Seranit, Serra markası ile dünyaya açılacak!
Seranit Yönetim Kurulu Başkanı Avni Çelik, 'Serra' markası ile dünya seramik pazarının en önemli oyuncuları arasında yeralmaya hazırlandıklarını söyleyerek, "Yeni seramik markamız 'Serra' seramiğe farklı bir boyut kazandırıyor" dedi
Türkiye'nin İspanya ve İtalya'dan sonra Avrupa'nın üçüncü seramik üreticisi konumunda bulunduğunu belirten Seranit Yönetim Kurulu Başkanı Avni Çelik, "Ancak daha çok fiyat ağırlıklı rekabet, kalite standartlarının düşmesine yol açıyor. Biz Seranit olarak bunu yapmadık. Serra ile de öncelikli vazgeçilmezlerimiz kalite, tasarım ve AR-GE olacak. Artık beyin değerlerimizi, tasarım gücümüzü dünyaya satmaya başlıyoruz. Hem sektör profesyonellerini hem de tüketicileri seramik ile yeniden tanıştıracağız. Serra markamızın ürün portföyü çalışmalarında ilk adımlardan birini de bu vizyona uygun bir şekilde attık. Seramik modası oluşturmak amacıyla değerli moda tasarımcımız Bahar Korçan'ın beynine yatırım yaptık. O da tasarım boyutunda seramiği apayrı bir noktaya götüren, kişiselleştiren "Benim Masalım' serisini çalıştı" dedi.
"Bahar Korçan'ın beynine yatırım yaptık
Moda Tasarımcıları Derneği Başkanlığı görevini de yürüten moda tasarımcısı Bahar Korçan ile yaptıkları çalışmada moda ve sanatı birleştirerek ev modasına yeni bir boyut katacak sanat eseri değerinde seriler tasarlamayı hedeflediklerini kaydeden Çelik, sözlerine şöyle devam etti: "Bahar Korçan, bu çerçevede Serra için harika ürünler tasarladı. Sanat ve teknolojinin birleşmesi ile üretilmiş Serra markalı seramiklerimizin yepyeni bir trend oluşturacağına ve kullanıcıların bugüne dek bildikleri seramik ve estetik algısını değiştireceğine eminiz. Serra markamızın koleksiyonu 30'a yakın seriden oluşacak. Serra markası altında üretim yapacağımız fabrikamız yakında faaliyete geçecek. Eskişehir İnönü'de yaklaşık 600 dönüm arazi üzerine en son teknoloji ile 16 milyon metrekare kapasiteli bir seramik fabrikası kuruyoruz."
Seramikte yeni tasarımlar ön planda
Seramik sektöründe son yıllarda, mimari tasarımların ve iç mimarideki yeni trendlerin de etkisiyle farklı tasarımlar geliştirilmeye başlandığına işaret eden Çelik, "Bu çerçevede mekanların görünümünü değiştiren özel ve yeni malzemeler kullanılmaya başlandı ve özellikle kumaş, deri, ahşap, duvar kağıdı görünümlü, farklı görsel etkiler yaratan tasarımlar geliştirildi. Bu gelişme, seramik karoların evlerde geleneksel kullanım alanları olan mutfak, banyo, balkon gibi ıslak zeminlerden çıkarak, daha başka alanlarda da kullanılmaları sonucunu getirdi ve popülaritesi arttı. Serra ürünleri, kullanacağımız üretim teknolojisi ile hem seramiğe farklı bir boyut kazandıracak hem de evleri birer sanat eserine dönüştürecek. Seranit olarak yıllardır sektörde porselen karo üretimimiz ve ihracatımızla lider konumda olduk. Şimdi ise Serra markamızla seramik karo üretiminde de kullanıcılara tasarımı ve kaliteyi ön planda tutarak, Serra'nın sanata ve teknolojiye aynı anda dokunan farkını yaşatacağız" dedi.
Konutlarda farklı tasarımların tercih edilmesi ve seramik karoların da bu tasarımları destekleyen farklı görsel etkiler ve desenlerle üretilmeye başlanmasının sektör açısından çok olumlu sonuçlar doğurduğunu belirten Çelik, "Banyo, koridor, balkon ve girişlerin dışında odalarda, salonlarda ve tüm iç mekanlarda kullanılmaya başlanması sektörde ebat, renk ve tasarım çeşitliliği ile yaygınlaşıyor. Seramik karolar artık evlerin ıslak zeminlerinden, yatak odalarına, salonlarından zemin ve duvar kaplamalarına kadar tüm alanlarda kullanılıyor. Bu ürünler mozaik, bordur gibi yan ürünlerle de birleştirilerek evin genel tasarımını ve dekorasyonunu bütünleyici ana öğeler olarak çıkıyor karşımıza. Birçok desen, tasarım ve renk çeşitliliği olan karolar artık dekorasyonun vazgeçilmez parçası" dedi.
SABAH