23 / 11 / 2024
fuzul

Serdar Bilgili: Otel yapımında arka plan da önemli!

Serdar Bilgili: Otel yapımında arka plan da önemli!

Bilgili Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili, "Şu ana kadar biz iyi konumlara yatırım yaptık. Güzel binalarayatırım yaptık ve lüks segmentte çalıştık. Ama ekonomi sınıfıyla da ilgileniyoruz" dedi  




Orta Asya’daki en büyük turizm yatırımcılarını ve işletmecilerini
buluşturan Orta Asya ve Türkiye Otel Yatırımı Konferansı’nda (CATHIC) "Yatırım
Getirisi veya Ego Getirisi-Başarılı Otel Projelerinin Yol Haritası" konulu
oturumda soruları yanıtlayan Bilgili, otel yapımında yapılmış mevcut bir bina da
arsa da olabileceğini ancak binanın konumunun yanı sıra fiziksel özellikleri ve
tarihi arka planının da önemli olduğunu belirtti.
Kendisi açısından binanın fiziksel özelliklerinin yanı sıra, mali
fizibilitesi ve kaç oda çıkabileceğinin de önemli olduğunu ifade eden Bilgili,
İstanbul’da merkezi bir konumda arsa fiyatlarının yüksekliği nedeniyle ekonomik
sınıf otel yapılamayacağını söyledi.
Bilgili, "Şu ana kadar biz iyi konumlara yatırım yaptık. Güzel binalara
yatırım yaptık ve lüks segmentte çalıştık. Ama ekonomi sınıfıyla da
ilgileniyoruz" dedi.
Proje geliştirirken ego dışında bunun çok iyi bir nedeninin olması
gerektiğini de ifade eden Bilgili, "Projenin mali açıdan ekonomik getirisi
olmalı" diye konuştu.
-ÖMER İSVAN:"MARKALAR ÇOK BÜYÜK VİZYONA SAHİP DEĞİL"-
Senvotel A.Ş. Başkanı Ömer İsvan da, işlerine vizyon yönetimi açısından
yaklaştıklarını, bu nedenle otel sahibinin vizyonu olmasa da, ona vizyon verip
belli bir konuma uygun hale getirerek şekillendirmek gerektiğini söyledi.
Markaların çok büyük vizyona sahip olmadığını, bu nedenle yaptıkları
otellerin belli bir kalıptan çıkmış gibi göründüğünü ifade eden İsvan, "Küçük
markalar vizyona sahip. Her bina için farklı bir vizyon olması gerekiyor. Buna
göre de farklı bir insan kaynağı olması lazım. Uluslararası markalarda vizyon
sisteme dönüştürülüyor. Otel sahibinin vizyonunu şekillendirmemiz ve konuma uygun
hale getirmemiz gerekiyor. Bunu yapmadığınız sürece proje yaratamazsınız.
Markaların başarısı da budur" diye konuştu.
-BAŞAR: "KONTROL EDİLMEYEN EGO PROJEYİ BAŞARISIZ KILAR"-
Daruma Corporate Finance Gayrimenkul Finansmanından Sorumlu Başkan
Yardımcısı Kerim Başar da, bir yatırımın gerçekleştirilebilmesi için belli
derecede egonun önemli olduğunu, ama aşırı egonun finansman açısından tehlikeli
olabileceğini söyledi.
Kendilerinin müşterilerin egolarını biraz daha geriye atmalarını
sağlamaya çalıştıklarını ifade eden Başar, "Kontrol edilemeyen ego, projenin
daha baştan başarısız olmasına neden olur" dedi.
Başar, uzun vadede rakamları güvence altına alarak yatırımın başarılı
olmasını sağlamak için özellikle Türk yatırımcılarında krediyi belli bir düzeyde
tutmaya çalıştıklarını ifade etti.
-ARMİTSTEAD:"MÜŞTERİNİZİN İSTEDİĞİNİ YAPIN"-
Wyndham Otel Grubu Avrupa Ortadoğu ve Afrika Bölgesi İş Geliştirmeden
Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Martin Armitstead de, sektörde heyecan verici
bir dönem yaşandığını, egosu güçlü olan insanların daha çok kar için değil, uzun
vadede otellerinin değerini artırmakla ilgilendiklerini, bu nedenle de otellerini
çok iyi bir yerde yapmak istediklerini söyledi.
Armitstead, Profesyonel futbol kulüplerini işletenlerin milyon dolarlar
yatırdıklarını ve bunu kar için de yapmadıklarını belirterek, otel işinde de
bunun böyle olduğunu söyledi.
Binanın konumunun önemli olduğunu ancak bir vizyonun da olması
gerektiğini ifade eden Armitstead, "Nasıl bir otel istiyorsunuz Doğru bayrak ve
yıldız sayısını seçmeniz önemli. Doğru bir ekip önemli. 100 milyon avro harcayıp
karşılığını alamazsanız sorun olur. Belli markalarda otellerin doluluk oranı,
karlılığın ne olacağı önceden biliniyor. Projelerimizin hepsini finansal açıdan
yakın takip ederiz. Lüks otel sınıfında piyasada ne var ne yok kendinizi nasıl
farklılaştırabilirsiniz ona bakmanız lazım. Müşteriyle temasınızı kaybetmeyin.
Kendi kafanızın içindekini değil, müşterinin istediğini yapın" şeklinde
konuştu.
-2010 YILI YATIRIM ÖDÜLLERİ-
Oturum arasında 2010 Yılı Otel Yatırım Ödüllerini kazananlara da ödülleri
verildi. İstanbul’da Pera Palas Oteli ödüle değer görülürken, "En iyi yeni
otel-CATHIC bölgesi ödülünü" Tiflis’teki Radisson Blu Ivera Oteli kazandı.
Bekay Property Partners Başkanı Haluk Kaya’ya Üstün Başarı Ödülü sunulan
etkinlikte, Turizm Yatırımcıları Derneği’nce de konferansa katkı sunanlara
teşekkür plaketi takdim etti.
Konferans katılımcıları arasında yapılan çekilişle de Türkiye’nin de
aralarında bulunduğu çeşitli oteller konaklama paketi hediye ederken, Orient
Express bazı katılımcılara bir günlük tren gezisi ve 2012 yılında yapılacak
konferansa bedelsiz katılma imkanı sundu.
Konferansın sonunda yapılan değerlendirmede ise konferansın başarılı
geçtiği, 200 kişinin katılımının öngörüldüğü, ancak katılımcı sayısının 350’ye
ulaştığı kaydedildi.

AA



Geri Dön