22 / 11 / 2024
fuzul

Silivri sahili yıkılıyor mu?

Silivri sahili yıkılıyor mu?

Silivri sahilindeki tatil siteleri taşınacak mı? Silivri Merkez Sahil Bölgesi 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nda son durum ne? Silivri sahili yıkılıyor mu? Silivri yazlıkçıları neden tedirgin? İşte Silivri Belediyesi'nden son durum açıklaması...




Silivri sahili yıkılıyor mu?


Silivri, Silivri Merkez Sahil Bölgesi 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nın ilanen askıya çıkarılmasıyla fena karıştı... İmar planını inceleyen Silivri sakinleri, "Bizim orada tatil sitemiz var... Silivri sahilindeki sitemiz yıkılacak mı? Silivri sahilinde yazlık sahiplerine başka bir yerden arsa mı verilecek? Silivri sahilindeki yazlık sitedeki evimiz yıkılacak mı?" şeklindeki sorularla Silivri Belediyesi'nin kapısını çaldı...


Silivri sahil sitelerinde ev sahibi olan vatandaşların 'başka bir yerde arsa verilmek şartıyla' sitelerin kamulaştırılarak yıkılma ihtimali kafaları karıştırdı...


Silivri Belediyesi tarafından Emlakkulisi.com'a yapılan özel açıklamada Silivri sahilinde iskanlı yazlıkların ekonomik ömrünü tamamlayıncaya kadar yıkılmayacağı, 1/5000 binlik plandaki transfer hükmünün mahkeme tarafından iptal edildiği, İBB Ekim Ayı Meclis toplantısında Silivri Belediyesi ile koordinasyon kurularak sahil bölgesi 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı yeniden değerlendirilmesi için müdürlüğüne iade edildiği bildirildi....



Silivri sahili yıkılıyor mu?


Silivri'de son durumu Silivri Belediyesi'ne sorduk ve cevap aldık... İşte Silivri Belediyesi'nden yapılan açıklamalar;


Silivri sahil bölgesindeki sitelerin bulunduğu alanın kamulaştırılması ve site sakinlerine başka yerden arsa verilmesi söz konusu mu?  

 

- 1/5000 ölçekli Silivri Sahil Bölgesi Nazım İmar Planında yeşil alan olarak gösterilen alanlardaki mevcut yapı kullanım izin belgeli (iskânlı) binalar ekonomik ömürlerini dolduruncaya kadar kullanılmaya devam edecekler. Bu plan yürürlüğe girdikten sonra yeşil alanda kalan boş arsalara ve bina yerlerine yeniden yapı yapılmayacak.

 

 

Silivri'de kıyı kenar çizgisi plan tartışması nasıl başladı?

 

- Kıyı kenar çizgisi Bayındırlık ve İskân Bakanlığı tarafından belirlendi. Vatandaşlar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yapılan 10 Aralık 2012’de onaylanan ve 21 Nisan Ocak 2013- 11 Şubat 2013 tarihinde askıya çıkan Silivri Sahil Bölgesi 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planına mülkiyet sahipleri tarafından yüksek oranda itirazlar yapılmış ve davalar açılmıştır. Özellikle sahil bölgesinde kalan parsellerin yeşil alandan kaynaklı transfer hükmüne mahkemeler tarafından iptal kararı verilmiştir.

 

Silivri Belediyesi, İBB'ye ne önerdi? 

 

- Silivri Belediyesi plan ile ilgili olarak; Mevcut kazanılmış hakların korunması, yol güzergâhlarının konumlarının yeniden gözden geçirilmesi, donatı alanlarının daha uygun yerlere bırakılmasını önerdi.

 


İBB Şehir Planlama Müdürlüğü, Silivri Belediyesi ile temasa geçti mi? 

 

Sürekli görüşmeler devam ediyor. İBB Ekim Ayı Meclis toplantısında Silivri Belediyesi ile koordinasyon kurularak sahil bölgesi 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı yeniden değerlendirilmesi için müdürlüğüne iade edildi.

 

Silivri sahil kesim için bundan sonra ne olacak? Okurlarımıza son durum hakkında bilgi verir misiniz?

 

1/100.000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı hükümleri doğrultusunda İstanbul sahilleri mümkün olduğunca yapılaşmaya kapatılıyor. Burada en önemli olan ve Silivri Belediyesi olarak takip ettiğimiz konu kazanılmış olan hakların korunması konusuna dikkat edilmesidir...



Bazı hükümleri iptal edilen, 10 Aralık 2012 onanlı 21 Nisan - 21 Mayıs tarihleri arasında askıda kalan Silivri Merkez Sahil Bölgesi 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nda neler vardı?


Silivri Merkez Sahil Bölgesi Nazım İmar Planı

Plan Notları


Silivri sahili yıkılıyor mu?


Genel Hükümler: 


1. 1/5000 ölçekli Silivri Merkez Sahil Bölgesi Nazım İmar Planı; plan paftaları, plan raporu ve plan notları ile bir bütündür.


2. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planının sınırı plan onama sınırıdır.


3. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planına uygun 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planları onanmadan uygulama yapılamaz.


4. Planda çizilen çeşitli arazi kullanım ve yerleşme alanlarına ait sınırlar 1/5000 ölçek hassasiyetinde şematik olarak gösterildiğinden, bu plan üzerinden ölçü alınamaz, yer tespiti ve uygulama yapılamaz. Fonksiyonel sınırlar ve detaylar 1/1000 ölçekli uygulama imar planında netleştirilecektir.


5. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planına uygun olarak hazırlanacak 1/1000 ölçekli uygulama imar planları onanmadan Sosyal Donatı, Teknik Altyapı ve Kentsel Yeşil alanlar gibi donatı alanları kamu eline geçmeden uygulama yapılamaz. Ancak bölgenin acil donatı ihtiyacını karşılamak amacıyla kamu adına tescil edilen ve imar parseline dönüşmüş alanlarda 1/1000 ölçekli uygulama imar planları yapılıncaya kadar çevre yapılaşma koşulları, bölgenin tarihi, mimari kimliği, doğal yapısı ve 1/5000 planın getirdiği hükümler dikkate alınmak kaydıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce veya İlçe Belediyesi'nce onaylanacak avan projeye göre eğitim, sağlık, kültür, dini tesis, öğrenci yurdu, açık ve kapalı spor alanı, resmi kurum (İSKİ, İtfaiye, Emniyet, Karayolları, TEİAŞ, BEDAŞ vb.) açık otopark, katlı otopark gibi donatı alanlarında uygulama yapılabilir. 


6. Planlama alanının tamamında Kentsel Yerleşme ve Çalışma Alanlarında, deprem sonrası kullanımı zorunlu olan tehlikeli madde içeren, insanların uzun süreli ve yoğun olarak bulunduğu, değerli eşyaların saklandığı, her türlü eğitim, kültür, sağlık, dini, askeri, resmi, idari, haberleşme, iletişim, enerji, ulaşım vb. tesis alanlarında ve kamuya ait her türlü yapılarda parsel ölçeğinde jeolojik-jeoteknik etüd raporları hazırlanmadan uygulama yapılamaz. 


7. Planlama alanında merkezi özellik gösteren, yakın çevresinde sağlık, itfaiye, iletişim-haberleşme vb. tesislerin bulunduğu ve ulaşım alanları yakınındaki Açık Alan, Meydan ve Yeşil Alanların uygun noktalarında, kamu binalarının bahçe ve çatılarında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı'nın uygun görüşü alınarak Heliport Yönetmeliğine uyulmak koşulu ile kamu ait "Helikopter iniş-kalkış pistleri" (Heliport Alanı) düzenlenebilir. 


8. Uygulama aşamasında Taşkın Önlemli Yapılaşma Alanları hariç, eğimden dolayı kazanılan bodrum katlardan sadece birinci, bodrum kat iskan edilebilir. Birden fazla bodrum kat kazanılması halinde birinci bodrum katlar haricindeki diğer bodrum katlar bina ortak alanı (sığınak, odunluk-kömürlük, tesisat, otopark vb.) olarak kullanılacaktır. İskan edilen bodrum katlar ile kapalı ve açık çıkmalar KAKS (emsal) değerine dahildir. Çatı katı veya çekme kat yapılamaz.


9. Kıyı alanında yer aldığı halde bu planda gösterilen balıkçı barınağı, yat limanı ve dolgu alanı planları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nca onaylanan planlar olup plan onama sınırı dışındaki bu alanlar bilgi mahiyetinde gösterilmiştir.


10. Tüm uygulamalar için Otopark Yönetmeliği'ne uyulacaktır. Otopark Yönetmeliği'nde otopark yapılmasına ilişkin koşulları sağlaması durumunda parsel büyüklüğü 1000 metrekarenin üzerindeki tüm parsellerde, yönetmelikte belirlenen miktar ve şekilde otopark alanı ayrılması zorunludur. Taşkın Önlemli Yapılaşma Alanları hariç gerekli görüldüğü taktirde bodrum katlar otopark olarak düzenlenebilir. Bu durumlarda otopark olarak kullanılan katlar emsale dahil değildir. 


11. Uygulama aşamasında, bu planda açıklanmayan hususlarda İstanbul İmar Yönetmeliği ve ilgili diğer yönetmelik hükümlerine uyulacaktır.


Uygulama Hükümleri: 


1. 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının yapımı aşamasında bölgenin özelliğine göre ilgili kamu, kurum ve kuruluşlardan (İSKİ, BOTAŞ, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Ulaşım Daire Başkanlığı, Jeoloji görüşü, Milli Savunma Bakanlığı'nın ilgili birimleri, K.V.K.B.K.) görüş alınacak ve bu görüşlere uyulacaktır. 1/1000 ölçekli plan aşamasında alınan kurum görüşlerinin 1/5000 ölçekli plan kararlarıyla çelişmesi durumunda bu alanlar 1/5000 ölçekli nazım imar planının ana ilkelerine aykırı olmamak, plan nüfusu ve donatı dengesini bozmamak şartıyla kurum görüşleri esas alınarak yeniden düzenlenebilir. 


2. 1/1000 ölçekli uygulama imar planının yapımı aşamasında planlama alanı içerisinde K.V.K. Bölge Kurulu kararları ile tespit edilen ve tescil edilmiş bulunan parseller, yapılar ve ağaçlar ile tescilli olmamakla beraber korunması gereken unsurlar tespit edilerek korunacak ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarında gösterilecektir. Bu alanlarda K.V.K. Bölge Kurulu kararlarına uyulacaktır.


3. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planında ayrılan Konut Alanları için verilen yoğunluk değerleri, planda gösterilen konut lekeleri temel alınarak hesaplanmıştır. Planda verilen yoğunluk, KAKS (emsal) ve irtifa değerleri maksimum değerler olup, 1/1000 ölçekli uygulama imar planında bu değerleri arttıracak şekilde yapılaşma şartları getirilemez. Ayrıca 1/1000 ölçekli plana esas jeolojik ve jeoteknik etüt raporundan elde edilen veriler doğrultusunda gerekiyorsa bu yoğunluk, emsal ve irtifa değerleri düşürülecek, uygulamaya yönelik öneriler ve/veya kısıtlamalar getirilecektir. 


4. Doğalgaz hatları, NATO akaryakıt boru hatları, isale hatları vb. tüm taşıyıcı ve iletken hatlar 1/5000 plan ölçeği hassasiyetinde gösterilmiş olup bu hatlar 1/1000 ölçekli uygulama imar planı aşamasında dikkate alınacak, ilgili kurumlar tarafından belirlenmiş olan kriterlere uyulacaktır. Ölçek nedeniyle bu planda gösterilemeyen isale hatları yapılaşmaya açılamaz. Bu alanlar pasif yeşil alan olarak düzenlenecektir.


5. NATO akaryakıt boru hattı istimlak şeridi üzerinde ve kamulaştırma sınırı haricinde 5 metre sağa ve 5 metre sola olmak üzere koruma bandı ayrılarak her ne şekilde olursa olsun inşaat yapılmaması ve ruhsat verilmemesi, bağ bahçe tesis edilmemesi, kanal, kanalizasyon, ark, hendek, kuyu açılmaması, sulama kanallarının zorunlu olarak kesiştiği noktalarda borunun emniyete alınması ve takviye yapılması için ilgili işletme müdürlüğüne müracaat edilmesi, 150 metre yakınında taş, kireç, kum, maden ocağı vb. tesislerin işletilmesine müsaade verilmemesi, telefon ve enerji nakil direklerinin dikilmesine izin verilmemesi, istimlak şeridinin yol olarak kullanılmaması ancak zorunlu geçişlerde ilgili işletme müdürlüğüne yazı ile müracaatta bulunarak müsaade istenmesi ve verilecek olan yol geçiş tip projesinin uygulanması gerekmektedir. Planlama alanından geçen NATO akaryakıt boru hattı güzergahı için 1/1000 ölçekli uygulama imar planı yapımı aşamasında ilgili kurum ve kuruluşlardan görüş alınarak uygulama yapılacaktır. Bu bölgede 2565 sayılı "Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu" hükümleri geçerlidir. 


6. BOTAŞ doğal gaz boru hattı ve koruma kuşağı, 1/1000 ölçekli uygulama imar planı aşamasında ilgili kurumun görüşü alınarak kesinleştirilecek ve plana işlenecektir.


7. Yapı Yasağı ya da Sınırlama Getirilen Alanlar:


7.1. Özel Koşullu Alanlar (Jeolojik Yapı ve Yerleşime Uygunluk): "İstanbul İli Silivri İlçesi İmar Revizyonuna Esas Jeolojik ve jeoteknik Etüd Raporu"na göre: 


Önlemli Alanlar (ÖA):


ÖA-1 Bölgesi: Bu formasyonda derin kazıların oluşturulması durumunda, ilave mühendislik tedbirlerinden bir veya birkaçının (iksa, ankraj. bulon vb.) alınması gerekir. Bu türden alanlarda oluşturulacak yapı temelleri kaya üzerine oturtulmalıdır. Eğer varsa ayrışma zonu ve ince dolgular hafredilmelidir.


ÖA-2 Bölgesi: Kazı çalışmaları sonucu ve/veya mevcut topografik eğimlerin yüzde 10'u geçtiği koşullarda kazı stabilitesini korumak açısından yapılacak ayrıntılı jeoteknik etüdler sonrası elde edilecek verilere göre istinat duvarı, teraslama, zemin ıslahı, çevre drenajı ve benzeri önlemler alınmalıdır. Etüd sonucuna göre temel seviyesinin uygun derinliğe oturtulmasını sağlamak amacıyla bodrumlu yapılar planlanmalı veya temeller uygun derinliğe oturtulmalıdır. 


ÖA-3 Bölgesi: Bu tür alanlar, parsel bazında yapılacak sondajlı jeoteknik inceleme sonucunda yerel koşullara göre önlemler alınması şartı ile yapılaşmaya uygundur. Bodrumlu yapılar daha uygundur. Alüvyon biriminin kalın olduğu kesimlerde, ilave mühendislik tedbirlerini içeren (kazık, enjeksiyon, jet-grout vb.) zemin ıslah projeleri hazırlanmalıdır.


ÖA-4 Bölgesi: Bu tür alanlar parsel bazında yapılacak sondajlı jeoteknik inceleme sonunda ilgili mühendislerce hazırlanacak raporlarda yerel koşullar göz önüne alınarak gerekli önlemlerin alınması şartı ile yapılaşmaya uygundur. Farklı zemin oturtma problemleri ile karşılaşma olasılığı yüksektir. Ayrıntılı jeoteknik raporlara göre gerekli zemin ıslah (kazık, enjeksiyon, jet-grout, kontrollü dolgu vb.) projeleri hazırlanarak yapı tasarımı planlanmalıdır.


ÖA-5 Bölgesi: Bu tür alanlar parsel bazında yapılacak sondajlı jeoteknik inceleme sonunda ilgili mühendislerce hazırlanacak raporlarda yerel koşullar göz önüne alınarak gerekli önlemlerin alınması şartı ile yapılaşmaya uygundur.Kıyı Kenar Çizgisi içinde kalan alanlar var ise Kıyı ile ilgili kanun ve yönetmelik hükümleri uygulanmalıdır. Bu alanlarda yapılacak parsel bazlı bazı etüdlerde mutlak surette sıvılaşmaya yönelik analizler yapılmalıdır.


Jeoteknik Etüd Şartlı Alanlar (JE):


Bu bölge içindeki heyelanların önemli bir bölümü günümüz koşulları içerisinde etkinliğini devam ettirmektedir. Ancak sahada mevcutta çok sayıda konut bulunmaktadır. Bu konutlardaki can ve mal güvenliğini arttırmak için uzman kişilere yaptırılacak çok ayrıntılı jeoteknik çalışma en kısa sürede yapılmalıdır. Yapılan incelemelere göre bu sahada alınacak önlemler basit inşaat tedbirlerinin ötesindedir. Mevcut binalarda tanımlanan riske karşı dayanıklı yapı teknikleri ile destekleme, zemin-temel iyileştirmeleri ve benzeri yüksek düzeyde mühendislik tedbirleri alınmalıdır.


Uygun Olmayan Alanlar (UOA):


UOA-1 Bölgesi: Sahil kesiminde yapılmış olan sahil dolgularının bulunduğu alanlardır. Taşıyıcı özelliği olmadığından yerleşmeye uygun alanlar değillerdir.


UOA-2 Bölgesi: Bu alanlar aktif, eski ve olası heyelan alanları; bunların birbirine geçişli olduğu kesimleri, yamaç molozlarını, düzensiz yanal geçişleri olan kesimleri ifade etmektedir. Bu nedenle yerleşime uygun değildir.


7.2. Dere Yapı Yaklaşma Sınırı ve Alanı: 


7.2.1. İSKİ Genel Müdürlüğü kurum görüşü doğrultusunda, İSKİ Genel Müdürlüğü'ne ait mevcut ve planlanan içmesuyu, atıksu, yağmursuyu hatlarının geçtiği güzergahlar İSKİ'nin uygun görüşü doğrultusunda deplase edilememesi durumunda 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ve uygulamalarında yol olarak korunacaktır.


7.2.2. Atıksu bağlantı projesi İSKİ Genel Müdürlüğü ilgili Abone İşleri Dairesi Başkanlığı'na bağlı şube müdürlüğüne onaylatılacak, GSM görüşü aşamasında yine İSKİ Genel Müdürlüğü Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı'nın görüşü alınacaktır.


7.2.3. Dere yapı yaklaşma sınırı içinde kalan bu alanlar imar planlarında dere ıslahı servis yolları ve Yeşil Alan olarak ayrılmış olup, afete maruz bu bant içinde yapılaşmaya izin verilemez, derenin doğal akışını engelleyecek, arazi topografyasını değiştirecek herhangi bir çalışma yapılamaz.


7.2.4. İmar plan uygulamalarında Dere Yapı Yaklaşma Alanları Yol ve Yeşil Alan olarak kullanılacağından bu alanlarda Plan Notları Uygulama Hükümlerinin 12. veya 13. maddeleri doğrultusunda uygulama yapılacaktır. 


7.2.5. Dere Yapı Yaklaşma Sınırı: İSKİ Genel Müdürlüğü kurum görüşü çerçevesinde gösterilen dere mutlak koruma alanlarıdır. Dere koruma alanları, Fener-Tuzla, Kayalı-Boğluca, Kırlangıç, Çamur, Çamurlu dereleri ve yan kollarının, yağmur suyu 80-130 hektarın arasında olan dere aksları için dere aksından itibaren derenin sağından ve solundan 10'ar metre olmak üzere toplam 20 metre genişliğinde, yağmur suyu 130-240 hektarın arasında olan dere aksları için dere aksından itibaren derenin sağından ve solundan 15'er metre olmak üzere toplam 30 metre genişliğinde, yağmur suyu 240 hektarın üzerinde olan dere aksları için dere aksından itibaren derenin sağından ve solundan 25'er metre olmak üzere toplam 50 metre genişliğinde alan dere mutlak koruma bandıdır.


7.3. Taşkına Maruz Alanlar:


İSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan taşkın modelleme ve analiz çalışması neticesinde belirlenen "Taşkın Önlemli Yapılaşma Bandı" dahilinde öncelikli olarak dere ıslah çalışmalarının tamamlanması teknik altyapı kapsamında zorunlu olup bu alanlarda ancak ilgili dere ıslahlarının tamamlanmasının ardından planda belirtilen fonksiyon ve yapılaşma şartları üzerinden yapılaşmaya izin verilecektir. Bu alanlarda İSKİ Genel Müdürlüğü'nün belirlediği tedbirlere uyulması zorunludur. Bu alanlarda bodrum katlar iskan edilemez. Taşkın kontrolü amacıyla inşa edilen tesislerin (dereler) üzerleri kapatılamaz.


8. 19.08.2008 tarih ve 10337 sayılı Afet İşleri Genel Müdürlüğü Genelgesi doğrultusunda 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planına esas hazırlanacak olan jeolojik ve jeoteknik etüd raporları ve haritaları; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Risk Yönetimi ve Jeolojik ve Jeoteknik Etüdler Dairesi Başkanlığı'nca onaylanmadan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı yapılamaz. 


9. Halihazır haritalardaki mülkiyet sınırları ile kadastral planlar arasında uyumsuzluk olması halinde imar uygulaması kadastrodan alınacak röperli krokiye göre yapılacaktır. 


10. 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı aşamasında, 1/5000 ölçekli planda gösterilen donatı alanları, alan büyüklüğünü korumak, plan ana kararları ve kurgusunu bozmamak şartıyla, 18. madde uygulama sınırları içerisinde başka parsele, 18. madde uygulama sınırları dışında ise parsel içinde başka yere kaydırılabilir. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ilkelerine aykırı olmamak koşuluyla ölçek nedeni ile gösterilemeyen donatı alanları ve onanlı uygulama imar planları ile ayrılmış olan donatı alanları 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarında gösterilecektir. Yeşil Alan olarak ayrılan alanlarda ilgili idarelerce uygun görülmesi halinde; trafo, doğalgaz bölge regülatörü, vb. altyapı yapıları yapılabilir. Bu planın onaylandığı tarihte yürürlükte olan imar planlarında donatı alanında olduğu halde, bu plan ile imara konu edilebilecek fonksiyonlara alınan alanlar; bu planın onaylandığı tarihte yürürlükte olan imar planında imara konu edilen bir fonksiyonda kaldığı halde bu plan ile donatı alanına alınan alanlar ile 18. madde uygulaması, trampa vb. uygulama araçları yoluyla takas edilmeden uygulama yapılamaz.


11. 1/5000 planda gösterilen 18. madde sınırları şematik olup 1/1000 ölçek uygulama imar planı aşamasında 3194 sayılı imar kanununun 18. maddesi ve ilgili yönetmelik doğrultusunda netleştirilerek uygulama yapılacaktır. 18. madde uygulaması etaplar halinde yapılabilir. 1/1000 ölçekli plan aşamasında 18. madde uygulaması yapılmadan uygulama yapılamaz. Etaplar arasındaki DOP+KOP oranı farkı yüzde 5'i geçemez. 18. Madde uygulaması yapılmadan imar uygulaması yapılamaz.


12. Bu planın onaylandığı tarihte yürürlükte olan 1/1000 ölçekli uygulama imar planına göre 18. Madde uygulaması gören ve bu planda da 18. Madde uygulama sınırı içinde kalan parsellerde; bu plan ile getirilen ilave donatı alanından dolayı yeniden terk alınmasının gerektiği durumlarda parselin donatı alanında kalan kısmının parselin malikinin rızasıyla bedelsiz kamuya terk edilmesi koşuluyla KAKS (emsal), parselin bu plan ile ilave donatı getirilmeden önceki imara konu edilmiş alan büyüklüğü üzerinden hesaplanarak uygulanabilir.


13. Bu planda gösterilen 18. madde uygulama sınırı dışında kalan ve planın onaylandığı tarihte yürürlükte olan 1/1000 ölçekli uygulama imar planında kısmen veya tamamen Konut, Ticaret ve Turizm Alanlarındaki parsellerde;


13.1. Bu planda kısmen donatı alanında kalan ve getirilen donatı alanından dolayı yeniden terk alınmasının gerektiği parsellerde; 


a- İmar uygulaması görmüş parsellerde; parselin donatı alanında kalan kısmının bedelsiz kamuya terk edilmesi koşuluyla parselin bu plan ile ilave donatı getirilmeden öncçeki imara konu edilmiş alan büyüklüğü üzerinden imar hakkı hesaplanarak terk sonrası oluşacak net parselde KAKS;1.00'i geçmeyecek şekilde uygulanabilir.


b- İmar uygulaması görmemiş parsellerde; KAKS (emsal) net parsel üzerinden hesaplanır. Terk oranı parselin uygulamadan önceki alanın yüzde 40'ını aşıyorsa bu planda donatı alanına alınan kısımlarının bedelsiz kamuya terk edilmesi şartıyla KAKS (emsal), parselin uygulamadan önceki alanın yüzde 60'ı üzerinden hesaplanır.


c- a veya b bentlerinde tanımlanan parsellerin bir kısmının donatı alanında kalması durumunda, donatı alanı dışında kalan kısım 300 metrekareden daha küçük ise bu parselin imar hakkı komşu parselle tevhid edilmek suretiyle oluşturulan parselde kullanılabilir. Bu durumda donatı alınan parselin emsal değeri yüzde 20 fazlası üzerinden hesaplanır. Tevhid sonucu oluşan parselde KAKS:1.00'i geçemez.


13.2. Bu planda tamamı donatı alanında kalan parsellerde; "14: Transfer Edilecek Alanlar" plan notu hükümleri geçerlidir.


14. Transfer Edilecek (TR) Alanlar:


Planda Yeşil Alan, Sosyal Donatı Alanı ve Yol olarak ayrılan bu alanlarının inşaat hakları, sözkonusu alanların bedelsiz kamu eline geçmesinin ardından ilgili plan notlarında belirtilen şekilde K1, K2, K3, T+H1, TT ve Turizm Tesis Alanlarına transfer edilebilir. Bu alanlardaki parsellerin transfere konu olacak kısımlarının imar hakkı, uygulama görmemiş parsellerin yüzde 60'ı, uygulama görmüş parsellerin ise uygulamadan önceki alanlarının yüzde 60'ı alınarak, bu planın onaylandığı tarihte yürürlükte olan 1/1000 ölçekli uygulama imar planında yarısından fazlası Konut, Ticaret ve Turizm Alanları'nda kalan parseller için KAKS:1.00 üzerinden, yarısından fazlası veya tamamı Sosyal Donatı ve Teknik Altyapı ve Yeşil Alanlarda kalan parsellerde ise KAKS:0.60 üzerinden hesaplanarak transfer edilebilir. Parselin tamamının transfer alanı içinde kalmaması durumunda, bu işlem sadece parselin transfer alanı içinde kalan kısmı için uygulanır.


15. Kentsel Çalışma ve Yerleşme Alanları:


15.1. Konut Yerleşme Alanları:


Bütün konut alanlarında minimum parsel büyüklüğü 300 metrekaredir. Plan Notları Uygulama Hükümlerinin 12. ve 13. maddelerindeki istisnalar hariç KAKS (emsal) değerleri net parsel üzerinden hesaplanacaktır. Kişi başına inşaat alanı; 120 K/H ve B1 Konut Alanlarında 35 metrekare, K1 K2, K3 ve 420 K/H Konut Alanlarında 30 metrekare olarak alınmıştır. İlgili plan notlarında belirtilen şekilde Özel Sosyal-Kültürel Tesisler (Özel Yurt, Lojman vb.) yapılabilir.


15.1.1. Gelişme Düşük Yoğunlukta Konut Alanları:


15.1.1.1. 120 K/Ha. Yoğunluklu Konut Alanları:


H.maks:2 kattır.


15.1.2. Gelişme Orta Yoğunlukta Konut Alanları:


15.1.2.1. K1 (Transfer Alabilecek) Konut Alanları:


18. madde uygulamasına girmeyen parseller için minimum ifraz şartı 500 metrekare, KAKS:0.50, maks.H:7.50 metredir (2 kat). 18. madde uygulamasına giren parseller için KAKS: 0.80, maksH: 11.00 metredir (3 kat). Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekare koşulunu sağlayan veya tevhid sonucu oluşan 1000 metrekareden büyük parseller, maks. TAKS:0.40, maks. KAKS:1.60'ı aşmayacak şekilde Transfer Edilecek (TR) Alanlardan imar hakkı transferi yapılabilir. Bu durumda H.maks:21.50 metreye (6 kat) kadar çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.1.3. Gelişme Yüksek Yoğunlukta Konut Alanları:


15.1.3.1. K3 (Transfer Alabilecek) Konut Alanları:


18. madde uygulamasına girmeyen parseller için minimum ifraz şartı 500 metrekare, KAKS:0.50, maks.H:7.50 metredir (2 kat). 18. madde uygulamasına giren parseller için KAKS: 0.80, maksH: 11.00 metredir (3 kat). Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekare koşulunu sağlayan veya tevhid sonucu oluşan 1000 metrekareden büyük parseller, maks. TAKS:0.40, maks. KAKS:1.80'i aşmayacak şekilde Transfer Edilecek (TR) Alanlardan imar hakkı transferi yapılabilir. Bu durumda H.maks:28.50 metreye (8 kat) kadar çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.1.4. Meskun Düşük Yoğunlukta Konut Alanları: 


15.1.4.1. 120 k/Ha Yoğunluklu Konut Alanları:


H.maks: 2 kattır.


15.1.4.2. B: 1 Konut Alanları:


1000 metrekareden küçük parsellerde; KAKS:0.50, H.maks:7.50 metredir (2 kat). 1000-2000 metrekare arasında büyüklüğe sahip veya tevhid sonucu oluşan 1000-2000 metrekare arasında büyüklüğe ulaşan parsellerde; KAKS:0.70, H.maks:11.00 metredir (3 kat). Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır. 2000 metrekareden daha büyük veya tevhid sonucu oluşan 2000 metrekareden büyük parsellerde; KAKS:0.90, H.maks: 3 kattır. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.1.5 Meskun Orta Yoğunlukta Konut Alanları:


15.1.5.1. K1 (Transfer Alabilecek) Konut Alanları:


18. madde uygulamasına girmeyen parseller için minimum ifraz şartı 500 metrekare, KAKS:0.50, maks.H:7.50 metredir (2 kat). 18. madde uygulamasına giren parseller için KAKS:0.80, maks.H:11.00 metredir (3 kat). Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekare koşulu sağlayan veya tevhid sonucu oluşan 1000 metrekareden büyük parseller; maks.TAKS:0.40, maks.KAKS:1.40'ı aşmayacak şekilde Transfer Edilecek (TR) Alanlardan imar hakkı transferi yapılabilir. Bu durumda H.maks:14.50 metreye (4 kat) kadar çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanların yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.1.5.2. K 2 (Transfer Alabilecek) Konut Alanları: 


18. madde uygulamasına girmeyen parseller için minimum ifraz şartı 500 metrekare, KAKS:0.50, maks.H: 7.50 metredir (2 kat). 18. madde uygulamasına giren parseller için KAKS: 0.80, maks.H:11.00 metredir (3 kat). Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekare koşulunu sağlayan veya tevhid sonucu oluyan 1000 metrekareden büyük parseller; maks.TAKS:0.40, maks.KAKS:1.60'ı aşmayacak şekilde Transfer (TR) Alanlarından imar hakkı transferi yapılabilir. Bu durumda H.maks:21.50 metreye (6 kat) kadar çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır. 



15.1.6 Meskun Yüksek Yoğunlukta Konut Alanları:


15.1.6.1. K3 (Transfer Alabilecek) Konut Alanları: 


18. madde uygulamasına girmeyen parseller için minimum ifraz şartı 500 metrekare, KAKS:0.50, maks.H:7.50 metredir (2 kat), 18. madde uygulamasına giren parseller için KAKS:0.80, maks.H:11.00 metredir (3 kat). Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekare koşulunu sağlayan veya tevhid sonucu oluşan 1000 metrekareden büyük parseller maks.TAKS: 0.40, maks.KAKS:1.80'i aşmayacak şekilde Transfer (TR) Alanlarından imar hakkı transferi yapılabilir. Bu durumda H.maks:28.50 metreye (8 kat) çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla, belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.1.6.2. 420 K/Ha. Yoğunluklu Konut Alanları: 

Hmaks.:18.00 metredir (5 kat)


15.1.6.3. 700 K/Ha. Yoğunluklu Konut Alanları:


Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 200 metrekare olup hmaks: 5 kat, yoğunluk 700k/h'dır. Bu alanlar 1/1000 ölçekli planlarda bu plandan önce yürürlükte olan 1/1000 ölçekli planlardaki yapılaşma nizamları dikkate alınarak emsal değeri verilmeksizin ayrık, ikiz, bitişik nizam yapılaşma düzenine sahip olarak düzenlenecek alanlardır.


15.2.1. K+T - Konut + Ticaret Alanları: 


Bu alanlarda katlı otopark, özel eğitim, özel sağlık ve sosyal kültürel tesis binaları, ofis-büro, çarşı, lokanta, yönetim binaları, banka, finans kurumu ve benzeri fonksiyonlar yer alabilir. Zemin üstündeki katlarda Ticaret ve Hizmet birimleri ile birlikte Konut fonksiyonu da yer alabilir. Bu alanlarda minimum parsel büyüklüğü 200 metrekare olup h.maks:5 kat ve yoğunluk 700 ki/h'dır. Bu alanlar 1/1000 ölçekli planlarda bu plandan önce yürürlükte olan 1/1000 ölçekli planlardaki yapılaşma nizamları dikkate alınarak emsal değeri verilmeksizin ayrık, ikiz, bitişik nizam yapılaşma düzenine sahip olarak düzenlenecek alanlardır.


15.2.2. T+H1 - (Transfer Alabilecek) Ticaret + Hizmet Alanları - 1:


Geleneksel Merkezin dışında kalan ve D-100 Karayolu çerçevesinde ayrılan bu alanlarda; tüm hizmet birimleri, iş merkezleri, çarşı, çok katlı mağaza, alışveriş merkezi, otel, motel vb. konaklama tesisleri, sinema, tiyatro, müze, kütüphane, sergi salonu gibi kültür tesisleri, yönetim binaları, banka ve finans kurumları gibi ticari fonksiyonlar yer alabilir. İlgili plan notlarında belirtilen şekilde Özel Sağlık Tesisi, Özel Eğitim Tesisi ve Sosyal-Kültürel Tesisler yapılabilir. Bu alanlarda 18. Madde uygulaması sonucu oluşan net parsellerde KAKS:1.00, H.maks:11.00 metre (3 kat) ve minimum parsel büyüklüğü: 1500 metrekaredir. Bu alanlardaki parseller; maks.TAKS:0.40'ı, maks.KAKS:2.00'yi aşmayacak şekilde Transfer Edilecek (TR) Alanlardan imar hakkı transferi yapabilirler. Bu durumda H.maks:35.50 metreye (10 kat) kadar çıkabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.2.3. T+H2 - Ticaret + Hizmet Alanları-2: 


Geleneksel merkez ve çevresindeki ticaret ve hizmet alanlarını ifade eder. Bu alanlarda; tüm hizmet birimleri, ofis-büro, sinema, tiyatro, müze, kütüphane, sergi salonu gibi kültür tesisleri ile lokanta; restoran gibi hizmete yönelik kullanımlar, yönetim binaları, banka ve finans kurumları gibi ticari fonksiyonlar ve hizmet birimleri yer alabilir. Zemin üstü katlarda Ticaret ve Hizmet birimleri ile birlikte Konut fonksiyonu da yer alabilir. İlgili plan notlarında belirtilen şekilde Özel Sağlık Tesisi, Özel Eğitim Tesisi ve Sosyal-Kültürel Tesisler yapılabilir. KAKS:1.50, H.maks: 5 kat, minimum parsel büyüklüğü: 300 metrekare ve minimum ifraz şartı 500 metrekaredir.


15.2.4. TT - Tali (Transfer Alabilecek) Ticaret Alanları: 


Mahalle ölçeğinde hizmet eden genel ticaret ve alışveriş birimleri, lokanta, banka birimleri vb. yer alabilir. Zemin üstü katlarda Ticaret ve Hizmet birimleri ile birlikte Konut fonksiyonu da yer alabilir. İlgili plan notlarında belirtilen şekilde Özel Sağlık Tesisi, Özel Eğitim Tesisi ve Sosyal - Kültürel Tesisler yapılabilir. Bu alanlarda 18. Madde uygulaması sonucu oluşan net parsellerde KAKS:1.00, H.maks:11.00 metre (3 kat) ve minimum parsel büyüklüğü 1000 metrekaredir. Bu alanlardaki parseller; maks.TAKS:0.40'ı, maks.KAKS:1.80'i aşmayacak şekilde Transfer Edilecek (TR) Alanlardan imar hakkı transferi yapabilirler. Bu durumda Hmaks:28.50 metreye (8 kat) kadar çıkabilir. Transfer alınması durumunda zemin üstü katlarda ticaret ve hizmet birimleri ile birlikte zemin üstü katlarda konut fonksiyonu da yer alabilir. Mülkiyeti parselinde kalmak şartıyla belediyesince onaylanacak avan proje aşamasında uygulama yapılan alanın yüzde 20'si "Park ve Otopark" olarak ayrılır.


15.2.5. İTA - İleri Teknolojik Alanları: 


Bilimsel bilgiden teknoloji üreterek, esnek üretim ve esnek otomasyon sistemlerinin, bilişim ve iletişim teknolojilerinin geliştirildiği ve üretildiği alanlardır. Bu alanlarda ileri teknoloji gerektiren, çevre sorunu yaratmayacak, dumansız, kokusuz, atık ve artık bırakmayan, patlayıcı, parlayıcı, yanıcı maddeler içermeyen ve çevre sağlığı yönünden tehlike yaratmayan genel ve savunma sanayi tesislerinin yanında bu sanayilerin üretim süreçlerine hizmet eden ileri teknoloji enstitüleri, ar-ge birimleri, bilişim, iletişim teknolojilerinin, alt sektörlerinin kullanıldığı geliştirildiği ofis birimleri, tesisler, laboratuarlar, teknoparklar ile uluslararası pazarlama imkanlarından istifade edebilmesine yönelik serbest bölge yer alabilir. Halihazırda ruhsatlı olarak yapılaşmış ancak bu alanlar için belirlenen kriterlere uymayan sanayi tesisleri, çevreye zarar vermeyecek şekilde önlem alınması ve tevsii yapılmaması şartıyla ekonomik ömürlerini tamamlayıncaya kadar mevcut kullanımlarına devam edebilirler. Bu alanlarda KAKS:0.50, H.maks:11.00 metre (3 kat) ve minimum parsel büyüklüğü; 5000 metrekaredir.


Silivri Merkez Sahil Bölgesi 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'nı indirmek için tıklayın!


Geri Dön