04 / 05 / 2024

Şehir Planlamacıları Odası'ndan Tüp Geçiş Projesine dava!

Şehir Planlamacıları Odası'ndan Tüp Geçiş Projesine dava!

Şehir Planlamacıları Odası, geçtiğimiz cumartesi günü temeli atılan Boğaz Karayolu Tüp Geçiş Projesine dava açtı. Projenin Tarihi Yarımadayı tahrip edeceğini düşünen Oda, yürütmenin durdurulmasını istiyor...



Göztepe-Kazlıçeşme arasından geçmesi planlanan Boğaz Karayolu Tüp Geçiş Projesi'nin temeli cumartesi günü atılmıştı, önceki gün ise gün projeyle ilgili ilginç bir detay ortaya çıktı. Mimarlar Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası'nın 1,5 yıl önce projeye dava açtığı, Ulaştırma Bakanlığı'nın 'Böyle bir proje yok' savunması üzerine de davanın reddedildiği anlaşıldı. Boğazın altından geçecek karayolu tüneli, şimdi tekrar davalık oldu.

PROTESTO EDECEKLER

Bu kez de Türk Mühendis ve Mimarlar Odaları Birliği (TMMOB) Şehir Plancıları Odası İstanbul Şubesi projeyi mahkemeye verdi. Oda, projenin Yenileme Kurulu tarafından onaylanması üzerine İdare Mahkemesi'ne 'Yürütmeyi durdurma' davası açtı. Tüp Geçiş Projesi'ni 'Tarihi Yarımada'yı onarılamaz şekilde tahrip edecek' diye niteleyen Oda yönetimi, ısrar edilmesi durumunda protesto gösterileri başlatacaklarını da belirtti.

BİR YIL ARAYLA İKİ FARKLI RAPOR

Şehir Plancıları Odası yetkilileri, Koruma Kurulu'nun, aynı projeye bir yılda iki farklı rapor verdiğini söylüyor: "Koruma Bölge Kurulu, Ağustos 2009'da Karayolu Tüp Geçiş Projesi'ne karşı çıktı. Bir yıl sonra, 2010 yılı Eylül ayında ise aynı kurul, aynı projenin uygun olduğuna karar verdi."

İtiraz edilen önemli noktalar

TMMOB Şehir Plancıları Odası karşı çıktıkları konuları şöyle dile getirdi:

* İhale şartnamesine göre 25 yıl süre ile yıllık 29 milyon araç geçişi garantisi verilirken, hiçbir hesap ile bu rakamlara ulaşamayan proje, yüklenici firmaların ticari risklerini de ortadan kaldırdı.

* Tek yönde vatandaştan alınacak geçiş ücretinin 10 TL olması beklenen tüp geçiş için devlet, geçmeyen araç başına 4 dolar vermeyi taahhüt ediyor.

* Araç trafiğinden arındırılmaya çalışılan bir alandaki proje sonucunda, tekerlekli araç ulaşımı artırılarak Tarihi Yarımada yok olmaya yüz tutacak.

*  Marmaray  Projesmin günde 1 milyon yolcu kapasitesine karşılık, Karayolu Tüp Geçiş Projesi günlük 80 bin araç kapasitesi ile sorun odaklı bir proje olmadığını kanıtlamaktadır.

* Tüp geçitteki havanın temizlenmesi amacı ile yapılacak havalandırma bacaları, Tarihi Yarımada'ya gelen ziyaretçilerin sağlığını tehdit edecek.

Habertürk İstanbul


Geri Dön