Sinpaş GYO'nun hediyesi Yeni Tüketici!
Sinpaş GYO, iş dünyasına yönelik yayımladığı kitaplara bir yenisini daha ekledi. Kitap özellikle, sıradan bilgeliğe karşı çıkan ‘ Mutlak Değer ’ kavramı hakkında yol gösteriyor.
Sinpaş GYO, iş dünyasına yönelik yayımladığı kitaplara bir yenisini daha ekledi. Stanford Üniversitesi Profesörü Itamar Simonson ve WOMM (Word-of-Mouth Marketing) ustası Emanuel Rosen tarafından kaleme alınan “Yeni Tüketici” kitabı, yöneticilere daha etkili pazarlama stratejileri geliştirmeleri için yeni bir çerçeve öneriyor. Kitap özellikle, sıradan bilgeliğe karşı çıkan ‘Mutlak Değer’ kavramı hakkında yol gösteriyor.
Sinpaş GYO’nun iş dünyasına 7. armağanı
Önceki yıllarda da iş dünyasına çözüm üreten kitaplar hazırlayan Sinpaş GYO Kitaplığı’nda;
2008: Howard Gardner ‘Geleceği İnşa Edecek 5 Zihin’
2009:Daniel Gilbert ‘Mutluluk Üzerine Çeşitlemeler’
2010: Philip Delves Broughton ‘Harvard Business School’da Size Ne Öğretirler?’
2011: Philip Kotler ‘Pazarlama 3.0’
2012: Ruth Spellman ‘Yeni Liderlik’
2013: Rita Gunther McGrath ‘Rekabet Avantajının Sonu’ bulunuyor.
Sinpaş GYO, bu yıl da İtamar Simonsan ve Emanuel Rosen’in yazdığı ‘’Yeni Tüketici’’ kitabını iş dünyasıyla paylaşıyor.
Tüketici artık iyi seçimler yapıyor!
Kitapta Stanford Üniversitesi Profesörü Itamar Simonson ve çok satan kitaplar yazarı Emanuel Rosen, ‘’Yeni Tüketici’’de insanların satın almalarının onlarda nasıl ciddi bir değişim yarattığını ele alırken tüketicilerin karar alma süreçleri ve pazarlama konularına da odaklanıyor. Kitabın yazarları, bilinenin aksine yeni tüketicinin daha iyi seçimler yaptığını ve daha akılcı davrandığını vurguluyor.
Tüketiciler geçmişte marka adı, firmayla yaşadığı deneyimler, markanın katalogda ya da rafta verdiği mesajlara göre karar verirdi. Tüketicinin karar verme sürecinde artık radikal bir değişim yaşanıyor. Web sitesi inceleme, sosyal medya yorumları, online ürün karşılaştırma derken tüketici markanın tüm sosyal birikimini gözler önüne serebiliyor. Tüketici değişiyor, pazarlama değişiyor, reklam değişiyor, halkla ilişkiler değişiyor… Hem de hızla!
‘’Tüketicileri ne etkiler’’ sorusu cevap buluyor
“Yeni Tüketici” kitabı, çağımızda büyük bir baskı oluşturan, tüketicileri neyin etkilediği sorusunu cevaplıyor. Simonson ve Rosen değişmesi gereken eski model pazarlama konseptlerini tanımlıyor ve bir firmanın iletişim stratejisini ve pazar araştırma programını nasıl tasarlaması gerektiğini açıklıyor. Derin analizler ve en son araştırmalarla dolu kitap pazarlama dünyasına yepyeni bir yön kazandırıyor.
İnternetten erişim olanağı da var
Aralık ayında raflarda yerini alacak kitaba dijital ortamda ulaşılabiliyor. Diğer Sinpaş GYO kitapları gibi Ipad’den ücretsiz olarak okunabilen kitap, iş hayatını sanal dünyaya taşıyor. ITunes üzerinden Sinpaş GYO olarak aratarak veya https://itunes.apple.com/tr/app/sinpas-gyo/id627890689?mt=8 linki ile kolayca indirebilirsiniz.
Yayınlandığı ülkelerde övgüyle karşılandı
Yayınlandıktan sonra tüm dünyada ilgiyle karşılanan “Yeni Tüketici”, eleştirmenler, akademisyenler ve özellikle iş dünyasındaki okurlardan övgü dolu sözler aldı. İşte bunlardan bazıları:
“‘Yeni Tüketici’’, markalaşma ve pazarlama hakkındaki alışılmış düşüncelerin yerle bir olacağının habercisi olan yepyeni bir dünyayı ustalıkla tanımlıyor. Sadece müşteriyi ikna etme arayışındaki firmaların yerini, müşteriye gerçekten ihtiyaç duyduğu hizmeti sunma peşinde olan firmalar alacak.”
Tim Brown, IDEO CEO’su
“Bu kitaba dikkat edin. Çünkü size, değişen tüketici davranışına yönelik önemli bir kavrayış kazandırıyor ve geleceğin piyasalarında kesin başarı için yeni kurallar sunuyor.”
Ravi Dhar, Yale Yönetim Fakültesi, Müşteri Sezgileri Merkezi Direktörü; George Rogers Clark, Yönetim ve Pazarlama Profesörü.
“Pazarlama bugüne kadar olduğundan çok daha hızlı bir şekilde değişiyor. ‘Yeni Tüketici’de Simonson ve Rosen yeni tüketici dünyasını anlamak için benzersiz bir kavrayış ve sezgi kazandırıyor. Kitap pazarlamanın gittiği yön konusunda yol haritası sunuyor ve pazarlama sürecinde alışılmış yöntemlere, birçok sözde‘en iyi’ uygulamaya meydan okuyor.”
Kevin Lane Keller, Pazarlama Bilimi Enstitüsü İcra Direktörü, E.B. Osbom, Pazarlama Profesörü, Tuck İşletme Okulu
“Simonson ve Rosen internetin sağladığı radikal şeffaflığın, konumlama ve markalaşma gibi temel konularının kuyusunu neden kazdığını açıklarken bir yandan da kışkırtıcı tartışmayı bir düzene koyuyor. Her pazarlamacı kendini bu kitabı okumak zorunda hissedecek.“
“Zeki, keskin, inandırıcı ve teknolojinin müşterileri nasıl daha akıllı ve bilgili yaptığını anlamak isteyen her pazarlamacının mutlaka okuması gereken bir kitap.”