09 / 10 / 2024

Serdar Saylan: Ahşap ürünlerin kullanımı giderek yaygınlaşıyor!

Serdar Saylan: Ahşap ürünlerin kullanımı giderek yaygınlaşıyor!

Yılda 9 bin 800 futbol sahasını kaplayacak kadar 60-70 milyon metrekare civarında parke üretilen ve tüketilen Türkiye, 2011 yılında 400 milyon euroluk bir ciroya ulaşmayı hedefliyor




75 bin metrekarelik üretim tesisinde Avrupa standartlarında parkeler üreten, Dendro Lamine Parke Genel Müdür Yardımcısı Serdar Saylan yaptığı açıklamada Türkiye 'nin bu hızıyla Avrupa 'da en hızlı büyümeyi gerçekleştirecek ülke konumuna geleceğini belirtti. Bu rakamların lamine ve laminat parke sektörüne de olumlu yansıyacağına vurgu yapan Saylan, “Artan yeni konut üretimi ve insanların ahşabın sıcaklığını tercih etmesi ile ahşap ürünlerinin kullanımının giderek daha da yaygınlaşıyor ” diye konuştu.

Birinci sınıf malzemelerin ve işçiliğin kullanıldığı konutların zemin döşemelerinde her zevke uygun ürün çeşitliliğinin mevcut olduğuna dikkat çeken Saylan, “Müşteri odaklı hizmet anlayışıyla bugüne kadar birçok prestijli projeye imza attık. Bu yıl sektörün daha da büyüyeceğini umut ediyoruz. Beklentimiz ise Türkiye 'nin 2011 'de sektörde yüzde 5.5 'lik büyüme trendini yakalaması ” diye konuştu.

2010 yılının, geçen iki yılın kayıplarını karşılamaya çalıştığını belirten Saylan, “2011 'de de krizin etkileri, sert rekabet koşullarıyla kendisini göstermeye devam etti. Artan taleple birlikte 2011 'in sektör için daha umut dolu olduğunu düşünüyoruz. Lamine ve laminat parke sektörünün toplam büyüklüğünün 60-70 milyon metrekare ve yaklaşık 400 milyon euro civarında parasal büyüklüğe ulaşabileceğini düşünüyoruz ” dedi.
 
Düşük kaliteli işçilikten çok çektiler
2010 yılında sektör olarak en çok düşük kaliteli işçiliğin sıkıntısını yaşadıklarını belirten Serdar Saylan, kötü örneklerin kötü izlenimlere neden olduğunu ve sektöre ciddi balta vurduğunu belirtti. Bu problemlerin çözümünün ancak son kullanıcıya yönelik detaylı tanıtımlar, eğitim ve sertifika programlarıyla çözüme kavuşacağına işaret eden Saylan yurt dışından ithal edilen düşük kaliteli ürünlerin ve lamine parkede yapılan yanlış sınıflandırmanın da sektöre zarar verdiğini belirtti.
 
Meşe ağacı trend oldu
Lamine parke ve laminat ürünlerinde pek çok farklı renk ve ağaç çeşidi olmasına rağmen meşe ağacının 2010 'da sektörde en çok tercih edilen kaplama ürünü olarak dikkat çektiğini dile getiren Saylan, “çünkü meşe ağacı bu sektördeki referans renktir. Bu ilginin 2011 yılında da devam edeceğini tahmin ediyoruz ” dedi.
 
Ahşap ve taşın 2011 'de öne çıkacağı yönünde bir beklentileri olduğunu dile getiren Saylan, “Globalleşen dünyada dekorasyon trendleri de başka pek çok tüketim unsuru gibi paralel bir seyir izliyor. Türkiye 'de ve dünyanın diğer ülkelerinde doğal ahşap ve taş ürünlerinin kullanımı artıyor ” diye konuştu.


Geri Dön