROJE DAHA


Heybeliada’ya deniz otobüsü iskelesi


İBB Heybeliada’ya yeni bir deniz otobüsü iskelesi inşa edecek. Projede 1.146 metrekare alan üzerine inşa edilecek yeni iskele arazisinin bir bölümü İBB’ye, büyük bölümü ise Milli Emlak’a ait. Yeni dolgu yapılmayacak iskele Heybeliada’daki Şehir Hatları Vapur İskelesi’nin kuzeyinde olacak.


Harem’e arabalı feribot iskelesi


İstanbul’da yenilenecek bir diğer iskele Harem’de olacak. Harem’e yapılacak yeni arabalı feribot ve deniz otobüsü iskelesi 15 bin 682 metrekarelik alana inşa edilecek. Yeni Harem iskele alanı içinde araç bekleme ve otopark ile iki yönetim binası, gişeler ve kafeterya bulunacak


Vatan


Geri Dön