23 / 11 / 2024
fuzul

Şentepe - Yenimahalle teleferik hattı bölge ihtiyaçlarına uygun değil!

Şentepe - Yenimahalle teleferik hattı bölge ihtiyaçlarına uygun değil!

Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nin, Şentepe-Yenimahalle arasına teleferik hattı inşa edilmesine yönelik kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle açılan dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda teleferik hattının bölge ihtiyaçları




Şentepe - Yenimahalle arasındaki teleferik hattıyla ilgili açılan dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda, projenin bölge ihtiyaçlarına uygun olmadığı belirtildi.  Ankara  Büyükşehir Belediye Meclisi'nin, Şentepe-Yenimahalle arasına teleferik hattı inşa edilmesine yönelik kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle açılan dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporu tamamlandı. Raporda, teleferik hattının toplu taşıma ve turizm amacına hizmet edemeyeceği, gereksiz ve pahalı olacağı belirtildi. Raporda, teleferik kararının bölge ihtiyaçlarına, şehircilik ilkelerine ve kamu yararına uygun olmadığı görüşüne yer verildi.

Şehir Plancıları Odası ve Mimarlar Odası Ankara Şubeleri, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 9 Ağustos 2012 ve 15 Ekim 2012 tarihli, Şentepe ve Yenimahalle'de belirlenen bölgeler arasına teleferik hattı yapılmasını öngören kararına bağlı imar planı değişikliklerinin iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle dava açmıştı. Dava kapsamında konuyu inceleyen, 3 kişilik bilirkişi heyeti raporunu tamamladı.

Planlama kriterlerine aykırı

Raporda, Büyükşehir Belediyesi'nin kısıtlı kaynaklarının bu projede kullanılmasının, daha acil olan ve kamusal yararı olan diğer projeleri geciktireceği ifade edildi. Teleferik hattı kurulması için imar değişikliği yapılmasının Belediye Kanunu ve Büyükşehir Belediyesi Kanunu hükümlerine uygun düşmediği belirtilen raporda, imar planı değişikliklerinin eş zamanlı yapılmasının da "Planlama kriterleri"ne aykırı olduğu aktarıldı.

Parçacı yaklaşım

Raporda, teleferik hattının bir ulaşım ana planına göre yapılmadığı ifade edilirken, kararın "Parçacı yaklaşım" ile ele alındığı kaydedildi. İstasyon noktaları belirlenirken bölgeye ilişkin bir çalışma yapılmadığı savunulan raporda, kent ve ulaşım ağı bütünlüğünün dikkate alınmadığı vurgulandı. Raporda, sözkonusu bölgede ulaşım etüdü, teknik fizibilite, rik analizi ve çevresel etki etüdlerinin de yapılmadığı belirtildi.

Fotokopiyle hazırlanmış

Karardaki 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı değişikliklerinin eş zamanlı ve neredeyse fotokopiyle büyültülüp küçültülerek hazırlandığı kaydedilen raporda, şu ifadeler yer aldı: "Teleferiğin temel kullanım amacının karayolu ulaşımının erişemediği yüksek eğimli noktalara ulaşım olduğu, ancak kent içi ulaşım amacıyla da kullanılmaya başlandığı, teleferiğin kent içi ulaşımda kullanılması için iki nokta arasında büyük kot farkı olması, karayolu bağlantısının olmaması, inşaat maliyetinin çok fazla olması gibi kriterlerin dava konusu teleferik hattında oluşmadığı, başta 'Toplu taşım ve turizm amaçlı' olduğu ifade edilen 'Şentepe -Yenimahalle' teleferik hattının bu hizmet amacına hitap edecekfiziksel panoramik unsurların bulunmadığı, amaçla bağdaşmadığı, bölgenin kent içindeki konumu dikkate alındığında gereksiz ve pahalı olacağı kanaatine varılmıştır."

"Geçmiş olsun"

Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Ali Hakkan da dün düzenlediği basın toplantısında konuyu değerlendirdi. Hakkan, "Söylemlerimizi destekleyen çok başarılı bir rapor hazırlanmış. Bize artık burdan Gökçek'e geçmiş olsun demek düşüyor" dedi. Oda Sekreteri Tezcan Karakuş Candan da, teleferik hattı inşası için sürdürülen çalışmaların durdurulması gerektiğini belirterek, "Dava devam ettiği için çalışmalar durdurulmalı. Hala ağaçlar kesiliyor bu hukuksuzluktur" diye konuştu.

Milliyet Ankara

Geri Dön