23 / 12 / 2024

Shenyang Plaza'nın ilk Türk kiracısı Silk&Cashmere oldu!

Shenyang Plaza'nın ilk Türk kiracısı Silk&Cashmere oldu!

Hüsnü Özyeğin tarafından Çin'de açılacak olan Shenyang Plaza'nın ilk Türk kiracısı Silk&Cashmere oldu



Silk&Cashmere'in kurucusu Ayşen Zamanpur, kaşmirin anavatanı Çin'e mağaza açarak 'tereciye tere' satacak. Fiba Holding'in patronu Hüsnü Özyeğin ve Turkmall ortaklığıyla kurulan Starmall tarafından 2011 yılında Çin'in Shenyang kentinde hayata geçirilecek Shenyang Plaza'da mağaza kiralayan ilk Türk perakendeci Silk&Cashmere olurken, Ayşen Zamanpur, bu mağazayla markasını 101 noktaya taşımış olacak. Zamanpur, 54 bin konutun bulunduğu bir lokasyonda A ve B gelir grubuna yani zengin Çinlilere 'kaşmir' satacak. Shenyang Plaza'da 90 metrekarelik bir mağaza kiralayan, mimari projeyi de Silk&Cashmere bayrağını mağazanın üstünü dikerek hazırlatan Zamanpur, Zara markasının sahibi Inditex, Lippo, Fransız Auchan, KEA gibi devlerle aynı çaü alanda olacak. Shenyang Plaza'nın Mayıs 2011'de açılmasının planlandığını, kendilerinin de mağazayı açılış tarihinden yaklaşık 10 gün önce hazırlamış olacaklarını belirten Silk&Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, "Konsept çalışmasına başladık. Shenyang Plaza bizim 101'inci satış noktamız olacak. Tereciye tere satacağız" dedi.

Silk&Cashmere'le yurtdışına aslında 18 yıl önce Türkiye'den evvel açıldıklarını ve 22 ülkede satış yapbklanna dikkat çeken Zamanpur, şunları söyledi:

Yeni AVM'lerde oluruz
"Çin aslında kaşmir ve ipeğin anavatanı olarak 18 yıldır yoğun iş yaptığımız bir ülke. Çin'de oldukça tanınan bir şirketiz. Çin bizim her zaman olmak istediğimiz bir pazardı."

Çin'e birlikte gitsek gücümüz katlanır
ÇİN pazarını 18 yıldır bildiklerini ve burada mağaza açmayı risk olarak görmediklerini vurgulayan Ayşen Zamanpur, Türk perakendecilere de çağrıda bulundu: "Türk markalan olarak Çin'e birlikte gidebilsek, orada çok güçlü bir şekilde yer alır, birbirimize de destek oluruz. Eminim aramıza başkaları da katılacak." Türk perakendecilerin gerek mağazacılıkta gerekse marka yönetimi ve AVM kültüründe dünyada pek çok ülkeye ders verecek konumda olduğuna da dikkat çeken Zamanpur, "Bu avantajı böyle büyük bir pazarda kullanmalıyız" dedi.
Vatan


Geri Dön