Silivri'de sanayi yatırımları için imar değişiklikleri bekleniyor!
Silivri, İBB tarafından 2009 yılında imar planında yapılan değişiklikle konut dışı kentsel çalışma alanına dönüştürüldü. İlçeye yeni yatırımların yapılması ve var olan işletmelerin kapasitelerini artırması için imar planında değişiklik bekleniyor.
İstanbul'un arka bahçesi konumunda bulunan Silivri, Türkiye'yi Avrupa'ya bağlayan önemli karayolları üzerinde bulunmasının yanında İstanbul ve Kocaeli gibi büyük ticaret merkezlerin de giriş noktasında yer alıyor. Ayrıca, kara ve denizyoluyla da Marmara Bölgesi'ndeki diğer sanayi bölgelerine yakınlığı, ilçeyi coğrafi konum açısından ayrıcalıklı kılıyor.
Tüm bu avantajlara sahip olan ilçe, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2009 yılında imar planında yapılan değişiklikle konut dışı kentsel çalışma alanına dönüştürüldü. Daha önce bölgede kurulan sanayi tesislerinin faaliyetlerinin sürdüğü ilçede, yeni yatırımlar veya işletmesini büyütmek isteyen sanayiciye izin verilmiyor. İlçeye yeni yatırımların yapılması ve var olan işletmelerin kapasitelerini artırması için imar planında değişiklik bekleniyor.
İlçenin coğrafi, konumunun getirdiği bir diğer avantaj ise gelişen sanayi bölgelerine yakınlığına karşın, sanayileşme sonucu ortaya çıkan çarpık yapılaşma, çevre kirliliği gibi sorunlardan fazla etkilenmemiş olması. Farklı bir ifadeyle ilçe kendi kültür ve sosyal dokusunu koruma olanağıyla da cazip bir seçenek olarak duruyor. İlçenin ekonomisinde imalat sanayii oldukça önemli bir yer tutuyor. İmalat sanayii sektörleri içinde ağaç mobilya, mobilya aksesuarları, gıda, makine, dokuma ve hazır giyim sektörleri başta geliyor.
İhracattan yüzde 2 pay alıyor Silivri'de yer alan 426 fabrika, Türkiye'nin genel ihracatından yüzde 2 pay alarak, ekonomiye 3 milyar dolarlık döviz kazandırıyor. Yıllık 480 milyon kilowatt saat elektirik tüketimi ve 45 bin SGK'lı çalışanıyla Silivri, birçok ilin önünde yer alıyor. Bu ihracatın artması ve ülke ekonomisine daha fazla katkı sağlaması için Silivri iş çevreleri, ilçede 2009 yılında 1/100 bin ölçekli planda yapılan değişikliğin tekrar sanayi alanların tanımlanması ve ya bölgede yeni nesil bir OSB'nin kurulması ile sağlanacağına dikkat çekiyor.
Bölgede kontrollü bir sanayi yerleşimi olmaması sebebiyle altyapı, yol, su, elektrik, internet, kalifiye eleman gibi sorunlar bulunuyor. Bölgede yatırımcının yatırım yapabilmesi için çözülmesi gereken problemlerin başında ise imar planının düzeltilmesi, elektrik enerjisinin kalitesinin yükseltilmesi, bölgede kanalizasyon ve yağmur suyu altyapıların yapılması, telefon ve internet hatların onarılması ve kalifiye eleman sorunun çözülmesi gerekiyor.
İlçede bulunan Silivri Sanayici ve İş Adamları Derneği (SIAD) ve Silivri Belediyesi bu sorunların çözüme kavuşturulması ve ilçenin gelişmesi adına çalışmalarım sürdürüyor. Bu çalışmaların en önemlisi iki yılda bir yapılan, bu yıl ikincisi düzenlenecek olan Silivri Expo Fuar organizasyonu. Tüm SİAD üyelerinin bir araya getiren bu fuarı biraz daha büyütülüp, Trakya'daki bazı sanayi kuruluşlarını içine almak isteyen organizasyon yönetimi, bu sayede ilçe sorunlarına daha geniş kapsamlı bir kitle ile dikkat çekmek istiyor.
Büyük projelerin getirdiği fırsatları kaçırmayalım Öte yandan Silivri, büyük ölçekli projelere de odaklanmış durumda. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın İstanbul-Edirne hızlı tren projesinin bu yıl başlayacağını belirtmesi, ilçede ulaşımın artması yönünde bir hareketlenmeyi beraberinde getirdi. Bir diğer önemli proje Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale getirecek olan Yeni İpek Yolu projesi. Proje, Çin sınırlarından Orta Asya ve İran üzerinderi Avrupa'ya kadar altyapı ağının oluşturulmasını öngörüyor. Bu projeye Çin devleti tarafından 40 milyar dolar ayırmasıyla Yeni İpek Yolu Projesi ile Çin'in ekonomik ürünlerinin tüm Avrupa ve Asya ülkelerine taşınması amacı güdülüyorsa da çift taraflı planlanan yol sayesinde Türkiye'de üretilen malların diğer ülkelere ve Çin'e taşınacağı hesaplanıyor. Bu güzergahların birinde yer alan Silivri'de gelecek yıllarda bölgede üretim ve lojistik üssü olma yolunda adımların şimdiden atılması gerekiyor.
Bununla birlikte Silivri'de yazlıkçı turizmi ağırlığını korusa da Sultan Süleyman Köprüsü, Selymbria Kalesi, Piri Mehmet Paşa Camii gibi birçok eserle tarih turizminde de önemli bir potansiyel bulunuyor.
Turizm faaliyetleri bakımından dikkat çeken en önemli özelliklerden bir diğeri de yazlık olarak kullanılan ikinci konutların varlığı. Daha çok İstanbul ve yakın çevresinde yaşayanların sahip oldukları ikinci konutlar, özellikle yaz aylarında nüfusu oldukça artırıyor. Çalışan kesim için İstanbul'a kolaylıkla günübirlik ulaşıma imkan tanıması bakımından Silivri, yaz aylarında ailelerin en az üç ay süreyle yaşadığı bir mekan konumunda. Ancak yaz aylarında nüfusun artması, özellikle yerli esnafa hatırı sayılır oranda kazanç bırakıyor. Bu potansiyeli daha da verimli kılmak adına turizme ivme katacak projelerin arkasında durulması gerekiyor.
Dünya